devilu Zgłoś #1 Napisano 8 Września 2009 Witam. Kilka miesięcy temu wymieniłem napinacz wraz z rolką, ponieważ nie spełniał już swojej roli. Obecny kilkumiesięczny napinacz strasznie głośno pracuje, tzn. odgłos podobny jest do szurania ew. zacierania się czegoś, i tu pytanie czy tak pracuje sam napinacz czy rolka ?? ponieważ jak zdejmę rolkę z paska alternatora to silniczek chodzi jak pszczółka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #2 Napisano 8 Września 2009 Sciagnij pasek, zakrec rolka i powinienes uslyszec opisywany dzwiek to juz wiesz co to bedzie. Obstawialbym rolke, napinacz raczej swiergocze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #3 Napisano 8 Września 2009 Sprawdź, czy podczas pracy z paskiem ramię na rolce drży. Możesz spróbować to ramie czymś przytrzymać dociskając do paska (uważaj - silnik ma pracować). Jeżeli odgłos zniknie to sprawdź jeszcze czy nie jest wyrobione sprzęgło alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
euglen Zgłoś #4 Napisano 8 Września 2009 Zaryzykuje stwierdzenie, że w 1Z nie było sprzęgła jednokierunkowego na alternatorze... Zatem sugeruję założyć takie sprzęgiełko i dzięk powinien zginąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #5 Napisano 8 Września 2009 Łatwo sprawdzić czy jest sprzęgło. Zdjąć zaślepkę z "szajby" i zobaczyć czy kolo pasowe alternatora jest w całości odlane. Widać na pierwszy rzut oka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #6 Napisano 5 Października 2009 Witam, Zauważyłem u siebie, że drga mi ten napinacz paska wielorowkowego, taki na krótkim ramieniu, który się odgina, żeby pasek ściągnąć. Amplituda ruchu to jakieś 1 - 1,5 cm. Czy to normalne? Jeżeli nie, to jak się go wymienia? Trzeba to całe ramię razem z rolką ściągnąć i jak to zrobić i ile takie coś kosztuje? Wymieniałem nie dawno koło pasowe wału korbowego z tłumikiem drgań. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #7 Napisano 5 Października 2009 (edytowane) Najpierw sprawdź czy napinacz się grzeje podczas pracy - nie powinien. Jeżeli jest tak jak u mnie (AFN z klimą) to wymiana samego napinacza nie jest trudna. Napinacz jest przykręcony od lewej strony pojazdu dwoma śrubami i trzecią, która łączy ramię napinacza z napinaczem. Odkręcasz, wyjmujesz, dajesz nowy, przykręcasz i wsio. Najlepiej najpierw zdejmij pasek (odchyl ramię napinacza i go zsuń). Mnie napinacz kosztował 30 zł. Edytowane 5 Października 2009 przez td_maser Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tkaczu18 Zgłoś #8 Napisano 30 Listopada 2010 mam niestety tą samą przypadłość niestety drga u mnie całe ramie... możecie coś poradzić nie chce zakładać nowego tematu bo nie chce spamu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #9 Napisano 30 Listopada 2010 mam niestety tą samą przypadłość niestety drga u mnie całe ramie... możecie coś poradzić nie chce zakładać nowego tematu bo nie chce spamu... pokaż mi to jutro, może coś wymodzimy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAL10 Zgłoś #10 Napisano 1 Grudnia 2010 Wystarczy poszukać: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=88841 http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=16656 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek.lubera Zgłoś #11 Napisano 19 Czerwca 2013 Witam, panowie pomóżcie bo oszaleję. Mam passata b4 z 94 r, 1.9 tdi i mam problem z napinaczem paska. Chciałem wprowadzić pomysł ze sprzęgłem koła alternatora. Wysłałem do pana od alternatorów numery mojego alternatora a on wysłał mi koło alteratora ze sprzęgiełkiem które nie pasowało, a potem następne i następne. Mechanik stwierdził że alternator od audi a4 1.9tdi silnik 1z będzie pasował i już ma sprzęgło. Prawda to czy nie. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam0707 Zgłoś #12 Napisano 23 Czerwca 2013 U mnie zakładałem ze sprzęgiełkiem(120zł) i pasowało bez problemu. Najlepiej poszukaj w sklepie który specjalizuje się w alternatorach, rozrusznikach itp.(w takim sklepie właśnie kupiłem) Podobno w B4 1.9 110km standardowo wychodziło takie i właśnie od 110km powinno pasować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach