bjbax Zgłoś #41 Napisano 1 Marca 2017 Ja tak sobie prawie wykończyłem nowe przednie opony, zjechane od wewnątrz i wyząbkowane. Wulkanizator polecił zrobić zbieżność a gościu od zbieżności wysłał mnie do stacji diagnostycznej na sprawdzenie tłumienia amorów. I wyszło, że tuleje popękane a amory mają 45% skuteczności tłumienia (tylko dwa miesiące wcześniej twierdzili, że zawieszenie jest okay) Zobaczymy jak teraz nowe zimówki będą wyglądać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekTDI Zgłoś #42 Napisano 28 Listopada 2018 VW Passat B6 1.9 TDI 105 KM BKC Kombi A mnie dopadło momentalne zebranie bieżnika po wewnętrznej stronie opon na tylnej osi. Przez 5 lat przy zawieszeniu był robiony tylko stworzeń kulisty wahacze przedniego w 2014 roku. Co roku żadnych luzów przegląd nie wykazywał, w tym roku ma początku listopada również nie było żadnych luzów, a szarpany zawsze jest konkretnie. Diagnosta zwrócił uwagę że tnie opony tylne od strony wewnętrznej koła (łysa krawędź i płótno widoczne). Umówiony jestem na 17 grudnia na geometrię i zobaczymy (jak śruby mimośrodowe umiemożliwią regulację to pewnie dodatkowo będzie wycięcie śrub i wymiana tulei). Zastanawiam się faktem że jak nie ma luzów w zawieszeniu i nic nie było robione w zawieszeniu to czemu ewentualnie geometria się tak drastycznie rozjechała. Opony te same od 5 lat. Tak na marginesie to jeśli chodzi o jakiekolwiek stuki to słychać pukanie z przodu podczas jazdy po niewielkich nierównościach np po bruku lub nierównej trelince. Większe nierówności - cisza. Jakby poduszka amortyzatora lub amortyzator. Amortyzatory przód 68% tył 61%. Dodatkowo ostatnio się nasiliło zjawisko podczas delikatnego operowania podałem gazu jest odczuwalne szarpnięcie -tąpnięcie jakby w skrzyni był duży luz lub na poduszkach silnika (silnik nie wykazuje skłonności do odchylenia się podczas próby ruszania na ręcznym). Poduszka silnika pod akumulatorem zmieniona bo trzeszczała jak ręcznie bywałem silnikiem. Jedynie dwuczęściowa poduszka wprasowywana w sankach nie została sprawdzona przezemnie w 100 %- chociaż wizualnie jest ok. Delikatnie dotykam pedał gazu i szarpnie i jak zdejmę nogę z gazu też szarpnie. To są jedyne rzeczy z którymi mam problem w tym samochodzie, czy mogą mieć wpływ na geometrię? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xSenseix Zgłoś #43 Napisano 29 Listopada 2018 18 godzin temu, DarekTDI napisał: VW Passat B6 1.9 TDI 105 KM BKC Kombi A mnie dopadło momentalne zebranie bieżnika po wewnętrznej stronie opon na tylnej osi. Przez 5 lat przy zawieszeniu był robiony tylko stworzeń kulisty wahacze przedniego w 2014 roku. Co roku żadnych luzów przegląd nie wykazywał, w tym roku ma początku listopada również nie było żadnych luzów, a szarpany zawsze jest konkretnie. Diagnosta zwrócił uwagę że tnie opony tylne od strony wewnętrznej koła (łysa krawędź i płótno widoczne). Umówiony jestem na 17 grudnia na geometrię i zobaczymy (jak śruby mimośrodowe umiemożliwią regulację to pewnie dodatkowo będzie wycięcie śrub i wymiana tulei). Zastanawiam się faktem że jak nie ma luzów w zawieszeniu i nic nie było robione w zawieszeniu to czemu ewentualnie geometria się tak drastycznie rozjechała. Opony te same od 5 lat. Tak na marginesie to jeśli chodzi o jakiekolwiek stuki to słychać pukanie z przodu podczas jazdy po niewielkich nierównościach np po bruku lub nierównej trelince. Większe nierówności - cisza. Jakby poduszka amortyzatora lub amortyzator. Amortyzatory przód 68% tył 61%. Dodatkowo ostatnio się nasiliło zjawisko podczas delikatnego operowania podałem gazu jest odczuwalne szarpnięcie -tąpnięcie jakby w skrzyni był duży luz lub na poduszkach silnika (silnik nie wykazuje skłonności do odchylenia się podczas próby ruszania na ręcznym). Poduszka silnika pod akumulatorem zmieniona bo trzeszczała jak ręcznie bywałem silnikiem. Jedynie dwuczęściowa poduszka wprasowywana w sankach nie została sprawdzona przezemnie w 100 %- chociaż wizualnie jest ok. Delikatnie dotykam pedał gazu i szarpnie i jak zdejmę nogę z gazu też szarpnie. To są jedyne rzeczy z którymi mam problem w tym samochodzie, czy mogą mieć wpływ na geometrię? Tuleje tylnego zawieszenia (od kąta i zbieżności) do wymiany. Dodatkowo warto zakupić śruby gdyż stare lubią zostać w tulei. Jak robiłem u siebie, nie wymieniałem tulei wahaczy od strony koła - jak stwierdził kolega mechanik (właściciel 3go passata b6 variant) te się nie zużywają jakoś specjalnie. Jeśłi chodzi o amortyzatory - do wymiany. U mnie miały po 75% i głucho pukały - po zdemontowaniu jeden z nich wpadł (tłoczysko wpadło w cylinder). Pukanie podczas ruszania i takiego muskania pedału to ewidentna wina poduszki "lizaka" (dwie poduszki montowane w sankach -). Na geometrię wpływ ma wiele czynników - choćby uderzenie boczne kołem o krawężnik. Moja żona przyznała się, że pociągnęło ją zimą i uderzyła w krawężnik i geometria już się skopała bo wykrzywił się drążek kierowniczy oraz amortyzator. Głównie tył się rozjeżdża. Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach