Skocz do zawartości
kruber

Nierówne niskie obroty 1.8 T.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie potrzebuje pomocy bo już nie wiem, opiszę całą sytuację.

 

Auto z LPG pracuję już od 6 lat, wszystko było ok, jednak później zaczeło dużo palić po przejechaniu juz 120 tys/km. Wymieniłem świece BERU oraz kupiłem nową listwę wtryskową taką samą jak miałem. BYłem na ustawieniu komputerowym i jest ok. Natomiast problem mam z błędami:

 

Bez tytułu.jpg

 

 

 

Falowanie obrotów, obroty same się podnoszą jak chcą nawet do 1500 rpm, cewki były kupywane nowe 2 lata temu. Przed wymianą listwy wtryskowej od gazu nie miałem wogółe problemów z jakimi kolwiek blędami. Czy to może być winna świec zakupiłem takie:

 

http://allegro.pl/beru-swieca-zaplonowa-vw-passat-b5-b5fl-bora-1-8t-i5274384090.html

2 i 4 cylinder.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno to nie wina świec, jeżeli silnik łatwo odpala na zimno/ciepło, chodzi równo, nie wypadają zapłony, nie trzęsie nim to świece są w porządku. Na benzynie tak się dzieje czy na lpg tylko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypadanie zapłonu na gazie tylko natomiast blad 17705 pojawia się cały czas czy na gazie czy na benzynie. Co do obrotów to pierw na gazie się dzieje i same ida do góry jak wyłącze gaz to idzie na benzynie to tak samo idą do góry. Wyskakują błędy 16891 i 17544. Po ich skasowaniu odrazu obroty ida na swoje miejsce czyli 760 rpm i tak trzymają się bez falowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór odpowietrzania skrzyni korbowej - wpisz kod błędu do szukajki, to ci wyskoczy. Gówienko za 15pln.

 

Dla potwierdzenie możesz zacisnąć wężyk idący od dołu kolektora do puszki odmy. Obroty powinny się ucywilizować.

 

Edit. Film.

Edytowane przez Tomcio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór sprawny, sprawdzałem jeszcze muszę sprawdzić zawór DV bo coś wydaje mi się że wężyk spadł z niego, dziś zobacze i dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gówienko za 15pln.
Raczej za 45 PLN w serwisie VW. Reszta się zgadza, przerabiałem :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór odmy zakupiłem w maju 2015 roku w serwisie VW i kosztował 131zł dokładnie do mojego silnika AWT 1.8T 150KM rocznik 2001r.

Co do wężyka przy DV niestety wszystko gra wężyk też wymieniałem i jest na swoim miejscu.

Przed wyskakiwaniem tych błędów wymieniałem świece no i się zaczeło. Dzis zrobiłem taki test, że założyłem stare świece i przejechałem na nich 130km i narazie nie ma żadnego błędu, czy to może być od świec? Albo może być jakaś świeca wadliwa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problem po założeniu nowych świec NGK, auto słabo odpalało i dziwnie jeździło.

Po założeniu Beru platynowych problemy ustały a spalanie spadło.

Kiedyś miałem pękniętą porcelankę na świecy i w aucie wypadały zapłony.

Zobacz czy masz właściwie przerwy i czy wizualnie wszystkie świece wyglądają OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No kolego też właśnie zakupiłem Beru Platinum

 

Informacje katalogowe Z188

Odstęp elektrod 0,7

Rodzaj połączenia SAE/M4

Wymiar gwintu M 14x1,25

Rozmiar klucza 16 mm

Moment dokręcenia [Nm] 25

świeca zapłonowa 1 elektroda masowa

Długość gwintu [mm] 19

Jednostka pakowania 1

Ilość w jednostce pakowania 10

 

 

I właśnie na nich mi sie takie siupy dzieją, dziś zobacze nowe jak to wygląda wizualnie i może faktycznie któraś ma porcelane pękniętą

 

 

 

 

Jeszcze dziś zobacze jak z odpalaniem, bo jak auto stało 2 dni to cięzko palił na zimnym ale tylko raz, listwę gazową sprawdziłem jeszcze nie sprawdzałem reduktora czy może podciśnieniem przepuszcza do kolektora sącego gaz, może też być od świec no zobacze dam znać :)

Edytowane przez napster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swiece sprawdziłem wizulanie i nie ma żadnych pęknięć, wszystko wychodzi ze świece ok. natomiast już znalazłem przyczynę ciezkiego odpalenia z rana, nieszczelny reduktor gazu na podciśnieniu, membrana do wymiany na reduktorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój też ostatnio ciężko pali. Jeżdzę już tydzień tylko na pb i kręci z 4 sekundy. Myślę o wywaleniu ezektora bo inne rzeczy już rok temu wywaliłem . Ciekawy temat jest na audi zone http://www.audizine.com/forum/showthread.php/442614-*DIY*-B5-1-8T-Vacuum-Check-Valve-SAI-PCV-Delete-amp-Simplification

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zamieniłem świece z nowych na stare i miałem spokój 400km i znowu wywaliło mi błędy

 

Bez tytułu.jpg

 

 

Cewki zamieniłem wcześniej no i błędy pokazało tak samo mimo zamiany cewek, świece nowe czy stare dalej to samo. Dodam ze wymieniałem listwę LPG czy to może być jej wina?? A dlaczego wywala mi ten DV? Czy ona może powodować wypadanie zapłonów??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomoże ktos? Czy wymiana DV pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ucieka gdzies cisnienie za turbina to sterownik raczej wywali blad dv. Najlepiej go wyjac i sprawdzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jest gdzieś schemat gdzie widać wszystkie węże które muszę sprawdzić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem zawór DV, stary jest w tragicznym stanie, cała membrana jest zagięta w środku i powietrze sobie uchodziło jak chciało. Wymieniłem zawór na nowy orginał i jest poprawa jak nie wiem co :)). Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.W moim awt wypadanie zapłonów związane było ze słabą kompresją na 4 cylindrze bo była około 5 bar . Trzeci cylinder miał około 9 bar .Silnik pracował nierówno więcej palił heck mrugał na pb i lpg.Skończyło się na wymianie słupka z avj. 20170515_101729.jpg

 

Na dole fotka pierścienia olejowego po 300 tyś prawie zużycia nie widać. 20170513_164321.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie 2 lata temu kompresja wynosila ok 11-12 bar.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, 

Pacjentem jest Passat B5 1.8T AEB z LPG. Problem wygląda następująco: Od kilku dni zmagam się z utrudnionym rozruchem zimnego silnika tzn. silnik łapie, na obrotomierzu widać, że silnik podwyższa obroty (ssanie) po czym po chwili gaśnie. Najczęściej potrzeba 3 razy zakręcić, żeby silnik nie zgasł. Jak już silnik załapie i nie zgaśnie to zaczyna się kolejny problem, falowanie obrotów i nierówna praca silnika. W momencie gdy ruszam, wciskam gaz samochód nie jedzie, dopiero po chwili silnik załapuje. Trwa to najczęściej kilka minut. Po tym czasie silnik pracuje równo. Gdy silnik wyłączę, w momencie jak go ponownie chce uruchomić to wystarczy chwila aby zakręcił, ale za to po chwili jak już właściwe obroty złapie to jest zjazd obrotów do ok. 600 RPM. Obroty wracają do tych zadanych 880 RPM i jest w porządku. Dodatkowo od pewnego czasu na VAGu pojawia się błąd 561 związany z niedopasowaniem mieszanki. Dodam, że kilka miesięcy temu wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego (był problem z rozruchem zimnego silnika - po wymianie problem zniknął). W ostatnim czasie walczyłem też z instalacją LPG: w połowie sierpnia padł reduktor - wymiana; pojeżdziłem chwile i do wymiany listwa wtryskowa LPG - wymiana; pojeździłem znów chwilę i tym razem elektrozawór do wymiany. Także w okresie 2 miesięcy wymieniłem prawie wszystkie kluczowe elementy instalacji LPG. Nie wiem, czy jest związek z tym, ale wolę o tym wspomnieć. Czasami się zdarzy, że zimny silnik złapie za pierwszym razem i wtedy problemów z falowaniem obrotów i nierówną pracą silnika nie ma. 

Dodam, że w momencie gdy przełączam z benzyny na gaz nie czuć różnicy w obrotach silnika, za to w drugą stronę czyli z gazu na benzynę, obroty spadają do ok 600RPM i po chwili wracają do zadanych przez sterownik silnika czyli ok 880RPM

Też piszę tutaj na forum, bo szukałem na innych forach poświęconych silnikowi 1.8T mojej problematyki, ale nie znalazłem rozwiązania moich problemów. 

Liczę na Waszą pomoc, 

Pozdrawiam

Edytowane przez Kalinosiu35

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie wiesz kiedy ostatnio wymieniałeś świece, to je wymień, do sprawdzenia przepływka, lewe powietrze (odma, węzyki, zwór kierunkowy w trójniku za odmą), przepustnice wyczyścić profilaktycznie

Edytowane przez janekg16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności