Skocz do zawartości
sledziu

pedał hamulca dziwne zjawisko

Rekomendowane odpowiedzi

PS. Mimo wszystko nie wydaje mi się , że jest to prawidłowo działający układ bo w innych samochodach nie zauważyłem nigdy takiego działania NIESTETY VW to już nie ta sama firma co kiedyś !!!

 

Ja jak pisałem pare lat temu mam nadal to samo, w rodzienie przybyły 2 paski FL, jest jak u mnie i w niedawno kupionym Golfie 4 też, mam Octavie ASV na handel i tam jest tak samo. Tak jest i tyle i nie ma co szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość matej26

To może być problem z serwem, kiedyś tak miałem i robiłem wszystko przewody nowe odpowietrzony wszystko wyczyszczone i dopiero pomogła wymiana serwa!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, bo u mnie to zjawisko jest bardzo silne. Tzn podczas jazdy jak hamuję, to pedał łapie dopiero gdzieś w połowie skoku (dużo za późno), jednak gdy złapie ABS podbija go do góry. A na postoju z włączonym silnikiem pedał ucieka w miarę szybko do dołu (tak jak podczas włączania silnika), prawie do samej podłogi (powiedzmy ponad 3/4 skoku) dopiero na końcu jest to powolne opadanie o którym piszecie.

 

I teraz pytanie co to może być, wycieków raczej nigdzie nie znalazłem, układ odpowietrzony już 3 razy, zalany motul RBF-600. Czy to może być pompa która puszcza między sekcjami? Bo przy "puchnących" przewodach gumowych efekt nie byłby raczej taki duży.

 

Jeżeli to pompa to czy do Passata 1.8T AWT z 12/2000 WVWZZZ3BZ1E1xxxxx będzie pasował zestaw naprawczy Autofren D1-562 (do pompy 4D0611021A)? Taki jak tu http://www.seinsa.es/ref/24656/1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jak pisałem pare lat temu mam nadal to samo, w rodzienie przybyły 2 paski FL, jest jak u mnie i w niedawno kupionym Golfie 4 też, mam Octavie ASV na handel i tam jest tak samo. Tak jest i tyle i nie ma co szukać.

 

Własnie odswieze troszke temat ale własnie dzis sprawdzalem u siebie hamulce i dokladnie mam tak samo jak kolega pisał po wcisnieciu na postoju pedał lekko siada w dol ale klocki sa ok, płynu tez nie ubywa abs działa fakt wyglada to tak jak by pompa nie trzymała, ale widocznie jak tutaj czytalem te posty to musi tak byc poza tym hamulce dzialaja ok :) Nie ma zadnego problemu z nimi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ma być, wszystko jest w porządku :) Też panikowałem, że pompa przepuszcza..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to juz ten proble mz glowy troche ulzyło hehe :) dziwne wrazenie no ale jesli tak musi byc i tak jest to ok :) Wazne ze hamulce ok i w czasie jazdy nie ma zadnych problemow z hamowaniem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli chcecie sprawdzić, czy opadający pedał to norma - z nogą na hamulcu zgaście silnik. Podciśnienie przestaje narastać więc przy sprawnej pompie pedał nie powinien dalej zapadać się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaobserwowałem niedawno takie zjawisko:

Hamuje i wsio jest ok, trzymam noge na hamuklcu ok, dociskam mocniej zwiekszajac siłe i pedał powoli idzie do dołu, puszczam wraca na góre i hamuje wsio ok, nciskam silniej idzie w dół. Wcześniej tego nie zauważyłem bo nie cisnełem mocniej po zatrzymaniu. Hamulce są w porządku, płyn ma niecały rok, klocki nowe, układ niezapowietrzony, skutecznośc hamulców celująca. Kolega Sedris ma podobnie w manualu, jednak ja jestem niedowiarek i chce sie zapytać innyh czy też tak mają ??

 

Witam.

Odnalazłem ten temat i po przeczytaniu i weryfikacji w Lagunie kolegi potwierdzam: pedał powoli opada i jest to normalne. Napiszę natomiast skąd się bierze fakt, że wcześniej jeździmy i nie mamy z tym problemu a po naprawach układu hamulcowego, mamy. Po prostu po naprawie wciskamy pedał hamulca w celu weryfikacji czy nie ma wycieków i płynu nie ubywa. Pedał opada i od razu traktujemy to jako nieszczelność któregoś z elementów układu. I zaczyna się śledztwo... Czyli zwracamy uwagę na zjawisko, które wcześniej z przyzwyczajenia ignorowaliśmy. Tak zwane pole NTP (Nie Twój Problem). Tak to zadziałało u mnie. Już sobie wytłumaczyłem co i jak po przeczytaniu tego postu i przemyśleniu sprawy.

Wcześniej w innej Renówce firmowej (Grand Scenic diesel) mieliśmy opadający z winy pompy hamulcowej pedał i objaw był inny bo pedał wpadał w podłogę pod naciskiem nogi bez wyraźnego oporu.

Pozdrawiam właścicieli Pasków B5 przed liftem oraz innych porządnych kierowców:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Problem wyglada nastepujaco, od kilku dni pedal hamulca podczas hamowania np gdy chce zwolnic i naciskam lekko pedal hamulca jest twardy i przy mocniejszym nacisnieciu hamuje ale nie odbija, musze nacisnac pedal do oporu co wiaze sie z zatrzymaniem auta i wtedy odbija ale tez odbija tak powoli jakby gumowato. Zdarza sie ze nacisne i zatrzyma sie np w polowie wysokosci skoku i po chwili odbija, a jak sie zatrzymam ponaciskam go energicznie pare razy to przy nastepnych kilku hamowaniach mozna powiedziec ze az tak dziwnie sie nie zachowuje aczkolwiek normalnie tez nie tylko po chwili odbije. Co moze byc tego przyczyna? Troche czytalem roznych tematow i tak sie zastanawiam czy to cos moze z podcisnieniem? Sprawdzilem ted dwa male zaworki ktore sa zaraz przy sciance grodziowej przy silniku i przedmuc***ac je powietrze idzi tylko w jedna strone wiec raczej prawidlowo, co moge jeszcze sprawdzic? Czy to moze servo siada? Czy moze jakas pompka? Plyn hamulcowy byl niedawno wymieniany wiec to raczej nie to, zaciski hamulcow tez sa raczej czyste i nie pordzewiale bo staram sie je czyscic na bierzaco, a auto sie normalnie stacza z lekkiej gorki gdy sie nie hamuje wiec tam na pewno nic nie blokuje. Mial ktos moze podobny przypadek? Jakies rady czy cokolwiek co moge posprawdzac bede bardzo wdzieczny.

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt.2.1.a . Używamy polskich znaków !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że niedawno wymieniałeś płyn hamulcowy. Może do pompki hamulcowej dostał się jakiś brud i blokuje tłoczek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wątpie w to bo gdy wcisne pedał hamulca do oporu i go puszcze to odbija wszystko jak nalezyz tym ze idzie to tak troche wolniej niz normalnie, a gdy nacisne lekko pedal hamulca to raz ze jest on twardy wiec musze troche mocniej nacisnac i dopiero zaczyna "schodzić" w dół i tak zostaje gdy puszczam noge wiec albo musze nacisnac do konca zeby odbił albo czasmi po dłuższej chwili sam odbija. Gdyby jakis brud blokował tłoczek to auto by na luzie sie nie staczało tak mi sie przynajmniej wydaje. Ale co myslicie zeby zaczac od sprawdzania przewodow hamulcowych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź może najpierw sprężynę przy pedale, czy ona nie uległa uszkodzeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słuszna uwaga z tą sprężynką sprawdze to ale od tego pedał hamulca na początku nie był by chyba taki twardy?

 

pedal hamulca nie posiada sprezyny to juz sprawdzilem

rozkrecilem zbiorniczek plynu hamulcowego i odkrecilem pompe hamulcowa okazalo sie ze w serwie jest woda, bloto i zale zlo tego swiata wiec chyba znalazlem przyczyne :P teraz problem jak to dziadostwo wyciagnac? Odkrecilem te dwie dlugie sruby chyba torx t45 o ile dobrze pamietam trzyma mnie jeszcze cos przy pedale hamulca, jest tam jakas nakretka chyba 19mm ale krece nia i krece i sie nic nie odkreca :/ ktos moze pomoze jak to odkrecic? Czy trzeba to najpier odkrecic od pedalu hamulca na przykreconym serwie?

Edytowane przez bari88pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu to u mnie "problem" tez występuje zauważyłem go jak uszczelniłem przewód podciśnienia... Wspomaganie zaczęło działać i pedał zaczął wpadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja mam problem taki ze np pedal hamulca jest ok miekki hamulce nie trzymaja ale nagle pedal hamulca sie robi twardy i na lekkim wzniesieniu auto stoi hamulce lekko trzymaja mysle ze lewy przod bo czasem jest cieple kolo ale jak tak stoje na lekkim wzniesiemiu i tak gwaltownie i mocno wcisne hamulce i wszystko wraca do normy pedal jest miekki hamulce nie trzymaja ale za pare chwil problem wraca . Co to moze byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do wymiany tloczki z uszczeniaczami

koszt czesci okolo 150zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności