Skocz do zawartości
wiolkor

Ubytek płynu w układzie wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Poczytałem trochę na forum ale nie znalazłem podobnego tematu (może źle szukałem). Mam ubytek płynu z układu wspomagania. Pompa sucha, przewody suche, zbiorniczek dookoła suchy, harmonijki suche znaczy nie kapie na nie nic, auto nie zostawia plam a płynu ubywa. Trochę ciężko mi stwierdzić jak szybko go ubywa ale powiedzmy że na 6, 7 tys. zrobionych w 2 miesiące ( z czego 4 w dwa tygodnie) ubyło z max na minimum. Ale to tak mniej więcej. Moje pytanie brzmi gdzie jest płyn:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli przewody suche to mimo wszystko obstawiam maglownice...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok no może i tak ale gdzie jest ten płyn wyparował?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie "maglownicę" a za lewym nadkolem....nic tam się nie poci?, na włączonym silniku skręć kierownicą do końca i potrzymaj z 10 sek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie "maglownicę" a za lewym nadkolem....nic tam się nie poci?, na włączonym silniku skręć kierownicą do końca i potrzymaj z 10 sek.

No właśnie wszystko suche a co ma dać mi to trzymanie 10 sekundowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co ma dać mi to trzymanie 10 sekundowe

 

jak maglownica, to powinna przeciekać.dostanie ciśnienia i może zobaczysz gdzie go boli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę że gdyby była nieszczelność płyn już dawno by się pojawił i były by widoczne ślady a tu sucho wszędzie a płynu w zbiorniczku nie ma (prawie).

Choć przyznam się że właśnie znajomy podpowiedział mi że jeśli gumki ( harmonijki ) są szczelne to płyn może się zbierać w nich tak długo aż nie "strzelą"

Edytowane przez wiolkor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi tam poci się maglownica....dolewam 0,3l na 5000km. , bo koszt regeneracji to około 1000-1500 zł.(przynajmniej za tyle słyszałem) a jak skręcę kołami na maxa przy parkowaniu to widzę 2-3 krople.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to 0,3 to jaka ilość to jest różnica między max a min czy między max a połową między max a min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to 0,3 to jaka ilość to jest różnica między max a min czy między max a połową między max a min

 

powyżej max.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powyżej max.

szczerze mówiąc nic mi ta odpowiedz nie dała. Czy mam rozumieć ze jak masz minimum i wlejesz 0,3 to masz powyżej max czy jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taa szkoda ze nie 5 tysięcy ludzie...bez przesady

na bank spiernicza CI maglownica.zdejmiesz zacisk z harmonijki to jestem przekonany ze wyleci tamtędy płyn wspomagania.

nie ma co Cie łudzić, ze samo się naprawi i będzie coraz gorzej.przerabiałem na swoim bolidzie najpierw uciekała setka dziennie a później juz litr na godzine.

jest mnóstwo zakładów regenerujących magle poszukaj dokładnie na forum

ja osobiście zapłaciłem 900 zł przy czym jeden element ze środka był ponoć kompletnie zardzewiały i został wymieniony co podwyższyło koszty naprawy

2 lata gwarancji i spokojna głowa ze nic sie w drodze nie sypnie....

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat bo ubywa mi płynu wspomagania i dziś rano zauważyłem że mi kapie z pod gumowej harmonijki od lewego koła i mam pytanie czy tylko regeneracja mnie czeka maglownicy (tylko gdzie ja tu znajdę jakiś zakład okolice Napoli) czy mechanik będzie chciał zmieniać całość.Dużo jest roboty by zdemontować?

pozdrowionka

Edytowane przez Vittoriok
dopis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam podepnę się pod temat bo ubywa mi płynu wspomagania i dziś rano zauważyłem że mi kapie z pod gumowej harmonijki od lewego koła i mam pytanie czy tylko regeneracja mnie czeka maglownicy (tylko gdzie ja tu znajdę jakiś zakład okolice Napoli) czy mechanik będzie chciał zmieniać całość.Dużo jest roboty by zdemontować?

pozdrowionka

tam jest oring N90654202 57x2 wymień najpierw go

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu miałem ten sam problem,a mianowicie ubywało mi płynu w układzie wspomagania więc dolewałem(dolałem 1.5l)i nadal ubywał,nigdzie nie było wycieku do momentu aż strzeliły osłony maglownicy.

Za regenerację zapłaciłem 400zł. sam zdemontowywałem i montowałem.

Montaż i demontaż około 6h.nic trudnego.

 

zawsze to 400zł w kieszeni bo tyle zaspiewali mi w zakładzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanie, mam mały ubytek w zbiorniczku wspomagania. Chciałem dolać do max, ale nie wiem jakiego płynu użyć. Na pewno nie jest czerwony, jak już to chyba taki jasny zielony. Są jakieś konkretne płyny zalecane? Z góry dzięki za odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli nie masz pewności jaki masz płyn w zbiorniczku wspomagania, to tylko pozostaje Ci dolac uniwersalnego np.STP lub Prestone (może być z uszczelniaczem STOP LEAK)).Oryginalny płyn w 3B i 3BG byl na ogół koloru zielonego i był to płyn mineralny.Zamiennikiem tego plynu jest np. FEBI (zielony).Wymiany i płukania raczej nie polecam w przepracowanej kilkuletniej maglownicy.Szybko moze sie rozszczelnic i spowodowac wyciek.Uszkodzenie zimeringów i oringow oraz teflonowych prowadnic.

 

P.S. Mineralny zielony płyn wspomagania stosowany przez VW oraz zamiennik FEBI, sa plynami ktore maja wlasciwosci zrace i powoduja wzery oraz korozje listwy w maglownicy.Mozecie sie ze mna nie zgadzac, ale taka jest prawda.VW sie do tego nie przyznaje.

 

Edytowane przez firol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość eltom
Są jakieś konkretne płyny zalecane?

Uderzaj do kolegi elemenateur. Podpowie Ci jaki kupić. Mi doradził i faktycznie, zmieniłem płyn i służy bezproblemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba mój błąd , teraz trochę poszukałem na forum i jasno jest napisane że sprawdzać poziom w zbiorniczku na ciepłym, rozgrzanym i po przejechaniu kilku kilometrów autem. Ja sprawdzałem na zimnym:oszit i było na minimum. Jutro sprawdze na ciepłym może jest wszystko OK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności