Leone Zgłoś #1 Napisano 20 Września 2009 Uprzedzę, że przeszukałem forum i nic podobnego nie znalazłem. Niedawno zauważyłem dziwną pracę silnika 1.8T AWT z LPG. Po odpaleniu zimnego silnika i pracy około 5 sekundowej i spadku obrotów z 1200 obr/min do 1000 obr/min następują drgania silnika, które trwają ok. 15-20 sekund, po czym obroty spadają do 800-850 obr/min i wszystko później działa bez problemu. Jak silnik jest ciepły wszystko jest ok na PB i LPG. Wymieniłem cewki, świece, czyściłem przepustnicę (zrobiona adaptacja) i NIC, dalej te same objawy. Podpięcie do vaga nic nie wykazało. Dodam jeszcze, że 3 tyś km wcześniej wymieniłem napinacz hydrauliczny wałków rozrządu, bo rzęził łańcuch. Spotkał się ktoś już z taką sytuacją? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro15 Zgłoś #2 Napisano 20 Września 2009 (edytowane) kolego mam to samo[ czarna magia] Edytowane 20 Września 2009 przez jaro15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #3 Napisano 20 Września 2009 to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leone Zgłoś #4 Napisano 20 Września 2009 I nic z tym nie robicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaro15 Zgłoś #5 Napisano 20 Września 2009 (edytowane) a co mamy robić czekamy na podpowiedz Edytowane 20 Września 2009 przez jaro15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #6 Napisano 22 Września 2009 Marecek mi podpowiadał, że takie coś wskazywałoby na uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego lub też przepływomierz. Dziś sprawdziłem z poziomu climatronica ten czujnik (kanał 45) i pokazał 18 stopni Celsjusza i Marecek powiedział, ze wskazanie dobre. Kupiłem kabel vag kkl i będę z nim diagnozował przepływomierz. Jak padnięty, to muka, bo kosztuje 6 stówek w aso Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 22 Września 2009 Po odpaleniu zimnego silnika i pracy około 5 sekundowej i spadku obrotów z 1200 obr/min do 1000 obr/min następują drgania silnika, które trwają ok. 15-20 sekund, po czym obroty spadają do 800-850 obr/min i wszystko później działa bez problemu. Jak silnik jest ciepły wszystko jest ok na PB i LPG. Czujnik temperatury lub coś w układzie automatycznego ssania. Silnik przeciez na zimno to trzyma ponad 1000 obrotów przez dłuższy czas a nie 5 sekund i lata wam wskazówka w górę i w dół. Kabel w łape - potem w gniazdo diagnostyczne i powinno coś pokazać. ps: Chyba że mi ktoś fusy z kawy na monitor wyleje, to pogrzebie palcem - może się coś wywróży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4MOTION Zgłoś #8 Napisano 22 Września 2009 Już raz pisałem. Drgania pochodzą od pompy powietrza dodatkowego kierowanego do kata żeby spalić bogatą mieszankę przy rozruchu zimnego silnika, Chodzi o to żeby z CO zrobić CO2. nie przejmujcie sę tym hałasem. to dla zdrowia ! Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stochastic Zgłoś #9 Napisano 22 Września 2009 Ale to nie są wibracje i byle drgania, ale nierównomierna, rwana praca, która występuje przez jakie 20 sekund, potem jest ok. Nawet jak próbuję ruszyć, to obroty opadają. Dawniej, przez 8 lat tak nie miałem. Mam to od dwóch miesięcy. Tydzień temu, to po odpaleniu po nocy tak spadły obroty(a powinno być ssanie), że był na granicy zgaśnięcia i podnosił obroty i znów na granicy i znów podnosił. Autem całym trzęsło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lord_kalina Zgłoś #10 Napisano 23 Września 2009 Witam Ja też się przyłącze mam taki sam objaw jak u Was. Z tym że mam instalację LPG i podejrzewamże może lista gazowa przepuszcza i po nocy silnik musi przepalić mieszankę LPT+Benzin. Inna sprawa że na przewody podciśnieniowe trzeba bardzo zwrcać uwagę. Ja u siebie odkryłem że plastikowy przewód podciśnieniowy od listwy LPG (tuż przy króccu listwy) do mapsensora jest delikatnie popękany. Po odcięciu uszkodzonej części i zamontowaniu pojawiły się zgubione koniki (KM) ale nadal trzesie mi zimnym silnikiem. Dodam także że wymieniałem regualtor podciśnienia w kolektorze ssacym, świeczki, przewody WN, przewód odmy. Koni przybyło ale nadal trzęsie. Zamówiłem z allegro kolektor ssący i zamierzam na próbe podmienić ezektor bo możliwe że mam zwalony olejem. Poszukiwania trwają jak znajdę to oczywiście napiszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzegorzEP Zgłoś #11 Napisano 23 Września 2009 Mam dość podobnie. Rano, po odpaleniu, samochód dość nieładnie chodzi, drgania z silnika są dość znaczne. Tak sie dzieje już jakiś rok, przy czym, kiedy wyłączy się automatyczne ssanie, obroty schodzą do chyba 900 i już jest normalnie. Może to kwestia zimnego silnika, sam nie wiem. Auto jeździło na gazie prins, instalacja już została zdemontowana, bo nie było sensu jej trzymać, auto jeździ bardzo mało, ok. 10 km dziennie. Myślałem już o sprawdzeniu przepływomierza, pewnie to może być to, bo auto ma odczuwalny spadek mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leone Zgłoś #12 Napisano 23 Września 2009 Doradzono mi jeszcze odłączyć klemy od akumulatora na jakieś 2-3godz.Efekt?...Problem zniknął, silnik na zimno odpalał jak nowo narodzony (zrobiłem adaptację przepustnicy) ale w czasie przejażdżki słyszałem głośniejszą pracę silnika.Następnego dnia podjechałem do magika i okazało się, że taka adaptacja jaką przeprowadziłem jest nieprawidłowa i dlatego silnik był głośniejszy.Zrobił vagiem adaptację i ...problemy z uruchomieniem silnika na zimno powróciły! Jutro jadę do magików od LPG niech szukają przyczyny. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lord_kalina Zgłoś #13 Napisano 24 Września 2009 (edytowane) u mnie dodatkowo przy drganiu silnika pojawia się twardy pedał hamulca jakby serwo nie miało podciśnienia bo silnk nie pracuje na wszystkich cylindrach. Edytowane 24 Września 2009 przez lord_kalina Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leone Zgłoś #14 Napisano 30 Września 2009 Częściowo problem został usunięty.Teraz drgania silnika trwają ok 2-3 sekund ale to mnie nie zadowala.Został wgrany nowy program w komputerze paliwowym odnośnie dawki benzyny.Nie wiem na jak długo to będzie skuteczne ale np. przed chwilą jak odpalałem na zimnym silniku wszystko było ok, brak drgań.Będę zdawał relacje na bieżąco jak zauważę jakieś zmiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
14051985 Zgłoś #15 Napisano 1 Października 2009 Mam to samo, z tym że jedynie po zimniejszej nocy, jak auto stoi, a noc była ciepła problemu raczej nie ma. Teraz zaczęły się zimne noce i za każdym razem rano drga, turbina jakby się dławiła jak przyspieszam, powyżej 2000 obr jest lepiej. Także po wyjsciu z pracy jak auto stoi gdy jest zimno to samo się dzieje. Ogólnie jeszcze minimalnie drży już nawet po rozgrzaniu, delikatne drgania, ledwo wyczuwalne, czasami jedno mocniejsze tąpnięcie. Na komputerze żadnych błędów. Auto chodzi raczej ok. Wcześniej problemu nie było. Instalacja gazowa jeszcze świeża, raczej ok. Dajcie znać jak ktoś coś ciekawego wymyśli... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #16 Napisano 1 Października 2009 ja również mam podobnie,jak jest zimny na benzynie jest ok,gdy tylko temperatura podczas jazdy sie podniesie i przełącze na gaz,to silnik ma drgawki aż drążek zmiany biegów się rusza,gdy sie nagrzeje do 90st drgawki prawie ustępują delikatnie tylko czuć,dziś zmieniam świece i kable i zobaczę czy to coś zmieni pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
14051985 Zgłoś #17 Napisano 1 Października 2009 Kolego coffin80 Twój problem jest trochę inny, dotyczy raczej wtryskiwaczy gazowych, napisz jakie masz? Mogę przypuszczać że są to czerwone valteci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #18 Napisano 1 Października 2009 Nieszczelne wtryskiwacze LPG.Nie chce mi się pisać po raz setny co i jak .Odłączyć na listwie dać zacisk,przełącznik na pozycję Pb i pośmigać ze dwa dni na samej pb i zobaczycie jak odpali:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leone Zgłoś #19 Napisano 4 Października 2009 Zanim kolega karol27 odpisał sprawdziłem to zakręciłem zawór na zbiorniku i wyjeździłem cały gaz z układu.Dwa dni jazdy na PB i żadnych zmian.Także w moim przypadku to nie to... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #20 Napisano 4 Października 2009 Ja równiez zakręcałem ale jak powiedział mi Nikoś że zawsze w przewodach zostanie dlatego ze do końca nie spalisz.reduktor wcześniej odetnie.Wdejm przewód do listwy i go zaciśnij i na samej benie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach