Skocz do zawartości
tomcio_x

SWAP silnika 1,6tdi B3 do 1,6 td B2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, silnik w moim pasku niestety się kończy. Czy ma ktoś z Was doświadczenie w wymiance silnika w tym pasku? Z tego co wiem to sama konstrukcja silnika w B3 się nie zmieniła. Chciałbym wrzucić taki silniczek do mojeo B2. Dawca ma 1,6 td z intercoolerem. Kwestia czy nadwozie to przyjmie i czy ze skrzynia i sprzęgłem nie będzie problemów. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może TO Ci w czymś pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki ale to już widziałem.. chciałbym uniknąć jakichkolwiek przeróbek, zwykła przekładka bez tuningu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 100% do przeżucenia łapy kolektory oraz turbina( B3 ma silnik poprzecznie i turbinę na górze a B2 wzdłużnie i na dole) możliwe że podstawka filtra oleju bo w b3 ze względu na inne umiejscowienie łap i filtr jest w dogodniejszej pozycji prawdopodobnie kompletne sprzęgło będziesz musiał założyć od B2 oraz miska olejowa :) jeszcze parę drobnych pierdółek pewnie wyjdzie w praniu ale jeżeli masz kompletnego TD z B2 to nie widzę najmniejszych problemów z przełożeniem silnika nawet pod blokiem w mieście:]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. To o czym piszesz to mniej więcej kumam, dochodzi do tego jeszcze miejsce położenia alternatora..(po przeciwnej stronie) w praniu jeszcze by wyszło że klapy bym nie domknął:) szkoda że żaden z forumowiczów nie robił podobnego swapa. Doświadczenie w takich sprawach bywa bezcenne bo jak mawia miś Yogi: w teorii nie ma różnicy między teorią a praktyką. W praktyce jest:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obydwa kolektory, lapy, zamach z sprzeglem, miska olejowa, smok pompy oleju, kolo na wale, alternator i wspornik, podstawa filtra oleju, najlepiej sprezarka, bagnet oleju...

albo kupic silnik z wzdluznego (np. z mojego passata :P)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale dawce już mam na oku;) Passacik b4 95r po konkretnym dzwonie. Z tego co wiem to blok silnika jest taki sam ale nie wiem na 100%...:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgada się, przymierzam się do 1.9tdi tylko ta elektryka mnie martwi..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to do rozgryzienia cale wiazki - z poprzeczniaka nijak ci to nie spasuje, sprezarka nie pozwoli pewnie zamknac maski, jakis dolot z przeplywka bedzie potrzebny, nie wszystkie tdi maja nadlewy pod starego typu lapy (wspornik przedni silnika) poza tym powinien zostac osprzet z tdi caly i ogolnie wesolo bedzie zeby to tdi bylo na normalnej elektronicznej pompie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności