Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ten sam silnik i eżektor jest.Może skoda to wywaliła 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

33163104_1717009361713546_7455100195403988992_n.thumb.jpg.b351ee9f49d29c87611c76aae4acf32e.jpg

33163104_1717009361713546_7455100195403988992_n.jpg.7a096143be1ae19c756476cce9a3e825.jpg

Co to jest ? jeśli można spytać ?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie zaprzeczam widać że jest, jak znajdę zdjęcie to wrzucę jak to w skodzie wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po odpaleniu miga mi lampka oleju(ta lampa alladyna), trzy razy mignie i przestaje dodam ze ma kolor żółty. Dzieje sie to tylko odrazu po uruchomieniu, nie miga w trakcie jazdy. Poziom oleju w normie a przynajmniej powyżej minimum. Co to oznacza?

Edytowane przez areks90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na żółto to czujnik poziomu oleju, który znajduje się w misie olejowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poziom oleju w normie, ta kontrolka jest odpowiedzialna za ciśninie oleju? można tak jeździć czy niezwłocznie do mechanika jechać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żółta jest od poziomu oleju. Od ciśnienia jest czerwona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pacjent to pastuch 2.8 v6 . Objawy na wolnych obrotach na budzie i silniku czuć nierówna pracę  (gaz i benzyna) brak mocnego przyspieszenia 1.9 tdi 130 km szybsze jest . Po przejechaniu 500km na gazie wywaliło takie błędy 

 16805 - Katalizator wst?pny; zesp?? 1 
            P0421 - 35-00 - za ma?a skuteczno??
16815 - Katalizator wst?pny; zesp?? 2 
            P0431 - 35-00 - za ma?a skuteczno??
Kody gotowo?ci: 0000 0001
Fotel kierowcy 
01008 - Wskaz?wka: wy??cznik awaryjny jest aktywny! 
            000 - - - Sporadyczny
Moduł komfortu 
   Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 1C0959801
   Komponent: 16 T?rsteuer.FS KLO 0003  

   Podsystem 2 - Oznaczenie elementu: 1C0959802A
   Komponent: 16 T?rsteuer.BF KLO 0002  

   Podsystem 3 - Oznaczenie elementu: 1C0959811
   Komponent: 16 T?rsteuer.HL KLO 0002  

   Podsystem 4 - Oznaczenie elementu: 1C0959812
   Komponent: 16 T?rsteuer.HR KLO 0002  

Znaleziono 1 b??d:
01135 - Czujniki dozoru wn?trza pojazdu 
            36-00 - Przerwa w obwodzie
Radio 
00852 - G?o?nik(i); prz?d 
            36-10 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny
00853 - G?o?nik(i); ty? 
            36-10 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny

Ps. Wszystko skasowane błędy.  Mocy tyle samo praca silnika taka sama . POMOCY

Może być wypalone katy?  I czy emulator kątowy taki za 30 zadziała?  Bo jak będzie działać to kupię 2 kąty i z bani 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od silnika,

W przypadku auta z lpg standardowa procedura na początek:

    Zatankować do pełna benzyny 98
    Wyjeździć zbiornik LPG do końca / zakręcić zawór w butli
    Wyłączyć sterownik LPG
    Używając VAG-COM/VCDS/ODIS odczytać błędy ECU, zanotować i wykasować
    Sprawdzić czy korekty STFT i LTFT zostały wyzerowane
    Wyjeżdżając zbiornik noPB i obserwować czy problemy dalej występują

 

Przypominam że właściwym paliwem dla 2.8 V6 193 KM jest benzyna bezołowiowa 98

Do kontroli praca fazatorów (gr 90 i 93) - zebrać log statyczny i dynamiczny

Sprawdzić czy następuje wypadanie zapłonów - jeśli tak to:

Świece kiedy zmieniane? (jedyne pasujące to NGK BKR6EKUB)

Przewody WN oraz cewka też do kontroli w razie konieczności wymiany przewodów lub cewki zastanowić się nad modem na 6 pojedynczych cewek.

 

Moduł komfortu do sprawdzenia czy się nie utopił i coś nie pogniło (jest pod fotelem kierowcy)

Radio - do sprawdzenia wiązki w drzwiach pod kątem przełamań przewodów

Generalnie do kontroli lewa wiązka idąca wzdłuż samochodu (niestety lubi gnić), przy okazji obowiązkowo kontrola otworów odpływowych pod akumulatorem i serwem hamulców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź auto dopiero co kupione mam faktury na świece kable i jeden zestaw cewek. I zrobię tak jak napisałeś. Martwi mnie te przyspieszenie ale na wolnych obrotach wydaje się że wypada zapłon zobaczymy jutro 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry Mam problem z moim Passatem a mianowicie z hamulcami bardzo słabo działają tarcze nowe 10 tys przebiegu przód i tył nowe klocki. Zestaw Ate power disc Pojechałem na diagnostyke stwierdził że pompa hamulcowa przy okazji odpowietrzanie i nowy płyn  Wymiana i to samo  podmienili pompę ABS używana to samo  sprawdzili nr różniła się jedną cyfra  kupili nowa z identycznymi numerami  zakodowali  i dalej to samo oddali mi w końcu po 10 dniach   Poddali się. Proszę o pomysły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ok pompa ABS sprawdzona a co z pompą hamulcową tą przy serwie? Może ona słabo dozuje, jedź na rolki niech sprawdzą ci siłę hamowania na wszystkich kołach jak będzie gożej po przekątnej to jedna sekcja przepuszcza. A nie masz tak że jak trzymasz pedał dłużej to ma tendencję do wypadania głębiej? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa hamulcowa zmienili na nową Trw i to samo podobno tył lepiej hamuje

 

Więc wsadzili z powrotem tamta  pomiary takie same

Pedał miękki opada nizej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może nie odpowietrzone tak jak należy, pompę ABS odpowietrzali vagiem? Sprawdź też szczelność serwa tzn.wciśnij pedał hamulca kilka razu aż będzie twardy (na zgaszonym silniku) i odpal silnik a pedał powinien zrobić się mięki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę ten pedał  wiem że kodowali pompę ale czy ja odpowietrzyli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pedał twardy jest a później robi się miękki

 

Po odpaleniu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wygląda na to że serwo szczelne, a pedał rośnie jak wciśniesz kilka razy? Jeśli tak to trzeba pożądnie odpowietrzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów...

Postanowiłem napisać w tym temacie post gdyż od września 2016r. jestem użytkownikiem Passata B5 FL 2.8  4motion w automacie (kombi) KOD silnika "AMX"

Samochód sprowadzałem sam z oryginalnym przebiegiem z Szwajcarii, od września 2016 do kwietnia 2018 przejechałem tym samochodem 70tyś.km.

I były to naprawdę przyjemnie przebyte kilometry, jednakże w owym kwietniu bieżącego roku przy przebiegu 255tyś.km. skrzynia odmówiła mi posłuszeństwa, nie szukając długo oddałem samochód do ASB Palka w Mysłowicach, po czterech dniach oddano mi samochód który sprawnie jeździł, koszt naprawy 3000zł.

Dodam że przed awarią skrzyni były wyczuwalne drobne wibracje przy prędkości od około 120 do 140 (nowe opony fulda 225/45R17 91Y sportcontrol mfs oraz nowe felgi), przy wyższym i niższym zakresie prędkości było wszystko jak należy, wibracje jakby na przedniej osi, po odebraniu samochodu od Pana Palki postanowiłem się tym zająć aby wszystko z samochodem było jak należy, jego mechanicy jak i On sam zdiagnozowali że to wina przegubów wewnętrznych przednich oraz podpory wału, wał zregenerowałem w Czechowicach-Dziedzicach firma WojMech a przeguby wewnętrzne wymieniłem na nowe firmy TRW, jednakże po regeneracji wału nie było żadnej poprawy a po wymianie przednich przegubów wewnętrznych na nowe TRW, efekt był odwrotny i wibracje jakby większe i tutaj się zaczęły schody...

Postanowiłem oddać samochód do warsztatu w Gliwicach na diagnozę, firma Art-Mag ul. Łabędzka 4, Panowie trzymali mi samochód bardzo długo, prawie trzy tygodnie i wymienili przednie przeguby wewnętrzne na moje stare oryginalne, lecz zregenerowane, tylne półośki również zregenerowali, poprawa była lecz nie zamknęło to tematu wibracji, po tym twierdzą że zregenerowany został również TorSen bo padło na niego podejrzenie...

Po tych wszystkich zabiegach i wydaniu kolejnych 2000zł samochód wpada w wibracje które rozpoczynają się przy 60km/h, są najbardziej uciążliwe przy 70km/h i powoli zanikają po przekroczeniu 80km/h

Moje pytanie więc brzmi, czy jest to tylni most który nie był ruszany ponieważ pracuje cicho i olej był do niego dolewany 14 miesięcy temu a którego regeneracja jest dość kosztowna, bo jak się dowiadywałem około 1800 - 2000 zł

Czy przyczyna może być jeszcze inna o której nie mam zielonego pojęcia... ?

Proszę o pomoc lub namiary na dobrego fachowca w okręgu Śląska który mógłby mi pomóc zdiagnozować i naprawić usterkę...

Z góry dziękuję za wszelkie informacje...

 

P.S.

Dodam że naprawa skrzyni obejmowała :

1. Converter

2. Komplet tarcz sprzęgła A

3. Komplet tarcz sprzęgła Forward

4. Filtr oleju

5. Olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie.  Na wstępie chciał bym zaznaczyć ze ów rydwan zakupiony przez moją skromną osobę był czystym przypadkiem. 

Nienawidzę VW jest dla mnie daremnie wykonane, ale była okazja, miał iść na sell, lecz lubię moc a 193 km wydawało się kuszące, a że mieszkam w terenie górzystym to syncro było sympatyczną opcją.( GAZ zamontowany 3 lata temu w DE)

Koszt przywiezienie z DE, z kosztami zakupu nie przekroczył 3tyś. zł. Więc zacnie. Opłaty + wymiana butli + regulacja instalacji gazowej, kompletna belka tylna od FL(razem z wałem, pół ośkami, dyfrem, hamulcami) 1500PLN. Wymieniełem sam świeczki i kable (NGK), w miedzy czasie urwałem miskę olejową więc został wymieniony olej wraz z filtrem (motul 5w30). Wozidełko ogólnie jeździ ale :

1. Jakoś słaby jak na 193 km ( poprzednik : BMW E34 520i (od pierwszego właściciela:D))

2. Na wolnych obrotach telepie tą szupom jak Ursusem c330

3. Trzeci bieg na wysokich obrotach przeciąga i strzela jakby ze **sprzęgła** ( mam już olej, filtry, uszczelki na wymianę w skrzyni, czekam na urlop żeby się za to zabrać) ( skrycie chciał bym żeby to rozwiązało problem "strzału na 3 bieg" lecz podejrzewam że tak łatwo nie pójdzie.  Tu liczę na doświadczenie vaginiarzy :)

Dodam że bak paliwa zalany do pełna 98-semką. Jak braknie pod tlenku LPG żłopie benzynę jak Panzerkampfwagen VI Tiger  !  Tak chyba nie powinno być ... ?

Proszę o kontakt. Chętnie oddam by doprowadzić to "cudo" do ładu. Woj. małopolskie. 

Mimo wszystko liczę na doświadczonych vaginiarzy i ich obycie z tematem, oraz ich cenne rady.

P.S. 

Proszę by szanowne towarzystwo się nie obrażało za *VAGI. 

pozdrawiam, NOWY

cztery_motion 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności