lolex Zgłoś #201 Napisano 14 Października 2017 Witam Zamontowałem tempomat w swoim samochodzie zgodnie z instrukcją ,tzn wymiana manetek z modułem oraz poprowadziłem kabel do ECU następnie zaprogramowałem cały tempomat i nie działa. Wyświetla się taki błąd: Adresse 01: Motorelektronik (J623-CFFB) Labeldatei: DRV\03L-906-018-CFF.clb Teilenummer SW: 03L 906 018 PR HW: 03L 907 309 AE Bauteil: R4 2.0l TDI H28 9979 Revision: 41H28--- Seriennummer: VWZCZ000000000 Codierung: 00190012042401080000 Betriebsnr.: WSC 17787 002 104857 ASAM Datensatz: EV_ECM20TDI01103L906018PR 003007 ROD: EV_ECM20TDI01103L906018PR.rod VCID: 091E4666A8A20209BE-805C 2 Fehlercodes gefunden: 4481 - Schalter für GRA (E45) P0568 00 [036] - unplausibles Signal Sporadisch - unbestätigt - geprüft seit letzter Löschung Umgebungsbedingungen: Fehlerstatus: 00000001 Fehlerpriorität: 2 Fehlerhäufigkeit: 8 Kilometerstand: 43217 km Datum: 2000.00.00 Zeit: 00:00:00 Motordrehzahl: 0.00 /min Normierter Lastwert: 0.0 % Fahrzeuggeschwindigkeit: 0 km/h Kühlmitteltemperatur: 21 °C Ansauglufttemperatur: 18 °C Umgebungsluftdruck: 1000 mbar Spannung Klemme 30: 12.540 V Verlernzähler nach OBD: 40 Geschwindigkeitsregelanlage: Schalterstellung-Bit 0: 01000000 Geschwindigkeitsregelanlage: Status-Bit 0: 00001100 GRA Abschaltung: irreversibel-Bit 0: 11111111 GRA Abschaltung: reversibel-Bit 0: 11111111 Geschwindigkeitsregelanlage: Sollgeschwindigkeit: 0.00 km/h Resetstatus des Motorsteuergerätes-Bit 0: 00000000 Resetstatus des Motorsteuergerätes-Bit 8: 00000000 GRA Abschaltung: irreversibel mit Bremseingriff-Bit 0: 00000000 4482 - Funktionseinschränkung wegen unplausibler Botschaft U1112 00 [036] - - Sporadisch - unbestätigt - geprüft seit letzter Löschung Umgebungsbedingungen: Fehlerstatus: 00000001 Fehlerpriorität: 2 Fehlerhäufigkeit: 6 Kilometerstand: 43217 km Datum: 2017.10.08 Zeit: 21:18:27 Motordrehzahl: 883.50 /min Normierter Lastwert: 41.2 % Fahrzeuggeschwindigkeit: 0 km/h Kühlmitteltemperatur: 22 °C Ansauglufttemperatur: 18 °C Umgebungsluftdruck: 1000 mbar Spannung Klemme 30: 12.940 V Verlernzähler nach OBD: 40 Geschwindigkeitsregelanlage: Schalterstellung-Bit 0: 01000000 Geschwindigkeitsregelanlage: Status-Bit 0: 11001100 GRA Abschaltung: irreversibel-Bit 0: 00000000 GRA Abschaltung: reversibel-Bit 0: 11111111 Geschwindigkeitsregelanlage: Sollgeschwindigkeit: 0.00 km/h Resetstatus des Motorsteuergerätes-Bit 0: 00000000 Resetstatus des Motorsteuergerätes-Bit 8: 00000000 GRA Abschaltung: irreversibel mit Bremseingriff-Bit 0: 00000001 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #202 Napisano 14 Października 2017 Sprawdź dokładnie wtyczkę do ECU czy dokładany konektor wszedł na miejsce - powinno być go widać gdy wyjmiesz wtyk z ECU. Wygląda na to że nie masz połączenia między ECU i modułem kierownicy. Jaki masz ten moduł w kierownicy? Jakie kodowanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolex Zgłoś #203 Napisano 14 Października 2017 Moduł kierownicy mam ten Adresse 16: Lenkradelektronik (J527) Labeldatei: DRV\3C0-953-569.clb Teilenummer SW: 3C5 953 501 DA HW: 5K0 953 569 BA Bauteil: LENKS.MODUL 016 0140 Revision: FF010042 Seriennummer: 20140520300646 Codierung: 018A270000 Betriebsnr.: WSC 00015 115 00001 ASAM Datensatz: EV_VW360SteerWheelUDS A03004 ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod VCID: 67DA60DE9EF6947948-8032 to jest moduł kupiony na allegro używany, mam także mój orginalny ale mój nie obsługuje tempomatu mój moduł ma taki numer Teilenummer SW: 3C5 953 501 BF HW: 5K0 953 569 S Bauteil: LENKS.MODUL 016 0140 Revision: FF010042 Seriennummer: 20130505100094 Codierung: 018A050000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #204 Napisano 14 Października 2017 No to zostaje do sprawdzenia to połączenie: moduł kierownicy (pin 5) do ECU (pin 64). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolex Zgłoś #205 Napisano 14 Października 2017 Zastanawiam się czy ten moduł , który mam założony nie jest uszkodzony ? Wcześniej nie miałem założonego kabla i program pokazywał ten sam błąd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #206 Napisano 15 Października 2017 Jesteś w stanie zmierzyć napięcie na tym kablu? Chodzi o sygnał który wychodzi z modułu kierownicy - wartość napięcia powinna się zmieniać w zależności od pozycji manetki tempomatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolex Zgłoś #207 Napisano 15 Października 2017 Dzisiaj mam zamiar sprawdzić kabel, tak jak wcześniej pisałeś i od razu sprawdzę napięcia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek66544937 Zgłoś #208 Napisano 12 Grudnia 2017 Witam Chciałbym dołożyć tempomat do passata b 7 1,6 tdi . Mam zwykłą kierownice bez multifunkcji z tego co wyczytałem to muszę kupić cały pająk z modułem i manetkami od tempomatu. Taśma i moduł są tu zintegrowane, ale czy mogę zmienić ze swojego manetkę od wycieraczek bo w niej mam sterowanie funkcjami w liczniku a nigdzie do kombika nie mogę znaleźć aby obsługiwała tylną wycieraczkę i miała przyciski od fisa.Czy kodowanie vcds jest takie samo jak w b 6 .A tak nawiasem jakby ktoś mi podpowiedział jaki numery matetek będą pasowały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #209 Napisano 12 Grudnia 2017 A tam nigdzie... Na aledrogo jest taki zestaw jak szukasz: 3C9953501DB Kodowanie jest inne niż w B6 bo inny jest moduł, ale kilka postów wyżej jest napisane jak. Kupując taki komplet powinno być już zakodowane w nim wszystko tj. tempomat i FIS z manetki. Zostaje ci silnik i adaptacja G85. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koleś Zgłoś #210 Napisano 13 Grudnia 2017 11 godzin temu, jarek66544937 napisał: czy mogę zmienić ze swojego manetkę od wycieraczek Możesz. To się da rozebrać i wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #211 Napisano 30 Sierpnia 2018 Przymierzam się do montażu tempomatu w swojej B6 z 2010r. Mam białe zegary, ale bez tempomatu i sterowania kompem. Jak wygląda sytuacja z manetkami w B6 z końca produkcji - jest to jeden element, czy można manetki sobie przekładać? Chciałbym uzyskać taki efekt, że będę miał manetkę od tempomatu, oraz tą od wycieraczek z przyciskami do MFA. Zna ktoś numer części jaką musiałbym zakupić, żeby to wszystko zgrać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koleś Zgłoś #212 Napisano 30 Sierpnia 2018 3 godziny temu, Arken napisał: Jak wygląda sytuacja z manetkami w B6 z końca produkcji - jest to jeden element, czy można manetki sobie przekładać? Jest to jeden element ale manetki można wymieniać. Wszystko da się rozebrać. 3 godziny temu, Arken napisał: Chciałbym uzyskać taki efekt, że będę miał manetkę od tempomatu, oraz tą od wycieraczek z przyciskami do MFA. Zna ktoś numer części jaką musiałbym zakupić, żeby to wszystko zgrać? Pokaż co masz teraz. Zrób tak: Podnieś górną połówkę obudowy kolumny kierowniczej, która jest na zaczepach wciśnięta w dolną połówkę. Zrób zdjęcie manetek i taśmy oraz naklejek na nich. Wstaw tu na forum lub wyślij do mnie mms. Mój numer 510 150 407 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #213 Napisano 31 Sierpnia 2018 Zdjąłem górną obudowę, ale widać było tylko 2 naklejki - zdjęcie poniżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #214 Napisano 31 Sierpnia 2018 Pająk 3C5953501BP powinien ci pasować. Dobrze by było gdybyś też sprawdził jaki masz moduł/zwijak bo prawdopodobnie jest to 5K0953569R, który obsługuje CCS i MFD, ale jeśli masz inny to też może być do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koleś Zgłoś #215 Napisano 31 Sierpnia 2018 (edytowane) Manetki mam takie jak potrzebujesz. Żeby sprawdzić sterownik musiałbyś zdjąć jeszcze dolną połówkę lub podpiąć VCDS. Uważam jednak, że dasz radę na obecnym uruchomić tempo i komputer. Niemniej warto się upewnić. Arken, napisz czy masz tylną wycieraczkę. Sprawdź sterownik kierownicy. Widać go u góry Twojego zdjęcia. Jest pomiędzy kierownicą a manetkami. Naklejkę z numerem ma na dole po prawej stronie patrząc od przodu. Musisz zdjąć dolną połówkę obudowy. Nie trzeba do tego zdejmować kierownicy. Obudowa jest przykręcona trzema śrubkami. Jedną masz od dołu w okolicy blokady kolumny. Dwie pozostałe zobaczysz u góry i odkręcisz je po przekręceniu kierownicy w lewo i prawo. Trochę ponaciągasz przy stacyjce i obudowa Ci zejdzie. Edytowane 1 Września 2018 przez koleś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #216 Napisano 3 Września 2018 @nTomek udało mi się potwierdzić wersję modułu - rzeczywiście jest to 5K0953569R, więc chyba mam farta Mam już manetki 3C5953507BK z tempomatem i obsługą MFD, czekam na obudowę i będzie można próbować przeprowadzić procedurę montażu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #217 Napisano 3 Września 2018 Z tym fartem to chyba nie do końca. Manetki 3C5953507BK są do wersji gdzie moduł kierownicy i zwijak to dwie osobne części, a ty masz już jeden zintegrowany moduł ze zwijakiem - tak jak jest w B7. Wydaje mi się (bo rękach tego nie miałem), że manetki 3C5953507xx i 3C5953501xx nie są zamienne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koleś Zgłoś #218 Napisano 4 Września 2018 Tomek ma rację. Manetki nie będą pasować i nie są zamiene. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arken Zgłoś #219 Napisano 11 Września 2018 Udało mi się zamontować tempomat i przy okazji uruchomić MFA. Rzeczywiście do B6 z końca produkcji potrzeba 3C5953501xx - ja zamontowałem zgodnie z sugestią 3C5953501BP . Zegary po zakodowaniu zaczęły obsługiwać manetkę i teraz wyświetlają informacje o spalaniu, zasięgu itp. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ralodz Zgłoś #220 Napisano 14 Lutego 2019 Witam, podłączam do B7 tempomat i piszę mi że nie mam podciągniętych dwóch kabelków czy ktoś wie do których pinów je podłączyć Taki błąd Podczas modernizacji tempomatu często nie jest dodawany przewód sygnałowy z modułu sterującego kolumny kierownicy (J527) lub modułu sterującego elektroniki centralnej (J519) do modułu sterującego silnika. z takiej strony http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16952/P0568/001384 Czy wiecie jak to zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach