Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Passat 2001 amx 2.8v6 4motion. Zaczął szarpać podczas jazdy zarówno na gazie jak i benzynie. po podpięciu pod vcds błąd wtryskiwacza nr1. Błąd skasowany kilkukrotnie i po chwili się pojawia ponownie. Czy nr 1 to stojąc z przodu auta to najbliżej po lewej? Zmierzyłem rezystancje i wychodzi 15ohm, na pozostałych 14,5ohm czy te 0,5 ohma świadczy o zużytym wtryskiwaczu? Czy może też błąd ten wyskakiwać z powodu świec, kabli WN bądź zespolonej cewki na pierwszym cylindrze, a info jest w postaci błędu wtryskiwacza? Pytam bo auto kupiłem dość niedawno. Sprzedawca zapewniał że wymienił, ale to jego tajemnica naprawdę kiedy. Nr wtryskiwacza 07813355 potem coś jeszcze prawdopodobnie "I" i coś jeszcze, nie idzie dojrzeć by bezbłędnie przeczytać, trzeba ściągać listwę.

Podpowie coś ktoś?

Aha, na jałowym też nierówno chodzi, kontrolka check albo świeci cały czas albo mruga.

Edytowane przez zbirr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sam sobie odpowiedzieć, może komuś się przyda.

Na początku to był błąd wtryskiwacza potem, błędów było sporo więcej bo:

17645 P1237 Obwód wtrysku paliwa do cylindra #1 – obwód otwarty A 
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B 
16685 P0301 Cylinder #1 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie 
16518 P0134 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1) A 
16688 P0304 Cylinder #4 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie 
16690 p306  Cylinder #6 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie
16687 P0303 Cylinder #3 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie 
16686 P0302 Cylinder #2 – wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie 
16519 P0135 Obwód ogrzewania czujnika O2 – usterka (bank 1 czujnik 1) A 
16539 P0155 O2 obwód ogrzewania czujnika – usterka (bank 2 czujnik 1) A
17831 P1423 System wtrysku wtórnego powietrza (B1) – przepływ za słaby A 

 

Wczoraj się zabrałem za auto. Wymieniłem wtryskiwacz nr 1 na taki z rezystancją 14,5ohma, aczkolwiek nie wiem czy miało to znaczenie, ale miałem to podmieniłem dla świętego spokoju. Wszystkie wtryskiwacze miały już 14,5 ohma więc identyczną. Coś mnie podkusiło by zmierzyć przy okazji napięcie idące na każdy wtryskiwacz. Wyszło mi wszędzie około 8,5v, jedynie na wtryskiwaczu nr1 miałem 11,5v. po obmacaniu wiązki i widząc na multimetrze namierzyłem miejsce gdzie była obtarta instalacja. Wynik? Auto jeździ, pali, w miarę równo chodzi. Chceck zapala się na chwile przy przyspieszaniu, potem kilka razy mrugnie i gaśnie. Czuć delikatne "drgawki" - lekarstwem prawdopodobnie jest wywalenie przewodów WN i cewki. Chciałem to też zrobić przy weekendzie ale walnąłem się z wtyczkami do cewek, nowe już zamówione więc w tym tygodniu dokończę i będzie widać efekt. Póki co sprawdzając nieprofesjonalnie czyli delikatną mgiełką o 2 w nocy widać zarys wszystkich kabli WN. Obstawiam że to one wprowadzają resztę zakłóceń i nic więcej. Dziś jadę na noc do pracy, więc zrobię kawałek trasy to podepnę do kompa i zobaczę jakie błędy. Wczoraj jeżdżąc wkoło komina nie wywaliło żadnych, dopiero jak wyskoczyłem na trasę to check mrugnął kilka razy przy przyśpieszaniu, ale auto jechało normalnie.

Przy okazji, zakupiłem świeczki NGK BKR6EKUB i zamontowałem w miejsce Denso K02TT, które nie do końca chyba trafione. Pytanie. Czy świeczki nadają się do gazu, wszędzie info że do benzyny(przynajmniej na stronie NGK). I tu pytanie, co przerwą? Na LPG trzeba zmniejszyć. 

Na stronie jakiegoś sprzedawcy napisali "Położenie elektrod 3,5mm", na stronie NGK "Odstęp elektrod 0,5 mm" - świeczki już założyłem. Jak to jest trzeba przerwę ustawiać czy nie? Jeśli zmniejszyć to jak to zrobić z dwuelektrodową. Jakis poradnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mariorypin wracając do tematu ezektora. Patrzyłem u siebie w silnki amx z roku 2002r. Tez niby u mnie nie występuje ezektor.

PART_1532532051456.jpeg.d2c82709708fbe5d7cc14d69d1928c09.jpeg

Wiec juz sam juz nie wiem ;) pisze tak do informacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, nabyłem passata b5 2.8 v6 193km 1997  być może był taki temat ale nie znalazłem tam odpowiedzi. otóż mój silnik ma oznaczenie ack a upatrzyłem dobry silnik taki sam z takiego samego auta  tylko roku 1999 silnik o oznaczeniu amx. Moje skromne dwa pytania czy bedzie pasował? osprzet przekładam ze swojego starego. I czy do mojego manuala będzie pasował silnik amx który pochodzi a z automata.  to tylko dwa pytanka, jesli juz o tym było z góry przepraszam i czekam na pomoc.

42971951_244233302858296_2304642724768251904_n.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mianowicie mam problem z dyferencjał przy skręcie maksymalnie i delikatnym dodaniu gazu czuć drgania dochodzące z tylu auta na przód patrzyłem na podnośniku i ma również luz ciężko jest zmienić bieg bez takiego jakby uderzenia . Mam okazje kupić używany dyfer oznaczenie silnika takie samo i skrzynia ta sama 5 biegowa oznaczenia nie znam moje pytanie czy podejdzie ten dyfer czy tez wychodziły różne oznaczenia a i dyfer pochodzi z kombi ja posiadam sedana . Jestem tutaj nowy i przepraszam jeżeli dodałem jakoś złe temat próbowałem znaleźć coś podobnego lecz niestety nie mogłem z góry dziekuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mianowicie mam problem z dyferencjał przy skręcie maksymalnie i delikatnym dodaniu gazu czuć drgania dochodzące z tylu auta na przód patrzyłem na podnośniku i ma również luz ciężko jest zmienić bieg bez takiego jakby uderzenia . Mam okazje kupić używany dyfer oznaczenie silnika takie samo i skrzynia ta sama 5 biegowa oznaczenia nie znam moje pytanie czy podejdzie ten dyfer czy tez wychodziły różne oznaczenia a i dyfer pochodzi z kombi ja posiadam sedana . Jestem tutaj nowy i przepraszam jeżeli dodałem jakoś złe temat próbowałem znaleźć coś podobnego lecz niestety nie mogłem z góry dziekuje ?


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.07.2018 o 17:38, Baggio napisał:

@mariorypin wracając do tematu ezektora. Patrzyłem u siebie w silnki amx z roku 2002r. Tez niby u mnie nie występuje ezektor.

PART_1532532051456.jpeg.d2c82709708fbe5d7cc14d69d1928c09.jpeg

Wiec juz sam juz nie wiem ;) pisze tak do informacji.

Dokładnie kolego mam taki układ w swojej skodzie.

A co lepsze wymieniłem całą odmę, na nową, i mi nadal wydawała dziwne odgłosy, wyjąłem sprężynę ze starego separatora założyłem do nowego i od tego czasu cisza ;).

 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz koledzy kolejna sprawa która zaczęła się jakiś czas temu, nigdy dość napraw starszych aut ;).

Otóż wyskakuje mi na czerwono alarm " kółko z wykrzyknikiem w nawiasie" do tego opis STOP BREMSEN FEHLER BETRIEBS-ANLEITUNG oraz trzykrotny sygnał dźwiękowy

Dziwny jest moment wyskakiwania tego błędu.

Otóż wczoraj było ciepło, po południu nie wyskoczył mi ani razu, z rana cały czas wyskakuje. dzieje się to tylko przy skręcie w prawo, opiszę kilka sytuacji:

* jadę prosto, skręcam w lewo nic się nie dzieje, wracam kierownicą w prawą stronę aby znów jechać prosto również nic się nie dzieje

* skręcam w prawo, po chwili wyskakuje mi błąd, wystarczy mały ruch w prawo również wyskakuje

* gdy z rana jest chłodniej wyskakuje przy najmniejszym ruchu kierownicą w prawą stronę, ale tylko gdy auto choć delikatnie zareaguje i pojedzie w prawo, nie ma tego znów tylko przy skręcie w lewo

* po wymianie mam pompę wspomagania, czasami wydaje ona dziwny dźwięk jak ruszam kierownicą, niezależnie od kierunku skrętu, najbardziej na parkingu, wyskakiwanie błędu miałem przed wymianą, jak również jest po wymianie pompy

Naprawdę nie wiem za co się zabrać, może ktoś kiedyś mierzył się z takim problemem przy jakimś aucie, będę wdzięczny za wskazówki

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie jest przełamany kabel od czujnika ABS. Przy niższych temperaturach kable są sztywniejsze i może stąd taka sytuacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam u siebie w aucie lusterka zewnętrzne bez kierunkowskazów a chcę zmienić na wersję z kierunkowskazem więc moje pytanie brzmi z iloma pinami kostki potrzebuje ażeby można było je bez problemu podłączyć? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 
Kupiłem nie dawno passata b5 2.8 v6 4x4 z 1998 na LPG z przebiegiem 245 000 km (w tym 120 tys. km na gazie 8 lat). 
Chciałbym wymienić olej. Nie wiedzieć czemu zalał ostatniej wiosenki 15w40. Twierdzi, że mechanik mu doradził a że brał olej to będzie tańszy w utrzymaniu. Dodam, że po silniku nie widać zużycia czy braku mocy. Ładnie chodzi nie kopci gdy odkręci się korek wlewu oleju. Brak oznak zużycia. Nie pozostawia żadnych plam oleju.
Samochód wydziela jednak dość sporo dymu. Dym jest raczej normalnej barwy, a zapach jest dość intensywny. Myślę, że co 1000 km literek spokojnie można do niego wlać może nawet więcej.
Chce zrobić płukankę silnika i przejść na 10w40 dodając Liquy Moly Stop wyciekom oleju silnikowego oraz Liqui Moly Ceratec.
Znajomy mechanik ma audi a8 quatro v6 i u niego przy wymianie oleju te specyfiki zdały egzamin i przestał brać mu olej.

Moje pytanie co sądzicie o tym, ile wasze v6  bierze oleju ?. Myślę, że podzielicie opinię, że trzeba jak najszybciej przejść na 10w40 a że był zalany mineralny trzeba by zrobić płukankę. 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty chcesz chyba dobić ten silnik :devil

Do tego silnika tylko norma 502/504/507. W polskich warunkach najlepiej sprawdzi się 5w40 lub 5w30 (trzeba dobrać eksperymentalnie którego mniej przepala).

Specyfiki w rodzaju "stop wyciekom" zamordują Ci zmienną fazę rozrządu, która jest sterowana hydraulicznie.

Ceratec/AR9100/AR9200 można zaaplikować, nie słyszałem aby komuś zaszkodził.

 

Ja bym zrobił tak (bo wygląda na to że silnik jest zaszlamiony):

0. Poświęcił chwilę czasu lub parę zł na mechanika i przy pierwszej wymianie, zrzucenie miski olejowej w celu kontroli czystości smoka.

1. Zalać go jakimś mocno myjący olej np shell helix ultra 5w40

2. Wymiana po max 5000 km i ocena co dalej.

3a. Jak jeszcze syf to świeży olej i nowy filtr,  można przed zrzutem starego zrobić  płukankę (np. LM) + i powrót do pkt. 2 

3b. Jak cacy to świeży olej i wymiany już normalnie co 10 000 km.

4. Cieszyć się jazdą :)

 

Mój 2.8 AMX bierze (a raczej wykapuje) ok 100-200 ml/1000 km przy czy ciekną mi pokrywy zaworów (mechanior źle poskładał).

Edytowane przez piotraskbw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dostanę gdzieś rurkę od chłodzenia skrzyni biegów? Ewentualnie można tą rurkę zamienić na gumowy przewód? 

pilnie bo pod koniec tygodnia daje auto na serwis 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę kupić okazyjnie radio nawigacje MCD ale bez kodu. Jest jakiś sposób na rozkodowanie radia? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej.

 

Mam pytanko , zbliża mi się wymiana sprzęgła w Passacie 2.8 v6 4 motion, manual, przedlift. 1999 rok.

 

Na aukcjach znalazłem 2 rodzaje kompletów sprzegieł firmy SACHS, jeden zestaw za 439 zł drugi ponad 300 zł droższy. Z opisu wynika ze zestawy różnią się dociskiem. Jaka jest faktyczna różnica w docisku? Czy te zestawy są zamienne? Czy podczas produkcji passata 2.8 v6 modyfikowano docisk? Czy jest ten sam dla wszystkich aut.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pomoże ktoś z wyjącą pompa wsomagania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie moze miał z Was ktoś podobny problem. Mianowicie ostatnio auto w drodze ze sklepu stanęło i za cholerę nie dało sie go zapalić scholowalem go do domu po czym sprawdziłem pompę paliwa bo juz raz poleciała w kulki. I sie okazała juz padła na dobre. Wymieniłem pompę auto zagadało pięknie podłączyłem kompa i właśnie takie błędy mi wyskoczyły. Juz wszystko co moglem chyba sprawdziłem. Błędy da sie skasować ale tylko do momentu odpalenia auta. Auto nie ma mocy obroty schodzą do około 500-600 i po odpieciu węża zasilającego z pompy która podaje paliwo na silnik jest tam ciśnienie a nie powinno go być. Pacjent to 2.8 v6 amx 2002rIMG_6999.thumb.JPG.35e0e4f4ca11d257b747555ff900ab76.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 Koledzy potrzebuje pomocy diagnostyki. Ostatnio po uruchomieniu silnika słychać dziwny odgłos który próbowałem uchwycić na filmiku....co to może oznaczać bo nie pokoi mnie to

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

A w zasadzie dobry wieczór.

Jestem świerzym użytkownikiem forum oraz świerzym posiadaczem paska 2.8 w wersi usa (nie wiem czy to ważne czy nie).

Moj problem dotyczy odmy lub przewodów podciśnienia a mianowicie mębrana odmy niemiłosiernie piszczy (wymieniona na nowa), a po odkreceniu korka oleju silnik go zasysa zamiast wypychać, podobnie jest po wypięciu przewodu odmu tego z przodu po lewej stronie stojąc przed samochodem. Problemnpojawił sie po wymianie uszczelek pod deklami i świec- były skąpane w oleju.

Niestety nie znalazłem pomocy do tej pory więc proszę o pomoc tutaj.

Z góry dziękuje za wszystkie porady.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności