szynder Zgłoś #1 Napisano 18 Września 2009 (edytowane) w czasie jazdy zauwazylem ze biegi wchodza troche ciezej niz zawsze i slychac swist podczas jazdy a na luzie cisza. auto ciezko odpala, skacze jak kangur, dzwiek podczas odpalania to zgrzyt (dzwiek podobny do przestawionego rozrzadu) wkreca sie na obroty normalnie ale ciezko odpala, slychac jakis metaliczny odglos... co to moze byc? znajomy mechanik mowil ze sprzeglo albo skrzynia cos o dociskach wspominal. zauwazylem gdy odpalam go z wcisnietym sprzeglem i gdy go gasze to sie tak dzieje- zgrzyta w okolicy skrzyni\sprzegla Edytowane 30 Listopada 2010 przez szynder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sej34 Zgłoś #2 Napisano 18 Września 2009 jak ciężko odpala to problem z akumulatorem lub alternatorem.u mnie ciezko odpalał jak był wyjechany alternator.skrzynie w tych rocznikach pasatów są bardzo trwałe byc moze leci sprzegło lub jednomasowe koło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #3 Napisano 18 Września 2009 zdejmiesz skrzynię, to się okaże... może tarcza się "skończyła" ze starości (hałas - uszkodzenie, np. strzeliła sprężyna), a może uszkodził się docisk (ciężej wchodzi, pękła sprężyna). Może tylko łożysko się "przytopiło" jak przypaliłeś niechcący sprzęgło miałbyś wówczas problemy z wbiciem biegu (zgrzyty), a może padła pompa wspomagania (ciężki pedał sprzęgła), a może zmieliłeś układ różnicowy (zobacz na podnośniku czy przeciwne koło kręci się luźno i w drugą stronę jak kręcisz drugim), a może... a może... btw. ciesz się, że w AHU nie masz koła dwumasowego, bo by było jeszcze "a-może-dwumasa"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #4 Napisano 18 Września 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #5 Napisano 18 Września 2009 (edytowane) znajomy mechanik wspominal ze niedawno robil cos takiego. tylko ze nie bylo problemow z odpaleniem auta. mowil wlasnie to co ty{marecek}wymieniles i o dociskach wspominal a jakie koszty tego beda(najgorszy scenariusz?zmieszce sie w 1tys zl?) co do sprzegla to pracuje raczej normalnie tak jak zawsze. obstawilbym chyba skrzynie ---------- Post added at 19:16 ---------- Previous post was at 13:36 ---------- zauwazylem gdy odpalam go z wcisnietym sprzeglem i gdy go gasze to sie tak dzieje- zgrzyta w okolicy skrzyni\sprzegla Edytowane 18 Września 2009 przez szynder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jarober4 Zgłoś #6 Napisano 18 Września 2009 Witam, jak sądzę po objawach to poszło Ci koło dwumasowe. Przerabiałem to m-c temu. Koszt nowego to ok. 1200-1300 zł, są również jakieś podróbki, ale mój mechanior zaproponował kupno używki (nawet anglika). Tu dobra rada dobrze sprawdź numer na kole i nie daj sobie wmuwić że różnica w jednej cyferce jest bez wpływu, bo mnie to kosztowało 100zł (zwroty przesyłki) i następny tydzień bez auta. Ja kupiłem koło dwumas. za 350 zł i robota 200 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #7 Napisano 18 Września 2009 zobaczymy co to za kilka dni, z mechanikiem umowilem sie dopiero na wtorek... ale to napewno bedzie juz cos ze sprzeglem? gdy odpalam bez sprzegla to jest ok a jak na sprzegle ciezko trybi i stuka, zgrzyta cos. biegi ciut ciezej wchodza podczas jazdy. na wolnych obrotach cos jakby w srodku brzeczalo(jakis element mogl sie oderwac np sprezyna) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jarober4 Zgłoś #8 Napisano 19 Września 2009 Na 100% koło dwumasowe,poprostu koła się rozeszły tak jak u mnie, ale jak będziesz kupował to musisz wiedzieć że do twojego auta jest koło dwumasowe takie same jak do 110 konnego. I możesz już szukać koła np. na allegro. Tam jest 9 cyferek i litera. Zawsze zaoszczędzisz trohcę czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #9 Napisano 19 Września 2009 jeszcze raz: o ile kolega mac87 podał w profilu dobry opis autka (AHU), to popsute koło "dwumasowe" mu raczej nie grozi, ani trzymasowe, ani inne... Lite koło zamachowe się raczej nie psuje. Trzeba zdjąć skrzynię i nie gdybać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #10 Napisano 19 Września 2009 AHU na 100%, w sklepie facet sprawdzal z numeru VIN i mowil ze ahu. paski, filtry kupowalem do ahu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #11 Napisano 21 Września 2009 znalazlem przyczyne awarii nie wiem jak nazywa sie dokladnie ten element, daje zdjecia. http://zapodaj.net/6d02f63c7a81.jpg.html http://zapodaj.net/f64f3c00c225.jpg.html http://zapodaj.net/5133d5fe677b.jpg.html na zdjeciach widac, ze elementy odlaczyly sie od siebie(rozlecialy sie nity) i tarlo po obudowie(przy dodawaniu gazu) co jest pokazane na zdjeciach. zalozono nowe nity u slusarza(50zl) i wszystko smiga normalnie. robocizna 150zl dodam, ze slusarz, ktory nitowal powiedział, ze w ostatnich tygodniach sporo passatow do niego trafia z ta usterka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #12 Napisano 22 Września 2009 ...znaczy się docisk się rozsypał. 150zł za zdjęcie i założenie skrzyni WOW. Jakiś niedoceniany warsztat znalazłeś nie dziwne, że nie zrobiłeś od razu regeneracji albo chociaż nowej tarczy sprzęgła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #13 Napisano 22 Września 2009 mechanik stwierdzil ze poza tym wszytsko ok a ja z braku kasy nie decydowalem sie nowe. 150 zl to malo czy duzo wg Ciebie marecek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #14 Napisano 22 Września 2009 ...kup jakąś dobrą flaszkę temu mechaniorowi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #15 Napisano 22 Września 2009 nie musze mu kupowac flaszki bo on i tak na mnie sporo pewnie zarobi...(czeste wizyty:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autosan Zgłoś #16 Napisano 3 Stycznia 2010 cześć Panowie, pozwolę sobie opisać swój przypadek. trzasnąłem dużą trasę z Sanoka do Wrocławia (Jezu, który to już raz )i na zjeździe z autostrady nie mogłem zredukować biegów. nie było paniki, bo co drugi pasażer znający się na autach twierdził po odgłosie rozłączanego sprzęgła, że się kończy. ok, ale co się kończy: tarcza, dwumas, łożysko.... od 1,5 roku miałem charakterystyczny odgłos po wciśnięciu pedału sprzęgła, coś jak rzężenie, tarcie, "chrobotanie". mieliście jakiekolwiek odgłosy przed awarią? koniec końcem, udało mi się zjechać na osiedle, bo biegi choć opornie, to pozwalały się załączać, ale po krótkim postoju, znówpojawił się kłopot. jedynka "weszła" tylko i wyłącznie dlatego, że lewak przesuwałem na wyłączonym silniku. włączyłem silnik przy wciśniętym pedale sprzęgła i auto samoczynnie zaczęło jechać na tzw. półsprzęgle. zastanawiam się, czy to tylko tarcza, czy również docisk i inne podzespoły. kurcze, nowy rok, nowe wydatki pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #17 Napisano 4 Stycznia 2010 od 1,5 roku miałem charakterystyczny odgłos po wciśnięciu pedału sprzęgła, coś jak rzężenie, tarcie, "chrobotanie". mieliście jakiekolwiek odgłosy przed awarią? Myślę że w twoim przypadku to łożysko się wysypało na dobre, ale ogólne oględziny sprzęgła są jak najbardziej wskazane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #18 Napisano 4 Stycznia 2010 rozjechałeś łożysko... trzeba zdjąć skrzynię. A jak już zdejmiesz to grzechem by było nie wymienić wszystkiego (tzn. policz ile kosztuje kpl. sprzęgła, a ile kosztuje wyjęcie skrzyni i pododawaj, to będziesz wiedział, czy się opłaca zmienić tylko łożysko i jeździć, czekając na kolejną awarię wiekowego sprzęgła). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autosan Zgłoś #19 Napisano 4 Stycznia 2010 dzień dobry panowie, dziękuję za opinię. myślę, że przy dzisiejszych cenach demontażu i montażu nie ma sensu bawić się w wymianę samego łożyska. zrobię kompletnie całe sprzęgło. oblukałem LUK lub Valeo za około 500zł. http://www.autoczesci.autosowa.pl/index.php?page=01&ar=2095#art pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szynder Zgłoś #20 Napisano 16 Stycznia 2011 Prosze o pomoc bo rece opadaja... Wymienilem kolo dwumasowe razem ze sprzegłem wsio nowe z firmy Sachs, nowy bendiks, tulejki, szczotki i ciagle zgrzyta-głosno jakby mialo sie cos rozsypac w srodku. Co jeszcze mam sprawdzic? rozrusznik rozbieralo juz 2 mechanikow -jeden bendiks wymienil drugi reszte i stwierdzil, ze rozruznik jest ok. Wadliwa dwumasa??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach