Nuttie Zgłoś #21 Napisano 21 Września 2009 czujnika nie wymieniam, bo działa. A wodę z układu muszę spuścić przed zimą bo już jest w proporcjach 4:1 borygo:woda i nie chcę żeby zamarzło mi. Papier do metalu 1000 akurat mam w aucie i wiem gdzie dostać czarny silikon. Mówisz że czarny silikon będzie dobry? google moim przyjacielem, czarny też się nada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #22 Napisano 21 Września 2009 Czym się różni czerwony silikon od czarnego? czerwony jest do wyższych temperatur Jak upuścić całą wodę z układu, bez szkód własnych? dolny wąż chłodnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #23 Napisano 22 Września 2009 Sylikon szary mam i jest do wyższej temp jak czewony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #24 Napisano 22 Września 2009 Operacja za mną! Co prawda fotorelacji nie zrobiłem bo zacząłem prace po 18 pod blokiem przy ulicy bo płyn musiał wystygnąć. W sumie to żadna operacja, tylko trzeba zdjąć te opaski na wężach wyjąć czujnik (wyjąć blokadkę i wyciągnąć czujnik). Posmarowałem czarnym silikonem w około uszczelki, przetarłem papierem ściernym powierzchnię bloku i złożyłem wszystko do kupy. Problem miałem tylko z tymi metalowymi zaciskami, 2x kombinerki średnio się do tego nadawały, po 16 latach ciężko się je odginało. Z pomocą przyszedł przyrząd "rex" bo ma większą objętość niż kombinerki. Generalnie bez tego narzędzia nie polecam, chyba że ktoś ma wyjątkowo dużo krzepy No i robić po nocy jak ja też nie polecam, bo blask latarni ulicznej to w końcowym stadium nie najlepszy doradca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rikardozxc Zgłoś #25 Napisano 25 Września 2009 Też kiedyś wymieniałem króciec bo pękł mi po prostu,kupiłem taki zwykły dychę kosztował, miał dwa otwory na czujniki ale mam akurat disela więc u mnie są dwa czujniki Jeśli ktoś ma tylko jeden a dostał tylko króciec z dwoma otworami to najlepszym rozwiązaniem jest po prostu skombinować gdzieś stary czujnik może być nawet zepsuty bo i tak się go nie podłącza i nim zaślepić zbędny otwór,to rozwiązanie da nam 100% pewności że nie będzie tam wycieków,ale rozwiązanie z korkiem od wina i folią też mi się podobają kolejny dowód że polak potrafi. Jeśli chodzi o utratę płynu przy całej operacji to jest patent żeby nie uronić ani kropli(lub przynajmniej bardzo niewiele) ja ściągnąłem wąż ze zbiornika wyrównawczego ten co jest na samym dole,otwór w zbiorniku szybko zaślepiłem jednorazową reklamówką następnie wąż ten wkładamy w jakiś pojemnik do którego chcemy zebrać płyn,następnie ściągamy ze zbiornika wyrównawczego cienki wąż przelewowy ten u samej góry i wdmuchujemy do niego powietrze pompką do roweru lub nawet ustami,powstałe niewielkie nadciśnienie w układzie chłodzenia spowoduje wypływ płynu do podstawionego zbiornika wystarczy zebrać około 1,5 litra to wystarczy żeby po ściągnięciu,króćca płyn już się nie wylewał. Ja nie używałem silikonu wyczyściłem tylko dokładnie metal na styku króćca,sam oring uszczelnia wystarczająco dobrze. Całą operację robiłem jakieś 4lata temu do dziś nie ma żadnych wycieków płynu króciec za dychę sprawdza się znakomicie;) Jedynym problemem było że jedno z gniazd na czujnik w króćcu było zbyt głębokie i czujnik był w nim dość luźny ale to łatwo dało się rozwiązać wyciąłem po prostu z miękkiego plastiku podkładkę którą włożyłem między czujnik a zawleczkę i trzyma do dziś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zero800 Zgłoś #26 Napisano 15 Października 2009 Będę wymieniał krociec samemu, ciekło w okolicach mocowania śrób. Przy wymianie kroćca trzeba liczyc się z tym ze znaczna część płynu ucieknie i nikt nie pisze ile, a ja wiem tyle ze jak uszczeliłem silikonem temperaturowym to padło po tyg i wlałem juz ponad dwa litry. Wiec przy wymianie kroćca mozna tak liczyc ze dwa litry trzeba dolac do ukladu i trzeba uwanaz by za duzo z węży nie spuścic płynu. Po zamontowaniu nowego kroćca to nalezy zamontować juz wcześniej czujniki i przynajmniej dolny wąż chłodniczy. Blok silnika w miejscu montowaniu kroćca lekko odtłuśćic i silikonem wysokotemperaturowym lekko dać jak i uszczelke oring w kroćcu tak samo dla pewniejszego połączenia silinkonu. Po przyręceniu kroćca podłanczamy reszte 2 czujników do kostek oraz jeszcze jeden wąż. Pamietać przy montażu kroćce sa bardzo delikatne- najczęstrze przyczyny uszkodzenia to nadwyrężenie przy ruszeniu węży, jastrrowaniu w poblizy węży przy kroćcu, oraz wysoka temperatura cieczy chłodzącej przy nie sprawnym ukladzie chłodzenia. Po zamontowaniu kroćca i reszty dupereli wlewamy płyn do zbiorniczka odpalamy silnik i patrzymy jak wciaga płyn do układu- w miare możliwości dolewamy do odpowiedniego poziomu w zbiorniczku. Silnik nagrzewamy tak by az sie wentylatory włączyły wtedy następuje dodatkowe odpowietrzenie układy chłodzenia- przewody staja sie lekko twarde. Można juz zakręcic korek od wlewu i cieszyc sie praca. mój krociez ma numer HHK 068 121 133 AB silnik 1,6TD z intercoolerem B3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #27 Napisano 4 Maja 2010 Witam Sorry chlopaki za kotleta nie pierwszej świeżości ale.. Po roku od wymiany króćca na taki za dwie dychy znowy jest fontanna. Przegladając volkswagen.ru znalazłem takie cos jak na obrazkach ... da radę taki aluminiowy króciec kupić gdzieś w Polsce ? Może ktoś coś wie w tym temacie bo już mnie cholera bierze z tym układem chlodzenia pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #28 Napisano 4 Maja 2010 Audi w modelu 80 stosowało aluminiowe króćce, pójdź tą drogą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matrix_PL Zgłoś #29 Napisano 6 Maja 2010 muszę się wyżalić kupiłem w ASO za 55.13 + zaślepka coś koło 17 zł i jestem zły sam na siebie brakuje mu wężyka do zbiorniczka wyrównawczego. za to ma na dodatkowy czujnik wody i nie wiem co mam z tym zrobić, nie chce ktoś odkupić? dzwoniłem do ASO gdzie był kupowany i odpowiedz proszę przyjechać zobaczymy, podpowiemy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #30 Napisano 6 Maja 2010 Po roku od wymiany króćca na taki za dwie dychy znowy jest fontanna. Posmaruj czerwonym silikonem - cieknie uszczelka a nie kruciec (możesz dokupić i wymienić samą uszczelkę). W aluminiowym jak Ci się uszczelka spłaszczy też będzie ciekło. Przegladając volkswagen.ru znalazłem takie cos jak na obrazkach ... da radę taki aluminiowy króciec kupić gdzieś w Polsce ? Poszukaj w golfach II - kiedyś widziałem w takim właśnie aluminiowy kruciec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #31 Napisano 6 Maja 2010 Witam Audi w modelu 80 stosowało aluminiowe króćce, pójdź tą drogą Widziałem te od audi, one są na takie wkręcane czujniki (gwint 10x1), jak tylko rozgryzę czy da radę podpiąc takie czujniki w miejsce orginalnych wciskanych to kupuję ten od audi ( a tym samym golfa bo wlasnie takie widziałem też w golfie) Cytat: Napisał herflik-00 Po roku od wymiany króćca na taki za dwie dychy znowy jest fontanna. Posmaruj czerwonym silikonem - cieknie uszczelka a nie kruciec (możesz dokupić i wymienić samą uszczelkę). W aluminiowym jak Ci się uszczelka spłaszczy też będzie ciekło. Na 100% pękł króciec ... widać nawet w którym miejscu bo tryska płyn pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matrix_PL Zgłoś #32 Napisano 8 Maja 2010 byłem dzisiaj w serwisie w Krośnie szef serwisu ma ludzi za debli i oczywiście usłyszał to w prost delikatnie się zdziwił. pokazywał niemieckie rysunki i jako to on po szfabskiemu umiem czytać błazenada .... po ciężkich bojach wywnioskowałem że króciec który teraz e ETCE jest wpisany wymaga jeszcze wymiany węża do chłodnicy no to na części zobaczymy ile taka przyjemność ... następny kompetentny facio napierdalający o chomiku.pl i jego 5 zł za 4GB. ALE ... jak już wytłumaczyłem mu o co chodzi to mnie porostu zadziwił ... pokiwał znacząco głową ... poszedł na zaplecze i przyniósł część której nie produkują od 97r moją cześć z idealnie pasującym numerkiem . i dalej udało się mu zabłysnąć nie wymienię bo cała procedura ... stary paragon ... inne numery części ... paragonu nie miałem przy sobie to odjechałem z kwitkiem na nic się zdały tłumaczenia że w poniedziałek dowiozę paragon a dzisiaj bym już naprawił więc rada dla wszystkich WALCZCIE O SWOJE ! trochę mi ulżyło ale fajnie będzie jak będę miał króciec w ręce w poniedziałek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalB3TD Zgłoś #33 Napisano 8 Maja 2010 Ja na pomorzu dostałem taki kruciec za 12zł nowy, w Auto-Kramie Narazie mam go 2 miesiące i nic sie nie dzieje.. Poprzedni miałem firmy podobno niemieckiej TOPRAN ;/ i przy 175km/h zaczeło sie dymic za mną i zero płynu w układzie chłodzenia. Patrze na ten kruciec a na nim dziura 0.5cm na 2cm ;/ Z zaworkiem paliwowym tak samo, kupilem tej marki tj taki mi sprzedali i pochodził 2 tygodnie i dalej sie paliwo cofa. Brak słów. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach