Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego u mnie naprawdę nie występuje ten ezektor. Sprawdzilem po nr nadwozia układ odmy i nie ma tam takiego elementu. A podciśnienie na te membranę jest bardzo duże moim zdaniem. Pytanie co je reguluje jeśli nie mam eżektora.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam cześć jestem posiadaczem  passata b5.5 v6 amx 2.8 bezynka . Wczoraj pomierzyłem przewody od cewki .  Pomiar jest następujący . 1-5,2kΩ 2-5.2KΩ 3-5.0KΩ 4-5.0KΩ 5-4.9KΩ 6-4,9KΩ

Jeśli ktoś wie jaka powinna  być rezystancja to proszę o odp.Słyszałem o modyfikacji cewek ze zamiast jeden stosuje się 6 ? Daje to coś ? 

Wczoraj zdemontowałem wtryski . Jest jakaś sprawdzona firma która oceni moje wtryski który jest uszkodzony ?  

Po odkręceniu korku czuje zapach benzyny w oleju i stwierdzam że to wina wtrysku bo chyba innej opcji nie ma ? Mieliście taki problemu juz?

a jeszcze jedno  warto kupić sportowe przewody do cewki ?

Edytowane przez Baggio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwie strony wcześniej masz opisany temat oddzielnych cewek...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@B_O_N_K dziękuje ci za podpowiedz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Baggio napisał:

Słyszałem o modyfikacji cewek ze zamiast jeden stosuje się 6 ? Daje to coś ?

a jeszcze jedno  warto kupić sportowe przewody do cewki ?

W mojej opinii nie warto walczyć ze starą cewka zespoloną (która ma 3 moduły) i przewodami WN, dlatego ja u siebie zrobiłem moda na 6 cewek pojedynczych (jako że nie ma gotowego rozwiązania na rynku także robię je na zamówienie).

Poniżej cytat z mojego ogłoszenia na olx

Kable wysokiego napięcia należy wymieniać co dwa lata, nie jest to niski koszt (ok 400 zł), 
zaniedbanie tej czynności a także jazda na LPG powoduje szybkie zużycie cewki zapłonowej która kosztuje ok 450 zł.

Po wymianie cewki zespolonej na pojedyńcze cewki nie musimy już wymieniać kabli wysokiego napięcia bo ich NIE MA, jest to zakup raz do końca życia samochodu.
Ewentualne problemy z cewką też są tańsze,
Gdy mamy cewkę zespoloną i zacznie szwankować 1 moduł to trzeba wymienić całą cewkę zespoloną.
Gdy mamy cewki pojedyńcze to wymieniamy tylko jedną cewkę a resztę zostawiamy.

 

Wydaje mi się że auto też trochę lepiej zbiera się w dolnym zakresie obrotów (ale to może być autosugestia).

 

Podsumowując, zrobienie moda jest kosztuje tyle co dobre kable WN a już nigdy nie będzie trzeba wymieniać kabli WN, pojedyncze używane cewki można dostać już za 10zł/sztuka.

Cewkę z kablami można sprzedać na allegro/olx (pewni kupi jakiś janusz z autohandlu do reanimacji auta) i wtedy mod wychodzi tanio.

Edytowane przez piotraskbw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okej okej rozumiem czyli będzie to najlepsze rozwiązanie problemu . dzieki za pomoc 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20180516_202205.thumb.jpg.311fa2e20b02ef3c34796a06e4d58af0.jpg

Kupiłem te cewki do 2.8 amx i sa za wysokie . Co z tym zrobic ? Sa jakies podkładki czy musze inne kupic ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinna pasować tylko trzeba zdjąć uszczelkę i podpiłować te wypusty  żeby weszła głębiej w2obo5.png

Edytowane przez ralf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ralfMożesz dokładnie zrobic zdjecie i zaznaczyć które mam wypusty troche podpiłowac . ?  Wlasnie patrzylem na ta liste cewek ktore mozna zastosować. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginał:

e4868fd3cca35f4a.jpg

 

Po przeróbce:

672b597bdf5de5d1.jpg

 

e6b18506bad41b6d.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@B_O_N_K Wszystko extra fajnie tylko w moim przypadku jest tak ze wgl nie dochodzi uszczelka do otworu . Brakuje jakieś 2 lub 3 mm. to wgląda tak jakby zatrzymał sie na świecy i nie chce zejść niżej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tniesz uszczelkę aż do tych pionowych wypustów po bokach

Przy "skalpowaniu" cewek usuwamy tylko tyle uszczelki aby cewka weszła "kliknęła".

Na stronie 235 tego wątku masz zdjęcia jak to wygląda po zamontowaniu. Po oskalpowaniu uszczelki do tych pionowych wypustów są one jakieś 2 mm nad pokrywą zaworów.

Cewki w silnikach V6 2.4/2.6/2.7T2.8 oraz TSI/TFSI trzymają się tylko na okrągłej główce świecy, odcięta uszczelka ma 2 funkcje, stabilizuje w osi poprzecznej zamontowaną cewkę oraz zabezpiecza gniazdo świecy przed dostawaniem się tam brudu.

Dlatego dobrze jest wykonać zamiennik tej uszczelki z taśmy klejącej odpornej minimum na 105*C (zwykła izolacyjna się stopi) a najlepiej na 150*C.

 

@B_O_N_K  Który ty masz model cewek? Bo z tych bezpiecznych nie znalazłem modelu z tak wyprofilowaną uszczelką

 

Dla przypomnienia wszystkim była akcja serwisowa w grupie VAG na wadliwe cewki które mogły spowodować pożar samochodu

BEZPIECZNE cewki to:

07K 905 715 D (czarna)
07K 905 715 E (czarna)
07K 905 715 F (czarna)
06C 905 115 L
06C 905 115 M
06F 905 115 F (czarna)
06H 905 115 (czarna)
06D 905 115 K (czerwona)
06E 905 115 D (czerwona)
06E 905 115 E (czerwona)
06F 905 115 F
BERU ZSE 033
BERU ZSE051
BERU ZSE 032

Edytowane przez piotraskbw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@piotraskbw 06E 905 115 E to sa moje cewki od audi a6 c7 3.0 tfsi. Tak mowil sprzedawca. 

Dlatego kupilem te bo byly po akcji serwisowej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli na 100% dobre cewki masz. Po "skalpie" muszą pasować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@piotraskbw okej dzieki bardzo. Przyjdę do domu z pracy to zobaczę jeszcze raz na spokojnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jake mają numery. Auto nie należy już do mnie więc nie sprawdzę.

Pochodziły z Aud S4 4.2 V8.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam to znowu ja :) temat czyszczenia odmy , eżektora oraz przepustnicy . Chce wyczyścić  odme  to wystarczy wyciągnąć wężyki oraz ten element który znajduje się przy zbiorniku płynu wody? w kształcie małego talerza ? 

Ezektor w którym miejscu  się znajduje ? silnik amx . 

A jeszcze jedno . Czuje zapach benzyny w oleju .Oleju nie przybywa ani nie maleje , auto nie kopci wgl .  Skąd może się brac? Wymienić olej wraz z pukanką silnika ?  Wysłałem wtryski do sprawdzenia zostały umyte bo były mega zabrudzone wraz z listwa . 

 

 33087562_1717009488380200_1733461883135983616_n.thumb.jpg.70316f2307fe0eaad0aa109d534d027f.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 eżektor jest pod tą podstawką co ci zaznaczyłem, przykręcona  jest na trzy śruby klucz 10 musisz porozpinać te wężyki od podciśnień, zaznacz je sobie żeby nie pomylić zresztą warto je wymienić na nowe. Ten talerzyk to seperator oleju jego też się czyści. Zapach bęzyny w oleju może być spowodowany nie sprawną odmą, wyczyść wszystko sprawdź eżektor i powinno być ok. Ja u siebie wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnień i ustały wibracje na wolnych obrotach. 

sketch-1526968331700.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@ralf okej dziekuje ci za pomoc. Dzis spróbuje to wszystko rozebrac sobie na spokojnie. Tak wężyki tez wymienie sobie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przyłączam się do ostatnich trzech postów, rozbierałem ten układ z miesiąc temu, w tym modelu nie ma eżektora na separator przychodzi takie podciśnienie jakie jest na ssaniu. 

Od separatora wychodzi przyłącze na wąż dalej małe kolanko i prosto w kolektor ssący.

Wszyscy z którymi rozmawiałem mówili że jest eżektor, ale w tym modelu silnika amx, przynajmniej u mnie niestety nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności