wiolkor Zgłoś #1 Napisano 5 Października 2009 Witam serdecznie. Poczytałem trochę na forum ale nie znalazłem podobnego tematu (może źle szukałem). Mam ubytek płynu z układu wspomagania. Pompa sucha, przewody suche, zbiorniczek dookoła suchy, harmonijki suche znaczy nie kapie na nie nic, auto nie zostawia plam a płynu ubywa. Trochę ciężko mi stwierdzić jak szybko go ubywa ale powiedzmy że na 6, 7 tys. zrobionych w 2 miesiące ( z czego 4 w dwa tygodnie) ubyło z max na minimum. Ale to tak mniej więcej. Moje pytanie brzmi gdzie jest płyn:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #2 Napisano 5 Października 2009 jeśli przewody suche to mimo wszystko obstawiam maglownice... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #3 Napisano 5 Października 2009 ok no może i tak ale gdzie jest ten płyn wyparował? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rasta Zgłoś #4 Napisano 5 Października 2009 dokładnie "maglownicę" a za lewym nadkolem....nic tam się nie poci?, na włączonym silniku skręć kierownicą do końca i potrzymaj z 10 sek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #5 Napisano 5 Października 2009 dokładnie "maglownicę" a za lewym nadkolem....nic tam się nie poci?, na włączonym silniku skręć kierownicą do końca i potrzymaj z 10 sek. No właśnie wszystko suche a co ma dać mi to trzymanie 10 sekundowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rasta Zgłoś #6 Napisano 5 Października 2009 a co ma dać mi to trzymanie 10 sekundowe jak maglownica, to powinna przeciekać.dostanie ciśnienia i może zobaczysz gdzie go boli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #7 Napisano 5 Października 2009 (edytowane) myślę że gdyby była nieszczelność płyn już dawno by się pojawił i były by widoczne ślady a tu sucho wszędzie a płynu w zbiorniczku nie ma (prawie). Choć przyznam się że właśnie znajomy podpowiedział mi że jeśli gumki ( harmonijki ) są szczelne to płyn może się zbierać w nich tak długo aż nie "strzelą" Edytowane 5 Października 2009 przez wiolkor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rasta Zgłoś #8 Napisano 5 Października 2009 mi tam poci się maglownica....dolewam 0,3l na 5000km. , bo koszt regeneracji to około 1000-1500 zł.(przynajmniej za tyle słyszałem) a jak skręcę kołami na maxa przy parkowaniu to widzę 2-3 krople. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #9 Napisano 5 Października 2009 A to 0,3 to jaka ilość to jest różnica między max a min czy między max a połową między max a min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rasta Zgłoś #10 Napisano 5 Października 2009 A to 0,3 to jaka ilość to jest różnica między max a min czy między max a połową między max a min powyżej max. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #11 Napisano 5 Października 2009 powyżej max. szczerze mówiąc nic mi ta odpowiedz nie dała. Czy mam rozumieć ze jak masz minimum i wlejesz 0,3 to masz powyżej max czy jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #12 Napisano 5 Października 2009 taa szkoda ze nie 5 tysięcy ludzie...bez przesady na bank spiernicza CI maglownica.zdejmiesz zacisk z harmonijki to jestem przekonany ze wyleci tamtędy płyn wspomagania. nie ma co Cie łudzić, ze samo się naprawi i będzie coraz gorzej.przerabiałem na swoim bolidzie najpierw uciekała setka dziennie a później juz litr na godzine. jest mnóstwo zakładów regenerujących magle poszukaj dokładnie na forum ja osobiście zapłaciłem 900 zł przy czym jeden element ze środka był ponoć kompletnie zardzewiały i został wymieniony co podwyższyło koszty naprawy 2 lata gwarancji i spokojna głowa ze nic sie w drodze nie sypnie.... pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vittoriok Zgłoś #13 Napisano 8 Maja 2011 (edytowane) Witam podepnę się pod temat bo ubywa mi płynu wspomagania i dziś rano zauważyłem że mi kapie z pod gumowej harmonijki od lewego koła i mam pytanie czy tylko regeneracja mnie czeka maglownicy (tylko gdzie ja tu znajdę jakiś zakład okolice Napoli) czy mechanik będzie chciał zmieniać całość.Dużo jest roboty by zdemontować? pozdrowionka Edytowane 8 Maja 2011 przez Vittoriok dopis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 8 Maja 2011 Witam podepnę się pod temat bo ubywa mi płynu wspomagania i dziś rano zauważyłem że mi kapie z pod gumowej harmonijki od lewego koła i mam pytanie czy tylko regeneracja mnie czeka maglownicy (tylko gdzie ja tu znajdę jakiś zakład okolice Napoli) czy mechanik będzie chciał zmieniać całość.Dużo jest roboty by zdemontować?pozdrowionka tam jest oring N90654202 57x2 wymień najpierw go Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #15 Napisano 8 Maja 2011 moge Ci polecic firme argo-regen z allegro http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=11654009 bralem u nich maglownice 2 lata temu i zrobilem na niej okolo 50tys. wszystko dziala jak nalezy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rozavw Zgłoś #16 Napisano 8 Maja 2011 W tym tygodniu miałem ten sam problem,a mianowicie ubywało mi płynu w układzie wspomagania więc dolewałem(dolałem 1.5l)i nadal ubywał,nigdzie nie było wycieku do momentu aż strzeliły osłony maglownicy. Za regenerację zapłaciłem 400zł. sam zdemontowywałem i montowałem. Montaż i demontaż około 6h.nic trudnego. zawsze to 400zł w kieszeni bo tyle zaspiewali mi w zakładzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Resiak82 Zgłoś #17 Napisano 2 Lutego 2012 Witam. Mam pytanie, mam mały ubytek w zbiorniczku wspomagania. Chciałem dolać do max, ale nie wiem jakiego płynu użyć. Na pewno nie jest czerwony, jak już to chyba taki jasny zielony. Są jakieś konkretne płyny zalecane? Z góry dzięki za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
firol Zgłoś #18 Napisano 2 Lutego 2012 (edytowane) Jezeli nie masz pewności jaki masz płyn w zbiorniczku wspomagania, to tylko pozostaje Ci dolac uniwersalnego np.STP lub Prestone (może być z uszczelniaczem STOP LEAK)).Oryginalny płyn w 3B i 3BG byl na ogół koloru zielonego i był to płyn mineralny.Zamiennikiem tego plynu jest np. FEBI (zielony).Wymiany i płukania raczej nie polecam w przepracowanej kilkuletniej maglownicy.Szybko moze sie rozszczelnic i spowodowac wyciek.Uszkodzenie zimeringów i oringow oraz teflonowych prowadnic. P.S. Mineralny zielony płyn wspomagania stosowany przez VW oraz zamiennik FEBI, sa plynami ktore maja wlasciwosci zrace i powoduja wzery oraz korozje listwy w maglownicy.Mozecie sie ze mna nie zgadzac, ale taka jest prawda.VW sie do tego nie przyznaje. Edytowane 2 Lutego 2012 przez firol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość eltom Zgłoś #19 Napisano 2 Lutego 2012 Są jakieś konkretne płyny zalecane? Uderzaj do kolegi elemenateur. Podpowie Ci jaki kupić. Mi doradził i faktycznie, zmieniłem płyn i służy bezproblemowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Resiak82 Zgłoś #20 Napisano 2 Lutego 2012 Chyba mój błąd , teraz trochę poszukałem na forum i jasno jest napisane że sprawdzać poziom w zbiorniczku na ciepłym, rozgrzanym i po przejechaniu kilku kilometrów autem. Ja sprawdzałem na zimnym:oszit i było na minimum. Jutro sprawdze na ciepłym może jest wszystko OK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach