Skocz do zawartości
przemekwuja

Jakie cisnienie w oponach

Rekomendowane odpowiedzi

Błądzisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może coś merytorycznie zamiast krytyki,która nic nie wnosi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest krytyka, tylko diagnoza. Napisałem jakie ciśnienia powinno się stosować i gdzie ich szukać. Zrób z tą wiedzą co chcesz.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marek, z tym ciśnieniem w oponach to chyba jednak producent auta decyduje jakie opony i jak je napompować. Znalazłem na stronie Michelin w punkcie Gdzie znajdę rekomendowane wartości ciśnienia dla moich opon? Osobiście pompuję o 0,1 atm więcej, gdyż subiektywnie, przy ciśnieniu "jak książka pisze" odczuwałem dyskomfort w prowadzeniu. Szczegóły eksploatacji opon tutaj: https://www.michelin.pl/auto/wskazowki-i-porady/auto-porady/cisnienie-opon

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, bbbb napisał:

chyba jednak producent auta decyduje jakie opony i jak je napompować

Bogdan ... producenci aut mają zwykle 2-3 opony refernecyjne, które idą na pierwszy montaż. W zaleceniach podają wartości bezpieczne. Kto ma wiedzieć lepiej jakie ciśnienie powinna mieć opona, jak nie producent ... opony. 

 

  • Nie lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Producent opony określi ci widełki, żeby chronić własny zadek jak napompujesz za dużo i ci strzeli lub za mało i ją potniesz w czasie jazdy.

Ta sama opona w różnych autach będzie mieć różne ciśnienie.To widać , jak koledzy tu piszą,nawet  z wlepek  że taka dwieście piątka w różnych modelach passata będzie mieć różne optymalne ciśnienie.

Zdaniem producenta AUTA nie opony.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, bo akurat nie udało mi się uzyskać odpowiedzi. Rozumiem, że kierujemy się wlepką oraz homologacją w ustalaniu ciśnienia w oponach. U mnie praktycznie bazuje na fabrycznym zestawie 205/55/16r i ciśnieniu 2.3 ; 2.3 ponieważ praktycznie jeżdżę sam lub z dziećmi. Moje pytanie jest inne, zakładam, że jak mam mapę ~170-180km to powinienem zwiększyć ciśnienie bądź szukać danych wlepki od tego silnika? W necie te kalkulatory podają dość rozbieżne wartości nawet od tych kapci co obecnie mam. Opono pirelli p7 Cinturato 205/55R16 91 V na stronie producenta nie da się znaleźć jakiejś sensowej wartości. Może powinienem kierować się obliczaniem nośności i obciążenia na konkretną oś? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że istotniejsza jest masa samochodu a nie jego moc czy inne parametry.Dowód na to jest na klapce od  wlewu paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moc nie ma tu nic do rzeczy. No chyba, że jeździsz na rajdach. Istotne jest obciążenie. I tak jak pisze Wektor, na klapce masz dane. A na dowód niech będzie fakt, że z kolegą mamy te same auta lecz inne silniki, a ciśnienie wg fabryki takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.05.2021 o 09:10, disciples napisał:

jak mam mapę ~170-180km to powinienem zwiększyć ciśnienie

Dokładnie odwrotnie. Powinieneś zmniejszyć ciśnienie żeby zwiększyć powierzchnię styku opony z asfaltem. Oczywiście to tylko erzac. Prawidłowo powinieneś założyć szersze opony - 215 albo 235

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To też zależy od kilku czynników.Jak startuje z piskiem opon, to i na 215 będzie miał poślizg.Przy takich mapach siedzi tam spory moment.Obniżenie ciśnienia byłoby wskazane,jak zechce się w nocy pościgać, w normalnych warunkach zajedzie brzegi bieżnika i to dość szybko.Z kolei przy 4motion,o uślizg będzie b.trudno.Nawet na 205.Mówię tu o asfalcie i ca.180KM. I z doświadczenia, bo sprawdziłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za zainteresowanie i sporo nowych informacji. Mapę robił poprzedni właściciel i chyba bardziej ogarnięty w tym temacie ode mnie ponieważ miał kapcie 215/55/16r. Jako laik w oponach kierowałem się domyślnym ustawieniem filtrowania w oponeo i wyszło jak wyszło :) Dodatkowo, trafiłem na ten temat i widzę, że sporo błędów robiłem. 
Obniżyć ciśnienia raczej nie będę ponieważ mam stromy zjazd do garażu i mam wrażenie, że opony przy niskim ciśnieniu zbyt mocno przylegają do podłoża i zachaczają błotnikami. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z obniżaniem ciśnienia  nie szalej.To można zrobić jak ciężarówką nie możesz się zmieści pod wiaduktem, czy jedziesz po ppiachu.Lepiej zapakuj szersze jak masz wątpliwości i pilnuj ciśnienia:-)

215036206_thumb_2018-10-17Prawidowecinienie-infografika.jpg.8d12bd99cb3dbde8c4c600e8ebdaf977.jpg

Ten obrazek gdzieś z netu, dobitnie tłumaczy co robi bieżnik przy różnych ciśnieniach,a dalej gdzie dużo szybciej się wytrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.01.2021 o 14:54, mkpol napisał:

Bogdan ... producenci aut mają zwykle 2-3 opony refernecyjne, które idą na pierwszy montaż. W zaleceniach podają wartości bezpieczne. Kto ma wiedzieć lepiej jakie ciśnienie powinna mieć opona, jak nie producent ... opony. 

 

A gdzie tego szukać na oponie? Np taki Nokian na stronie informuje:

SKĄD MAM WIEDZIEĆ, JAKIE JEST PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE W OPONACH?

Szczegóły dotyczące prawidłowego ciśnienia w oponach w Twoim samochodzie znajdują się w Instrukcji obsługi samochodu, na naklejce z informacją o ciśnieniu w oponach na zbiorniku paliwa, na drzwiczkach schowku po stronie pasażera, na krawędzi lub z boku drzwi. Jeśli tej informacji nie ma w żadnym z tych miejsc, pomocy mogą udzielić profesjonalne zakłady wulkanizacyjne oraz Pomoc techniczna firmy Nokian Tyres.

Continental:Sprawdź zalecane ciśnienie w kołach przedniej i tylnej osi (dane znajdziesz w instrukcji samochodu),

Edytowane przez przemekg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, przemekg napisał:

A gdzie tego szukać na oponie?

Możesz  znaleźć jedynie hasło MAX INFLATION, czyli dopuszczalne ciśnienie maksymalne.Nic więcej.Reszta na wlepkach konkretnego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, disciples napisał:

 bardziej ogarnięty w tym temacie ode mnie ponieważ miał kapcie 215/55/16r.

być może takie opony były na tym aucie fabrycznie. Jak dla mnie cała ta dyskusja o 180 KM i kombinowaniem z ciśnieniem i oponami ma mały sens. Nie wierzę że nagle to auto zmieniło się na tyle ze te opony 205 się uginają albo się ślizgają tak że nie idzie ujechać w zakręcie. Masa auta ta sama, a żeby nie zrywać trzeba po prostu nauczyć się używać sprzęgła.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, ru-dy napisał:

Masa auta ta sama, a żeby nie zrywać trzeba po prostu nauczyć się używać sprzęgła.

Opisałem to w poście #111.Przy oponach 205, po jedynce, wrzucasz II bieg,i wciśnieciu pedału gazu w podłogę, po turbodziurze, w moim przypadku, następował krótki poślizg przednich kół.Sprzegło już dawno przekazywało napęd do skrzyni.Na mokrym asfalcie trwało to dłużej.Czyli zamiast przyspieszać, było kotłowanie asfaltu.To przypadek, kiedy nie chodzi o operowanie sprzęgłem.W 4motion, ten nadmiar idzie zaraz na tylną oś i uślizgu nie ma.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Zmieniam koła / opony 215/55/R16 na 235/40 R18 - jakie powinienem ustalić ciśnienia dla auta z normalnym i pełnym obciążeniem?
Passat B7 kombi Comfortline 2011 rok, 2.0 TDI 170KM, skrzynia manualna.
Przebiegi głównie na niemieckich autostradach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności