Skocz do zawartości
fialson

Montaż Tempomatu Passat B6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zamontowałem tempomat w swoim samochodzie zgodnie z instrukcją ,tzn wymiana manetek z modułem oraz poprowadziłem kabel do ECU

następnie zaprogramowałem cały tempomat i nie działa. Wyświetla się taki błąd:

Adresse 01: Motorelektronik (J623-CFFB)       Labeldatei: DRV\03L-906-018-CFF.clb
   Teilenummer SW: 03L 906 018 PR    HW: 03L 907 309 AE
   Bauteil: R4 2.0l TDI   H28 9979  
   Revision: 41H28---    Seriennummer: VWZCZ000000000
   Codierung: 00190012042401080000
   Betriebsnr.: WSC 17787 002 104857
   ASAM Datensatz: EV_ECM20TDI01103L906018PR 003007
   ROD: EV_ECM20TDI01103L906018PR.rod
   VCID: 091E4666A8A20209BE-805C

2 Fehlercodes gefunden:
4481 - Schalter für GRA (E45) 
          P0568 00 [036] - unplausibles Signal
          Sporadisch - unbestätigt - geprüft seit letzter Löschung
             Umgebungsbedingungen:
                    Fehlerstatus: 00000001
                    Fehlerpriorität: 2
                    Fehlerhäufigkeit: 8
                    Kilometerstand: 43217 km
                    Datum: 2000.00.00
                    Zeit: 00:00:00

                    Motordrehzahl: 0.00 /min
                    Normierter Lastwert: 0.0 %
                    Fahrzeuggeschwindigkeit: 0 km/h
                    Kühlmitteltemperatur: 21 °C
                    Ansauglufttemperatur: 18 °C
                    Umgebungsluftdruck: 1000 mbar
                    Spannung Klemme 30: 12.540 V
                    Verlernzähler nach OBD: 40
                    Geschwindigkeitsregelanlage: Schalterstellung-Bit 0: 01000000 
                    Geschwindigkeitsregelanlage: Status-Bit 0: 00001100 
                    GRA Abschaltung: irreversibel-Bit 0: 11111111 
                    GRA Abschaltung: reversibel-Bit 0: 11111111 
                    Geschwindigkeitsregelanlage: Sollgeschwindigkeit: 0.00 km/h
                    Resetstatus des Motorsteuergerätes-Bit 0: 00000000 
                    Resetstatus des Motorsteuergerätes-Bit 8: 00000000 
                    GRA Abschaltung: irreversibel mit Bremseingriff-Bit 0: 00000000 

4482 - Funktionseinschränkung wegen unplausibler Botschaft 
          U1112 00 [036] - -
          Sporadisch - unbestätigt - geprüft seit letzter Löschung
             Umgebungsbedingungen:
                    Fehlerstatus: 00000001
                    Fehlerpriorität: 2
                    Fehlerhäufigkeit: 6
                    Kilometerstand: 43217 km
                    Datum: 2017.10.08
                    Zeit: 21:18:27

                    Motordrehzahl: 883.50 /min
                    Normierter Lastwert: 41.2 %
                    Fahrzeuggeschwindigkeit: 0 km/h
                    Kühlmitteltemperatur: 22 °C
                    Ansauglufttemperatur: 18 °C
                    Umgebungsluftdruck: 1000 mbar
                    Spannung Klemme 30: 12.940 V
                    Verlernzähler nach OBD: 40
                    Geschwindigkeitsregelanlage: Schalterstellung-Bit 0: 01000000 
                    Geschwindigkeitsregelanlage: Status-Bit 0: 11001100 
                    GRA Abschaltung: irreversibel-Bit 0: 00000000 
                    GRA Abschaltung: reversibel-Bit 0: 11111111 
                    Geschwindigkeitsregelanlage: Sollgeschwindigkeit: 0.00 km/h
                    Resetstatus des Motorsteuergerätes-Bit 0: 00000000 
                    Resetstatus des Motorsteuergerätes-Bit 8: 00000000 
                    GRA Abschaltung: irreversibel mit Bremseingriff-Bit 0: 00000001 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie wtyczkę do ECU czy dokładany konektor wszedł na miejsce - powinno być go widać gdy wyjmiesz wtyk z ECU.

Wygląda na to że nie masz połączenia między ECU i modułem kierownicy.

Jaki masz ten moduł w kierownicy? Jakie kodowanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moduł kierownicy mam ten

Adresse 16: Lenkradelektronik (J527)       Labeldatei: DRV\3C0-953-569.clb
   Teilenummer SW: 3C5 953 501 DA    HW: 5K0 953 569 BA
   Bauteil: LENKS.MODUL   016 0140  
   Revision: FF010042    Seriennummer: 20140520300646
   Codierung: 018A270000
   Betriebsnr.: WSC 00015 115 00001
   ASAM Datensatz: EV_VW360SteerWheelUDS A03004
   ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod
   VCID: 67DA60DE9EF6947948-8032

to jest moduł kupiony na allegro używany, mam także mój orginalny ale mój nie obsługuje tempomatu

mój moduł ma taki numer 

Teilenummer SW: 3C5 953 501 BF    HW: 5K0 953 569 S
   Bauteil: LENKS.MODUL   016 0140  
   Revision: FF010042    Seriennummer: 20130505100094
   Codierung: 018A050000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zostaje do sprawdzenia to połączenie: moduł kierownicy (pin 5) do ECU (pin 64).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy ten moduł , który mam założony nie jest uszkodzony ?

Wcześniej nie miałem założonego kabla i program pokazywał ten sam błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w stanie zmierzyć napięcie na tym kablu? Chodzi o sygnał który wychodzi z modułu kierownicy - wartość napięcia powinna się zmieniać w zależności od pozycji manetki tempomatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj mam zamiar sprawdzić kabel, tak jak wcześniej pisałeś i od razu sprawdzę napięcia.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Chciałbym dołożyć tempomat do passata b 7 1,6 tdi . Mam zwykłą kierownice bez multifunkcji z tego co wyczytałem to muszę kupić cały pająk z  modułem i manetkami od tempomatu. Taśma i moduł są tu zintegrowane, ale czy mogę zmienić ze swojego manetkę od wycieraczek bo w niej mam sterowanie funkcjami w liczniku a nigdzie do kombika nie mogę znaleźć aby obsługiwała tylną wycieraczkę i miała przyciski od fisa.Czy kodowanie vcds jest takie samo jak w b 6 .A tak nawiasem jakby ktoś mi podpowiedział jaki numery matetek będą pasowały.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tam nigdzie... Na aledrogo jest taki zestaw jak szukasz: 3C9953501DB

Kodowanie jest inne niż w B6 bo inny jest moduł, ale kilka postów wyżej jest napisane jak.

Kupując taki komplet powinno być już zakodowane w nim wszystko tj. tempomat i FIS z manetki. Zostaje ci silnik i adaptacja G85.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, jarek66544937 napisał:

czy mogę zmienić ze swojego manetkę od wycieraczek

Możesz. To się da rozebrać i wymienić. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do montażu tempomatu w swojej B6 z 2010r. Mam białe zegary, ale bez tempomatu i sterowania kompem. Jak wygląda sytuacja z manetkami w B6 z końca produkcji - jest to jeden element, czy można manetki sobie przekładać? Chciałbym uzyskać taki efekt, że będę miał manetkę od tempomatu, oraz tą od wycieraczek z przyciskami do MFA. Zna ktoś numer części jaką musiałbym zakupić, żeby to wszystko zgrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Arken napisał:

Jak wygląda sytuacja z manetkami w B6 z końca produkcji - jest to jeden element, czy można manetki sobie przekładać?

Jest to jeden element ale manetki można wymieniać. Wszystko da się rozebrać. 

 

3 godziny temu, Arken napisał:

 Chciałbym uzyskać taki efekt, że będę miał manetkę od tempomatu, oraz tą od wycieraczek z przyciskami do MFA. Zna ktoś numer części jaką musiałbym zakupić, żeby to wszystko zgrać?

Pokaż co masz teraz. 

Zrób tak:

Podnieś górną połówkę obudowy kolumny kierowniczej, która jest na zaczepach  wciśnięta w dolną połówkę. Zrób zdjęcie manetek i taśmy oraz naklejek na nich. 

Wstaw tu na  forum lub wyślij do mnie mms. Mój numer 510 150 407

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem górną obudowę, ale widać było tylko 2 naklejki - zdjęcie poniżej.

2018-08-31 17.35.52.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pająk 3C5953501BP powinien ci pasować.

Dobrze by było gdybyś też sprawdził jaki masz moduł/zwijak bo prawdopodobnie jest to 5K0953569R, który obsługuje CCS i MFD, ale jeśli masz inny to też może być do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Manetki mam takie jak potrzebujesz.

Żeby sprawdzić sterownik musiałbyś zdjąć jeszcze dolną połówkę lub podpiąć VCDS.

Uważam jednak, że dasz radę na obecnym uruchomić tempo i komputer. Niemniej warto się upewnić. 

 

Arken, napisz czy masz tylną wycieraczkę. Sprawdź sterownik kierownicy. Widać go u góry Twojego zdjęcia. Jest pomiędzy kierownicą a manetkami. Naklejkę z numerem ma na dole po prawej stronie patrząc od przodu. 

Musisz zdjąć dolną połówkę obudowy. Nie trzeba do tego zdejmować kierownicy.

Obudowa jest  przykręcona trzema śrubkami. Jedną masz od dołu w okolicy blokady kolumny. Dwie pozostałe zobaczysz u góry i odkręcisz je po przekręceniu kierownicy w lewo i prawo. Trochę ponaciągasz przy stacyjce i obudowa Ci zejdzie. 

 

 

 

 

Edytowane przez koleś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek udało mi się potwierdzić wersję modułu - rzeczywiście jest to 5K0953569R, więc chyba mam farta :) Mam już manetki 3C5953507BK z tempomatem i obsługą MFD, czekam na obudowę i będzie można próbować przeprowadzić procedurę montażu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym fartem to chyba nie do końca. Manetki 3C5953507BK są do wersji gdzie moduł kierownicy i zwijak to dwie osobne części, a ty masz już jeden zintegrowany moduł ze zwijakiem - tak jak jest w B7. Wydaje mi się (bo rękach tego nie miałem), że manetki 3C5953507xx i 3C5953501xx nie są zamienne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek ma rację. Manetki nie będą pasować i nie są zamiene. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zamontować tempomat i przy okazji uruchomić MFA. Rzeczywiście do B6 z końca produkcji potrzeba 3C5953501xx - ja zamontowałem zgodnie z sugestią 3C5953501BP .  Zegary po zakodowaniu zaczęły obsługiwać manetkę i teraz wyświetlają informacje o spalaniu, zasięgu itp. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podłączam do B7 tempomat i piszę mi że nie mam podciągniętych dwóch kabelków czy ktoś wie do których pinów je podłączyć

Taki błąd

Podczas modernizacji tempomatu często nie jest dodawany przewód sygnałowy z modułu sterującego kolumny kierownicy (J527) lub modułu sterującego elektroniki centralnej (J519) do modułu sterującego silnika.

z takiej strony

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16952/P0568/001384

Czy wiecie jak to zrobić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności