Skocz do zawartości
kamil1216

Wymiana uszczelki pod głowicą B5FL 101KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czeka mnie chyba wymina uszczelki pod głowicą w moim Passacie. Ostatnio zauważylem plamke oleju pod samochodem wyciek zlokalizowałem własnie na uszczelce a przynajmniej tak mi sie wydaje gdyz znajduje sie z tylu silnika pod pompą a uszczelka jest mokra z obu stron Na razie oleju duzo nie ubywa Przejchałem 2500km i na bagnecie ubylo z 1,5mm mam nadzieje ze taki upływ utrzyma sie jeszcze do nastepnej wymiany a to dopiero za jakies 4000km . Czy orientuje sie ktos jaki jest koszt wymiany uszczelki i dobry mechanik który sie tego by podjął najlepiej z Lubelskiego? słyszałem ze koszt może być spory bo to pompowtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja zmieniałem w pasacie 116 Ps też na pompowtryskach i uszczelka kosztowała 200 zł w serwisie ,dolicz też planowanie głowicy 150-200 zł i robote mechanika (ja zmieniałem sam i było wszystko ok) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest osobny wątek odnośnie cen wymiany uszczelki pod głowicą, ja w takim silniku jakk Twój- AWX 2 tygodnie temu za wymianę uszczelki z planowaniem głowicy i innymi niezbędnymi czynnościami i częściami zapłaciłem 850 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy u mnie tez bedzie konieczna wymiana uszczelki???

Auto na trasie do freiburga 1tys km i z powrotem potrzebuje 4L oleju ,ostatnio zaczal pobierac płyn chlodniczy . Mazi w zbiorniczku zadnej nie mam czasami plyn robi sie jasno brązowy , moc silnik ma, nie kopci czasami jedynie na niebiesko jak postoi i przy odpaleniu ale to chwile . dodam ze jakies pół roku auto przestalo grzac uklad chlodzenia byl rozebrany i w nim byla ruda mazia auto zaczelo grzac teraz znow zaczyna ogrzewanie świrowac raz grzeje raz nie . moze ktos cos doradzic co to moze byc czy uszczelka ostatnio jeden mechanik powiiedzial ze nie warto naprawiac bo pewnei glowica pekła i dodajac ze gdyby uszczelka poszla to bym mial maż w zbiorniczku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam czy u mnie tez bedzie konieczna wymiana uszczelki???

Auto na trasie do freiburga 1tys km i z powrotem potrzebuje 4L oleju ,ostatnio zaczal pobierac płyn chlodniczy . Mazi w zbiorniczku zadnej nie mam czasami plyn robi sie jasno brązowy , moc silnik ma, nie kopci czasami jedynie na niebiesko jak postoi i przy odpaleniu ale to chwile . dodam ze jakies pół roku auto przestalo grzac uklad chlodzenia byl rozebrany i w nim byla ruda mazia auto zaczelo grzac teraz znow zaczyna ogrzewanie świrowac raz grzeje raz nie . moze ktos cos doradzic co to moze byc czy uszczelka ostatnio jeden mechanik powiiedzial ze nie warto naprawiac bo pewnei glowica pekła i dodajac ze gdyby uszczelka poszla to bym mial maż w zbiorniczku

mój kolega miał tak samo ogrzewanie raz miał raz nie i płyn chłodniczy mu uciekał,oleju nie ubywało,jak rozebraliśmy okazało się że to uszczelka płyn szedł w kanał wydechowy,tylko że to był AFN 110km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nie mogę założyć nowego tematu wiec napisze tutaj.. Kupiłem passata 1.6 ARM z 1999 roku, okazało sie, ze walnięta jest uszczelka pod głowica ( Mazia w oleju ) i olej dostawał się do wyrównawczego przy większych obrotach. Wymieniając trafiłem na kanał w bloku ( Kanał był w bloku ale nie było go w głowicy ) wydawało się, że był ślepy. Po złożeniu olej jest już czysty lecz zaczął głośno chodzić (zawory klepią) i jest problem ze smarowaniem na wale ( Na tyle, że silnik staje po chwili). Pokrywa zaworów jest prawie sucha wiec widocznie nie ma ciśnienia. Czym to może być spowodowane ? Jest możliwe, żeby ten syf co był przed wymiana uszczelki zapchał sitko w misce olejowej i pompa nie ma siły zassać oleju ?

 

Bez tytułu.png

 

Co to za kanał ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko ze mi nie dymi auto ,na tyle oleju (4L) wydaje mi sie ze powinien kopcic jak lokomotywa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może Kolego założyłeś nieodpowiednią uszczelkę lub źle odwroconą i wtedy zostanie zaslepiony kanał doprowadzający olej do głowicy .Brak smarowania wiąże sie z głosną pracą głowicy .I w tym przypadku olej nie idzie do głowicy wiec pompa oleju otwiera zawór przelewowy to i wał może mieć słabsze smarowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik tak długo chodził bez oleju, że zatrzymał się - lepiej myśl o drugim silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Ostatnio robiłem swojego 1,6 w prawdzie to AHL ale wszystkie kanały się pokrywały uszczelki z głowicą i blokiem silnika więc niema takiej możliwości aby twój silnik miał inaczej a druga sprawa to ja gdy robię takie silniki to wcześniej przed złożeniem płukam taki silnik roboty jest więcej ale nie ma możliwości aby coś było nie tak .A chwila pracy silnika bez smarowania może się skończyć zatarciem panewek , w twoim przypadku może być tak że ten silnik nadaje się na złom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bond29 jak wygląda takie płukanie silnika po zdjęciu głowicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności