mkpol Zgłoś #101 Napisano 11 Stycznia 2021 Błądzisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #102 Napisano 11 Stycznia 2021 A może coś merytorycznie zamiast krytyki,która nic nie wnosi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #103 Napisano 11 Stycznia 2021 To nie jest krytyka, tylko diagnoza. Napisałem jakie ciśnienia powinno się stosować i gdzie ich szukać. Zrób z tą wiedzą co chcesz. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #104 Napisano 12 Stycznia 2021 (edytowane) Marek, z tym ciśnieniem w oponach to chyba jednak producent auta decyduje jakie opony i jak je napompować. Znalazłem na stronie Michelin w punkcie Gdzie znajdę rekomendowane wartości ciśnienia dla moich opon? Osobiście pompuję o 0,1 atm więcej, gdyż subiektywnie, przy ciśnieniu "jak książka pisze" odczuwałem dyskomfort w prowadzeniu. Szczegóły eksploatacji opon tutaj: https://www.michelin.pl/auto/wskazowki-i-porady/auto-porady/cisnienie-opon Edytowane 12 Stycznia 2021 przez bbbb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #105 Napisano 12 Stycznia 2021 23 minuty temu, bbbb napisał: chyba jednak producent auta decyduje jakie opony i jak je napompować Bogdan ... producenci aut mają zwykle 2-3 opony refernecyjne, które idą na pierwszy montaż. W zaleceniach podają wartości bezpieczne. Kto ma wiedzieć lepiej jakie ciśnienie powinna mieć opona, jak nie producent ... opony. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #106 Napisano 12 Stycznia 2021 Producent opony określi ci widełki, żeby chronić własny zadek jak napompujesz za dużo i ci strzeli lub za mało i ją potniesz w czasie jazdy. Ta sama opona w różnych autach będzie mieć różne ciśnienie.To widać , jak koledzy tu piszą,nawet z wlepek że taka dwieście piątka w różnych modelach passata będzie mieć różne optymalne ciśnienie. Zdaniem producenta AUTA nie opony. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
disciples Zgłoś #107 Napisano 26 Maja 2021 Odświeżę temat, bo akurat nie udało mi się uzyskać odpowiedzi. Rozumiem, że kierujemy się wlepką oraz homologacją w ustalaniu ciśnienia w oponach. U mnie praktycznie bazuje na fabrycznym zestawie 205/55/16r i ciśnieniu 2.3 ; 2.3 ponieważ praktycznie jeżdżę sam lub z dziećmi. Moje pytanie jest inne, zakładam, że jak mam mapę ~170-180km to powinienem zwiększyć ciśnienie bądź szukać danych wlepki od tego silnika? W necie te kalkulatory podają dość rozbieżne wartości nawet od tych kapci co obecnie mam. Opono pirelli p7 Cinturato 205/55R16 91 V na stronie producenta nie da się znaleźć jakiejś sensowej wartości. Może powinienem kierować się obliczaniem nośności i obciążenia na konkretną oś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #108 Napisano 26 Maja 2021 Sądzę, że istotniejsza jest masa samochodu a nie jego moc czy inne parametry.Dowód na to jest na klapce od wlewu paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #109 Napisano 27 Maja 2021 Moc nie ma tu nic do rzeczy. No chyba, że jeździsz na rajdach. Istotne jest obciążenie. I tak jak pisze Wektor, na klapce masz dane. A na dowód niech będzie fakt, że z kolegą mamy te same auta lecz inne silniki, a ciśnienie wg fabryki takie same. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #110 Napisano 27 Maja 2021 W dniu 26.05.2021 o 09:10, disciples napisał: jak mam mapę ~170-180km to powinienem zwiększyć ciśnienie Dokładnie odwrotnie. Powinieneś zmniejszyć ciśnienie żeby zwiększyć powierzchnię styku opony z asfaltem. Oczywiście to tylko erzac. Prawidłowo powinieneś założyć szersze opony - 215 albo 235 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #111 Napisano 27 Maja 2021 To też zależy od kilku czynników.Jak startuje z piskiem opon, to i na 215 będzie miał poślizg.Przy takich mapach siedzi tam spory moment.Obniżenie ciśnienia byłoby wskazane,jak zechce się w nocy pościgać, w normalnych warunkach zajedzie brzegi bieżnika i to dość szybko.Z kolei przy 4motion,o uślizg będzie b.trudno.Nawet na 205.Mówię tu o asfalcie i ca.180KM. I z doświadczenia, bo sprawdziłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
disciples Zgłoś #112 Napisano 1 Czerwca 2021 Dzięki wielkie za zainteresowanie i sporo nowych informacji. Mapę robił poprzedni właściciel i chyba bardziej ogarnięty w tym temacie ode mnie ponieważ miał kapcie 215/55/16r. Jako laik w oponach kierowałem się domyślnym ustawieniem filtrowania w oponeo i wyszło jak wyszło Dodatkowo, trafiłem na ten temat i widzę, że sporo błędów robiłem. Obniżyć ciśnienia raczej nie będę ponieważ mam stromy zjazd do garażu i mam wrażenie, że opony przy niskim ciśnieniu zbyt mocno przylegają do podłoża i zachaczają błotnikami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #113 Napisano 1 Czerwca 2021 Z obniżaniem ciśnienia nie szalej.To można zrobić jak ciężarówką nie możesz się zmieści pod wiaduktem, czy jedziesz po ppiachu.Lepiej zapakuj szersze jak masz wątpliwości i pilnuj ciśnienia:-) Ten obrazek gdzieś z netu, dobitnie tłumaczy co robi bieżnik przy różnych ciśnieniach,a dalej gdzie dużo szybciej się wytrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemekg Zgłoś #114 Napisano 1 Czerwca 2021 (edytowane) W dniu 12.01.2021 o 14:54, mkpol napisał: Bogdan ... producenci aut mają zwykle 2-3 opony refernecyjne, które idą na pierwszy montaż. W zaleceniach podają wartości bezpieczne. Kto ma wiedzieć lepiej jakie ciśnienie powinna mieć opona, jak nie producent ... opony. A gdzie tego szukać na oponie? Np taki Nokian na stronie informuje: SKĄD MAM WIEDZIEĆ, JAKIE JEST PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W OPONACH? Szczegóły dotyczące prawidłowego ciśnienia w oponach w Twoim samochodzie znajdują się w Instrukcji obsługi samochodu, na naklejce z informacją o ciśnieniu w oponach na zbiorniku paliwa, na drzwiczkach schowku po stronie pasażera, na krawędzi lub z boku drzwi. Jeśli tej informacji nie ma w żadnym z tych miejsc, pomocy mogą udzielić profesjonalne zakłady wulkanizacyjne oraz Pomoc techniczna firmy Nokian Tyres. Continental:Sprawdź zalecane ciśnienie w kołach przedniej i tylnej osi (dane znajdziesz w instrukcji samochodu), Edytowane 1 Czerwca 2021 przez przemekg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #115 Napisano 1 Czerwca 2021 Godzinę temu, przemekg napisał: A gdzie tego szukać na oponie? Możesz znaleźć jedynie hasło MAX INFLATION, czyli dopuszczalne ciśnienie maksymalne.Nic więcej.Reszta na wlepkach konkretnego auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #116 Napisano 2 Czerwca 2021 (edytowane) 10 godzin temu, disciples napisał: bardziej ogarnięty w tym temacie ode mnie ponieważ miał kapcie 215/55/16r. być może takie opony były na tym aucie fabrycznie. Jak dla mnie cała ta dyskusja o 180 KM i kombinowaniem z ciśnieniem i oponami ma mały sens. Nie wierzę że nagle to auto zmieniło się na tyle ze te opony 205 się uginają albo się ślizgają tak że nie idzie ujechać w zakręcie. Masa auta ta sama, a żeby nie zrywać trzeba po prostu nauczyć się używać sprzęgła. Edytowane 2 Czerwca 2021 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #117 Napisano 2 Czerwca 2021 2 godziny temu, ru-dy napisał: Masa auta ta sama, a żeby nie zrywać trzeba po prostu nauczyć się używać sprzęgła. Opisałem to w poście #111.Przy oponach 205, po jedynce, wrzucasz II bieg,i wciśnieciu pedału gazu w podłogę, po turbodziurze, w moim przypadku, następował krótki poślizg przednich kół.Sprzegło już dawno przekazywało napęd do skrzyni.Na mokrym asfalcie trwało to dłużej.Czyli zamiast przyspieszać, było kotłowanie asfaltu.To przypadek, kiedy nie chodzi o operowanie sprzęgłem.W 4motion, ten nadmiar idzie zaraz na tylną oś i uślizgu nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_Torun Zgłoś #118 Napisano 7 Czerwca 2021 Cześć, Zmieniam koła / opony 215/55/R16 na 235/40 R18 - jakie powinienem ustalić ciśnienia dla auta z normalnym i pełnym obciążeniem? Passat B7 kombi Comfortline 2011 rok, 2.0 TDI 170KM, skrzynia manualna. Przebiegi głównie na niemieckich autostradach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach