brzydal Zgłoś #1 Napisano 14 Września 2009 Witam Mam problem jak w temacie. Poejchałem na sprawdzenie do innego warsztatu niż ten gdzie wymieniali i po długich poszukiwaniach źródła stukania (same amortyzatory sprawdzali chyba ze 3 razy) stwierdzili że to osłony stukają o sprężyny, ale zamontowane są raczej dobrze!? Osłony nie były w komplecie z amortyzatorami więc może są źle dobrane? Dodam jeszcze że chodzi o tył. Postaram się zrobić zdjęcie jezeli ktoś chciałby zobaczyc jak to wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #2 Napisano 14 Września 2009 Osłony stukać raczej nie mogą bo są z gumy. To metaliczny dźwięk? Stuka na dziurach czy nierównościach? Może coś źle poskładali? Wymieniłeś tylko amorki+osłony i odboje czy jeszcze coś? Może sprężyna była na górnym zwoju pęknięta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #3 Napisano 14 Września 2009 Były dwa rodzaje osłon, gumowe harmonijki i plastikowe kielichy. Powinieneś mieć gumowe... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brzydal Zgłoś #4 Napisano 14 Września 2009 No właśnie mam te plastikowe. Tak to jest jak się nie znasz.. Tyle czytałem o amortyzatorach i nigdzie nie było że osłony muszą być gumowe a na pomoc pseudo sprzedawców i mechaników liczyć nie można. Co teraz robić? Koniecznie wymienić na gumowe czy jeździć jak jest o ile wytrzymam nerwowo z tymi stukami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 14 Września 2009 Co teraz robić? Koniecznie wymienić na gumowe czy jeździć jak jest o ile wytrzymam nerwowo z tymi stukami? Decyzja należy do Ciebie I kilka tematów, które zapewne już czytałeś >> http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=37261&highlight=stuki+amortyzator%F3w http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1896&highlight=stuki+amortyzator%F3w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #6 Napisano 14 Września 2009 (edytowane) sprawdź czy masz założone podkładki (takie spore talerzyki) pod łożyskiem oporowym (poduszką) u mnie mechanik ich nie założył i właśnie był podobny efekt jak u ciebie. jeśli nie będziesz wiedział o co chodzi to zrobię foty i ci podeślę. Edytowane 14 Września 2009 przez DJ.Tuning Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #7 Napisano 14 Września 2009 ale zamontowane są raczej dobrze!? Osłony nie były w komplecie z amortyzatorami więc może są źle dobrane? Dodam jeszcze że chodzi o tył Obstawiam że źle złożone, z tyłu łatwo coś schrzanić, a osłony tylne są z odbojami czy bez? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brzydal Zgłoś #8 Napisano 15 Września 2009 sprawdź czy masz założone podkładki (takie spore talerzyki) pod łożyskiem oporowym (poduszką) u mnie mechanik ich nie założył i właśnie był podobny efekt jak u ciebie. jeśli nie będziesz wiedział o co chodzi to zrobię foty i ci podeślę. chętnie zobaczę te foty, chodzi o to że wyjął stare i nie założył z powrotem czy nie założył nowych? zrobiłem też swoje, może ktoś się czegoś dopatrzy: fot1 fot2 fot3 fot4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DJ.Tuning Zgłoś #9 Napisano 20 Września 2009 (edytowane) chodzi o to że wyjął stare i nie założył z powrotem czy nie założył nowych? w nowym zestawie nie koniecznie muszą być te podkładki i trzeba przełożyć ze starego. A z twoich fot nic nie wynika niestety Masz foto a strzałki wskazują miejsce gdzie mają być te "talerzyki" na tym zdjęciu oczywiście brakuje całej poduchy ale ogólnie chodzi o to że, między tym zabezpieczeniem, a poduszką ma być jeszcze podkładka w formie wklęsłego talerzyka, usztywniająca całe mocowanie. Jeśli się jej nie da to efekty dźwiękowe są takie jakby całe tylne zawieszenie się miało zaraz rozlecieć. Edytowane 20 Września 2009 przez DJ.Tuning Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #10 Napisano 7 Października 2009 Witam. Dołączam się do tematu. Jestem właśnie po wymianie tulei, wszystkich gum przy stabilizatorze w przednim zawieszeniu. Przed wymianą hałasowało ostro przednie prawe zawieszenie. Wymieniłem wszystkie te części i nadal słychać hałas tylko o wiele cichszy. Czy to może być padnięty odbojnik amortyzatora?? PS: wymieniłem też tylnie amory wraz ze sprężynami (używanymi). Passek jest jak nowy, sztywny aż chce się jeździć-gdyby nie przód POZDRO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r1278 Zgłoś #11 Napisano 7 Października 2009 Czy sprężyny też wymieniałeś, jak tak to te nowe powinny mieć na górnych zwojach założone koszulkę gumową bo inaczej to będziesz miał odgłosy podczas jazdy jak w fabryce produkującej blachę .Sam to przerobiłem na własnym przykładzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #12 Napisano 8 Października 2009 Więc tak, kupiłem 2 amory wraz ze sprężynami (używki w bdb stanie), gumy na tych sprężynach są też w bdb stanie. Te hałasy dobiegają z przedniego zawieszenia. Wymieniłem w nim wszystkie tuleje, gumy od wahaczy. Końcówki były OKi, więc tak przypuszczam że to mogą być te odboje osłaniające amory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #13 Napisano 8 Października 2009 Stawiam na luźne tłoczysko w amorze albo górny kielich amora tłucze o to tłoczysko (źle na nim osadzony ) ewentualnie łożysko lub odbój. Czy masz wrażenie że te stuki słychać na wysokości szyby czy raczej czujesz je w podłodze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kat825 Zgłoś #14 Napisano 8 Października 2009 Chmmmm, chyba bardziej szyby. A te łożysko albo usadowienie amora to ciężko wymienić i ile to może kosztować?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 8 Października 2009 (edytowane) Radziłbym Ci najpierw rozebrać mcpersona i obadać czy wszystko tam okey, na tłoczysku jest sfazowanie na które nachodzi górny kielich jak tam jest mocno rozchechłany otwór to moze pojawic sie stuk, nie mam pojęcia czy te kielichy mozna kupic ale raczej tak. Dodam tylko ze Monroe'y gazowe to maja w standardzie obluzowywanie się tłoczyska i pojawiaja się wtedy stuki,wyminana na nowe likwiduje problem, juz to przerabiałem w innym aucie.... Edytowane 8 Października 2009 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach