Skocz do zawartości
jozko

Sprzeglo AJM a reszta

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos posiadajacy ETKE moze sprawdzic mi nastepujaca rzecz:

 

W borze mam silnik AJM z ori sprzeglem - przy okazji pewnych "tiuningow" chcem zmienic na wieksze - jakie sprzeglo podejdzie do mnie? ASZ? AVF? ARL to chyba to samo co ASZ. Czy przy tej zmianie musze kupic kpl sprzeglo czy cos jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzeglobora.jpg

 

AVF - tarcza 240mm

AWX - tarcza 228mm

AVB - tarcza 228mm (docisk 230mm)

AKN(2.5TDI) - 240mm

 

z tego co tak patrzylem to wiekszosc jest na 240mm nawet w 4.2 benzynce

Edytowane przez elmi_k

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to cos mi tu nie gra - z tego co kiedys czytalem to w AJMie jest 228mm a w nastepnych czyli 130 AWX,ASZ its juz 240. Dlatego chcem zmienic. Jednak z tego co Erwin mowisz to chyba tak do konca nie jest. Moze ktos inny ma jakies info w tym temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podalem screena z ETKI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie I to mnie zastanawia - jesli jest to samo sprzeglo to dlaczego kres dla mojego wynosi ok 360NM a dla np ASZ jesli dobrze pamietam 380NM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze np. tarcza nie rozni sie tylko oznaczeniem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie w atj było 240 i takie założyłem, a z tego co rozmawiałem z marewelem w ajm były 228 bo myślał że u mnie też 228 idzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

atj ma większy moment tak jak avf od awx-a stąd większe sprzęgło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli wsio jasne

 

Wilku ile placiles za sprzeglo via PW :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam podlaczam sie do tematu i mam pytanie czy wrzucajac silnik avf za mojego ajm-a pod skrzynie 5 musze cale sprzeglo wrzucic od ajm-a.i wtedy to wszystko podejdzie.pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz zostawic sprzeglo od ajma - bedzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, mam takie pytanko - mam silnik atj jednak ze skrzynią DUK czyli 5 biegową, chce wstawić skrzynie 6 biegową czy będę musiał wymienić sprzęgło czy cokolwiek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cokolwiek napewno :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że rozrusznik, sprzęgło na 240, mocowanie linek i kasetę

atj ma większy moment tak jak avf od awx-a stąd większe sprzęgło

ja mam ATJ i 5 biegową skrzynie i jakie mam sprzęgło 228 czy 240?

Edytowane przez adrusek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzęgełko według specyfikacji skrzyni DUK to 240

 

---------- Post added at 13:17 ---------- Previous post was at 12:57 ----------

 

---------- Post added at 13:19 ---------- Previous post was at 13:17 ----------

 

Wydaje mi się że rozrusznik, sprzęgło na 240, mocowanie linek i kasetę

 

ja mam ATJ i 5 biegową skrzynie i jakie mam sprzęgło 228 czy 240?

 

kolego tu możesz sobie sprawdzić jakie masz sprzęgło jeśli znasz oznaczenie twojej skrzyni http://www.dieselschrauber.de/GKB.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale gra nie warta świeczki. Rozmawiałem z kolegami którzy mieli przyjemność jazdy 5 i 6 skrzynią to nie warto zmieniać, w mieście jeszcze więcej będziesz wachlować biegami a w trasie to ledwo co spadną tobie obroty. Według mnie za duże koszta do uzyskanego rezultatu po wymianie skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w planach miałem wstawić suszarkę od AWX, fmic no i jakiś wirusik więc pomyślałem 6tka to dobry pomysł ale może faktyczni nie warto pakować się w koszty choć spalanie pewnie trochę by spadło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli robisz długie trasy np. autostradami to tak ale nie koło komina, różnica 0.5l do kasy w którą włożysz wymianę skrzyni to nie wiem kiedy się Tobie zwróci. Już nie róbmy OT koledze z tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jeżeli w u mnie w AHH mam 228 to moge od AJM ładować , bądź AWX ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności