Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 12.08.2008 o 23:07, bc_lESZCZ napisał:

A passat to niby gdzie ma silnik ? w bagażniku ?

 

Nie licząc 2.8 V6 i sporej części 2.5 V6 TDI to znakomita większość Passatów ma napęd tylko na przód i ludzie muszą z tym żyć .... ja z kolei od 5 lat jeżdżę autem wyłącznie z tylnym napędem i też sobie radzę.

 

4x4 jest super ale bez tego też można jechać bezpiecznie i komfortowo trzeba tylko dostosować się do charakterystyki prowadzenia się auta

 

No i właśnie przy prędkościach powyżej 130km/h auto z napędem na jedną oś przy tym samym silniku będzie bardziej dynamiczne. 4x4 przydaje się w zimę w trudnych warunkach, no i w trudnym terenie, gdzie ośka może się "zakopać"

auta z napędem 4x4 ustępują przednionapedowcom miejsca o takiej samej mocy tylko I wyłącznie w kwestii osiągów tylny napęd ogranicza ale I przełożenia w skrzyni. Mam paseratti b5 2.8  4 motion I oprócz tego że przydało by mi się z 50 ps nie mogę mu nic zarzucić. jeśli ktoś zna lekarstwo na to zachmurzenie prosiłbym o kontakt

 

Dnia 17.08.2008 o 01:59, Gość Rogas napisał:

Bo to chyba sa argumenty w stylu "nie mam wiec bede krytykował" :) No offence ale tak to odbieram. To troche jak dyskusja z ludźmi którzy ściągną z niemiec aut z zawieszeniem -70mm, twardym jak skala i mowią "mam takie bo lubię szybką jazdę" tylko potem toczą się 20km/h bo w aucie wszystko fruwa :)

jeżdżę qattrowkami od wielu lat I nie zamieniłam tego napędu czy latem czy zima. oprócz rozpedzania jest jeszcze hamowanie zwalnianie to tez da się wykorzystać masa jest wrogiem przyspieszenia jeśli chodzi 4x4 ale w zakrętach bez porównania passata 4motion mam pierwszy raz ale audi się chowa

Dnia 30.10.2017 o 19:47, ToniK napisał:

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź czyli w B5 rozumiem że napęd jest bez obsługobsługowy 

A jakieś sugestie co do mojego problemu? 

proponuje na zbieżność I kąty pojechać gdzieś indziej gdyż  jak gumy sa słabe to nie da się geometrii poprawnie stwierdzic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.01.2018 o 04:04, kowal.1 napisał:

proponuje na zbieżność I kąty pojechać gdzieś indziej gdyż  jak gumy sa słabe to nie da się geometrii poprawnie stwierdzic

miałem bardzo długą przerwę w poruszaniu się moim paskiem dlatego nic nie robiłem z ww. problemem i nawet przez chwilę o nim zapomniałem/ sporadycznie jeździła nim moja żona ale ostatnio dała mi do zrozumienia że moje auto dziwnie się prowadzi - i nagle błysk przypomniałem sobie o problemie...siadam za kółkiem i faktycznie nie było różowo więc podjechałem na zaprzyjaźnioną stacje d. i co następuje:

1. oba górne tylne wahacze do wymiany,

2. wahacze poprzeczne(środkowe) tylne do wymiany-> do łożysk nie wchodzi wahacz i centralnie jest przesunięty

3. zbieżność kół do ustawienia;

ktoś miał styczność z podobną naprawą kwestią kosztów i polecanych podzespołów? z góry dzięki za wszelakie informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krótko i na temat: jestem już po pierwszych testach na wiązce zrobionej przez kolegę piotraskbw i jak najbardziej polecam!!! Solidnie zrobione i koszty rozsądne. Zastosowałem cewki 07K905715F i na takim zestawie wreszcie jeździ się tak jak powinno-zero szarpnięć i ładnie idzie z dołu.  Polecam taki mod! Pozdr!

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czekam niecierpliwie na wiazke od piotraskbw
byc moze i  moje passeratti zacznie normalnie jezdzic

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję Waszej porady. Od jakiegoś czasu przy odpalaniu rano i w okolicach 3 - 4 tys obr. słychać brzęczenie łańcucha. Na razie delikatne i nic się z tym nie zmienia.

Pytanie jak to może w praktyce wyglądać. Czy będzie to coraz głośniej słychać i w pewnym momencie naprawa będzie nieunikniona czy w pewnym momencie wszystko walnie i remont silnika nieunikniony?

Pytam, bo nie wiem czy można z tym jeszcze trochę pośmigać czy trzeba już naprawiać :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym remontem to bym nie przesadzał, bo aż takiej tragedii nie ma :)

Jest kilka możliwych przyczyn
 

kiepskie smarowanie
za małe ciśnienie 
padnięte zawory zwrotne pod kolektorem dolotowym
zabite panewki 
połamane ślizgi lub ich wręcz brak

Jak zwykle zaczynamy od eliminowania przyczyn od tych najtańszych
 

VAG - kontrola przestawienia wałków
Sprawdzenie ciśnienia oleju
Czyszczenie sitka smoka
Zmiana stosowanego oleju
wymiana zaworów pod kolektorem
wymiana napinaczy i łańcucha / panewki (sam nie wiem co tańsze)

Zapożyczony post z forum a6klub polska

Panowie dorzucę swoje 3 grosze do tematu bo akurat przerabiam wszystko z racji wygrzebanego silnika.

Sprawdzić napinacz zmiennych faz rozrządu można w banalny sposób trochę mi to zajęło zanim do tego doszedłem ale się udało
a no i trzeba mieć kabelek i vaga albo kolegę ze sprzętem.

Rozgrzewamy auto podpinamy vaga blok podajże 3 tam gdzie jest wyprzedzenie zapłonu i patrzymy jaka jest wartość na wolnych obrotach jeśli
jest stała i nieznacznie co jakiś czas sie zmienia nieznacznie tzn. że jakiś zapłonik wyleciał. Ale jeśli wartości nie są stałe i zmieniają
sie ciągle nie osiągając spokoju należy zabrać sie za wymiany regulatorów.

I teraz najlepsze krótki opis o co biega:

Napinacz ten reguluje faza rozrządu walka ssącego po to żeby więcej mieszanki sie dostawało do silnika i było więcej mocy, całkowicie 
przypadkiem na tym samym Walku jest magiczny czujnik g40 i g 170 chyba juz nie pamiętam które to odpowiadają za zapłon. 
I teraz najlepsze w momencie gdy pada zmienna faza łańcuch jest luźno i ta faza pływa czyli raz przyspiesza raz opóźnia zapłon!!!

Powody kiepskie smarowanie za małe ciśnienie zabite panewki połamane ślizgi lub ich wręcz brak wszystkie one mogą wystąpić i powodować 
anomalia w pracy naszych maleństw.

Do Aso nie ma co dzwonić bo oni nie maja o tym pojęcia i nie wiedza o co biega wydzwoniłem godziny aby sie czegoś dowiedzieć i ich pomoc
i diagnoza stawiała na świece przepustnice przepływkę welurowe dywaniki w zimie :-P

Porady tej również na próżno szukać po sieci bo nikt nie ma o tym pojęcia przynajmniej ja nie znalazłem.

Mam nadzieje ze sie przyda jak cos to zapraszam pomogę w temacie.

Inny post z tego samego wątku

Co do sprawdzenia przestawiania wałków, wchodzisz na Vagu w wartości mierzone, grupa 90, w pozycji 3 i 4 masz prawą i lewą głowicę, 
na wolnych obrotach wartości powinne być w granicach od -3 do 6, wyjeżdżasz na drogę i przy przyspieszaniu fazy powinne się przestawić, 
wtedy wartości mają się zawierać w przedziale 16-25 stopni. U mnie na wolnych jest 1, jak się przestawią wskakuje na 21.


U mnie też zaczyna hałasować więc jak się zrobi cieplej to biorę się za serducho mojej kury.

 

Edytowane przez piotraskbw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to jest na forum ale szukałem i w mogłem znaleźć więc pytam w tym miejscu potrzebuje informacji czymś można zastąpić przycisk podgrzewania przedniej szyby jak ze zdjęcia i jaki przycisk można zamontować w środek kratek nawiewu od Superb 

 

IMG_20180208_215029.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamienników brak.

Najtaniej i najłatwiej znaleźć kontrolkę air bag, ale to tylko kontrolka, nie przycisk.

Za resztę chcą chore pieniądze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może przewody od układu chłodzenia? Albo może wymieniał niedawno te metalowe?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy można wymienić pompę wody bez zdjęcia rozrządu?  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oprócz paska nic więcej nie musisz zdejmować, Tu masz zaznaczoną pompę.

_20180302_093515.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli czeka mnie ponowne ustawienie paska?  Czy laik sobie z tym poradzi? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pilne pytanie - w 4 Motion V6 tylne tarcze hamulcowe mają rozmiar 256/22 mm czy podejdą tarcze o rozmiarze 269/22 mm bez wymiany zacisków?? pytam bo mogę kupić okazyjnie takie tarcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam nieliczną grupę posiadaczy tego wspaniałego auta:)

Świetnie i bezawaryjnie się jeździło przez lata ale wiek zaczyna robić swoje, mianowicie problem dotyczy wrzucania jedynki (manual), wrzucanie jedynki powoduje już praktycznie za każdym razem niemiły przeciągły zgrzyt, czy to wrzucam ruszając, czy redukując z dwójki (wtedy gorzej zgrzyta). Problem narastał od dłuższego czasu ale aktualnie wymaga już interwencji. Poza tym żadnych innych negatywnych objawów na szczęście brak.

Przebieg około 165.000 km, z tego z 75% po mieście, od przebiegu 45.000 km, około 11 lat temu instalacja gazowa Landi Renzo (ostatnio wymienione wtryski).

Ktoś ma może pomysł co to może być po tym krótkim opisie objawów?

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do posiadaczy, krótkie i na temat :)
Warto kupić takie auto w gazie i 4x4?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto :fun:

2 godziny temu, pablowawa1974 napisał:

czy redukując z dwójki (wtedy gorzej zgrzyta

Się nie dziwię, że jedynka przestaje Ci działać jak Ty tak skrzynie traktujesz... Kiedy wrzuca się jedynkę tylko i wyłącznie?? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Dreyfus napisał:

Warto :fun:

Się nie dziwię, że jedynka przestaje Ci działać jak Ty tak skrzynie traktujesz... Kiedy wrzuca się jedynkę tylko i wyłącznie?? 

Tylko na ostrym podjeździe do góry z garażu, najpierw 50 metrów prostej i brama pomiędzy. Nie mówię, że dobrze traktowałem ale tak czy inaczej problem jest ze sprzęgłem? Skrzynią?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A olej w skrzyni kiedy zmieniany i czy w ogóle jest jego właściwy stan?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności