tdi1982 Zgłoś #1 Napisano 17 Września 2009 Poszukuje informacji dotyczących półosi a konkretnie długości i rodzajów.Kupiłem Passata 1995r. 2.0 ADY 115 koni.Kiedyś była w nim skrzynia automat ale ktoś ją wyrzucił i wstawił manualna skrzynie.Nie mogę dojść ładu-cały czas mam takie wibracje przy przyspieszaniu chrobotanie jakby powyżej 60km/h.To jest coś takiego jakby przy przyspieszaniu ktoś hamował i nagrzał hamulce nieźle(chodzi o dźwięk).Występuje to tylko przy przyspieszaniu jak mocno wciskam gaz np. jadąc pod górkę.Jak jadę ze stała prędkością po rozpędzeniu auta jest ok.Myślałem że to skrzynia więc kupiłem inną ale to nie pomogło-jest to samo miałem AYK a mam jakąś od 2.0 136 koni CGY CDY.I tutaj moje pytanie-czy jest możliwość żeby na półoś od automatu ktoś założył przegub od manuala czy to jest to samo i jakie są rodzaje i długości półosiek?.Czy ktoś miał takie objawy.Doprowadza mnie to do szału.Jeśli ktoś posiada sprawną taką półoś to chętnie kupię.Dźwięk dobiega z lewej strony i na skręconych do oporu kołach słychać terkanie.Luzy góra dół na lewej półosi brak nie ma nic luzu na prawej minimalny.Nie ma szarpania przy puszczaniu i dodawaniu gazu.Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinezcb Zgłoś #2 Napisano 18 Września 2009 (edytowane) Wymiarów nie znam natomiast ETKA mówi że: przeguby do automatu i do skrzyni manualnej są takie same: nr oryginału - 357 498 099 DX Półosie natomist mają różne numery: lewa automat (półoś z przegubem równobieżnym): 30A 407 217 X lewa manual (półoś z przegubem równobieżnym): 357 407 449 AX Nie ma natomiast numeru przegubu równobieżnego dla skrzyni automatycznej (do manualnej jest dostępny osobno), więc powyższe numery mogą się różnić z tego powodu że właśnie one będą różne, a sama półoś może być taka sama. Przy takich objawach jak stukanie przy ostrzejszym przyspieszaniu czy na na skręconych kołach przy ruszaniu, to ja bym obstawiał przegub. Ja poprzednio kupiłem jakiś (podobno dobry, niestety nie pamiętam firmy) to wytrzymał ok 2000 km Wymieniłem na TRW i jak na razie (ok 15 000 km) nic mu nie jest Edytowane 18 Września 2009 przez martinezcb Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek727 Zgłoś #3 Napisano 18 Września 2009 (edytowane) Ja poprzednio kupiłem jakiś (podobno dobry, niestety nie pamiętam firmy) to wytrzymał ok 2000 kmWymieniłem na TRW i jak na razie (ok 15 000 km) nic mu nie jest I tu sie z kolega zgodze w 100%,tez istatnio zmienialem przeguby i oczywiscie chcialem tanio,kupilem jakies no name z napisem C.V.JOINT....g...no straszne,w ciagu 2 tyg wymieniulem wszystkie po raz drugi,ale juz na "najwyzsza polke" ....odradzam taniochy Przy tych objawach tez obstawiam przegub(przeguby) Edytowane 18 Września 2009 przez zuczek727 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #4 Napisano 18 Września 2009 OK. dzięki koledzy będę działał dalej.Najpierw muszę skrzynie zmienić na swoja a tą oddać.Dziś pytałem troszkę o przeguby i SAMKO 120 PEOTECHNIC-135 METALLI-140 SPIDAN-180 RUVILL-135 ale wezmę chyba SPIDANY.Działam we wtorek napisze jak po wymianie czy pomogło może komuś się przyda bo jazda Passkiem to przyjemność ale nie moim-tragedia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tdi1982 Zgłoś #5 Napisano 23 Września 2009 Panowie sukces.Wreszcie mój passat jest normalny.Kupiłem używane półośki założyłem i wszystko jest ok.Wyszło że przeguby wewnętrzne smar był w nich konsystencji masła wyciągniętego z lodówki.Jak by ktoś miał kiedyś taki problem to przeguby sa rozwiązaniem.Dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekVW Zgłoś #6 Napisano 14 Listopada 2015 (edytowane) Koledzy, poproszę o pomoc, bo zdania (nawet wśród sprzedawców i mechaników) są podzielone, a nie chciałbym zrobić drogiego zakupu i mieć później problemów. Mam B4 kombi z silnikiem 1.8 ABS i skrzynią automatyczną. Do wymiany jest prawy przegub zewnętrzny i wewnętrzny (duże bicie). Bez sensu będzie pozostawiać starą półoś, bo wypadałoby wymienić cały komplet. Czy mógłby ktoś sprawdzić i pomóc mi w doborze części? Czy przeguby są takie same w skrzyni automatycznej i manualnej? Czy jest jakaś różnica w półosiach (długość)? Na co muszę zwrócić uwagę przy ewentualnym zakupie? Jaką markę wybrać? Pytam, bo nawet sprzedawcy w dwóch (dużych i znanych) sklepach stwierdzili, że "zamówimy, sprowadzimy, a pan sobie przymierzy i ewentualnie zwróci"). Mam jednak dość średnią ochotę rozbierać napęd, tylko po to, by przekonać się, że nowe części nie pasują... :debil Z góry dziękuję! Edytowane 15 Listopada 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt.2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach