Skocz do zawartości
Japass57

Wałek rozrządu - awaria

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!!

Mam B6 2.0 TDI na pompowtryskach 140 km z 2005 r.

Kupiłem go w marcu tego roku w Berlinie z przebiegiem 165 tys. km

Z Berlina przyjechał bez problemów na kołach i od razu odstawiłem go

do zaufanego warsztatu na wymianę oleju i paska rozrządu.

Już w warsztacie zaczął głośno "klekotać" i "walić" w filtr powietrza.

Okazało się, że starła się jedna z krzywek na wałku rozrządu jednocześnie uszkadzając i rozszczelniając pracujący pod nią hydrauliczny popychacz.

Po wymianie wałka rozrządu i hydraulicznego popychacza zrobiłem już

ponad 8 tys. km i odpukać chodzi jak igła.

 

Czy ktoś z Was spotkał się z podobną usterką ?

 

Dodam , że na silniku jest POLAND - i jest chyba z Polkowic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, raz jedyny ale producent partycypowal w kosztach. model 2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak, raz jedyny ale producent partycypowal w kosztach. model 2006

Czy jeszcze w jakiś modelach (rocznikach) VW partycypowało odnośnie kosztów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może i odkopuję trupa , ale jeszcze nie mogę założyć nowego tematu.

Również Passat B6 na PD 140km , silnik 8v 140km , przebieg 109k.

Razem z wałkiem poszły popychacze i coś tam jeszcze.

Koszt naprawy około 4000-4500zł (w sumie więcej , bo zrobiłem jeszcze przy nim kilka rzeczy).

W związku z powyższym mam pytanie :

Samochód jest do odbioru od tygodnia , jednak ja jestem aktualnie za granicą i nie miałem jeszcze okazji przetestować efektów pracy warsztatu.

Jednak cały czas jedna myśl nie daję mi spokoju.Od jakiś dwóch miesięcy zauważyłem znacznie podwyższone zużycie paliwa.Założyłem , że jest to efekt niskiej temperatury i silnik reaguje w ten sposób.Styl jazdy mam cały czas taki sam.

Gdy zalałem Paska za 50-60zł (około 1/4 baku , tankuje na Neste) , robiłem na tym 170-210km , jednak wraz z upływem czasu pokonywanie tej samej odległości zużywało coraz więcej paliwa , aż na 1/4 baku robiłem około 100-110km.Oczywiście żadnych wycieków nie ma , etc.

Moje pytanie jest następujące - czy w/w awaria mogła wpłynąć na spalanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Okazało się, że starła się jedna z krzywek na wałku rozrządu jednocześnie uszkadzając i rozszczelniając pracujący pod nią hydrauliczny popychacz.

 

Miałem identyczną sytuację w audi A4 z 2004 roku. Objawy jak u Ciebie + "cykanie" zaworu. Niestety konieczna była wymiana wałka i popychaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy opiszcie kiedy cykanie występowało ciepły czy zimny silnik???

cały czas czy tylko sporadycznie???

Czy pokażdym zapalieniu czy sporadycznie po dłuższym postoju????

Edytowane przez Angelus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy wszystkie walki sie psuja czy mozna uniknac awari co zrobic jak sie popsuje i co grozi jak sie popsuje a do domu daleko ile wytrzymuja kilometrow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam pisze tu bo niemoge zakladac tematu.10 dni stalo auto na parkingu nieuzywane wrucilem z wakacj odpalam a tu spod maski stukanie i do tego kontrolka oleju auto po przegladzie po wymianie oleju filtrow moj silnik to 3.2 benzyna prosze o pomoc bo autko stoii niema mojego mechanika na urlopie ,co morze mniejwiecej byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie do fachowców:

Wytarła się krzywka w wałku rozrządu w passacie b6 1,9tdi 105KM 2005r i auto straciło moc, i silnik wydawał dość głośny stukot.

Pytanie brzmi, jakie części należy wymienić i jaka będzie orientacyjna ich cena + koszt robocizny?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, mam pytanie do fachowców:

Wytarła się krzywka w wałku rozrządu w passacie b6 1,9tdi 105KM 2005r i auto straciło moc, i silnik wydawał dość głośny stukot.

Pytanie brzmi, jakie części należy wymienić i jaka będzie orientacyjna ich cena + koszt robocizny?

 

Pozdrawiam

 

graty potrzebne :

 

http://allegro.pl/walek-rozrzadu-febi-vw-passat-b5-b6-1-9tdi-pompowt-i5572782402.html

 

To przykład na szybko z allegro bo można taniej skompletować taki zestaw

 

A robota to jedne dzień spokojnie od rana do wieczora lecz ceny nie podam bo to rożnie biorą ( to nic skomplikowanego nie jest , ale czasem jak ktoś sie nie zna to wymyślaj ą ,że nie wiadomo ile roboty na ile dni ... )

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności