Skocz do zawartości
Gość Coolkensy

Katalizator out ! ! ! pytanko !!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość krystian_s1

a jak to jest w dieslu ?? mam katalizator ale wydaje mi sie ze jest zapchany kolega mial golfa 3 z silnikiem tym samym co ja mam u siebie w pasku czyli 1.9 tdi 1Z 90 km jechalem z nim gdy jeszcze mial katalizator i samochod byl zamulony a gdy wyciol kata i wstawil strumienice to roznica byla mocno odczuwalna moj passat ma przejechane 280000 km i wyglada na to ze katalizator niebyl nigdy wymieniany co byscie mi doradzali czy mam zrobic co moj kolega czyli wywalic kata wstawic strumienice czy cos innego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Corrado

Robie co chcecie :) nie jestem ekologiem :) Mi sie wydaje ze mocy Wam wiele nie przybedzie.. kilka koni to co to za roznica..

A wlasnie i ekologiem nie jestem tylko tam mnie naszlo zeby to napisac sobie dla Was... Ja jestem fanem katalizatorkow ;))) :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lanicz
Ludzie... przemyslalem sprawe i goraco Was zapraszam do umieszczania w swoich samochodach katalizatorów..chocby takich zamiennikow za ok 350 zl.

 

.problem w tym, że w części katalizatorów np. w 2.0 8v,16v vr6 znajduje się sonda co uniemożliwia proste zastąpienie go jakimś zamiennikiem. :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to ja odgrzeje kotleta.mam pytanie chce wymienić na dniach wydech czyli tłumik końcowy tłumik środkowy złącze elastyczne no i to by było na tyle ale może przy okazji pozbyć sie katalizatora czy to coś zmieni bedzie miało pozytywny czy negatywny wpływ na silnik i ogólna jazde autem dodam, że silnik 1.8 ABS wtrysk jedno punkttowy a sonda lambda jest na samym końcu kolektorawydechowego. Prosze o doradzenie czy lepiej go wywalic i wspawać po prostu rure o takiej samej średnicy czy lepiej zostawić tego kata, a moze istnieje możliwość przeczyszczenia tego kata.

 

Temat odgrzałem przez pomyłke taż w tuningu tak jak by kto widział to nie rubcie hałasu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy okazji pozbyć sie katalizatora

Jak jest porcelana w jednym kawałku to po prostu sprzedaj a a jak popękana to zrób z niego tłumik dla zachowania pozorów na przeglądach lub zastąp go rurą a za nią wstaw tłumik jaki występował w 9A.

Ja mam ten tłumik wstawiony , z dziurawego kata zrobiłem tłumik wspawując perforowaną rurę ale wyszła kicha.....kat nadal buczy i jeszcze mi ta rura w kacie oszukuje sondę, latem wywalam całkowicie katalizator zastępując go rurą a sondę wspawam właśnie w ta rurę.

Rozważałem możliwość wstawienia pseudo tłumika zamiast kata ale to same chałupnicze wyroby, strumienica definitywnie odpada.

Wersja z rurą i trzecim tłumikiem jest najbardziej ekonomiczna i prosta do wykonania, ten tłumik kosztuje poniżej stówy , rura też z 70 zł, pozostaje tylko flanszę przespawać z katalizatora.

 

---------- Post added at 17:55 ---------- Previous post was at 17:51 ----------

 

Temat odgrzałem przez pomyłke taż w tuningu tak jak by kto widział to nie rubcie hałasu.

Spoko, admini dadzą Ci "tydzień urlopu" to się nauczysz ;):lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze no nie weim a woóle jak poznać ze kat jest zatkany kolega w carismie przewiercił kata i jeżdzi dalej niby innych dzwięków nie ma mi chodzi o to żeby było cich. A tak nawiasem to gdzi e sprzedaje sie stare katy na złomie? O strumiennicy słyszałem ale to nie dla mnei taie jakieś psełdo tuningi chce żeby było prosto i cicho a jak w tego kata mspawać rude ze starego tłumika uciąć i zrobić dziury i wspawać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak poznać ze kat jest zatkany

Świecisz lampą do środka ;), silnik by miał takiego muła że ból.

Wkład katalizatora to taka porcelana z platyną długości około 60-100 milimetrów w której są kanaliki o kwadratowym przekroju wielkości jednego milimetra.

Jak porcelana w środku czysta i nie pęknieta (bardzo dzwoni gdy pęknie wkład) to można zostawić, żaden tłumik nie wycisza wydechu tak jak katalizator.

a jak w tego kata mspawać rude ze starego tłumika uciąć i zrobić dziury i wspawać?

Oczywiście tak, z ta różnicą że najlepiej to wspawać cienkościenną rurę (jak jest możliwość to nierdzewna ) z ponawiercanymi własnoręcznie otworami i dodatkowo można wygłuszyć włóknem szklanym z jakiegoś starego tłumika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to super czyli nie warto wywalac kata jak chce żeby było ciszej. A mam jeszcze jedno pytanie czy jak wezme rure z samego końca wydechu no tam jest najbardziej zdrowa nawierce wspawam i takie tam to czy nie zmieni nic na pewno w dzwięku i czy na sąde to nie wpłynie. Może głupie pytanie ale nie chciał bym tego rozkalibrować poza tym jeśli bedzie tak jak piszesz w porzadku z ta porcelanka to zostaje nie bede kombinował jak jawka mustang pod górke.Dzieki bardzo. :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku gdy z kata robimy tłumik to może być dużo głośniej, włókno szklane skutecvznie to zniweluje, jest jednak ryzyko że gdy po jakims czasie ta wstawiona rura zgnije to wata skutecznie zatka wydech.

Jeśli sonda jest wstawiona przed katalizatorem to okey, gdy jednak jest w obudowie kata. to trzeba wyciąć nakrętkę od niej i wspawać w rurę kolektorową.

jeśli bedzie tak jak piszesz w porzadku z ta porcelanka to zostaje

To jest najlepsze rozwiązanie.

Po wywaleniu katalizatora strasznie z wydechu zimą wali parą wodną, dość brzydko to wygląda i szybciej koroduje reszta wydechu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się katalizator rozleciał. I musiałem go wytłuc. Auto chodziło głośniej i bardziej "pierdząco" :) Skończyło się na wycięciu puchy kata, wspawaniu rurki i zastosowaniu tłumika środkowego od wersji gaźnikowej. Montuje się go zamiast tej długiej rury między katem a tłumikiem środkowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy już o tym pisałem, ale jak zbyt pochopnie pozbędziesz się kata to możesz tego żałować podczas przeglądu. Zwykle diagności nie zwracają na to uwagi, ale jak się trafi upierdliwiec to może być kłopot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak masz w dowodzie kat. wpisany to lepiej zostaw puszke:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No już wymieniłem, a co do kąta to był ktoś pierwszy rura wspawana w środek ale bardzo ładnie źrebione teraz chodzi bardzo cicho i o to chodziło:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rura wspawana w środek ale bardzo ładnie źrebione

W kata wspawana czy jak? Dziurawiłeś ją i kata wypchałeś włóknem? Nie dzwoni i nie ryczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem nic przy katalizatorze bo ktoś był pierwszy i tam coś robił na pewno nie ma wkładu a wygląda na to że jest czymś wypełniony a w środku jest rura tylko teraz mam inny tłumił końcómyw ten z takim szerokim końcem i taki basowy oddźwięk daje no ale tego nie słychać w samochodzie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności