Skocz do zawartości
sergiusz-

Instrukcja wymiany klocków hamulcowych (nie tylko przednich) Passat B5

Rekomendowane odpowiedzi

A podczas jazdy słychać jakieś tarcie? Może tarcza jest krzywa? Spróbuj zamienić stroną (lewą na prawą, a prawa na lewą). Możliwe, że się pokrzywiła podczas eksploatacji. Jak będzie tak się działo na drugiej stronie to znaczy, że tarcza do wymiany.

A jak masz koło w górze to idzie nim zakręcić? Czy może opór stawia jakiś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak podniosę prawy tył, to kołem da się kręcić, ale z oporem. Czy tarcze krzywe tego nie wiem, ale chyba nie. Zamiana stronami zajmie trochę czasu. Na jutro zamówiłem ten ostatni odcinek przewodu hamulcowego (guma + metal, bo u mnie jest to nie rozłączne). Ktoś miał taki problem w innym aucie (Golf IV o ile pamiętam) i wymiana tych przewodów pomogła. Ponowię pytanie, czy w przypadku ABS jest gdzieś na przewodach reduktor siły hamowania, czy tylko pompa ABS? Muszę jeszcze zdiagnozować wersję z odkręceniem odpowietrznika. Jeśli uda się dzisiaj wieczorem, to zdam relację co wyszło. Chciałbym jutro rano to wszystko opanować aby do Piekar na spota zdążyć. Aha - czy słychać tarcie podaczas jazdy - ciężko powiedzieć. Przy powolnej jeździe i otwartych oknach nic nie słyszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to szukaj przyczyny z tym oporem. Koło powinno dosyć lekko chodzić. Może klocki za duże. Popróbuj jakoś sprawdzić czy tarcza jest prosta. Jak będzie pokrzywiona to kręcąc kołem da radę wyczuć to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukam także przyczyny w przewodach / układzie. Bywały przypadki, że coś było zatkane. Muszę koniecznie z tym odpowietrznikiem zbadać!.

------------------------------------------------------------------------------------

No i .... Po spuszczeniu odrobiny "krwi" (płynu przez odpowietrznik) koło przestało się blokować! Nie było tam jakiegoś wielkiego ciśnienia, ot po prostu płyn wypływał. Poskładałęm koło i pojechałem 10km i znów koło gorące. Podczas tej jazdy nie hamowałem jakoś ostro, wręcz starałem się jak najmniej. I teraz pytanie: co jest grane? Czy gdzieś przytkany jest przewód pomiędzy pompą ABS a zaciskiem? Jak to sprawdzić? kolega zasugerował odkręcenie przewodu na pompie ABS i sprawdzenie czy to także pomoże na odblokowanie koła. Jeśli tak, to problem jest gdzieś w przewodach lub pompie ABS. Zamówiłem na jutro rano te gętkie przewody (ten przy belce tylnej i ten przy zacisku). Mam nadzieję, że ich wymiana coś pomoże. Nie chcę wymieniać czegoś niepotrzebnie tracąc czas i pieniądze. Kto ma metodę na znalezienie przyczyny?

-------------------------------------------------------------------------------------

No i koło jak się grzało tak grzało nadal. Kolega mechanior powiedział: bierzemy w imadło zacisk i rozbieramy. Tak zrobiliśmy. Efekt, koło, to które się grzało (prawe) obecnie jest chłodniejsze od lewego. Oby to pomogło. Na marginesie pozdrawiam kolegów se spotu w Piekarach Śl.

Edytowane przez zyggy
Po rozbiórce zacisku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie bo słyszę ze klocki tylnie się kończą, wiec stąd moje pytanie czy nie powinno być w pasku jakiegoś czujnika?

 

Oczywiście, że powinien byc! Tak jak panoramiczny, szklany dach i czujnik deszczu na szybach bocznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CZy da się zdemontować zacisk nie odkręcając od środka wnęki tego imbusa 7mm? Mam kilka zestawów imbusów ale żaden nie ma 7mm. W jednym kole udało mi się odkręcić torxem ale potrzebna była duża siła, moze jest na to inny sposób?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem i nie dało rady. Musiałem szukać kogoś kto mi pojedzie po ten nieszczęsny imbus 7.

W sklepach narzędziowych kupisz bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pamietajcie zawsze zeby oslonki (gumki) byly zawsze cale i prawidlowo zalozone (na zacisk/tlok chamulca oczywiscie:sese)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy próbie otwarcia zdjęcia na imaheshack wyskakuje tylko pusta strona. Jest ktoś w stanie ponownie wrzucić zdjęcie?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymienilem klocki z przodu :D 2 lata temu wymienialem wszystkie klocki i tarcze i z tylu poszlo szybciej jak z przodu.. tylni tloczek wciskalem krecac a o ile dobrze pamietam nie musialem sciagac jarzma.

 

A co do imbusa 7 mam go wbity do nasadki przez co kluczem odkrecam raz dwa, polecam takie rozwiazanie. jak ktos bedzie chetny moge zrobic fotke ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

kilka pytań związanych z tematem:

-czy średnica tłoczków w zacisku hamulcowym jest różna w zależności od producenta czy jest to jakoś znormalizowane?

-czy na postoju przy włączonym silniku gdy mam wciśnięty pedał hamulca to może on powoli "wpadać" w dół głębiej?

-czy lekki syk okolic vacum pompy po wyłączeniu silnika (po uprzednim przejechani około 30 km) to rzecz normalna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- w B5 przed liftem napewno były dwa typy zacisków przednich: ATE - tłoczek 57mm i LUCAS - tłoczek 54mm (najprościej zdjąć koło i zobaczyć producenta zacisku)

- lekko może wpaść ale napewno nie do podłogi, jeśli wpada głęboko to najczęściej oznacza zapowietrzony lub nieszczelny układ

- nie ma być żadnych syków, jeśli są to jest nieszczelny układ podciśnienia, po wyłączeniu silnika jeszcze przez 2-3 naciśnięcia hamulca powinno być wyczuwalne wspomaganie, jesli tak nie jest to podciśnienie gdzieś ucieka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chcę wymieniać tłoczki - stare już mają takie wżery że masakra (zresztą już stały tylko przeczyściłem i przesmarowałem jakoś biega ale mechanior mówił że czas ich miną). Mam zaciski ATE a w IC dla mojego woza wyskoczył im 57mm to chyba będzie ok.....

Pedał do podłogi mi nie wpada (ale lekko wpada i staje).

 

Co do syczenia - jakieś sugestie gdzie szukać albo namiary na jakiś sensowny serwis/diagnostykę (tylko nie rzeźnia gdzie wymieniają wszystko po kolei szukając przyczyny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Planuję w sobotę zregenerować zacisk tylny prawy. Passat b5 fl 2004 r. W związku z tym mam pytanie, jak zabezpieczyć / zatkać śrubę drążoną, która mocuje przewód hamulcowy do zacisku żeby za dużo płynu nie wyciekło. Czytałem na forum, że te wstawki gumowe w przewód hamulcowy są jakoś zbrojone i nie należy ich zaciskać. Poza tym jeśli ktoś z Forumowiczów wie jakie są parametry w/wymienionej śruby: długość bez łba, gwint i skok gwintu to bardzo proszę o informacje. Wszystkie odpowiedzi mile widziane i bardzo za nie dziękuję.

Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS.

Po wyłączeniu silnika wspomaganie działa przez 3 wciśnięcia pedałem jeszcze - dopiero 4 wciśnięcie pedału daje objawy braku wspomagania hamulca.

Czyli co - do przejrzenia wszystkie przewody od podciśnienia???

Gdzie ich szukać???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro po wyłączeniu silnika wspomaganie jeszcze działa to wygląda że jest ok... spróbuj namierzyć to syczenie, najlepiej jakby druga osoba wyłączyła silnik a Ty głowę pod maske i słuchaj skąd dochodzi (newralgiczne punkty to króciec wychodzący z vacum, łączenie w grodzi i króciec wchodzący do serwa) Ponadto przy takiej słyszalnej nieszczelności układu podciśnienia byłyby problemy z mocą a konkretnie z późnym wstawaniem turbiny...

 

Jaki masz w ogóle problem z hamulcami?

 

Ps. to że klima syczy po wyłączeniu silnika domyślam się że wiesz..? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytałem na forum, że te wstawki gumowe w przewód hamulcowy są jakoś zbrojone i nie należy ich zaciskać.
No ja widziałem nawet w fachowym warsztacie jak zaciskali przewody takimi specjalnymi plastikowymi zaciskami. Co do zabezpieczenia samego, odkręconego wężyka, to możesz zastosować inną śrubę + podkładki + ewentualnie gumowe uszczelnienie podkładek i skręcić to w miarę mocno. Ważne aby śruba była czysta, abyś sobie "syfu" nie wkładał do końcówki przewodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

 

1. nie - nie wiedziałem, że syczenie to klima - faktycznie po wyłączeniu klimatyzacji syczenie ustało....

2. Do zacisków ATE rozmiar tłoczków to 57mm - potwierdzone - wymienione na nowe (koszt 62pln plus 22 pln zestaw naprawczy - ceny za jedną stronę z IC ze zniżką dla warsztatu)

 

PS.

Potwierdzam, że rozwiązywanie problemów z hamulcem należy rozpocząć od zacisków - u mnie syf straszny był.............

Teraz jest lepiej, hankle biorą przyzwoicie a co ważniejsze dużo mniejsze spalanie:ok

Edytowane przez sanlee

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności