Skocz do zawartości
Nuttie

Króciec układu chłodzenia 037 121 132, płyn chłodniczy

Rekomendowane odpowiedzi

czujnika nie wymieniam, bo działa. A wodę z układu muszę spuścić przed zimą bo już jest w proporcjach 4:1 borygo:woda i nie chcę żeby zamarzło mi. Papier do metalu 1000 akurat mam w aucie i wiem gdzie dostać czarny silikon. Mówisz że czarny silikon będzie dobry?

 

google moim przyjacielem, czarny też się nada :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czym się różni czerwony silikon od czarnego?

czerwony jest do wyższych temperatur

Jak upuścić całą wodę z układu, bez szkód własnych?

dolny wąż chłodnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Operacja za mną! Co prawda fotorelacji nie zrobiłem bo zacząłem prace po 18 pod blokiem przy ulicy bo płyn musiał wystygnąć. W sumie to żadna operacja, tylko trzeba zdjąć te opaski na wężach wyjąć czujnik (wyjąć blokadkę i wyciągnąć czujnik). Posmarowałem czarnym silikonem w około uszczelki, przetarłem papierem ściernym powierzchnię bloku i złożyłem wszystko do kupy. Problem miałem tylko z tymi metalowymi zaciskami, 2x kombinerki średnio się do tego nadawały, po 16 latach ciężko się je odginało. Z pomocą przyszedł przyrząd "rex" bo ma większą objętość niż kombinerki. Generalnie bez tego narzędzia nie polecam, chyba że ktoś ma wyjątkowo dużo krzepy :) No i robić po nocy jak ja też nie polecam, bo blask latarni ulicznej to w końcowym stadium nie najlepszy doradca :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś wymieniałem króciec bo pękł mi po prostu,kupiłem taki zwykły dychę kosztował, miał dwa otwory na czujniki ale mam akurat disela więc u mnie są dwa czujniki :) Jeśli ktoś ma tylko jeden a dostał tylko króciec z dwoma otworami to najlepszym rozwiązaniem jest po prostu skombinować gdzieś stary czujnik może być nawet zepsuty bo i tak się go nie podłącza i nim zaślepić zbędny otwór,to rozwiązanie da nam 100% pewności że nie będzie tam wycieków,ale rozwiązanie z korkiem od wina i folią też mi się podobają;) kolejny dowód że polak potrafi. Jeśli chodzi o utratę płynu przy całej operacji to jest patent żeby nie uronić ani kropli(lub przynajmniej bardzo niewiele) ja ściągnąłem wąż ze zbiornika wyrównawczego ten co jest na samym dole,otwór w zbiorniku szybko zaślepiłem jednorazową reklamówką;) następnie wąż ten wkładamy w jakiś pojemnik do którego chcemy zebrać płyn,następnie ściągamy ze zbiornika wyrównawczego cienki wąż przelewowy ten u samej góry i wdmuchujemy do niego powietrze pompką do roweru lub nawet ustami,powstałe niewielkie nadciśnienie w układzie chłodzenia spowoduje wypływ płynu do podstawionego zbiornika wystarczy zebrać około 1,5 litra to wystarczy żeby po ściągnięciu,króćca płyn już się nie wylewał.

Ja nie używałem silikonu wyczyściłem tylko dokładnie metal na styku króćca,sam oring uszczelnia wystarczająco dobrze. Całą operację robiłem jakieś 4lata temu do dziś nie ma żadnych wycieków płynu króciec za dychę sprawdza się znakomicie;)

Jedynym problemem było że jedno z gniazd na czujnik w króćcu było zbyt głębokie i czujnik był w nim dość luźny ale to łatwo dało się rozwiązać wyciąłem po prostu z miękkiego plastiku podkładkę którą włożyłem między czujnik a zawleczkę i trzyma do dziś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę wymieniał krociec samemu, ciekło w okolicach mocowania śrób. Przy wymianie kroćca trzeba liczyc się z tym ze znaczna część płynu ucieknie i nikt nie pisze ile, a ja wiem tyle ze jak uszczeliłem silikonem temperaturowym to padło po tyg i wlałem juz ponad dwa litry. Wiec przy wymianie kroćca mozna tak liczyc ze dwa litry trzeba dolac do ukladu i trzeba uwanaz by za duzo z węży nie spuścic płynu. Po zamontowaniu nowego kroćca to nalezy zamontować juz wcześniej czujniki i przynajmniej dolny wąż chłodniczy. Blok silnika w miejscu montowaniu kroćca lekko odtłuśćic i silikonem wysokotemperaturowym lekko dać jak i uszczelke oring w kroćcu tak samo dla pewniejszego połączenia silinkonu. Po przyręceniu kroćca podłanczamy reszte 2 czujników do kostek oraz jeszcze jeden wąż. Pamietać przy montażu kroćce sa bardzo delikatne- najczęstrze przyczyny uszkodzenia to nadwyrężenie przy ruszeniu węży, jastrrowaniu w poblizy węży przy kroćcu, oraz wysoka temperatura cieczy chłodzącej przy nie sprawnym ukladzie chłodzenia. Po zamontowaniu kroćca i reszty dupereli wlewamy płyn do zbiorniczka odpalamy silnik i patrzymy jak wciaga płyn do układu- w miare możliwości dolewamy do odpowiedniego poziomu w zbiorniczku. Silnik nagrzewamy tak by az sie wentylatory włączyły wtedy następuje dodatkowe odpowietrzenie układy chłodzenia- przewody staja sie lekko twarde. Można juz zakręcic korek od wlewu i cieszyc sie praca. mój krociez ma numer HHK 068 121 133 AB silnik 1,6TD z intercoolerem B3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Sorry chlopaki za kotleta nie pierwszej świeżości ale..

 

Po roku od wymiany króćca na taki za dwie dychy znowy jest fontanna.

 

Przegladając volkswagen.ru znalazłem takie cos jak na obrazkach ... da radę taki aluminiowy króciec kupić gdzieś w Polsce ?

Może ktoś coś wie w tym temacie bo już mnie cholera bierze z tym układem chlodzenia :wsciekly

 

pozdr

96183_02.jpg

96183_04.jpg

96183_05.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Audi w modelu 80 stosowało aluminiowe króćce, pójdź tą drogą ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muszę się wyżalić

 

kupiłem w ASO za 55.13 + zaślepka coś koło 17 zł

 

i jestem zły sam na siebie :( brakuje mu wężyka do zbiorniczka wyrównawczego. za to ma na dodatkowy czujnik wody :(

 

i nie wiem co mam z tym zrobić, nie chce ktoś odkupić?

 

dzwoniłem do ASO gdzie był kupowany i odpowiedz proszę przyjechać zobaczymy, podpowiemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po roku od wymiany króćca na taki za dwie dychy znowy jest fontanna.

Posmaruj czerwonym silikonem - cieknie uszczelka a nie kruciec (możesz dokupić i wymienić samą uszczelkę).

W aluminiowym jak Ci się uszczelka spłaszczy też będzie ciekło.

 

Przegladając volkswagen.ru znalazłem takie cos jak na obrazkach ... da radę taki aluminiowy króciec kupić gdzieś w Polsce ?

Poszukaj w golfach II - kiedyś widziałem w takim właśnie aluminiowy kruciec.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Audi w modelu 80 stosowało aluminiowe króćce, pójdź tą drogą ;-)
Widziałem te od audi, one są na takie wkręcane czujniki (gwint 10x1), jak tylko rozgryzę czy da radę podpiąc takie czujniki w miejsce orginalnych wciskanych to kupuję ten od audi ( a tym samym golfa bo wlasnie takie widziałem też w golfie)

 

 

Cytat:

Napisał herflik-00 viewpost.gif

Po roku od wymiany króćca na taki za dwie dychy znowy jest fontanna.

 

Posmaruj czerwonym silikonem - cieknie uszczelka a nie kruciec (możesz dokupić i wymienić samą uszczelkę).

W aluminiowym jak Ci się uszczelka spłaszczy też będzie ciekło.

Na 100% pękł króciec ... widać nawet w którym miejscu bo tryska płyn :wsciekly

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

byłem dzisiaj w serwisie w Krośnie szef serwisu ma ludzi za debli i oczywiście usłyszał to w prost :) delikatnie się zdziwił. pokazywał niemieckie rysunki i jako to on po szfabskiemu umiem czytać :) błazenada ....

 

po ciężkich bojach wywnioskowałem że króciec który teraz e ETCE jest wpisany wymaga jeszcze wymiany węża do chłodnicy :(

 

no to na części zobaczymy ile taka przyjemność ... następny kompetentny facio napierdalający o chomiku.pl i jego 5 zł za 4GB. ALE ...

 

jak już wytłumaczyłem mu o co chodzi to mnie porostu zadziwił ... pokiwał znacząco głową ... poszedł na zaplecze i przyniósł część której nie produkują od 97r :)

 

moją cześć :) z idealnie pasującym numerkiem .

 

i dalej udało się mu zabłysnąć nie wymienię bo cała procedura ... stary paragon ... inne numery części ... paragonu nie miałem przy sobie to odjechałem z kwitkiem na nic się zdały tłumaczenia że w poniedziałek dowiozę paragon a dzisiaj bym już naprawił :(

 

więc rada dla wszystkich WALCZCIE O SWOJE !

 

trochę mi ulżyło ale fajnie będzie jak będę miał króciec w ręce w poniedziałek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na pomorzu dostałem taki kruciec za 12zł nowy, w Auto-Kramie ;) Narazie mam go 2 miesiące i nic sie nie dzieje.. Poprzedni miałem firmy podobno niemieckiej TOPRAN ;/ i przy 175km/h zaczeło sie dymic za mną i zero płynu w układzie chłodzenia. Patrze na ten kruciec a na nim dziura 0.5cm na 2cm ;/ Z zaworkiem paliwowym tak samo, kupilem tej marki tj taki mi sprzedali i pochodził 2 tygodnie i dalej sie paliwo cofa. Brak słów. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności