Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

@ToniK, są dwa "typy", ale nie w B5... jak masz silnik wzdłuż to będzie quattro (torsen), jak w poprzek, to haldex... Wszystkie B5 miały silniki tak jak należy, czyli wzdłuż ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, marecek napisał:

jak masz silnik wzdłuż to będzie quattro (torsen), jak w poprzek, to haldex

Uściślając, quattro to taka sama nazwa handlowa w audi jak 4motion w vw. Zarówno quattro jak i 4motion mogły być realizowane za pomocą haldexa jak i torsena, a zależało to tak jak pisałeś od sposobu umieszczenia silnika.

Tak więc rodzinne kombi passat b5 to stały napęd oparty na torsenie, a pseudosportowe audi tt to dołączany haldex. 9_9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, jihad napisał:

Uściślając, quattro to taka sama nazwa handlowa w audi jak 4motion w vw. Zarówno quattro jak i 4motion mogły być realizowane za pomocą haldexa jak i torsena, a zależało to tak jak pisałeś od sposobu umieszczenia silnika.

Tak więc rodzinne kombi passat b5 to stały napęd oparty na torsenie, a pseudosportowe audi tt to dołączany haldex. 9_9

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź czyli w B5 rozumiem że napęd jest bez obsługobsługowy 

Dnia Fri Oct 27 2017 o 22:32, ToniK napisał:

Poza tym ostatnio na mokrym asfalcie i na koleinach /nierównościach rzuca mi tyłem czyli gumy na wahacza/tuleje do wymiany? 

Dodam że opony i zbieżność ok 

A jakieś sugestie co do mojego problemu? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest średnica łożyska w podporze wału? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiej przewody i świece do AMX z LPG?Jakie najlepsze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem i nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. mianowicie gdy szybko ruszam i mocno przyspieszam czuje jak auto podskakuje ale to sa pojedyncze podskoki i slychac przy tym stukniecia. stalo sie tak pierwszy raz po wymianie sprzegla moze je zle zlozyli? dodam ze auto w 4motion

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy 

podpinam się do tematu 2,8 v6 - AMX

Mam problem z wyciekami oleju. dymi mi spod maski. wymieniłem uszczelki pod pokrywą, jak również gumowane zaślepki wałków. Nadal z części od strony kabiny dym idzie. spod pokrywy rozrządu również mi kapie - ale będę wymieniał uszczelniacze. Ale pytanie co z tyłu , od kabiny może się dziać. Obawiam się że bez wyjmowania silnika się nie obędzie.

Macie może jakieś uwagi co to może być?

będę bardzo wdzięczny za porady, jak również umieszczę odpowiedź jak poszło po wszystkim.

pozdrawiam

Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A odmę masz drożną? Ezektor czysty? Jeśli są z tym jakieś problemy to uszczelniać możesz co tydzień a i tak pocieknie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że przyszedł czas wymiany kabli WN (nie wiem ile mają km i lat) a zamiennik cewki od NGK kosztuje ok 350 do tego komplet porządnych kabli ok 400 (więc impreza tania nie jest) postanowiłem problem cewki i kabli WN (które wypada wymieniać co 3 lata/60 tyś) rozwiązać permanentnie i dożywotnio poprzez WYWALENIE cewki zespolonej i kabli WN.

Na początek poszukiwanie na allegro pojedynczych fajkocewek od 3.2/2.0 TFSI (07K 905 715 F, inne modele też pasują, tylko trzeba uważać na cewki które podlegały pod akcję serwisową), udało mi się zakupić 11 sztuk za 100 zł
Został jeszcze problem odpowiedniej wiązki do cewek - tą wykonałem samodzielnie na oryginalnych wtyczkach.

 

Wiązka wykonana z przewodów z izolacją o podwyższonej odporności temperaturowej (do 105*C), całość owinięta taśmą do wiązek TESA odporną na oleje i temperaturę do 150*C


Tak wygląda zestaw gotowy do montażu

8SDgGWO.jpg





Układ zapłonowy przed:

WyQUOG4.jpg


c0CCQoq.jpg

Zestaw po zamontowaniu:

3B50AzV.jpg


Q6Xlp1i.jpg


OVdzUZI.jpg


wMudyIF.jpg

Całość ładnie się mieści pod fabrycznymi deklami

Gdyby ktoś chciał w swoim V6 wykonać takiego moda to mogę udostępnić schematy lub wykonać taką wiązkę.

Podsumowując, kabli WN już nie musimy wymieniać bo ich nie ma. :)
Jak nam padnie cewka to nie wymieniamy jednej drogiej dla wszystkich cylindrów, tylko cewkę na 1 cylindrze która nam padła i jest tania :D

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jestem zainteresowany takim zestawem. Proszę o info na pw. lub kontakt 513136038. Pozdr!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia polecam cewki wraz z wiązką od 4.2 V8 - masz od razu oryginalną wiązkę, z której usuwasz jedynie cześć kabli idących do dwóch cewek, dorabiasz na drugim końcu kostkę, ucho na masę i gotowe przy minimalnym nakładzie pracy. A na dodatek zostają Ci dwie cewki na zapas.

 

Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za informację! Na razie czekam na info od użytkownika piotraskbw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koszt wykonania wiązki przeze mnie, to ok 160 zł (wtyczki i odpowiednie kable muszę zamawiać wysyłkowo w różnych miejscach wiec kurier podnosi cenę).

Wtyczki i kable to koszt ok 90 zł, kurier ok 40 zł, myślę że 30 zł za robotę nie jest wysoką ceną :D

Do tego dojdzie:

Przesyłka do Ciebie - kurier, poczta, paczkomat - do wyboru do koloru, cena po kosztach.

Cewki musisz nabyć samodzielnie, to za ile je zakupisz zależy tylko od Twoich zdolności negocjacyjnych. Ja zadzwoniłem do pierwszego z brzegu, który miał wystawioną 1 szt za 20 zł (07K 905 715 F) i zapytałem ile ma, udało się wynegocjować cenę 100 zł za 11 sztuk (lepiej kupić więcej w końcu kupujesz używkę i nie wiesz w jakim jest stanie).

 

Jako, że schemat tej wiązki to nie jest żadna wiedza tajemna i jak ktoś czuje się na siłach aby wiązkę wykonać samodzielnie, to poniżej wszystkie szczegóły.

Dla robiących samodzielnie - pamiętajcie aby użyć odpowiednich materiałów - nad pokrywą zaworów panują niskie temperatury.

 

Pasujące cewki:

1.8 T, 1.8 TFSI, 2.0 ALT, 2.0 FSI, 2.0 TFSI, 2.4, 2.5 TFSI, 2.8 FSI, 3.0 ASN, 3.0 TFSI, 3.2 FSI, 4.2 FSI, 5.2 FSI

 07K 905 715 D (black)
 07K 905 715 E (black)
 07K 905 715 F (black)
 06C 905 115 L  
 06C 905 115 M
 06F 905 115 F (black)
 06H 905 115 (black)
 06D 905 115 K (red)
 06E 905 115 D (red)
 06E 905 115 E (red) 
 06F 905 115 F

 BERU ZSE 033
 BERU ZSE051
 BERU ZSE 032


!!!!!!!!!!!! NIE WOLNO MIESZAĆ CEWKI 07K 905 715E Z INNMI Z MODELAMI !!!!!!!!!!

Modele cewek już przefiltrowane przez akcję serwisową na wymianę cewek (wymienionych nie dotyczyła) - jakbym jakąś przeoczył to proszę o szybką informację to poprawię wpis

 

Schemat instalacji (ja przewody masy silnika obu banków podłączyłem razem w celu poprawy wygody montażu):

schemat-F.png

Edytowane przez piotraskbw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to działamy! Poszło pw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,a mianowicie problem polega na tym że rano ciężko odpalić na benzynie po długim długim kręceniu wreszcie odpala ale na benzynie to tylko odpala bo jeżdżę na lpg,z moich obserwacji pierwsze pod lupę poszła pompa paliwowa bo nie miałem innego pomysłu,zamowilem pompę no i ja oczywiście wymieniłem,to nie było bardzo skaplikowane i palił bardzo ładnie aż byłem zaskoczony,po tygodniu problem pojawił się ten sam niestety,wiec pytanie brzmi co moze być nie tak,czy poprostu pompa wadliwa czy coś innego,dodam jeszcze że dziwnie jest to że przy wlewie paliwa przez kotek strasznie zasysa powietrze dla mnie to jest bardzo dziwne,nie znam historii tego auta bo mam go od niedawna ale to jest dziwne,zrobiona jest dziura w korku wlewu paliwa myślę że odpowietrznik jest ok no ale to jest dziwne bo z tego co wiem to układ paliwowy jest układem zamkniętym więc czemu tak to powietrze zasysa,moze przyczyną awarii pompy paliwowej nie jest sama awaria pompy może coś innego to powoduje,moze ktoś miał lub ma podobny problem i wie jak ta usterkę usunać

Edytowane przez Mateusz1990
Usterka Usunięta,w wszystko było jak najbardziej sprawne za wyjątkiem przewodu paliwowego od pompy który był źle poprowadzony i pęknięty że starości w niewidocznym miejscu,przewod nowy opaski nowe pali bardzo ładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakby wyglądała sprawa przy 1.8 ADR ? Jedna cewka, w tym 2 przewody/fajki (beru po ok. 50zł szt.) schowane pod nią oraz 2 przewody (Beru ok. 200 zł.) .

Ktoś coś podpowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Kupilem sobie właśnie Passata b5 2.8 v6 4*4   pytanko czy zamiast dwumasu mogę założyć jednomas  5 biegowa skrzynia 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@darekskiba83

A po co modzić skoro fabryczny dwumas spokojnie wytrzymuje ponad 400 tyś km, nowy zamiennik powinien spokojnie dać radę przynajmniej 200 tyś. km.

@Mateusz1990

Zacznijmy od tego czy to nie LPG powoduje problem, źle ustawione LPG może powodować bardzo duże korekty dawki paliwa na benzynie co może skutkować problemami z odpalaniem.

Jak masz VCDSa lub ELM327 to przeprowadź kasowanie błędów w ECU (przy okazji zobacz czy jakieś są) w celu skasowania korekt krótko i długoterminowych, następnie pojeździj 2-3 dni na benzynie 98 (zalecanej przez producenta dla 2.8) i zobacz czy problem ustąpił. Możesz też po prostu dłużej pojeździć na benzynie, wtedy korekty same wrócą na właściwy poziom.

Niestety z tego co pamiętam odpięcie akumulatora "na tydzień" nie kasuje zapisanie korekt a diagnostyka problemu bez "komputera" skończyła się na początku lat 90.

Edytowane przez piotraskbw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Tydzień temu zakupiłem Passata 2001r, silnik 2.8 V6 napęd na 4 koła.

Auto ma przejechane 271tys. km.

Zalany Totalem 10W40.

Zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym zbiera mi się czarny nalot jakby olej - uszczelka pod głowicą?

Moje poprzednie auto rover 45 gdy poszła uszczelka pod głowicą zrobiła mi się kawa z mlekiem w układzie + majonez, tutaj jest tylko taki nalot, nie ma tego dużo trzeba przydusić palec aby to zebrać.

Pod korkiem nie ma nic tylko w zbiorniczku.

Zdjęcia :

 

IMG_20171224_105919.jpg

IMG_20171224_105852.jpg

IMG_20171224_105849.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam prośbę czy ktoś mógłby mi sprawdzić w swoim pasku wyposażonym w tiptronic potencjometr gazu? Chodzi mi ile procent pokaże przy wcisnietym gazie bez kickdownu. Mi pokazuje 67 % a na kickdown 100% i myślę że jest coś nie tak 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności