pawel26390 Zgłoś #61 Napisano 25 Maja 2011 Pisząc "problem z pompką" miałem na myśli uszkodzenie pompowtryskiwacza lub jego uszczelnień. Dokładnie tak jak kolega napisał u mnie to pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Utek Zgłoś #62 Napisano 26 Maja 2011 ostatnio wymieniałem dwa pierwsze pompowtryski, od razu założyłem do nich nowe uszczelki, dziś kupie nowe uszczelki na dwa pozostałe, mam nadzieje ze to pomoże, a zapach z tłumika jest taki sam gdy miałem wadliwe pompki... Tu mam logi które mi robił kolega, może cos z tego wyczytasz... kolega który mi to robił mówił że wszystko jest OK. http://passatb4.pl/logi_utek_1.xls http://passatb4.pl/logi_utek_2.xls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel26390 Zgłoś #63 Napisano 26 Maja 2011 Łukasz ja opisałem objawy jakie u mnie były komplet uszczelniaczy kosztował mnie 100zl na 4 pompki po wymianie jest ok,dym był taki biało brunatny drażniący aż w oczy szczypał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Utek Zgłoś #64 Napisano 26 Maja 2011 Paweł mam dokładnie takie same objawy co ty, biały dym który gryzie w nos i szczypie w oczy... możliwe że to będzie przyczyna Oby:ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #65 Napisano 26 Maja 2011 Tu mam logi które mi robił kolega, może cos z tego wyczytasz No i naprawdę nie widzicie nic złego w pracy pompek??? Wyciągać trzeba przecież. Jak wyciągniesz popatrz tez na gniazda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Utek Zgłoś #66 Napisano 26 Maja 2011 No i naprawdę nie widzicie nic złego w pracy pompek??? co masz na myśli ? on i ja nie jesteśmy jakimiś fachowcami, po prostu patrzymy czy każda pompka mieści się w przedziale... jutro wymienię na czterech pompkach te uszczelki, zobaczę jaki rezultat to da... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Utek Zgłoś #67 Napisano 27 Maja 2011 Uszczelki rozwiązały sprawę, dzięki hopaki !!! :zdrowko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel26390 Zgłoś #68 Napisano 27 Maja 2011 Uszczelki rozwiązały sprawę To cieszy dziękuje za punk pozdrawiam Paweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #69 Napisano 27 Maja 2011 Uszczelki rozwiązały sprawę, dzięki hopaki !!! Olej zmieniłeś oczywiście? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Utek Zgłoś #70 Napisano 27 Maja 2011 dwa dni wcześnie był wymieniony olej przy wymianie uszczelki, a auto w sumie od tego czasu stało w garażu, jedynie co to go odpaliłem żeby się raz przejechać, chyba mu to nie zaszkodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dolar87pl Zgłoś #71 Napisano 18 Czerwca 2011 Witam! Mam problem z moim Passatem. Nie znam dokładnego modelu bloku silnika wiec wybrałem losowo z pojemnosci 1600cm. Samochód dymi na biało- szaro, gaśnie a dym śmierdzi. Samochód po zapaleniu i lekkim zagrzaniu się zaczyna dymić po dodaniu gazu. Gdy temperatura osiągnie 90 stopni to dym wydobywa się pomimo tego ze samochod ma rowne 1000 obrotów. Po dodaniu gazu objaw powiększa się. Samochod stal długo a teraz zaczynam nim jezdzic lecz z poczatku myslalem ze to normalne. Na początku dymowi towarzyszyła woda wydobywająca się z wydechu i pod zakrętką wlewu oleju w silniku również była woda. Zanim zacząłem dalszą jazde wymieniłem olej na nowy. Obecnie jest jeszcze gorzej, gdy go sie pogoni to dymi strasznie i zaczyna gasnac. Na spokojna jazde dymi lekko lecz widac to w lusterku. Najgorszy jest zapach bo smierdzi i jest drazniacy. Silnik bierze olej lecz nie jestem w stanie okreslic ile dokladnie na 100km. Dym jest biało szary. Niedawno zaczął chodzić na 3 cylindrach bo tak zarzuciło świecę olejem lecz po wyczyszczeniu chodzi normalnie. Dolewałem ostatnio 200ml 15W-40 oleju. Najgorszy jest dym bo nigdzie dalej sie nie rusze niz do sklepu tym samochodem a użytkuje go juz 3 tydzien ale na krótkie odcinki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel_stopro Zgłoś #72 Napisano 14 Lipca 2011 cześć ja takze mam poważny problem , mianowicie : kilka miesięcy temu pasek zaczoł delikatnie kopcić na inny kolor, nie brał oleju wiec myslałem ze to nic takiego, jednak nie dawno zaczoł miec kłopoty z odpalaniem, wycziłem ,ze gdy stoi śilnikiem pod górkę nie chce odpalać !!! Dopiero po kręceniu go ponad 30 sek ze 5-6 dopiero zaskakuje i kopci wtedy mega dymem jak parowóz siwym a potem sowo-czarnym a gdy stoi na prostym lub silnikiem w dół to pali od szczału.... z tego co wiem poszło jakieś uszczelnienie na pompo wtrysku gdyrz w oleju była znaczna ilość ropy, olej stał się bardzo rzadki... - pasek mam jeszcze jedną dolegliwość : szarpie przy niskich obrotach na 3, 4 i 5 biegu... to nie wina filtra paliwa bo był wymieniany kilka razy... Byłem tez na diagnostyce turbinki, wszystko jest wporządku , pompowtryski tak samo... jesli macie jakieś pomysły co to może byc ,bede wam wdzięczny... gdyż jesc do dość denerwująca usterka... nie idzie mu depnąć do podłogi POMÓŻCIE MI... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jacekwojyas Zgłoś #73 Napisano 5 Września 2013 witam. niestety mam podobny problem mam passata b3 diesel 1,9 rok 1990. ostatnio nie moge go odpalić. z rury idzie siwy śmierdzący dym. nie wiem co jest przyczyną i bardzo proszę o pomoc. może ktoś zna dobrego fachowca od diesla w łodzi. jeśli tak to prosze o namiar. z góry dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmer83 Zgłoś #74 Napisano 17 Października 2013 Hej Miałem to samo tak odpaliłem i samochów trochę złapał temperatury to dymił jak szalony aż w oczy szczypało. Wymieniłem EGR na nowy i jak ręką odjoł Zaślep EGR-a i sprawdz. Ja tak zrobiłem zaślepiłem sprawdziłęm że pomogło, więc kupiłem nowy i zapomniałem o problemach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotre Zgłoś #75 Napisano 10 Listopada 2016 witam. Problem dymienia dopadł i mnie . Po wymianie uszczelki miedzy turbiną a kolektorem , zmiany złączki elastycznej , wyczyszczenia kolektora ssącego i wycięciu katalizatora samochód chodził pięknie .Lecz po 100km zaczęło głośno gwizdać ( jak by turbina , dźwięk jak w linku) i od tamtego momentu zaczął się pojawiać biały dym na postoju. Po rozgrzaniu się silnika na postoju pojawi się biały dym i po pół minucie przestaje dymić i więcej nie dymku. Po przejechaniu i zatrzymaniu się znowu dymi. Olej i płyn chłodniczy nie ubywa . powiedzcie co może być przyczyną tego że dymi i że jest taki gwizd ? https://www.youtube.com/watch?v=cgIB3AX7Jws Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba2000 Zgłoś #76 Napisano 17 Sierpnia 2019 (edytowane) Podbijam temat. Mam okazję kupić passata avf (w cenie w której nawet jakbym musiał zrobić słupek będzie taniej niż większość passatów, a większość silnika przejrzana - auto od znajomego). przebieg(260 tys na blacie) - nieznany. Auto jak trafiło do mnie na diagnoze było zamulone, wtryski miały przeciętne korekty i kopciło na biało/szaro. turbo wymienione na używkę odzyskało moc powyżej 2 tyś (podejrzewam przepływkę i słaby n75 maxgeara). na autostradzie chwila moment 180. Chodzi jak każdy tdi pd (bocian). Wymieniona pompka czy pompki (nie pamiętam, ale wszystkie pompki są AL, ponieważ jedna była inna). W chwili obecnej auto ma moc, ma dobre korekty i ogólnie jeździ dość dobrze. Tyle że bierze olej. Kopci na siwo, gęstym śmierdzącym dymem. Dym nie zawsze się pojawia, czasem po odpaleniu od razu kopci, a czasami po chwili czy po kilkunastu km. kopci również podczas jazdy, ale bez reguły. Bierze sporo oleju, płynu chłodniczego nie ubywa. Zastanawiam się co to może być? Jedyne co poza pierścieniami/uszczelniaczami zaworowymi mi przychodzi do głowy to to że olej gdzieś ucieka bo jest troszkę go od spodu, a szary dym może być kwestią przybrudzonych wtrysków (korekty max +/- 0.5, bipy max 50). Aktualnie jeździ na 5w30, myślałem nad "chemicznym remontem silnika" (nie, nie wierzę w moto doktory...). Myślałem o wlaniu porządnej płukanki - może zapieczone pierścienie?, wlanie oleju 5w40 (skłaniam się ku LM) i dolaniu do niego środka z mos2. Totalnie dla eksperymentu. Jeśli zreanimuję silnik to pojeżdzę nim wymienie słupek. Pytanie czy ktoś ma realne doświadczenie z mos2, z tak dziwnym zachowaniem (dymienie bez zasady) i sporymi ubytkami oleju. edit: odpięte podciśnienie egr, więc na pewno on nie mąci. Edytowane 17 Sierpnia 2019 przez Kuba2000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #77 Napisano 17 Sierpnia 2019 Jeżeli pobór oleju jest duży to uszczelniacze tylko po części mogą być za to odpowiedzialne, wyciek też. Najprawdopodobniej stoją pierścienie olejowe. Jeżeli stoją mocno to płukanka też nic nie da i trzeba będzie je zmienić. Możesz ją wlać jeżeli będziesz się decydował na remont silnika tylko w celu jego ogolnego wypłukania z syfu, jednak nie liczyłbym że silnik dozna cudownego ozdrowienia po "chemicznym remoncie". Przy ewentualnym remoncie sugerowałbym też sprawdzić luz trzonków zaworów, jeżeli stanęły pierścienie to czapa też może nadawać się już do remontu. I trzymaj się z daleka od wszelkiego rodzaju cudownych uszczelniaczy do silnika ktore mają zmniejszyć lub wyeliminować pobór oleju bo w tej chwili słupek małym kosztem może wrócić do sprawności, jak obróci panewki dzięki motodoktorowi to trafi na szrot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba2000 Zgłoś #78 Napisano 17 Sierpnia 2019 Tak podejrzewam, liczę że płukanka go trochę ożywi, a mos2 zreanimuje choć na chwilę. Poczekam jeszcze na inne opinie i jeśli się zdecyduje, napewno opiszę co zrobiłem i jakie są efekty. Z jednej strony nie wierzę zbytnio w dodatki typu ceratec, mos2 itd. Ale, jak dolałem do oleju ceratec to od wymiany do wymiany 10 tys nic nie dolewałem. Jak nie dolałem ceratec-a przy kolejnej zżera 1/4 bagnetu/tys km (ile to oleju jest nie jestem w stanie stwierdzić ale jakieś 100-200ml (2.0 hdi). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HansikVR5 Zgłoś #79 Napisano 17 Sierpnia 2019 4 minuty temu, Kuba2000 napisał: Jak nie dolałem ceratec-a I bardzo dobrze zrobiłeś, do silnika lejemy tylko olej jeśli coś nie domaga i motor bierze olej to albo go dolewamy albo robimy diagnoze i remont. 7 minut temu, Kuba2000 napisał: 1/4 bagnetu/tys km (ile to oleju jest nie jestem w stanie stwierdzić ale jakieś 100-200ml (2.0 hdi). 250ml. Od minimum do maksimum bagnet ma 1 litr. To nie jest dużo na 1kKm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuba2000 Zgłoś #80 Napisano 17 Sierpnia 2019 5 minut temu, HansikVR5 napisał: I bardzo dobrze zrobiłeś, do silnika lejemy tylko olej jeśli coś nie domaga i motor bierze olej to albo go dolewamy albo robimy diagnoze i remont. ale te dodatki na pewno nie szkodzą, a jak pokazuje przykład peugeota mogły troszkę pomóc. Tak czy inaczej jeśli kupię tego avf-a zrobię płukankę i wleje mos2. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach