Skocz do zawartości
alan

Uszczelka pod chłodnica oleju - jak wymienić

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegos czasu mam mokrą mise olejowa - wymieniłem uszczelke na misie ale okazuje sie ze to jednak nie to.

Mechanik obstawia wyciek spod chlodniczki oleju ( olej splywa po bloku dociera do misy i dlatego na niej wiszą krople )

I tu moje pytanie : Czy jestem w stanie sam wymienic ta uszczelke ? Mam juz kupioną, ale nie mam pojecia czego sie spodziewac przy probie wymiany. Czy ktos juz to robił ? Moze opisze krok po kroku. Z góry dzieki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego musisz odkręcić filtr oleju i na tej śrubie co jest filtr oleju znajduje się nakrętka na klucz 27 ,ale najpierw musisz spuścić płyn chłodniczy bo tam są dwa przewody od płynu zdejmujesz je z chłodniczki oleju odkręcasz nakrętkę i zdejmujesz chłodniczkę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta.

 

Jak przykręcona jest chłodnica oleju w silnika PD? Jakie klucze potrzebuję, żeby wymienić górny oring, bo prawdopodobnie puścił mi i mam mokro pod samochodem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim wymieniałem bez spuszczania płynu - dało się odciągnąć chłodniczkę na wężach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ona jest przykręcona od spodu za pomocą jakiej śruby / nakrętki?

podstawa.jpg

Edytowane przez daneq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wystarczy odkręcić ją od spodu tą szklankę zakończoną śrubą i wymienić uszczelkę i z kręcić wszystko do kupy ??czy trzeba odkręcać węże od płynu ?? trzeba kupić dwie uszczelki nad chłodnice oleju o numerze 028 117 070 i pod 038 117 070 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki wymieniasz od razu dwie. Odkręcasz tylko tą śrubę na dole i wyciągasz ją w dół. Wyleje się dość dużo oleju (pewnie około litr). Po założeniu uszczelek skręcasz, dolewasz oleju i śmigasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daneq widzę że pewnie wymieniałeś tą uszczelkę są jakieś utrudnienia o których powinienem wiedzieć przed przystąpieniem do wymiany tych uszczelek ?? można to kupić w każdym motoryzacyjnym sklepie czy tylko w ASO ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, wymieniałem. Górną uszczelkę kupiłem w sklepie motoryzacyjnym (serwis bosh), dolnej nie kupowałem od razu. Wymieniłem tę górną, odpalam silnik a tu spod dolnej sika dość mocno olejem. Jako, że już było późno i nie miałem jak dojechać do miasta, gość w sklepie dobrał mi tę dolną od filtra oleju do VW T2. Poskręcałem i śmiga.

 

Utrudnień raczej nie będzie, uważaj tylko na olej, który się wyleje po odkręceniu chłodniczki. Najlepiej te uszczelnienia wymienić w momencie zmiany oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak po wymianie ale ja juz nie dawno robiłem i kicha, a dużo oleju Ci ubywało na bagnecie ze wymieniałeś tą uszczelkę bo ja chce trochę połatać silnik bo poci mi się gdzie nie gdzie i wczoraj umyłem silnik i będę obserwował gdzie się poci .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Widzę, że i niektórych z was trapi ten sam problem, mi oprócz wycieku oleju jeszcze doszedł wyciek płynu chłodniczego z przewodów wpiętych na chłodniczkę, są trochę posunięte zębem czasu więc muszę dla pewności wymienić je by mieć pewność bo skrócenie samej koncówki skróci wąż i wprowadzi naprężenia na kolankach co może znacznie przyspieszyć jego żywotność i co najciekawsze nigdzie nie mogę dostać tych węży, może coś dobiorę podobnie zawiniętego.

Czy miał ktoś z was miał przyjemność wymiany tych węży i jak je zdobył i gdzie?

A i jeszcze jedno czy konieczne jest zdejmowanie kolektora ssącego bo do spodu co prawda widać ale strasznie ciasno i ciężko się tam przyjżeć by dokładnie zlokalizować wycieki. Napewno wymienię wszystkie uszczelnienia aż od bloku by nie wracać do tematu.

Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam czy mogli byście pokazać mi na etce gdzie są te dwie uszczelki bo ja znalazłem tylko jedna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta. Chciałem wymienić uszczelkę w chłodniczce oleju i dostałem takie cos:

 

038117070a_139.jpg

 

A u mnie po odkręceniu i obadaniu sprawy uszczelka wyglada tak:

 

chlodnica-oleju-silnikowego-jp-group.jpg

 

Auto b5 1999r silnik afn..czy ta pierwsza uszczelka podejdzie? Jesli nie to jaka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego byry007 mam ten sam problem z chłodnicom oleju małe wycieki górnym i dolnym oringiem i zastanawiam się czy te uszczelki o numerze 028117070 i 038117070 będą pasowały do passka 1,9 tdi 115 km rok 99 AJM z góry dziękuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych. W przypadku silnika ATJ do okręcenia chłodnicy oleju potrzebny jest klucz 32. Numer górnej uszczelki: 028 117 070B, dolna: 038117070 Dzisiaj przerabiałem temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podkleję się pod temat. Mam passata 1.6 ,98 rok i zaczął mi się dostawać olej do płynu chłodniczego, doszedłem do wniosku, że powodem jest chłodnica oleju, ale nie wiem gdzie się ona znajduję i byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł mi powiedzieć gdzie ona się znajduje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale nie wiem gdzie się ona znajduję

Dokręcona do niej jest podstawa filtru oleju .

Edytowane przez robertfx10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie

czy wymieniał ktoś uszczelke pod chłdnicą oleju albo demontował chłodnice oleju w silniku 2,0 FSI (kod BLR)

Bo z tego co widze to dostęp jest koszmarny i wydaje mi się że trzeba kolektor ssący zrzucać

Od spodu silnika jest dostęp tylko do śrub dolnych mocujących chłodnice oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności