Skocz do zawartości
mjuka

typowa nieszczelność klimatyzacji B5FL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

Podpinam się, bo nie chce zakładać nowego wątku.

Otóż, klima nie działa, przed zimą ok, teraz już nie. Mój mechanik z racji kompleksowego grzebania w moim samochodzie, namierzył coś takiego:

02.jpg

 

Czy dobrze rozumiem, że to zielone, to jest wyciek z układu?

 

 

Pozdrawiam

01.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze rozumiesz, jest to wyciek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiedzcie mi czy jest jakis domowy sposób na pozbycie sie reszty czynnika klimatyzacji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat.

Widze panowie ze robiliscie z klimatyzacja cos. mam pytanie z innej beczki .

mam brak kabla do zaworu cisnienia klimatyzacji. moze ktos wrzucil by zdjecie skad ten kabel wychodzi zebym wiedzial gdzie go szukac?

caly bok przeszukalem, pod lampa, pod obudowa filtra i nic. znikl poprostu albo poprzednik go odcial :dupablada

 

Brak polskich znakow holenderska klawiatura.

 

Pozdrawiam

Artur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

A ja mam pytanie z innej beczki. Dziś byłem u mechanika sprawdzić klimę, bo od jakiegoś czasu nie działała. Zaczęliśmy od wymiany czynnika i oleju. Po zakończeniu w/w czynności odpalam samochód i .... przysłowiowa d..pa. Już mnie mechanik wysyłał do elektryka, gdy jeszcze zdjął osłonę silnika i okazało się, że kabelek od sprężarki nie był podpięty. Po podpięciu zaczęło dmuchać jak należy. I teraz sedno sprawy. Zadowolony wróciłem do domu kiedy sprężarka chodziła wyłączyłem silnik i pod maską - tam gdzie zawory od klimy wydobywał się szum jakby klima uchodziła, z tym że po około 3,4 sekundach dźwięk nie był słyszalnym. Moje pytanie dotyczy tego, czy klima którymś zaworem ucieka, czy odpowietrza się sama w taki sposób? Proszę o pomoc, bo jutro będę przejeżdżał obok mechanika to bym do niego na świeżo zajechał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem "syczenie" to normalny objaw po zgaszaniu auta. Wydaje mi się że chodzi o ten dźwięk u mnie tak jest:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elementem rozpreznym jest dysza wiec nadniar cisnienia musi sie rozprezyc po wyłaczeniu klimy, normalny objaw znikajacy po paru sekundach co innego jak syczy podczas pracy, swiadczy to wtedy o niedoborze czynnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK! Dzięki za szybką odp. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przedwczoraj włączyłem auto i okazało się, że jak jest na chodzie to też syczy. Przypomnę, że klimę nabijałem cztery dni wcześniej. Maszyna pokazała, że klimy wstrzeliła 609g. Czy to oznacza nieszczelność zaworu?

Edytowane przez z@q

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie jeżeli mógłbym to poproszę o poradę. To już 3 rok z rzędu jak będę nabijał klimę. Nie wiem gdzie jest nieszczelność bo maszyny ( podkreślam maszyny bo u różnych mechaników już byłem ) nie znajdują nieszczelności. Klimę nabijałem w zeszłym roku. Nie wiele jeździłem na klimie. Dziś włączyłem żeby sprawdzić czy działa przy temp. pow. 18st. Owszem sprężarka się załącza ale z nawiewów leci powietrze o takiej samej temp jak bez klimy. Przewody nie robią się zimne i gorące. myślę zatem że gazu prawie już nie ma. Gdzie tu szukać nieszczelności ? W zeszłym roku szukałem i nic nie znalazłem. Muszę to w końcu zrobić bo co roku nie będę nabijał klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzania szczelnosci uzywa sie sprezonego azotu anie maszyny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po raz kolejny. No i ciąg dalszy zabawy z klimatyzacją. W czerwcu jakos w połowie, wziąłem się za nieszczelną klimę. W warsztacie nabił mechanik azotu i zostawiliśmy auto na 30min. Wbiliśmy jakieś 15 atmosfer. Na zegarach po tym czasie nie było zauważalna nieszczelność ponieważ nie ubyło ani trochę. Więc nabiłem klimę, pojeździłem ze 2 tyg. aby ewentualne wycieki można było znaleźć. Po powrocie do mechanika wycieków nie stwierdzono. Po niecałym 1,5 miesiąca gazu prawie nie ma. dziś pojechałem aby odciągnąć gaz i pozostało go zaledwie 130g. Rozkładam już ręce bo nie mam pojęcia co jest grane... Dodam jeszcze ( być może mam tylko wrażenie takie ) ale jest coś takiego że wiadomo po wyłączonej klimatyzacji włączając nawiew czuć taki dziwny zapach ale to normalne, natomiast nawet jak klima nie była włączana przez 2 tyg. i włączają nawiew bez klimy też czuć ten zapach ( jak nie było gazu np zimą to tego zapachu nie było ) Ma ktoś jakieś pomysły? chętnie poczytam....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czujnik cisnienia, ten na skraplaczu. Mnie leciało przez pin'y.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak czujesz dziwny zapach w kabinie to możliwe, że rozszczelnił się parownik. Prawdopodobnie czujesz zapach oleju, który krąży w układzie z gazem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety ale mam też takie podejrzenie. Aczkolwiek sprawdzając ściekającą wodę od klimy ze spodu auta nie ma śladu po UV. W sobotę ściągam zderzak, rozrobię wodę z mydłem do spryskiwacza i będę wszystkie możliwe łączenia sprawdzał bo to człowieka szlak trafia jak co roku powraca się do tematu :/

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Sprawdź czujnik cisnienia, ten na skraplaczu. Mnie leciało przez pin'y.

 

W sobotę sprawdzę wszystkie łączenia roztworem wody z mydłem a wcześniej nabiję azotu. Zobaczymy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelność wykryta. Nie wiem jak w tych stacjach automatycznych do klimy jest ale w moim przypadku po prostu było zbyt mało barwnika UV. Poprosiłem mechanika żeby więcej wbił barwnika UV. Po tygodniu jeżdżenia okazało się że nieszczelność jest na jednym z węży które idą od chłodnicy na łączeniu węża gumowego z aluminiowym ( zgrzew ). ewidentnie było widać jakby ktoś tłustym palcem tam złapał. Po przyświeceniu lampką UV świeciło na zielono. Tak więc ten tema zamykam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności