Edgarus Zgłoś #21 Napisano 10 Kwietnia 2014 Witam Panowie, Podpinam się, bo nie chce zakładać nowego wątku. Otóż, klima nie działa, przed zimą ok, teraz już nie. Mój mechanik z racji kompleksowego grzebania w moim samochodzie, namierzył coś takiego: Czy dobrze rozumiem, że to zielone, to jest wyciek z układu? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #22 Napisano 10 Kwietnia 2014 Dobrze rozumiesz, jest to wyciek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aro76 Zgłoś #23 Napisano 10 Kwietnia 2014 powiedzcie mi czy jest jakis domowy sposób na pozbycie sie reszty czynnika klimatyzacji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
abracny Zgłoś #24 Napisano 8 Czerwca 2014 Podepne sie pod temat. Widze panowie ze robiliscie z klimatyzacja cos. mam pytanie z innej beczki . mam brak kabla do zaworu cisnienia klimatyzacji. moze ktos wrzucil by zdjecie skad ten kabel wychodzi zebym wiedzial gdzie go szukac? caly bok przeszukalem, pod lampa, pod obudowa filtra i nic. znikl poprostu albo poprzednik go odcial :dupablada Brak polskich znakow holenderska klawiatura. Pozdrawiam Artur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
z@q Zgłoś #25 Napisano 11 Czerwca 2014 Witam! A ja mam pytanie z innej beczki. Dziś byłem u mechanika sprawdzić klimę, bo od jakiegoś czasu nie działała. Zaczęliśmy od wymiany czynnika i oleju. Po zakończeniu w/w czynności odpalam samochód i .... przysłowiowa d..pa. Już mnie mechanik wysyłał do elektryka, gdy jeszcze zdjął osłonę silnika i okazało się, że kabelek od sprężarki nie był podpięty. Po podpięciu zaczęło dmuchać jak należy. I teraz sedno sprawy. Zadowolony wróciłem do domu kiedy sprężarka chodziła wyłączyłem silnik i pod maską - tam gdzie zawory od klimy wydobywał się szum jakby klima uchodziła, z tym że po około 3,4 sekundach dźwięk nie był słyszalnym. Moje pytanie dotyczy tego, czy klima którymś zaworem ucieka, czy odpowietrza się sama w taki sposób? Proszę o pomoc, bo jutro będę przejeżdżał obok mechanika to bym do niego na świeżo zajechał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mates514 Zgłoś #26 Napisano 11 Czerwca 2014 Moim zdaniem "syczenie" to normalny objaw po zgaszaniu auta. Wydaje mi się że chodzi o ten dźwięk u mnie tak jest:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekklimat Zgłoś #27 Napisano 11 Czerwca 2014 Elementem rozpreznym jest dysza wiec nadniar cisnienia musi sie rozprezyc po wyłaczeniu klimy, normalny objaw znikajacy po paru sekundach co innego jak syczy podczas pracy, swiadczy to wtedy o niedoborze czynnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
z@q Zgłoś #28 Napisano 11 Czerwca 2014 OK! Dzięki za szybką odp. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
z@q Zgłoś #29 Napisano 17 Czerwca 2014 (edytowane) Przedwczoraj włączyłem auto i okazało się, że jak jest na chodzie to też syczy. Przypomnę, że klimę nabijałem cztery dni wcześniej. Maszyna pokazała, że klimy wstrzeliła 609g. Czy to oznacza nieszczelność zaworu? Edytowane 18 Czerwca 2014 przez z@q Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #30 Napisano 21 Kwietnia 2015 Witam. Panowie jeżeli mógłbym to poproszę o poradę. To już 3 rok z rzędu jak będę nabijał klimę. Nie wiem gdzie jest nieszczelność bo maszyny ( podkreślam maszyny bo u różnych mechaników już byłem ) nie znajdują nieszczelności. Klimę nabijałem w zeszłym roku. Nie wiele jeździłem na klimie. Dziś włączyłem żeby sprawdzić czy działa przy temp. pow. 18st. Owszem sprężarka się załącza ale z nawiewów leci powietrze o takiej samej temp jak bez klimy. Przewody nie robią się zimne i gorące. myślę zatem że gazu prawie już nie ma. Gdzie tu szukać nieszczelności ? W zeszłym roku szukałem i nic nie znalazłem. Muszę to w końcu zrobić bo co roku nie będę nabijał klimy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekklimat Zgłoś #31 Napisano 21 Kwietnia 2015 Do sprawdzania szczelnosci uzywa sie sprezonego azotu anie maszyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #32 Napisano 4 Sierpnia 2015 Witam po raz kolejny. No i ciąg dalszy zabawy z klimatyzacją. W czerwcu jakos w połowie, wziąłem się za nieszczelną klimę. W warsztacie nabił mechanik azotu i zostawiliśmy auto na 30min. Wbiliśmy jakieś 15 atmosfer. Na zegarach po tym czasie nie było zauważalna nieszczelność ponieważ nie ubyło ani trochę. Więc nabiłem klimę, pojeździłem ze 2 tyg. aby ewentualne wycieki można było znaleźć. Po powrocie do mechanika wycieków nie stwierdzono. Po niecałym 1,5 miesiąca gazu prawie nie ma. dziś pojechałem aby odciągnąć gaz i pozostało go zaledwie 130g. Rozkładam już ręce bo nie mam pojęcia co jest grane... Dodam jeszcze ( być może mam tylko wrażenie takie ) ale jest coś takiego że wiadomo po wyłączonej klimatyzacji włączając nawiew czuć taki dziwny zapach ale to normalne, natomiast nawet jak klima nie była włączana przez 2 tyg. i włączają nawiew bez klimy też czuć ten zapach ( jak nie było gazu np zimą to tego zapachu nie było ) Ma ktoś jakieś pomysły? chętnie poczytam.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #33 Napisano 4 Sierpnia 2015 Sprawdź czujnik cisnienia, ten na skraplaczu. Mnie leciało przez pin'y. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #34 Napisano 4 Sierpnia 2015 Jak czujesz dziwny zapach w kabinie to możliwe, że rozszczelnił się parownik. Prawdopodobnie czujesz zapach oleju, który krąży w układzie z gazem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #35 Napisano 6 Sierpnia 2015 No niestety ale mam też takie podejrzenie. Aczkolwiek sprawdzając ściekającą wodę od klimy ze spodu auta nie ma śladu po UV. W sobotę ściągam zderzak, rozrobię wodę z mydłem do spryskiwacza i będę wszystkie możliwe łączenia sprawdzał bo to człowieka szlak trafia jak co roku powraca się do tematu - - - - - aktualizacja - - - - - Sprawdź czujnik cisnienia, ten na skraplaczu. Mnie leciało przez pin'y. W sobotę sprawdzę wszystkie łączenia roztworem wody z mydłem a wcześniej nabiję azotu. Zobaczymy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #36 Napisano 14 Września 2015 Nieszczelność wykryta. Nie wiem jak w tych stacjach automatycznych do klimy jest ale w moim przypadku po prostu było zbyt mało barwnika UV. Poprosiłem mechanika żeby więcej wbił barwnika UV. Po tygodniu jeżdżenia okazało się że nieszczelność jest na jednym z węży które idą od chłodnicy na łączeniu węża gumowego z aluminiowym ( zgrzew ). ewidentnie było widać jakby ktoś tłustym palcem tam złapał. Po przyświeceniu lampką UV świeciło na zielono. Tak więc ten tema zamykam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach