Nuttie Zgłoś #81 Napisano 24 Maja 2012 elmiko dobrze pisze, ale o różnicy ciśnień w XL i zwykłych pisałem już wcześniej, nawet z tabelami. Problem w tym, że wartość 2.0 lub 2.2 trafia się rzadko, bardziej nam chodziło o te wartości 2.6 bara, co niejako niweczy przedsięwzięcie. Bo osoby co mają małe ciśnienie (2.3) mają opony XL, co by sugerowało że normalne ciśnienie dla zwykłych opon powinno być koło 2.0 bara, a co z tymi co mają 2.6 bara. Zdaje się, że 2.6 to mają przy zwykłych oponach, to ile musiałoby być jakby mieli XL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #82 Napisano 24 Maja 2012 To najlepiej chyba wejsc na strone producenta opon i tam poczytac - tak mi sie wydaje. Ale strona producenta najczęściej podaje wartości dla opon NL i nic nie mówi o oponach XL, a sugerowanie się tylko wartościami na klapce bez informacji jakich opon one dotyczą może być brzemienne w skutki dla opon lub zawieszenia elmiko dobrze pisze, ale o różnicy ciśnień w XL i zwykłych pisałem już wcześniej, nawet z tabelami. Problem w tym, że wartość 2.0 lub 2.2 trafia się rzadko, bardziej nam chodziło o te wartości 2.6 bara, co niejako niweczy przedsięwzięcie. Bo osoby co mają małe ciśnienie (2.3) mają opony XL, co by sugerowało że normalne ciśnienie dla zwykłych opon powinno być koło 2.0 bara, Właśnie o to mi chodziło a co z tymi co mają 2.6 bara. Zdaje się, że 2.6 to mają przy zwykłych oponach, to ile musiałoby być jakby mieli XL 2,6 to raczej do opon XL co przełoży się pewnie na 2,1-2,2 dla zwykłych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #83 Napisano 24 Maja 2012 Tyle, że ja i np. user78 mamy 2.3 a opony XL, a oba auta dość ciężkie bo bogato wyposażone. A może te nasze auta to po przeróbkach blacharskich i klapka wlewu nie od tego auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #84 Napisano 2 Czerwca 2012 (edytowane) cześć, mam 2.0 tdi, 2006 rok, 4motion, kombi (variant), na wlepie minimalne ciśnie 2,5, opony XL i lato i zima... przy 2,5 było mi trochę twardo i sobie upuszczałem ciśnienie do 2,3 aby zawieszenie nie tłukło (zawsze jeżze bez obciązenia, tylko jedna osoba i śniadanie do pracy, żadne ciężary) - efekt: 8 opon jest źle zjechanych, widzę to dopiero teraz gdy wszystkie są na wykończeniu. Passat jest wrażliwy na niskie ciśnienie w oponach i te minimalne wartości to nie przypadek, jak jest za mało powietrza to od razu opony dostają po pupie. Czytalem już o tym XL prędzej, że niby XL wymaga ciśnienie o 0,2 więcej, czyli dla mnie to 2,7. Ja miałem 2,3 i mam 8 opon do kosza o co najmniej jeden sezon za wcześnie, więc odradzam kombinacje z ciśnieniem. Miałem inne auto i tam było wszystko jedno jakie miałem ciśnie w oponach, czasem za małe czasem za duże ale się zużywały dobrze (dużo lżejsze auto), a na passacie wyszedł taki zonk. Jedna dobra opona do passata to jakieś 500-600 zł, razy 8 sztuk to robi niezłą sumkę. Edytowane 2 Czerwca 2012 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #85 Napisano 2 Czerwca 2012 tylko problem, żeby ustalić jakie jest prawidłowe ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #86 Napisano 3 Czerwca 2012 (edytowane) tylko problem, żeby ustalić jakie jest prawidłowe ciśnienie. są tabelki z ciśnieniem do passata, zgadza mi się dokładnie z tym co mam na wlepie... na forum jest już temat o ciśnieniach w oponach, ale nie jestem pewny czy tam są kompletne dane. Wielu z was to już pewnie widziało, ale może komuś pomoże. Gdzieś czytałem, że opony XL powinny mieć dodatkowo +0,2 bara... czyli dla mnie to by było chyba 2,7... przy takim ciśnieniiu opony tłuką na każdej nierówności i u siebie trzymam sie minimum na wlepie. cisnienie passat tabele.pdf Edytowane 3 Czerwca 2012 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #87 Napisano 3 Czerwca 2012 (edytowane) Haha, chyba o tę tabelkę chodziło pytanie czy to dla standardowych opon, czy dla XL, zgodnie z tabelkami wcześniej podanymi przeze mnie. Ciekawi mnie ostatnia pozycia w silnikach wysokoprężnych 3.0/170KW, hm... Edytowane 3 Czerwca 2012 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klichy Zgłoś #88 Napisano 13 Marca 2014 Witam. Jakie powinnienem miec cisnienie w oponach rozmiar 205x55 R"16" bo na naklejce od baku mam cisnienie podane 2.0/2.0 i z wiekszym obciazeniem 2.2/2.8. I nie wiem, czy to 2.0/2.0 bedzie odpowiednie i czy nie bedzie takiego flaka zbytnio przez co komfort jazdy bedzie gorszy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dwat Zgłoś #89 Napisano 14 Marca 2014 Ty to poważnie pytasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ronaldo Zgłoś #90 Napisano 20 Maja 2015 Ja od niedawna mam Passata B4 Kombi na alu, opony R16, niskoprofilowe ale dokładnego rozmiaru nie pamiętam. Jakie ciśnienie polecacie? Dodam, że najczęściej w aucie jeżdżą 2 osoby bez ładunku. (a jeśli komplet i ładunek to też podajcie odpowiednie wartości). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #91 Napisano 20 Maja 2015 Ja od niedawna mam Passata B4 Kombi na alu, opony R16, niskoprofilowe ale dokładnego rozmiaru nie pamiętam. Jakie ciśnienie polecacie? Dodam, że najczęściej w aucie jeżdżą 2 osoby bez ładunku. (a jeśli komplet i ładunek to też podajcie odpowiednie wartości). A wlepkę masz na klapce wlewu paliwa? Tam są podane rodzaje ciśnienia zależnie od obciążenia. U Ciebie powinno być ciśnienie zbliżone do 2,2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #92 Napisano 20 Maja 2015 Ja od niedawna mam Passata B4 Kombi konto na tym forum pewnie też masz od niedawna.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
macvw Zgłoś #93 Napisano 21 Maja 2015 Dlatego pytałem tych, którzy mają fabryczne opony lub homologację w ręku Ewentualnie Ci co mają naklejkę z wyposażeniem: HB2 - opony całoroczne 205/50 R17 93V HJ6 - opony 205/55 R16 94V HJ7 - opony 215/55 R16 97W H01 - opony 235/45 R17 94W H2F - opony 205/55 R16 91H H4J - opony całoroczne 205/55 R16 94V Kupiłem opony 4 x Nokian Line 215/55/97W XL, na naklejce wyposażenia mam wpis:HJ7. Zastanawiam się, czy zwiększyć trochę ciśnienie w oponach do tych wartości, które mam podane na klapce wlewu paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ronaldo Zgłoś #94 Napisano 22 Maja 2015 No niestety od niedawna. Powtarzam się? Przepraszam koledzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #95 Napisano 11 Stycznia 2021 Cały wątek to masa teorii. Wlepki na klapce paliwa odnoszą się raptem do 2-3 rozmiarów i na tym koniec. A że zajeździĺem już trochę opon to widzę taką rzecz: teoria na nic, jak wam bieżnik ścina.Znalazlem tu raptem 3 posty, które dotykają tematu. Wlepka mówi 2,3 pompujemy 2,3.Z czasem coś ubędzie, czasem teściowa usiądzie z pieskiem...A przy zmianie na zimowki nagle szok, bo brak środka lub boków bieżnika.Z doświadczenia wiem,że im szersza opona, tym wyższe ciśnienie ma mieć.Pół biedy jak kapcie są z nalepki.A inne szerokości? Już jest problem jak dobrać.Ja 205tki zniszczyłem pilnując 2,3.Było za niskie.30kkm rocznie.Bałbym się tolerancji+- 20%.Może po 5 tyś km widać nic nie będzie,ale po 15 pewnie już tak. Takiej wiedzy tu brak: przy jakim modelu auta, oponie i ciśnieniu bieżnik zużywa się równomiernie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #96 Napisano 11 Stycznia 2021 Wystarczy wejść na stronę producenta. Każdy szanujący podaje jakim ciśnieniem powinno się pompować konkretny model opony. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #97 Napisano 11 Stycznia 2021 Na stronę producenta samochodu czy opony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #98 Napisano 11 Stycznia 2021 Oczywiście, że opony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #99 Napisano 11 Stycznia 2021 (edytowane) ja mam opony 206/60 lato oraz zima, pompuję 2,7-3.0 i mam zjechane boki opon. Na wlepie mam napisane że ciśnienie powinno być 2,5 -3,0. Prędzej miałem zimowe 205/55 i też zjadło boki. Ustawiłam geometrię dwa razy i były tylko małe poprawki. W tej chwili bieżnik na środku opony mam około 4,5 mm, na bokach ledwo 2 mm. Mam zrobione około 150 tyś km tym pasatem i od zawsze ma taką przypadłość. Być może jeżdżę jakoś dziwnie, albo auto jest na tyle ciężkie że w zakrętach zjada opony 205. Masa wg. dowodu rejestracyjnego 1675 kg, więc ta szerokość opony 205 nie powala. Edytowane 11 Stycznia 2021 przez ru-dy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #100 Napisano 11 Stycznia 2021 (edytowane) To taka wiedza jest bez wartości.Cisnienie w oponach zależy od obciążenia.Inne będzie w VW polo A inne w B8 z ładunkiem. A widełki od- do również są bezużyteczne. Bliższe prawdy są wlepki. Edytowane 11 Stycznia 2021 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach