kamil1216 Zgłoś #1 Napisano 8 Października 2009 Witam Czeka mnie chyba wymina uszczelki pod głowicą w moim Passacie. Ostatnio zauważylem plamke oleju pod samochodem wyciek zlokalizowałem własnie na uszczelce a przynajmniej tak mi sie wydaje gdyz znajduje sie z tylu silnika pod pompą a uszczelka jest mokra z obu stron Na razie oleju duzo nie ubywa Przejchałem 2500km i na bagnecie ubylo z 1,5mm mam nadzieje ze taki upływ utrzyma sie jeszcze do nastepnej wymiany a to dopiero za jakies 4000km . Czy orientuje sie ktos jaki jest koszt wymiany uszczelki i dobry mechanik który sie tego by podjął najlepiej z Lubelskiego? słyszałem ze koszt może być spory bo to pompowtryski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #2 Napisano 8 Października 2009 Witam. Ja zmieniałem w pasacie 116 Ps też na pompowtryskach i uszczelka kosztowała 200 zł w serwisie ,dolicz też planowanie głowicy 150-200 zł i robote mechanika (ja zmieniałem sam i było wszystko ok) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #3 Napisano 8 Października 2009 Jest osobny wątek odnośnie cen wymiany uszczelki pod głowicą, ja w takim silniku jakk Twój- AWX 2 tygodnie temu za wymianę uszczelki z planowaniem głowicy i innymi niezbędnymi czynnościami i częściami zapłaciłem 850 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekseba2 Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2014 Witam czy u mnie tez bedzie konieczna wymiana uszczelki??? Auto na trasie do freiburga 1tys km i z powrotem potrzebuje 4L oleju ,ostatnio zaczal pobierac płyn chlodniczy . Mazi w zbiorniczku zadnej nie mam czasami plyn robi sie jasno brązowy , moc silnik ma, nie kopci czasami jedynie na niebiesko jak postoi i przy odpaleniu ale to chwile . dodam ze jakies pół roku auto przestalo grzac uklad chlodzenia byl rozebrany i w nim byla ruda mazia auto zaczelo grzac teraz znow zaczyna ogrzewanie świrowac raz grzeje raz nie . moze ktos cos doradzic co to moze byc czy uszczelka ostatnio jeden mechanik powiiedzial ze nie warto naprawiac bo pewnei glowica pekła i dodajac ze gdyby uszczelka poszla to bym mial maż w zbiorniczku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sajmon24 Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2014 Witam czy u mnie tez bedzie konieczna wymiana uszczelki???Auto na trasie do freiburga 1tys km i z powrotem potrzebuje 4L oleju ,ostatnio zaczal pobierac płyn chlodniczy . Mazi w zbiorniczku zadnej nie mam czasami plyn robi sie jasno brązowy , moc silnik ma, nie kopci czasami jedynie na niebiesko jak postoi i przy odpaleniu ale to chwile . dodam ze jakies pół roku auto przestalo grzac uklad chlodzenia byl rozebrany i w nim byla ruda mazia auto zaczelo grzac teraz znow zaczyna ogrzewanie świrowac raz grzeje raz nie . moze ktos cos doradzic co to moze byc czy uszczelka ostatnio jeden mechanik powiiedzial ze nie warto naprawiac bo pewnei glowica pekła i dodajac ze gdyby uszczelka poszla to bym mial maż w zbiorniczku mój kolega miał tak samo ogrzewanie raz miał raz nie i płyn chłodniczy mu uciekał,oleju nie ubywało,jak rozebraliśmy okazało się że to uszczelka płyn szedł w kanał wydechowy,tylko że to był AFN 110km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ptaq Zgłoś #6 Napisano 4 Stycznia 2014 Witam nie mogę założyć nowego tematu wiec napisze tutaj.. Kupiłem passata 1.6 ARM z 1999 roku, okazało sie, ze walnięta jest uszczelka pod głowica ( Mazia w oleju ) i olej dostawał się do wyrównawczego przy większych obrotach. Wymieniając trafiłem na kanał w bloku ( Kanał był w bloku ale nie było go w głowicy ) wydawało się, że był ślepy. Po złożeniu olej jest już czysty lecz zaczął głośno chodzić (zawory klepią) i jest problem ze smarowaniem na wale ( Na tyle, że silnik staje po chwili). Pokrywa zaworów jest prawie sucha wiec widocznie nie ma ciśnienia. Czym to może być spowodowane ? Jest możliwe, żeby ten syf co był przed wymiana uszczelki zapchał sitko w misce olejowej i pompa nie ma siły zassać oleju ? Co to za kanał ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciekseba2 Zgłoś #7 Napisano 4 Stycznia 2014 tylko ze mi nie dymi auto ,na tyle oleju (4L) wydaje mi sie ze powinien kopcic jak lokomotywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #8 Napisano 5 Stycznia 2014 Może Kolego założyłeś nieodpowiednią uszczelkę lub źle odwroconą i wtedy zostanie zaslepiony kanał doprowadzający olej do głowicy .Brak smarowania wiąże sie z głosną pracą głowicy .I w tym przypadku olej nie idzie do głowicy wiec pompa oleju otwiera zawór przelewowy to i wał może mieć słabsze smarowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #9 Napisano 5 Stycznia 2014 Jeżeli silnik tak długo chodził bez oleju, że zatrzymał się - lepiej myśl o drugim silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #10 Napisano 5 Stycznia 2014 Kolego Ostatnio robiłem swojego 1,6 w prawdzie to AHL ale wszystkie kanały się pokrywały uszczelki z głowicą i blokiem silnika więc niema takiej możliwości aby twój silnik miał inaczej a druga sprawa to ja gdy robię takie silniki to wcześniej przed złożeniem płukam taki silnik roboty jest więcej ale nie ma możliwości aby coś było nie tak .A chwila pracy silnika bez smarowania może się skończyć zatarciem panewek , w twoim przypadku może być tak że ten silnik nadaje się na złom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #11 Napisano 5 Stycznia 2014 Bond29 jak wygląda takie płukanie silnika po zdjęciu głowicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach