HansikVR5 Zgłoś #81 Napisano 17 Sierpnia 2019 8 minut temu, Kuba2000 napisał: ale te dodatki na pewno nie szkodzą Póki nie zakleją tego co nie trzeba i nie obróci panewek. Niestety nie mam już w tej chwili dostępu do mojego dawnego zaplecza technicznego bo pokazałbym Ci kilka korbowodów i panewek które zachowałem na pamiątke z powyrywanymi zamkami które wtopiły się w stopki korbowodów po wlaniu mototoktora i innych uszlachetniaczy do w miare zdrowych motorów które brały troche oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba2000 Zgłoś #82 Napisano 17 Sierpnia 2019 motodoktor to zupełnie coś innego. Zresztą w ciągu ostatnich kilku dni sporo czytalem. Wiem jedno nie chcę niczego co choć trochę zagęści olej, dlatego ceratec czy mos2 wchodzi w grę, bo są to dodatki które nie zmieniają lepkości oleju. A to jest najistotniejsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #83 Napisano 17 Sierpnia 2019 Tak czy inaczej zdaje się że motor jest do uratowania więc potraktuj go łagodnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba2000 Zgłoś #84 Napisano 17 Sierpnia 2019 to oczywiste, jeszcze żadnego silnika nie zajechałem, a wiele ratowałem w ostatniej chwili (nawet firmowy sej który spalił olej do zera). Jako że robię sporo km szybko będzie wiadomo czy dobry olej +mos2 pomogły czy nie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #85 Napisano 17 Sierpnia 2019 Oby z jednego motoru pierścienie olejowe wyrywałem z tloków śrubokrętem tak złapały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba2000 Zgłoś #86 Napisano 17 Sierpnia 2019 Brakuje reakcji "wow" na posty jak na fb XD. Jakby była taka sytuacja, to zależy co by powiedział mechanik, ale pewnie szukałbym słupka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #87 Napisano 18 Sierpnia 2019 Jeżeli motor ma dobre ciśnienie jak było w przypadku mojego a stoją tylko pierścienie olejowe to szkoda taki słupek wyrzucić. Jeżeli kupisz to auto to jedz na pomiar ciśnienia bo może wystarczy wrzucić tylko nowe pierścienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba2000 Zgłoś #88 Napisano 18 Sierpnia 2019 kupię i będę grzebał to odezwę się na pw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #89 Napisano 18 Sierpnia 2019 15 godzin temu, Kuba2000 napisał: Tak podejrzewam, liczę że płukanka go trochę ożywi, Ja w swoim robię płukanie ale to metodą drogą i długo terminową. Trzeba czasu, kilometrów i pieniędzy i mówta co chceta, taki kaprys mam, nie oczekują żadnych wyników. Poprostu kaprys. 1. Wlewasz dobry olej silnikowy z jak najwyższym wskaźnikiem TBN i dodajesz do niego dodatek podnoszący dodatkowo TBN - Archoil 9100 Taka kombinacja ma bardzo dobre właściwości czyszczące, myjące, konserwujące itp. 2. Po 5 tysiącach kilometrów wlewasz do oleju dodatek AR 2300 - to jest delikatna płukanka dystansowa. Na tym można jeździć tysiącami. Stopniowo zmiękcza jeszcze bardziej naruszone osady przez olej z AR 9100 3. Gdy nadchodzi czas wymiany oleju - 10 000km zlewasz ściek, wlewasz jakiś tani solidny olej i dodajesz do niego AR 2820 - to jest standardowa szybka płukanka, która rozprawia się z resztką osadów. Niech sobie działa przez 20 minut, zlewasz, wlewasz docelowy olej i modlisz się, żeby silnik się nie rozdupcył po tych zabiegach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba2000 Zgłoś #90 Napisano 18 Sierpnia 2019 Godzinę temu, StreamHD napisał: Ja w swoim robię płukanie ale to metodą drogą i długo terminową. Trzeba czasu, kilometrów i pieniędzy i mówta co chceta, taki kaprys mam, nie oczekują żadnych wyników. Poprostu kaprys. Bardzo prawdopodobne że zrobię jak piszesz, ale w późniejszym czasie. Zakup auta szykuje się w tym tygodniu, a w sobote trasa jakieś 800km, więc zrobię płukankę LM i do oleju (pewnie LM) doleję dodatek z mos2 LM. żeby go zreanimować choć trochę i żeby zaobserwować jakie jest rzeczywiste zużycie oleju. Po tej trasie mogę się bawić w takiej płukanki jak opisujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #91 Napisano 18 Sierpnia 2019 40 minut temu, Kuba2000 napisał: Zakup auta szykuje się w tym tygodniu, a w sobote trasa jakieś 800km Odważny jesteś że chcesz zrobić 800km autem z niesprawnym motorem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba2000 Zgłoś #92 Napisano 18 Sierpnia 2019 To auto z problemem mniejszym czy większym - zależnie od oleju jaki był wlany zrobiło 10 razy tyle, na trochę mniejszych dystansach, więc wiadomo że co 50-100km zjazd na kontrolę oleju przynajmniej w jedną stronę, poza tym liczę że uda mi się pojeździć na tyle wokół komina że będę wiedział jak duży jest realnie problem. Jeśli naprawde będzie tragicznie, to odpuszcze jazde tym autem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach