arrow00 Zgłoś #1 Napisano 8 Października 2009 Witam, mam pewien problem z moim autem. Co prawda to Touran ale mam nadzieję, że pomożecie Otóż od pewnego czasu auto zaczęło się dziwnie zachowywać. Na wolnych obrotach prędkość obrotowa silnika zwiększa się do około 1000-1100 obrotów na minutę - gdzie normalnie mam około 800. Na początku było to bardzo sporadycznie. Ostatnio już praktycznie codziennie. Po zdiagnozowaniu błędów VAG wypluł to: Adres 01: Silnik Plik etykiet: Brak Nr seryjny SW: 03G 906 016 HP HW: 028 101 236 1 Komponent: R4 1,9L EDC G000SG 7000 Kodowanie: 0000072 Kod serwisu: WSC 66565 Znaleziono 1 błąd: 18051 - Odczytać kody błędów sterownika regulacji akumulatora / obciążenia P1643 - 000 - - - Sporadyczny Ramka zamrożona: Obroty silnika: 1407 /min Moment obrotowy: 118.0 Nm Prędkość: 9.0 km/h Obciążenie: 38.0 % Napięcie: 13.91 V Bity binarnie: 00001000 Moment obrotowy: 188.0 Nm Bity binarnie: 1 00 0 Kody gotowości: 0 0 0 0 0 Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: AKP\3C0-937-049.LBL Nr seryjny SW: 3C0 937 049 E HW: 3C0 937 049 E Komponent: Bordnetz-SG H37 1002 Kodowanie: 02880F210104180000120C000000000000097B075C Kod serwisu: WSC 06441 Nr seryjny: 2K1 955 119 B Komponent: Wischer VW357 012 0402 Kodowanie: 00065493 Kod serwisu: WSC 06441 Znaleziono 1 błąd: 01598 - Napięcie akumulatora rozruchowego 000 - - Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100000 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 8 Wew.licznik błędów: 51 Przebieg: 194872 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: włączony Napięcie: 13.65 V włączony włączony wyłączony wyłączony włączony Zgodnie z instrukcją z pierwszego błędu odczytałem grupę 09 i wyszedł błąd 01598. Z tego co pokazuje ramka zamrożona napięcie na akumulatorze jest zbyt niskie. Pojechałem do mechanika od akumulatorów aby sprawdził jego stan. Okazało się że wszystko z nim ok, tylko ma za niskie napięcie. Prawdopodobna przyczyna to jazda na krótkich odcinkach z zimnym silnikiem i stąd zbyt małe naładowanie. Jednak ostatnio zrobiłem dłuższą trasę - około 300 km i niestety nic po powrocie do miast się nie zmieniło. Dalej te obroty się podnoszą i dalej jest ten błąd. Jeśli to nie akumulator to co może być nie tak ? Czy to już się alternator kończy ? Co dziwne jak gaszę silnik przy tych podwyższonych obrotach to słychać spod maski dziwny dźwięk - jakby chodzący dogrzewacz (ale to nie on). Nie wiem z czego on się wydobywa. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc. Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek-Szaku Zgłoś #2 Napisano 11 Października 2009 witam, ja Ci nie pomogę ale mam podobny problem, od jakiegoś czasu z tymi wyższymi "wolnymi" obrotami, ale gorsze jest to że już kilka razy ciepły silnik po zgaszeniu nie chciał się uruchomić, błąd jest następujący: Znaleziono 1 błąd: 00532 - Napięcie zasilające 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny Ramka zamrożona: Stan błędu: 00100001 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 238 Przebieg: 169688 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2009.09.30 Czas: 17:43:00 Ramka zamrożona: wyłączony Napięcie: 15.80 V wyłączony włączony wyłączony wyłączony wyłączony Z tego co rozumiem to za wysokie napięcie, może ktoś domyśla się co to może być, gdzie szukać przyczyny? Akumulator jest ok, ładowanie tez odpowiednie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #3 Napisano 12 Października 2009 witam, ja Ci nie pomogę ale mam podobny problem, od jakiegoś czasu z tymi wyższymi "wolnymi" obrotami, ale gorsze jest to że już kilka razy ciepły silnik po zgaszeniu nie chciał się uruchomić, błąd jest następujący: Witaj, no trochę to dziwne. O ile przy za niskim napięciu akumulatora logiczne jest zwiększenie obrotów aby wzmocnić ładowanie, o tyle przy za wysokim napięciu nie ma to sensu. Na ross tech wiki opis Twojego błędu jest następujący: 00532 - Supply Voltage B+: Signal too Low Possible Causes * Wiring/Connectors from/to Control Module faulty * Power Supply (Battery/Generator) faulty Possible Solutions * Check/Repair Wiring/Connectors from/to Control Module * Check Power Supply (Battery/Generator) Special Notes * When found in an individual control module, it's most likely a local source (e.g. wiring/connectors). * When found in multiple control modules at the same time, it's most likely a common source (e.g. ground spot, battery, generator). * Intermittent codes are often stored during low outside temperature when the battery capacity goes down and may be ignored. * Common with 16946/P0562/001378 - System Voltage: Too Low stored in other control modules. ale opis jest inny niż u Ciebie. Jakiego interfejsu używasz ? Wg powyższego opisu coś może być nie tak z kabelkami, akumulatorem albo alternatorem. Co do mojego problemu to dalej jest tak samo. Chyba po prostu zmienię akumulator na nowy bo nie mam pojęcia co może być nie tak. Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek-Szaku Zgłoś #4 Napisano 12 Października 2009 kabla używam HEX-USB-CAN a program to VAG-COM 704.1 PL, z tymi obrotami to w sumie były sporadyczne przypadki, od kilku tygodni nawet się już nie pojawiają, a auto nie chciało odpalić po raz pierwszy jakieś 2 tygodnie temu i dopiero wtedy vag-com pokazał mi błąd przedstawiony w wątku wyżej (napięcie 15,8V i błąd 00532). Chyba też zacznę od wymiany akumulatora tym bardziej że zima się zbliża, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #5 Napisano 29 Listopada 2009 Witam ponownie. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie problemu. Od czasu ostatniego postu był spokój. Błąd skasowałem i nie pojawił się aż do wczoraj. Zauważyłem pewną rzecz może mająca związek z alternatorem. Jest on zlokalizowany z lewej strony (jak się stoi przodem do auta), niedaleko zbiornika na płyn do spryskiwacza. Przedwczoraj wieczorem dolewałem płynu, a że było ciemno a bańka pełna to trochę się wylało. Pociekło na pasek alternatora i sam alternator. Nie było tego dużo ale zawsze. Pamiętam że podobnie było wcześniej. Problemy z napięciem pojawiały się po uzupełnianiu płynu. Byłem u magika od alternatorów i ja on robił pomiary to było wszystko ok. Ale mówił że mogą już się kończyć szczotki albo coś innego w altku i trzeba się szykować na remont. Mam pytanie czy płyn od spryskiwaczy (zimowy) może wpływać na powstanie takiego błędu ? Np powodując uślizg paska lub coś zmieniać w samych alternatorze ? Nie wiem czy go remontować czy po prostu bardziej ostrożnie lać płyn Autko ma przejechane 196 000 km i ma 4 i pół roku. I tak przy okazji może ktoś ma sprawdzonego mechanika od alternatorów we Wrocławiu ? Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #6 Napisano 29 Listopada 2009 Teoretycznie może...Ale wątpię w to.Proste-zmierzyć napięcie na aku przy wyłączonym samochodzie a później pod obciążeniem(elektrycy mają taki miernik),później przy odpalonym aucie też zmierzyć napięcie na aku(ładowanie)...Poprostu aku może mieć już słabą pojemność i nie trzyma napięcia.Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #7 Napisano 29 Listopada 2009 Proste-zmierzyć napięcie na aku przy wyłączonym samochodzie a później pod obciążeniem(elektrycy mają taki miernik),później przy odpalonym aucie też zmierzyć napięcie na aku(ładowanie)...Poprostu aku może mieć już słabą pojemność i nie trzyma napięcia.Pzdr. Akumulator już wykluczyłem. Byłem w 2 zakładach i w obu stwierdzono że działa bez zarzutu. Pozostaje kwestia alternatora. Pytanie czy to już jego koniec ? Czy może on się w ten sposób objawiać - że raz działa dobrze a przez jakiś czas nie, czy to po prostu kwestia np wlanego płynu. Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #8 Napisano 29 Listopada 2009 Wystarczy sprawdzić prąd ładowania.Nawet 0,4V to jest już dużo bo może przeładowywać,lub na odwrót.(regulator też mógł paść)Zresztą jak napisałeś-mogą to być szczotki,z tym że jak by się kończyły to problem występowałby cały czas.Coś Ci to słabo posprawdzali...Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #9 Napisano 30 Listopada 2009 Nawet 0,4V to jest już dużo bo może przeładowywać,lub na odwrót.(regulator też mógł paść)Zresztą jak napisałeś-mogą to być szczotki,z tym że jak by się kończyły to problem występowałby cały czas.Coś Ci to słabo posprawdzali...Pzdr. No właśnie to mnie dziwi, że raz działa dobrze a raz nie. Muszę poszukać jakiegoś dobrego zakładu żeby to sprawdzili dokładnie. Pozdrawiam i dzięki z odpowiedzi, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macz Zgłoś #10 Napisano 2 Grudnia 2009 Witam Podłączę się do tematu. Panowie POMOCY!!! Od pewnego czasu „walczę” z ładowaniem w moim pasku. Auto z silnikiem 2.3 VR5, alternator Bosch 90 A. Problem polega na tym, że spada napięcie ładowania akumulatora. Po uruchomieniu zimnego silnika napięcie na akumulatorze (i na zaciskach alternatora) wynosi 14, 2 V po pewnym czasie w miarę nagrzewania się silnika ( i altka) zaczyna spadać i w czasie jazdy (temperatura silnika 90 stopni) spada nawet poniżej 13V. Wykonano następujące czynności w celu usunięcia problemu: - Sprawdzono akumulator - sprawny w 100%. - Sprawdzono połączenia elektryczne altka z aku i silnika z nadwoziem. - Wykonano przegląd alternatora w serwisie Boscha (nowe łożyska, nowe koło pasowe, nowy regulator). Problem nadal istnieje.:638: Krok desperacki podmianka na inny alternator i… :eek:TOSAMO!!! Panowie POMOCY!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #11 Napisano 6 Kwietnia 2010 Witam, odgrzewam kotlecika ale to tak dla potomności. Sprawa akumulatora i problemów z nim została wyjaśniona. Pomogło 24 godzinne ładowanie. Czyli było tak jak powiedział pierwszy fachman, u którego byłem. Przy jeździe po mieście, używaniu webasto i do tego zimie, alternator nie wyrabiał z ładowaniem. Odkąd podładowałem problem się nie pojawił. Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek82 Zgłoś #12 Napisano 27 Września 2016 Dzień dobry. Mam taki sam problem jak opisywany przez ciebie, czyli obroty i błąd 01598 - Drive Battery Voltage. Powiedz mi czy błąd po doładowaniu akumulatora ustąpił kompletnie czy nadal ci powracał. Mam identyczne objawy. Wymieniłem nawet w alternatorze regulator napięcia bo niby szczotki były już dość krótkie i jakieś 2 łożyska. Akumulator sprawdzony w sklepie i niby ok. Zresztą alternator też był niby dobry. Robię głównie krótkie odcinki i dopiero po przeczytaniu twojego posta o doładowaniu tknęło mnie, że może coś w tym być. Witam,odgrzewam kotlecika ale to tak dla potomności. Sprawa akumulatora i problemów z nim została wyjaśniona. Pomogło 24 godzinne ładowanie. Czyli było tak jak powiedział pierwszy fachman, u którego byłem. Przy jeździe po mieście, używaniu webasto i do tego zimie, alternator nie wyrabiał z ładowaniem. Odkąd podładowałem problem się nie pojawił. Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tartacznik Zgłoś #13 Napisano 25 Marca 2017 Witam u mnie od tygodnia występuje podobny problem, dziś ładowałem akumulator, może nie 24h ale naładowałem do pełna (odpięty od układu). 1 Fault Found: 01598 - Drive Battery Voltage 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 2 Reset counter: 29 Mileage: 222759 km Time Indication: 0 Date: 2026.14.13 Time: 10:19:01 Freeze Frame: ON Voltage: 14.75 V ON ON ON OFF OFF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hudek Zgłoś #14 Napisano 12 Października 2023 Witam kolegów uporał sie ktos z was z tym błędem akumulatora??? Bo u mnie to samo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach