Skocz do zawartości
przemekwuja

Jakie cisnienie w oponach

Rekomendowane odpowiedzi

elmiko dobrze pisze, ale o różnicy ciśnień w XL i zwykłych pisałem już wcześniej, nawet z tabelami. Problem w tym, że wartość 2.0 lub 2.2 trafia się rzadko, bardziej nam chodziło o te wartości 2.6 bara, co niejako niweczy przedsięwzięcie. Bo osoby co mają małe ciśnienie (2.3) mają opony XL, co by sugerowało że normalne ciśnienie dla zwykłych opon powinno być koło 2.0 bara, a co z tymi co mają 2.6 bara. Zdaje się, że 2.6 to mają przy zwykłych oponach, to ile musiałoby być jakby mieli XL :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To najlepiej chyba wejsc na strone producenta opon i tam poczytac - tak mi sie wydaje.

 

Ale strona producenta najczęściej podaje wartości dla opon NL i nic nie mówi o oponach XL, a sugerowanie się tylko wartościami na klapce bez informacji jakich opon one dotyczą może być brzemienne w skutki dla opon lub zawieszenia

 

elmiko dobrze pisze, ale o różnicy ciśnień w XL i zwykłych pisałem już wcześniej, nawet z tabelami. Problem w tym, że wartość 2.0 lub 2.2 trafia się rzadko, bardziej nam chodziło o te wartości 2.6 bara, co niejako niweczy przedsięwzięcie. Bo osoby co mają małe ciśnienie (2.3) mają opony XL, co by sugerowało że normalne ciśnienie dla zwykłych opon powinno być koło 2.0 bara,

 

Właśnie o to mi chodziło

 

a co z tymi co mają 2.6 bara. Zdaje się, że 2.6 to mają przy zwykłych oponach, to ile musiałoby być jakby mieli XL :P

 

2,6 to raczej do opon XL co przełoży się pewnie na 2,1-2,2 dla zwykłych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że ja i np. user78 mamy 2.3 a opony XL, a oba auta dość ciężkie bo bogato wyposażone. A może te nasze auta to po przeróbkach blacharskich i klapka wlewu nie od tego auta :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć,

 

mam 2.0 tdi, 2006 rok, 4motion, kombi (variant), na wlepie minimalne ciśnie 2,5, opony XL i lato i zima...

 

przy 2,5 było mi trochę twardo i sobie upuszczałem ciśnienie do 2,3 aby zawieszenie nie tłukło (zawsze jeżze bez obciązenia, tylko jedna osoba i śniadanie do pracy, żadne ciężary) - efekt: 8 opon jest źle zjechanych, widzę to dopiero teraz gdy wszystkie są na wykończeniu. Passat jest wrażliwy na niskie ciśnienie w oponach i te minimalne wartości to nie przypadek, jak jest za mało powietrza to od razu opony dostają po pupie. Czytalem już o tym XL prędzej, że niby XL wymaga ciśnienie o 0,2 więcej, czyli dla mnie to 2,7. Ja miałem 2,3 i mam 8 opon do kosza o co najmniej jeden sezon za wcześnie, więc odradzam kombinacje z ciśnieniem. Miałem inne auto i tam było wszystko jedno jakie miałem ciśnie w oponach, czasem za małe czasem za duże ale się zużywały dobrze (dużo lżejsze auto), a na passacie wyszedł taki zonk. Jedna dobra opona do passata to jakieś 500-600 zł, razy 8 sztuk to robi niezłą sumkę.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko problem, żeby ustalić jakie jest prawidłowe ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tylko problem, żeby ustalić jakie jest prawidłowe ciśnienie.

 

są tabelki z ciśnieniem do passata, zgadza mi się dokładnie z tym co mam na wlepie... na forum jest już temat o ciśnieniach w oponach, ale nie jestem pewny czy tam są kompletne dane. Wielu z was to już pewnie widziało, ale może komuś pomoże.

 

Gdzieś czytałem, że opony XL powinny mieć dodatkowo +0,2 bara... czyli dla mnie to by było chyba 2,7... przy takim ciśnieniiu opony tłuką na każdej nierówności i u siebie trzymam sie minimum na wlepie.

 

 

cisnienie passat tabele.pdf

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Haha, chyba o tę tabelkę chodziło :D pytanie czy to dla standardowych opon, czy dla XL, zgodnie z tabelkami wcześniej podanymi przeze mnie.

 

Ciekawi mnie ostatnia pozycia w silnikach wysokoprężnych 3.0/170KW, hm...

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jakie powinnienem miec cisnienie w oponach rozmiar 205x55 R"16" bo na naklejce od baku mam cisnienie podane 2.0/2.0 i z wiekszym obciazeniem 2.2/2.8. I nie wiem, czy to 2.0/2.0 bedzie odpowiednie i czy nie bedzie takiego flaka zbytnio przez co komfort jazdy bedzie gorszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty to poważnie pytasz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja od niedawna mam Passata B4 Kombi na alu, opony R16, niskoprofilowe ale dokładnego rozmiaru nie pamiętam. Jakie ciśnienie polecacie? Dodam, że najczęściej w aucie jeżdżą 2 osoby bez ładunku. (a jeśli komplet i ładunek to też podajcie odpowiednie wartości).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja od niedawna mam Passata B4 Kombi na alu, opony R16, niskoprofilowe ale dokładnego rozmiaru nie pamiętam. Jakie ciśnienie polecacie? Dodam, że najczęściej w aucie jeżdżą 2 osoby bez ładunku. (a jeśli komplet i ładunek to też podajcie odpowiednie wartości).

 

A wlepkę masz na klapce wlewu paliwa? Tam są podane rodzaje ciśnienia zależnie od obciążenia. U Ciebie powinno być ciśnienie zbliżone do 2,2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja od niedawna mam Passata B4 Kombi

 

konto na tym forum pewnie też masz od niedawna.... :wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlatego pytałem tych, którzy mają fabryczne opony lub homologację w ręku :)

 

Ewentualnie Ci co mają naklejkę z wyposażeniem:

 

HB2 - opony całoroczne 205/50 R17 93V

HJ6 - opony 205/55 R16 94V

HJ7 - opony 215/55 R16 97W

H01 - opony 235/45 R17 94W

H2F - opony 205/55 R16 91H

H4J - opony całoroczne 205/55 R16 94V

Kupiłem opony 4 x Nokian Line 215/55/97W XL, na naklejce wyposażenia mam wpis:HJ7. Zastanawiam się, czy zwiększyć trochę ciśnienie w oponach do tych wartości, które mam podane na klapce wlewu paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety od niedawna. Powtarzam się? Przepraszam koledzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały wątek to masa teorii.

Wlepki na klapce paliwa odnoszą  się raptem do 2-3 rozmiarów i na tym koniec. A że zajeździĺem już trochę opon to widzę taką rzecz: teoria na nic, jak wam bieżnik ścina.Znalazlem tu raptem 3 posty, które dotykają tematu.

Wlepka mówi 2,3 pompujemy 2,3.Z czasem coś ubędzie, czasem teściowa  usiądzie z pieskiem...A przy zmianie na zimowki nagle szok, bo brak środka lub boków bieżnika.Z doświadczenia wiem,że im szersza opona, tym wyższe ciśnienie ma mieć.Pół  biedy jak kapcie są z nalepki.A inne szerokości? Już jest problem jak dobrać.Ja 205tki zniszczyłem pilnując 2,3.Było za niskie.30kkm rocznie.Bałbym się tolerancji+- 20%.Może po 5 tyś km widać nic nie będzie,ale po 15 pewnie już tak.

Takiej wiedzy tu brak: przy jakim modelu auta, oponie i ciśnieniu bieżnik zużywa się równomiernie?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy wejść na stronę producenta. Każdy szanujący podaje jakim ciśnieniem powinno się pompować konkretny model opony. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na stronę producenta samochodu czy opony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że opony. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam opony 206/60 lato oraz zima, pompuję 2,7-3.0 i mam zjechane boki opon. Na wlepie mam napisane że ciśnienie powinno być 2,5 -3,0. Prędzej miałem zimowe 205/55 i też zjadło boki. Ustawiłam geometrię dwa razy i były tylko małe poprawki. W tej chwili bieżnik na środku opony mam około 4,5 mm, na bokach ledwo 2 mm. Mam zrobione około 150 tyś km tym pasatem i od zawsze ma taką przypadłość. Być może jeżdżę jakoś dziwnie, albo auto jest na tyle ciężkie że w zakrętach zjada opony 205. Masa wg. dowodu rejestracyjnego 1675 kg, więc ta szerokość opony 205 nie powala.

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To taka wiedza jest bez wartości.Cisnienie w oponach zależy od obciążenia.Inne będzie w VW polo A inne w B8 z ładunkiem.

A widełki od- do również są bezużyteczne.

Bliższe prawdy są wlepki.

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności