Mchal656 Zgłoś #1 Napisano 29 Września 2009 Do moderatora, szukałem podobnych tematów i nie znalazłem odpowiedzi. Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum. Mam wyciek płynu chłodniczego poprzez ten właśnie wężyk (na załączniku oznaczone). Samemu doszedłem do wniosku że wycieka z łączenia gumy z kołnierzem. Teraz moje pytanko, co to dokładnie za "wąż"? Ile kosztuje, oraz czy można samemu wymienić bez problemów? ps. załączone zdjecie nie jest moje, u siebie nie mam dobrego dostępu do zfotografowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #2 Napisano 29 Września 2009 Mam wyciek płynu chłodniczego poprzez ten właśnie wężyk (na załączniku oznaczone). ale to przecież turbina a wężyk jest podciśnieniowy i wchodzi do gruszki sterującej sztagą położeniem kierownic spalin turbiny, nie powinno być tam płynu chłodniczego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mchal656 Zgłoś #3 Napisano 29 Września 2009 patrzyłem od góry na turbo i widziałem ledwo taki gumowy wężyk, pod spodem jest alternator "chyba" i jakoś dostałem tam ręką to ten wężyk od spodu na łączeniu był cały mokry.Płyn był zielony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbylut Zgłoś #4 Napisano 29 Września 2009 Alternatora to w tej okolicy nie ma. Wyciek masz prawdopodobnie z węża płynu chłodniczego zasilającego turbinę (nr części 058 121 497 B). Dostęp dosyć ciężki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mchal656 Zgłoś #5 Napisano 29 Września 2009 Alternatora to w tej okolicy nie ma. Wyciek masz prawdopodobnie z węża płynu chłodniczego zasilającego turbinę (nr części 058 121 497 B). Dostęp dosyć ciężki. a gdzie on jest mniej więcej, samemu dam rade go wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #6 Napisano 29 Września 2009 wąż ten ciągnie się z prawej strony turbiny aż do bloku silnika - jest dość krótki, ale żeby się do niego dostać od góry - trzeba rozmontować calutki dolot (zdemontować/wyjąć całą puszkę filtra odsłaniając turbinę). Możesz spróbować odkręcić śrubę od bloku od spodu auta, ale nie gwarantuje, że włożysz tam ręce... btw. do wymiany przy okazji płyn chłodniczy + odpowietrzanie więc nie jest to czynność na "godzinkę-po-pracy" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mchal656 Zgłoś #7 Napisano 29 Września 2009 jutro mam wolny dzionek to zobacze jak będzie z tym dojsciem w razie problemu będe pisał. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mchal656 Zgłoś #8 Napisano 30 Września 2009 Witam. według zaleceń wyjąłem obudowe filtra itp. sprawdziłem cały ten wąż, od bloku silnika jest sucho na wężu, dopiero od tego połączenia palcami doszedłem do tej śruby, tak jakby spod niej sączy się. nie wiem co teraz z tym zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelo220v Zgłoś #9 Napisano 30 Września 2009 Kolego trzeba by sprawdzać wszystkie przewody i króćce wody po omacku czy są suche i skad mogło by leciec, jezeli jest możliwośc to dokręcić, tylko uwazaj na jakie kolwiek plastiki to długim czasie potrafią pękać. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mchal656 Zgłoś #10 Napisano 30 Września 2009 sprawdziłem już przewody palcem, wszędzie były suche tylko ten kawałek od śruby (strzałka na focie po lewej) do tego łączenia (prawa strzałka na focie). to chyba "sruba drożna" i teraz pytanie czy moge ją dokręcic? kurde niedawno nowe turbo włożyłem i nie chce lipy znów. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrekk4 Zgłoś #11 Napisano 16 Czerwca 2016 Witam. Nie będę zakładał nowego tematu bo sprawa jest podobna. Od jakiegoś czasu auto zaczęło się dziwnie zachowywać. Czasem płynnie przyspiesza, a czasem ma zamułkę, jakby coś było przytkane. Dzisiaj oglądając silnik zauważyłem, że jeden z wężyków jest pęknięty, a w jego okolicy pojawił się olej. Jak nazywa się ten wężyk i czy on może być przyczyną? Pacjent B5FL 1.8T AWT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach