Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, piotraskbw napisał:

A olej w skrzyni kiedy zmieniany i czy w ogóle jest jego właściwy stan?

Szczerze mówiąc - nigdy. Podjąłem próbę tego tematu kiedyś w serwisie ale machnęli ręką, że nie trzeba. Wymienię, zobaczę czy pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki olej ma być w Twojej skrzyni (zadzwoń do aso, podaj VIN to ci podadzą), natomiast jeśli jest to G 052 911 (norma VW 501.50), to masz 2 opcje:

  1. oryginał z aso (nie żadne allegro i hurtownie)
  2. Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (z tego co szukałem jest to jedyny dostępny na rynku pełnoprawny zamiennik) ze sprawdzonej hurtowni (listę dystrybutorów znajdziesz na stronie castrola)

Druga sprawa, jeśli masz korek na klucz spline (nie pamiętam rozmiaru) to pod żadnym pozorem nie można go wymienić na śrubę inbusową (chyba 17). Różne korki zostały zastosowane z powodu użycia innego stopu metalu do produkcji korpusu skrzyni biegów.

Owszem producent nie przewidział wymiany oleju w ciągu życia samochodu, jednak za czas życia przyjmuje się 5 lat lub 200 tyś km.

Ja polecam zmieniać oliwę w skrzyni co 60-80 tyś km, koszt niewielki a mocno przedłuża życie skrzyni. A jak komuś zdycha skrzynia po wymianie oleju to znaczy, że już miał zdechniętą tylko o tym nie wiedział.

Generalnie po zakupie używanego samochodu powinno się wymienić WSZYSTKIE płyny eksploatacyjne: olej silnikowy, w skrzyni, wspomagania, hamulcowy (w wysprzęgliku też jest), płyn chłodniczy, czynnik w klimatyzacji + olej do sprężarki.

Edytowane przez piotraskbw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, piotraskbw napisał:

Nie wiem jaki olej ma być w Twojej skrzyni (zadzwoń do aso, podaj VIN to ci podadzą), natomiast jeśli jest to G 052 911 (norma VW 501.50), to masz 2 opcje:

  1. oryginał z aso (nie żadne allegro i hurtownie)
  2. Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (z tego co szukałem jest to jedyny dostępny na rynku pełnoprawny zamiennik) ze sprawdzonej hurtowni (listę dystrybutorów znajdziesz na stronie castrola)

Druga sprawa, jeśli masz korek na klucz spline (nie pamiętam rozmiaru) to pod żadnym pozorem nie można go wymienić na śrubę inbusową (chyba 17). Różne korki zostały zastosowane z powodu użycia innego stopu metalu do produkcji korpusu skrzyni biegów.

Owszem producent nie przewidział wymiany oleju w ciągu życia samochodu, jednak za czas życia przyjmuje się 5 lat lub 200 tyś km.

Ja polecam zmieniać oliwę w skrzyni co 60-80 tyś km, koszt niewielki a mocno przedłuża życie skrzyni. A jak komuś zdycha skrzynia po wymianie oleju to znaczy, że już miał zdechniętą tylko o tym nie wiedział.

Generalnie po zakupie używanego samochodu powinno się wymienić WSZYSTKIE płyny eksploatacyjne: olej silnikowy, w skrzyni, wspomagania, hamulcowy (w wysprzęgliku też jest), płyn chłodniczy, czynnik w klimatyzacji + olej do sprężarki.

Zaraz się dowiem i od tego zacznę. Kilka osób obstawia jednak synchronizator w skrzyni biegów więc pewnie wymiana oleju pójdzie na marne jeśli problem nie ustąpi i trzeba będzie to naprawiać, dobrze wnioskuję? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana na pewno nie zaszkodzi, jakby się okazało że to jednak synchronizator to przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby przy naprawie zlać świeży olej ze skrzyni do jakiegoś baniaka i wlać go później z powrotem a braki uzupełnić nowym.

Przy wymianie synchronizatora i tak musiałbyś wymienić olej wiec kosztowo wyjdzie na 0.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, z racji tego że nie mogę założyć nowego tematu zapytam tutaj, mam problem ze środkowym tłumikiem do b5 2.8 V6 ALG syncro a dokładniej mój uległ lekkiemu zniszczeniu i poszukuję drugiego. w sklepach nowy nie występuje, znalazłem na allegro używany tłumik o tym samym numerze ale z 2,5 tdi. pytanie czy będą się one czymś różniły? a może to u mnie jest założony z diesla? numer na moim to 8E0 253 411 M

mój drugi problem to sanki tylne do powyższego samochodu, pytanie czy w a6 i allroad były takie same sanki jak w b5 syncro?

z góry dzięki za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś powie do czego jest tłumik z numerem który podałem??  8E0 253 411 M

nigdzie nic nie moge znaleźć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to że A6 C5, ale podejrzewam że będzie pasować do różnych V6 w grupie VAG w zależności od zastosowanych tłumików końcowych.

Tak jak parzę to bandycki (pod względem eksploatacji) jest ten wydech, żadnych łączeń pomiędzy tłumikami. A niektórzy producenci potrafią zrobić "normalnie" np. kolektor wydechowy -> łącznik elastyczny (z obejmami a nie spawany) -> rura -> obejma -> tłumik środkowy -> obejma -> rura ->  obejma -> tłumik końcowy

Jakby nie patrzył VAG optymalizację kosztów produkcji ma mistrzowską i ten sam element pchają tam gdzie tylko się da (często pod minimalnie różnymi nr części np. xxx xxx xxx A B C D, a potrafią się różnić tym że ma jedną dziurę montażową więcej lub mniej).

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ten tłumik w benzynie i dieslu sie różni? czy założenie tłumika używanego z diesla może pogorszyć pracę mojego 2.8? znalazłem używkę na allegro i nie wiem czy ją brać czy nie. nowych nie ma, za komplet z kwasówki wołają 3-4 tyś. zaczyna się robić dramat z częściami do tego modelu..

link do tego wydechu z allegro http://allegro.pl/vw-passat-b5-2-5tdi-syncro-44-tlumik-i7167614616.html#thumb/1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy od diesla pasuje - nie wiem

Wiem natomiast, że układ wydechowy dla benzyniaka wolnossącego musi być bardzo dokładnie dobrany i policzony (długość i pojemność) z powodu zjawiska fali odbitej które pomaga opróżnić cylinder z resztek spalin.

Z tego powodu po założeniu np "strumienicy" można stracić parę KM

W silnikach turbodoładowanych już nie jest to tak bardzo istotne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, powiedzcie mi proszę - jak mogę bezspornie ustalić czy w mojej wersji silnikowej jest koło dwumasowe czy nie (bez rozbierania oczywiście:) )

Patrzę na ofertę Intercars i co widzę? Dla mojej wersji silnika benzynowego 2.8 V6 4motion AMX (rok 2004, sedan) można kupić zarówno sprzęgło dla wersji z kołem dwumasowym jak i bez koła dwumasowego:

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2230311634330-3000_851_602-O15533-zestaw-sprzegla-z-lozyskiem-wyciskowym.html

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3022221914330-624_3032_00-O15533-zestaw-sprzegla-z-lozyskiem-wyciskowym.html

Wchodząc w zakładkę 'zastosowanie' widać, że w obu wersjach pojawia się zastosowanie dla tego samego konkretnie auta, to jakiś błąd czy ja coś źle rozumiem? Jest u mnie te koło dwumasowe czy nie ?

 

 

 

Edytowane przez pablowawa1974

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według etki online (carprog2) w Twoim passacie jest ta sama tarcza (078141032A) co u mnie w superb więc obstawiam że tak samo jak u mnie jest koło dwumasowe (078105266M)

W katalogu sachsa nie ma wzmianki o obecności dwumasy lub jej braku, natomiast w katalogu luk-a jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie 

Moja stara pompa miała plastikowe łopatki.  Które się urwały i poleciały w obieg zatykajac go.  

Jakieś pomysły gdzie zacząć szukać?  Dodam że nawet na chłodnice woda nie idzie ani do nagrzewnicy.  może macie jakieś sugestie co do metod wydostania tych łopatek z układu? 

Proszę o rady 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy.

podpinam się do tematu o silniku 

Mam taki problem (superb 2,8 v6) :

Wymieniłem wszystkie przewody odmy, łącznie z wymianą separatora z membraną - ponieważ miałem znaczne ubytki oleju. Pojeździłem tydzień czasu i zaczęło się, świst spod maski.
Cały separator aż gwiżdże.
Odłączyłem od separatora przewód odchodzący pod kolektor ssący na którym jest podciśnienie no i tu strasznie mocno ciągnie powietrze, czy tak powinno być? po odłączeniu tego przewodu separator nie wydaje żadnego odgłosu.
Co może być przyczyną, dlaczego, lub gdzie mam patrzeć aby naprawić usterkę, może jakiś schemat budowy układu.
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomożecie z tym podciśnieniem o którym pisałem w poprzednim poście - po wymianie przewodów odmy wszystko się zaczęło teraz już nie daje się jeździć tym samochodem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego "ralf" rozkręciłem dolot powietrza i okazuje się że u mnie nie ma eżektora. przewód od separatora widoczny na zdjęciu z kolankiem 90 st. wchodzi prosto do komory z dolotem powietrza, przed nim jest tylko przepustnica widoczna w lewym dolnym rogu. I co teraz ? Resized_20180418_102226.thumb.jpeg.00241ef7c896da14cf2a2b4321038b2b.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki kod silnika masz? Poszukaj dobrze tego eżektora tu masz link 

gdzie go szukać 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności