Skocz do zawartości
Gość vw2008

Sprężyny od Sportline [-15mm]

Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, WojtasTDI napisał:

w porównaniu z innym Passatem na sportline

Fabryczny? Masz jego wlepę z wyposażeniem? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, nTomek napisał:

Fabryczny? Masz jego wlepę z wyposażeniem? 

Wydaje mi się że fabryczny, nie mam wlepy bo to auto jakiegoś przypadkowego gościa :)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.03.2019 o 15:13, grabson7 napisał:

Panowie, czy ktoś może pomóc? Czy sprężyny Sachs o numerach katalogowych: PRZÓD 993 119 i TYŁ 994 763, odpowiadają oryginalnym OEM sprężynom sportline (-15mm) o numerach Przód: 3C0 411 105P  i  TYŁ: 3C0 511 115 AR (lub AN). Wg wymiarów w opisie niby są o 2cm krótsze od zwykłych sprężyn do passata ale czy na pewno odpowiadają OEM-owym sportline?

 

Ponawiam pytanie, jest w stanie ktoś pomóc?

Ja zamontowałem taki zestaw u siebie tydzień temu :)

SACHS 993118 przód, 994763 tył, do tego amorki 311344 i 311346. 

wvLcs4Ym.jpg

Mam wrażenie że tył siadł mocniej, przód trochę mniej. Wcześniej miałem zwykły zawias, także różnica dla mnie jest widoczna.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki, faktycznie przód stoi chyba trochę wyżej.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że przód może jeszcze trochę siąść, bo sprężyna była krótsza od tej ORI. 335mm vs 306mm w Sportline. 

Czuć że auto jest sztywniejsze ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2019 o 22:39, mariuszz napisał:

Myślę że przód może jeszcze trochę siąść, bo sprężyna była krótsza od tej ORI. 335mm vs 306mm w Sportline. 

Czuć że auto jest sztywniejsze ?

 

Ile masz cm od ziemi do rantu błotnika? Jakie opony tam masz teraz? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam 67cm przód /tył +/- 0,2mm w zależności jak stoi auto. 

Opony 205/55 R16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar wrzucić sprężyny ze sportline i o ile na przód będą takie same i już wyżej wspomniano o kolorach kropek to co z tyłem w 4x4 ?

Jaki kolor kropek do 4motion ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kuczi tak by wychodziło, że 3C0511115AQ 1x niebieski 1x lila 2x żółty, albo 3C0511115AR 1x niebieski 1x lila 3x żółty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marek, biorę się za szukanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już oszalałem i sie pogubiłem. Mam r. 2009r.,sedan B6, 2.0 TDi CR 110KM VIN: WVWZZZ3CZ9P073834 i chciałbym założyć sprężyny i amortyzatory od sportline. Całkowicie sie pogubiłem z tymi kropkami, kolorami, oznaczeniami itp itd. Dodatkowo jeśli mówimy o tych częściach to mamy na myśli szukania ORI używnaych? czy jakies zamienniki są? BŁAGAM o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Auto to Passat 2.0 TDI 2011 rok. Jeżdżę dużo po autostradach i potrzebuję lepszego zachowania auta na długich łukach i po wyjechaniu zza ekranu lub ciężarówki przy wietrznej pogodzie.
Chciałem obniżyć Passata o 30mm sprężynami ale po pomiarach wyszło że nie zjadę wtedy do garażu podziemnego (projektowany chyba dalej pod Trabanty).

Z tego co czytam w tym wątku widzę, że były dedykowane sprężyny do sportline obniżające o 15mm. Czy kupować oryginalne czy są też ich zamienniki? Jeśli tak to w jakiej cenie i jakie są ich kody/ producenci?

Przyszedł też czas na wymianę amortyzatorów - z czym zestawić sprężyny od sportline jeśli na przyszły rok planuję założyć koła 18 cali? Zimówki zostaną na obecnych 16 calowych.

EDIT: wersja kombi.

Pozdrawiam,
Tomek

Edytowane przez Tomek_Torun
Kombi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy udało Ci się przeczytać chociaż ostatni post? Wskazałem tam link do katalogu części, gdzie możesz sobie wybrać swoje auto, wersję nadwozia i silnik i dopasować odpowiednie elementy zawieszenia sportline.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 hours ago, mariuszz said:

Czy udało Ci się przeczytać chociaż ostatni post? Wskazałem tam link do katalogu części, gdzie możesz sobie wybrać swoje auto, wersję nadwozia i silnik i dopasować odpowiednie elementy zawieszenia sportline.

 

Tak - dałem to mojemu mechanikowi do rozpoznania i umówiłem się na przyszły miesiąc na wymianę sprężyn.

Rozwinę moje pytanie o zestawienie sprężyny/ amortyzatory. Wątek nie poświęca dużo miejsca na wrażenia użytkowników  którzy mają sprężyny sportline i rożne typy amortyzatorów. Chodzi mi o:

1. Czy amortyzatory do sportline są faktycznie twardsze i dadzą dobre zachowanie auta przy dużych prędkościach na autostradzie czy lepiej iść w Bilstein B6, być może B8.

2. Wrażenia użytkowników sprężyn do sportline i rożnych typów mortyzatorów używających jednocześnie małych felg (16 cali) jak i odrobinę większych (18 cali).

Edytowane przez Tomek_Torun
Było sprężyn, powinno być amortyzatorów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 5/13/2020 at 6:08 PM, Tomek_Torun said:

Tak - dałem to mojemu mechanikowi do rozpoznania i umówiłem się na przyszły miesiąc na wymianę sprężyn.

Rozwinę moje pytanie o zestawienie sprężyny/ amortyzatory. Wątek nie poświęca dużo miejsca na wrażenia użytkowników  którzy mają sprężyny sportline i rożne typy amortyzatorów. Chodzi mi o:

1. Czy amortyzatory do sportline są faktycznie twardsze i dadzą dobre zachowanie auta przy dużych prędkościach na autostradzie czy lepiej iść w Bilstein B6, być może B8.

2. Wrażenia użytkowników sprężyn do sportline i rożnych typów mortyzatorów używających jednocześnie małych felg (16 cali) jak i odrobinę większych (18 cali).

 

Mogę teraz odpowiedzić samemu sobie, może komuś przyda się ta wiedza.

Założyłem zestaw sprężyn Sportline i amortyzatory Bilstein B6 - fajnie współgrają, jest sztywno ale zawieszenie nie jest bardzo twarde. Polecam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest różnica między sprężynami 3C0 411 105P, 3C0 411 105N, 3C0 411 105S. Wszystkie są do sporta, ale czy są pod konkretne silniki/obciążenie przedniej osi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, jestem po wymianie zawieszenia z wersji standard na sport, chciałem podzielić się zdobytą wiedzą :)

Passat B7 Variant 2.0TDI silnik CFGC, z DSG napęd na przód.

Fabryczne amortyzatory które miałem założone:

- 3C0 413 031 AS przód

- 3C0 512 011 CP tył

Sprężyny:

2x żółty 1x zielony 1x pomarańczowy przód

- 3x żółty 1x fioletowy 1x biały tył

Założone nowe zamienniki dla zawieszenia sportline:

 

Amortyzatory Bilstein B4:

22-151070 przód

19-151083 tył

 

Sprężyny Sachs:

993 119 przód

994 763 tył

Sprężyny dobrane przy pomocy: https://aftermarket.zf.com/go/en/sachs/catalogs/#/

Okazuje się że ma znaczenie czy skrzynia automatyczna i czy auto z hakiem czy bez.

 

Kwestie wizualne:

- pomiary na standardowym od ziemi przez środek felgi do krawędzi nadkola: 67,5 cm przód/tył

- pomiary po wymianie na zawieszenie sportline dokładnie tyle samo: 67,5cm przód/tył i tutaj zaskoczenie bo nowe sprężyny były około 2cm krótsze :o

Może do obniżenia brakuje jeszcze jakiejś części np. drążków stabilizatora.

 

Kwestie prowadzenia:

Kolosalna poprawa, zawieszenie twardsze i sztywniejsze ale nadal całkiem komfortowo wybierające nierówności. W zasadzie nie zależało mi na obniżeniu i szukałem zestawu, który jak najmniej obniży auto więc trafiłem idealnie.

Zakręty, w których jadąc szybko czułem, że auto jest wynoszone na zewnętrzną teraz przelatuje jak po sznurku i to jeszcze szybciej.

Tory tramwajowe na rondzie przejazd wcześniej powodował znaczny przechył auta i również uślizgnięcie się na zewnątrz, teraz odczuwalne to minimalnie.

Leżący policjant aka próg zwalniający, nadal komfortowy przejazd przez niego, minimalnie twardziej, po zjechaniu z progu bardzo szybki powrót do normalnej wysokości. Odczuwalnie jak by mniej bujnął się góra dół i znacznie szybciej przestał.

Przy jeździe na wprost przy dużej szybkości po wjechaniu w łagodne nierówności kiedyś auto jak by płynęło, czuło się że najpierw idzie w dół potem w górę i tak łagodnie (jak na łódce), teraz szybkie krótkie bujnięcie i powrót do normalnej wysokości.

Mniejsze przechyły karoserii na łukach.

Jestem zaskoczony, że komfort nadal został na bardzo wysokim poziomie i czuć że amorki normalnie wybierają dziury, po dziurawej drodze teraz przejeżdżam minimalnie wolniej niż przed wymianą.

 

Bez mrugnięcia okiem kupiłbym ten zestaw jeszcze raz. Przy okazji wjechały nowe osłony z odbojami i poduszki amortyzatorów. Może nawet skusiłbym się na Bilsteiny B6, których obawiałem się że będzie za twardo.

IMG_20210125_183744.jpg

 

 

Edytowane przez Dembiec
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc

potrzebuje pomocy w doborze sprezyn od wersji Sportline do mojego Passata, 2012 rok, 2.0TDI CFFB, manual, naped na przod, posiada hak (i tu sie robi problem). Korzystajac z linkowanego juz wczesniej formularza ze strony: https://aftermarket.zf.com/go/en/sachs/catalogs/#/  udalo mi sie ustalic, ze na przod moga pasowac te:

993 118 - manual
Parameter : CC-SL
Length [mm] : 306
Outer diameter [mm] : 141
Diameter [mm] : 12,75
VOLKSWAGEN    3C0 411 105 N

natomiast problem jest z tylem, bo znajduje mi tylko takie:

994 372 - SACHS Coil Spring
Parameter : E
Length [mm] : 331
Outer diameter [mm] : 113
Diameter [mm] : 12,25
Fitting Position:  Rear Axle
Suspension:  for vehicles with sports suspension
Transmission Type:  Manual Transmission
Vehicle Equipment:  for vehicles without towbar

Manufacturer Compare Numbers
VOLKSWAGEN    3C0 511 115 AQ
Article Compare Number
EAN    4013872787128
UPC    708609488167

albo takie:

994 763 - SACHS Coil Spring
Parameter : E
Length [mm] : 329
Outer diameter [mm] : 112
Diameter [mm] : 12,75
Fitting Position:  Rear Axle
Suspension:  for vehicles with sports suspension
Transmission Type:  Automatic Transmission
Vehicle Equipment:  for vehicles without towbar

Manufacturer Compare Numbers
VOLKSWAGEN    
3C0 511 115 AR
Article Compare Number
EAN    4013872899449
UPC    708609734639

i jak widac obie sa do wersji bez haka - jedna manual, druga automat. Co ciekawe taki sam numer sprezyny znajduje dla wersji silnikowej 170KM (i w sumie roznych innych tez):

994 763 - SACHS Coil Spring

Parameter : E
Length [mm] : 329
Outer diameter [mm] : 112
Diameter [mm] : 12,75
Fitting Position:  Rear Axle
Suspension:  for vehicles with sports suspension
Vehicle Equipment:  for vehicles with towbar
Equipment Variant:  BlueMotion
Manufacturer Compare Numbers
VOLKSWAGEN    
3C0 511 115 AR
Article Compare Number
EAN    4013872899449
UPC    708609734639

i tutaj widac, ze pasuje tez do wersji z hakiem... i jak sie wyszukuje po numerze czesci 994 763, a nastepnie sprawdza w sekcji "Zamontowane w" to dla wersji 140KM rowniez pokazuje taka informacje:

VOLKSWAGEN PASSAT B7 Variant (365) 2.0 TDI (103kw; 08/2010 - 12/2014 )

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grupa produktowa: Sprężyna zawieszenia, Sprężyna zawieszenia

Strona zabudowy: Oś tylna

Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem sportowym

Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów z wyposażeniem do holowania przyczep

Grupa produktowa: Sprężyna zawieszenia, Sprężyna zawieszenia

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Strona zabudowy: Oś tylna

Podwozie:dla pojazdów z zawieszeniem sportowym

Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów

Wyposażenie pojazdu: dla pojazdów bez wyposażenia do holowania przyczepy

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mozna sie w tym pogubic, ale wyglada na to, ze te informacje w katalogu nie do konca jednoznaczne. Bazujac na tej ostatniej informacji, wyglada na to, ze mozna uznac, ze na przod podejdzie:
SACHS 993 118 - VOLKSWAGEN   3C0 411 105 N

a na tyl:

SACHS 994 763 - VOLKSWAGEN 3C0 511 115 AR

Co o tym sadzicie? Moze ktos zna numer czesci lub kolory kropek sprezyn od wersji sportline dla mojej konfiguracji wyposazenia? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pacjent: Passat B7 2.0tdi CFFB manual 4motion sedan

Auto wyjechało na standardowym zawieszeniu: 1JA

Wskaźnik wagowy: 0YE oraz L03

Udalo mi się znaleźć odpowiednie sprezyny sportline na tył, czyli: 3C0511115AR(zawieszenie 1JC+0YE).

Wie ktoś jak przekłada się wskaźnik "L03" zawieszenie Przód jeśli chodzi o zawieszenie sportline? Według katalogu sachs wychodzi sprezyna 3C0411105S, ale nie jestem pewien. Mógłby ktoś pomóc?

Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności