Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 27.05.2019 o 18:35, ToniK napisał:

 

 Koledzy potrzebuje pomocy diagnostyki. Ostatnio po uruchomieniu silnika słychać dziwny odgłos który próbowałem uchwycić na filmiku....co to może oznaczać bo nie pokoi mnie to

 

Brzmi jak pompa wspomagania, sprawdź poziom płynu. Pompa jest pod cewką zapłonową.

Tego rzeźnika co zakładał LPG powinni za jaja powiesić, przy tak długich wężykach opóźnienie reakcji na pedał gazu musi być tragiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, piotraskbw napisał:

Brzmi jak pompa wspomagania, sprawdź poziom płynu. Pompa jest pod cewką zapłonową.

Tego rzeźnika co zakładał LPG powinni za jaja powiesić, przy tak długich wężykach opóźnienie reakcji na pedał gazu musi być tragiczne.

Podobno nie dało się inaczej gazu podłączyć to słowa jednego z serwisantow od gazu ale fakt na gazie reakcja na pedał jest taka sobie... 

Ostatnio niepokoi mnie coś innego mianowicie podczas chęci gwałtownego startu od 0-20 km obroty wyskakują bardzo wysoko auto zachowuje się jakby nie mogło jechać a przednie koła tak jakby nie mogły złapać przyczepności, potem już jest ok... wygląda to tak jakby sprzęgło w skrzyni mogło się ślizgać lub był problem z 1 biegiem w skrzyni biegów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby wykluczyć "kierownika" zrób ta:

Na podłożu o niskiej przyczepności  rusz na 1 samym sprzęgłem, a jak już puścisz zupełnie sprzęgło, to ogień na maxa zobacz co się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
34 minuty temu, piotraskbw napisał:

Aby wykluczyć "kierownika" zrób ta:

Na podłożu o niskiej przyczepności  rusz na 1 samym sprzęgłem, a jak już puścisz zupełnie sprzęgło, to ogień na maxa zobacz co się dzieje.

Przy automacie to raczej takiej diagnostyki nie da się zrobić 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedź do mechanika na diagnoze bo sam i tak jej nie naprawisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki problem że wyświetla mi się błąd i silnik wchodzi w tryb awaryjny wymieniłem główny sterownik silnika jakiś czas było wszystko ok teraz sytuacja się powtórzyła dalej samochód wchodzi w tryb awaryjny co to może być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Największy problem panie to masz z ortografią. Gdybyś napisał jakie są błędy to może i ktoś by Ci pomógł a tak musisz zadzwonić do Wróżbity Macieja.

Edytowane przez mkpol
Jeżeli jeszcze raz zacytujesz posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz to daję słowo, że dostaniesz bana na tydzień ... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.09.2019 o 17:31, ToniK napisał:

Podobno nie dało się inaczej gazu podłączyć to słowa jednego z serwisantow od gazu ale fakt na gazie reakcja na pedał jest taka sobie... 

Da radę.  U mnie nie dość że krócej to i wszystko prawie niewidoczne. Jedyny widoczny element to kawałek węża z filtrem fazy lotnej. Nawet  reduktor jest pod osłoną zbiorniczka płynu wspomagania. Węże idą pod zbiorniczkiem wyrównywawczym na silnik wchodzą od strony grodzi. Wtryski są pod osłoną. Estetycznie jest super. Wiele osób po otwarciu maski nie wierzy że mam lpg...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 2.12.2019 o 08:02, Xxxxxbass napisał:

Da radę.  U mnie nie dość że krócej to i wszystko prawie niewidoczne. Jedyny widoczny element to kawałek węża z filtrem fazy lotnej. Nawet  reduktor jest pod osłoną zbiorniczka płynu wspomagania. Węże idą pod zbiorniczkiem wyrównywawczym na silnik wchodzą od strony grodzi. Wtryski są pod osłoną. Estetycznie jest super. Wiele osób po otwarciu maski nie wierzy że mam lpg...

U mnie tak

 

20191220_230352.jpg

Edytowane przez Broda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Automatyczna skrzynia biegów brak mocy w jeździe pod górkę plus nie można płynie ruszyć autem na płasko... wygląda to tak jakby sprzęgło w skrzyni mogło się ślizgać lub był problem z 1 biegiem w skrzyni biegów ktoś miał podobny problem? Dodam że poziom oleju w skrzyni jest raczej ok a kompletny remont skrzyni był robiony około 2 lat temu 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 12.01.2020 o 16:49, ToniK napisał:

Automatyczna skrzynia biegów brak mocy w jeździe pod górkę plus nie można płynie ruszyć autem na płasko... wygląda to tak jakby sprzęgło w skrzyni mogło się ślizgać lub był problem z 1 biegiem w skrzyni biegów ktoś miał podobny problem? Dodam że poziom oleju w skrzyni jest raczej ok a kompletny remont skrzyni był robiony około 2 lat temu 

Po diagnostyce skrzyni biegów okazało się że skrzynia mechanicznie jest ok, wykazało tylko błąd czujnika stopu, czujnik wymieniony... 

Częściowo to pomogło ale nadal auto nie ma mocy na większych podjazdach... Proszę o jakieś sugestie lub pomysły co to może być 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam i jednocześnie walczę z A6 C5 2.8 ALG 193KM bez quattro 300k km (+/- 100k) i potrzebuje kilku wskazówek bo doszedłem do ściany:

Hamownia wykres 167km w załączniku ostatnio robiona po wymianie:

Rozrządu i później naprawy ustawienia, wymiany WN kable świece cewki wszystko ngk, wymiany uszczelek pokrywy zaworów oraz wężyków podciśnienia, wymiany uszczelek kolektora + czyszczenie gruszki podciśnienia i listku wewnątrz, zawór evap wymieniony przepływomierz ma około pół roku jest sprawny (raczej, żaden z mechaników nic nie mówił o nim), przepustnica zregenerowana i zaadaptowana, pompa wspomagania i alternator wymienione, zawór ciśnienia paliwa wyczyszczony, zaworki nad kolektorem tam gdzie jest zwrotny podmienione wyczyszczone.. i dalej brak pomysłów 

co badać dalej? wtryski, pompę paliwa?

udało mi się osiągnąć wynik falowania obrotów z 640-840-440-640... na 640-680

Potrzebuję jeszcze kilku informacji odnośnie układu SAI w ALG, znalazłem przy wymianie odmy i eżektora obok przepustnicy w kolektorze dziurkę i miejsce na 2 śrubki

img20200725184021_5f1c95d853ca4.jpg

na Internecie przeszukałem wszystkie fora (nawet u rusków) i nie mogę nic konkretnego znaleźć oprócz tego, że faktycznie takie coś występuje:

123_5f1c9681309e9.png

 

Czy to tak ma być, czy czegoś brakuję? Jeżeli ktoś coś, to też prosiłbym bardzo o numer części. 

Dziękuję z góry i pozdrawiam serdecznie

(przepraszam za długi post)

wykres hamownia.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, od dłuższego czasu mam problem z porannym odpaleniem samochodu. Musze chwile pokręcić aby odpalił. Jak odpali to zaraz gaśnie. Musze trzymać na gazie aby nie zgasł, ale to też nie łatwe bo nie reaguje na gaz dopiero po chwili zaczyna reagować trwa to tak z 1 minute. Jak odpalę ruszę ujade z 10m wszystko jest ok. Silnik ma moc i idzie ładnie jak na tak duza krowę. Nie ma problemu abym jechał po 240 km/h. Błędy są takie jakie na zdjęciu, jest to mój pierwszy vag wiec proszę o wyrozumiałość https://imgur.com/a/q7dL2gh

Silnik 2.8 193 km 4x4 2001r w LPG 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 20.10.2020 o 02:55, pawciov6 napisał:

Witam, od dłuższego czasu mam problem z porannym odpaleniem samochodu. Musze chwile pokręcić aby odpalił. Jak odpali to zaraz gaśnie. Musze trzymać na gazie aby nie zgasł, ale to też nie łatwe bo nie reaguje na gaz dopiero po chwili zaczyna reagować trwa to tak z 1 minute. Jak odpalę ruszę ujade z 10m wszystko jest ok. Silnik ma moc i idzie ładnie jak na tak duza krowę. Nie ma problemu abym jechał po 240 km/h. Błędy są takie jakie na zdjęciu, jest to mój pierwszy vag wiec proszę o wyrozumiałość https://imgur.com/a/q7dL2gh

Silnik 2.8 193 km 4x4 2001r w LPG 

Pod filtrem powietrza masz pompę powietrza wtórnego. Tym powietrzem steruja zawory które wygladaja jak zawory egr, takie grzyby metalowe. Są dwa takie grzyby przy kielichach po ubu stronach silnika. Dzięki nim powietrze trafia do kolektora ssacego. Te grzybki natomiast są sterowane podciśnieniem poprzez zawor niebieski albo zielony. Dojdziesz po przewodach - sprawdz polaczenia podcisnien i plasti rury przy pompie. Zawory są nad przepustnica podloczone kostkami. Coś z tego osprzętu będzie walniete bo jak zimny silnik i kolektor wydechowy to za mieszankę odpowiada właśnie ten osprzęt. Fachowo nazywa się to SAI bodajze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem przeplywke i powoduje ona tryb awaryjny oraz zapala się kontrolka od kontroli trakcji. Pali się check engine, epc i kontrola trakcji. Nie wkręca się na obroty silnik. Na starej przeplywce nie pali się epc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Mój problem z moim passatem B5 2.8 V6 jest taki.1 Szarpie ,zaraz po szarpnięciu pojawia się kontrolka ABS i ESP.  2 Po odpaleniu potrafi zaraz zgasnąc 3 dławi się i falują obroty. Proszę was o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Chcę zakupić paska b5 FL z silnikiem 2.8 z gazem, 4x4 akurat padło na egzemplarz z skrzynia autmatyczna tiptronic, bedzie to moje pierwsze auto w automacie.

Na co zwrocic uwage przy zakupie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja się przywitam od problemu z prawą głowicą

Dzieje się tak tylko wyłącznie po przegazówce do 4tys obr/min. Po trasie 100km cisza, po normalnej jezdzie np 15km również cisza. Po przegazówce jest przez 1-2 sekundy cisza i zaczyna terkotać łańcuch. Przy normalnym użytkowaniu tak się nie dzieje. 

Tak pozatym chciałbym was się spytać, jaka u was jest reakcja na gaz w połączeniu z pracą tiptronika? W całym zakresie płynna, pozwalająca silnikowi wkręcać się nawet do 3 tys obr/min przy ruszaniu w mieście?
W tym przypadku ja mam tak że dosłownie pierwszy 1cm gazu to jest natychmiastowa reakcja do 3 tysi obr/min a potem do dechy to już tylko "szczegół" przez co praktycznie samochód jeździ z obrotami 1100-1200, przy ruszaniu maks 2.1k. Czasami nawet pod górkę przy lekkiej nodze automat nie redukuje, ewentualnie wrzuci na 1500obr/min.
Dla porównania znajomego Audi A6 C5 2.5tdi cały czas jeździ z obrotami 1500 a przy ruszaniu i pod tą samą górkę ciągnie do 3.5k obr/min, nawet po zdjęciu nogi z gazu nie wrzuca wyższego biegu. U niego trzeba gaz wciskać do połowy i na 1 i 2 biegu a nawet 3cim jeszcze da się odczuć efekt ślizgającego się sprzęgła(najpierw obroty w górę a potem jedzie), czego w passacie nie ma(każdy bieg zapina na sztywno i dość energicznie wręcz agresywnie reaguje na gaz)
 

 

Edytowane przez Ven0n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam :) 

Wykonuje wiązki potrzebne do przejścia na pojedyncze cewki do silników 2.8 V6 w passacie B5. Jest to lepsze rozwiązanie niż stara pojedyncza cewka główna, i przewody WN :)

https://www.olx.pl/d/oferta/wiazka-do-przejscia-na-pojedyncze-cewki-audi-vw-2-4-v6-i-2-8-v6-CID5-IDClVkn.html

https://allegrolokalnie.pl/oferta/wiazka-na-pojedyncze-cewki-audi-2-4-v6-i-2-8-v6

 

156181950_884891985418682_550050831588976853_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności