Skocz do zawartości
jabber1981

wyciek płynu chłodniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Forumowiczów.

Posiadam Passata B6 2.0 TDI-CR DSG 170KM w wersji kombi (High Line) z 2010.12 z przebiegiem 405.000 (od nowości) :)

Od około 4 miesięcy zaczął ubywać mi płyn chłodniczy w układzie chłodzenia bez żadnych oznak - na początku dno zbiornika wyrównawczego osiągał po dystansie 3.000-4.000km, teraz już po około 1.000km... Z samochodem byłem w ASO Lellek Opole, gdzie za 150pln wykonano test szczelności układu. Nie wykazał obecności CO2, ani spadku ciśnienia (podobno testowali pod ciśnieniem 2 barów). Zasugerowali dalszy demontaż samochodu w celu poszukiwań za około 700pln, z czego na razie zrezygnowałem. :)

Z wymienionych na forum objawów nie występuje u mnie nic. Ani nie dymi na biało, dywaniki suche, szyby nie parują, silnik i osłona dolna sucha jak Sahara. Przewody suche, mocy nie traci, nie pali więcej niż zwykle, korek oleju czysty, płyn w zbiorniczku czysty. Wlałem do układu barwnik UV, ale nawet pod lampą UV nic nie wykryłem. Gdzie więc może dochodzić do "wyparowania" tego z układu jeśli symptomy na to nie wskazują? Uszczelka = powinno dymić na biało. Chłodniczka spalin = powinno dymić na biało. Pompa wody = powinien być ślad po wycieku. "Legendarny plastikowy trójnik" = suchy.

Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

img_4708.jpg

uszczelka króćca wody, koszt w ASO 16pln,
ja akurat dolewałem 1litr na 15tys. km, po wymianie tej uszczelki - spokój
spróbuj, a nóż to może być to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, mfrydel napisał:

Uszczelka = powinno dymić na biało

Absolutnie nie, ja miałem padniętą UPG i nic mi nie dymiło na biało. Nie miałem żadnych objawów, o których pisałeś.
Sprawdzałeś twardość węży? Bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@raxis

OK, będę niedługo wymieniał rozrząd wraz pompą wody, to poproszę o ewentualną wymianę tej uszczelki (ona z tego co się orientuję jest po przeciwnej stronie bloku co pompa). Skąd wiedziałeś, że to ta uszczelka? Miałeś jakieś zacieki na bloku?

@Duży

Węże są miękkie (te grube). W zbiorniczku jak zaleję ponad zgrzew (połowę) to wokół wewnętrznego przelewu są mikroskopijne bąbelki, ale pojawiają się bardzo powoli i są ledwo zauważalne. raczej wygląda to na własność płynu chłodniczego, niż "bulgotanie" jak na zamieszczonych na forum filmikach. Przypominam, że była sprawdzana szczelność układu w ASO, gdzie nic nie wykryli (chyba, że tak kontrolowali).

Jak wyglądała UPG po wyjęciu? Widoczna była nieszczelność? Musiałeś planować? Jakie to są koszty po za ASO?

Edytowane przez mfrydel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli węże miękkie następnego dnia po jeżdżeniu, nie ma psyknięcia przy odkręcaniu korka ani bąbelków przy przelewaniu się płynu, to raczej nie uszczelka.
Głowica była planowana, płaciłem 6 lat temu 1000 zł brutto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Powracam z tematem ubytku płynu chłodniczego... Zaobserwowałem, że bezpośrednio po uruchomieniu silnika przez jakiś czas z tyłu wydobywa się biały dym/para. Wcześniej myślałem, że to normalne - jest zima, zimno to i spaliny bardziej widać.

W połowie lutego przystąpiłem do naprawy. Rozkręciliśmy EGR i oprócz nagaru widać w nim było dużo wilgoci... Mechanik twierdził, że przyczyną jest chłodniczka spalin. Po zakupie w ASO (ok. 1500pln) i wymianie zalaliśmy płyn chłodniczy i... po 500km znowu zbiornik pusty! Dowiedziałem się jednak, że w B6 po wymianie płynu bez odpowietrzania trzeba jeszcze uzupełnić 3,5L. I faktycznie, po tygodniu uzupełniania dokładnie 3,5L i po problemie! Od 28 lutego do dziś zrobiłem już 2500km i płyn w zbiorniczku ani nie drgnął.

IMG_3890.JPG1. Przyłącza EGR

IMG_3891.JPG2. Przyłącza EGR

IMG_4312.JPG3. Nowa chłodniczka spalin

IMG_4353.JPG4. Chłodniczka spalin zaraz po demontażu.

IMG_4354.JPG5. Chłodniczka spalin zaraz po demontażu.

Edytowane przez mfrydel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam fanów VW,

w moim 1.4 TSI zaczęło mi ubywać płynu w zbiorniczku.

Pod koniec grudnia przy wymianie oleju zauważyłem, że delikatnie ubyło płynu. Dolałem i nie zauważyłem przez miesiac ubytków. Wczoraj odpalam auto i nagle informacja o małej ilości płynu.

Dolałem, troszkę pojeździłem (100 km) i ubytków brak. Auto postało 1h i ubytków brak.

Rano idę do auta, otwieram maskę i widzę, że minimalnie płynu ubyło a pod autem sucho.

Gdzie szukać potecjalnego winowajcy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc. 

Od jakis 9 mcy jestem posiadaczem Passata CC 2008r. 2.0tdi 140km z dpf w manualnej skrzyni. Do tej pory nie mialem zadnych objawow niepokojących. No i wlasnie chyba takie sie zaczely tylko nie wiem co "naprawic" zeby problem usunac. Do sedna od kilkunastu dni kopci na bialo i to dosyc mocno. Wydaje mi sie ze jak sie rozgrzeje silnik to przestaje. A bywa tak ze nawet na zimnym silniku nie pusci nawet dymka nawet jak przydusze mocniej gaz. To jeden problem a drugi taki ze zaczal mi pobierac dosyc szybko plyn chlodniczy tj. Jakies 1.5l na miesiac. Cisnienie w zbiorniku trzyma. Wtryskiwacze przy zakupie sprawdzalem i byly w stanie idealnym ale to bylo 9mcy temu. Jaka jest przyczyna kopcenia na bialo (tak jak napisalem raz kopci a innego dnia nie puści nawet dymka) i szybkie zuzywanie plynu chłodniczego (nie zauważyłem plam na podłożu)  Panowie prosze o pomoc bo pytam po mechanikach i rozne wersje od wtryskiwaczy po uszczelke pod glowica na dpf konczac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wtedy chyba by kopcil non stop i na niebiesko ? A nie raz kopci raz nie na bialo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie uszczelka pod głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Noizer napisał:

Czesc. 

Od jakis 9 mcy jestem posiadaczem Passata CC 2008r. 2.0tdi 140km z dpf w manualnej skrzyni. Do tej pory nie mialem zadnych objawow niepokojących. No i wlasnie chyba takie sie zaczely tylko nie wiem co "naprawic" zeby problem usunac. Do sedna od kilkunastu dni kopci na bialo i to dosyc mocno. Wydaje mi sie ze jak sie rozgrzeje silnik to przestaje. A bywa tak ze nawet na zimnym silniku nie pusci nawet dymka nawet jak przydusze mocniej gaz. To jeden problem a drugi taki ze zaczal mi pobierac dosyc szybko plyn chlodniczy tj. Jakies 1.5l na miesiac. Cisnienie w zbiorniku trzyma. Wtryskiwacze przy zakupie sprawdzalem i byly w stanie idealnym ale to bylo 9mcy temu. Jaka jest przyczyna kopcenia na bialo (tak jak napisalem raz kopci a innego dnia nie puści nawet dymka) i szybkie zuzywanie plynu chłodniczego (nie zauważyłem plam na podłożu)  Panowie prosze o pomoc bo pytam po mechanikach i rozne wersje od wtryskiwaczy po uszczelke pod glowica na dpf konczac.

Bardzo podobny miałem przypadek z silnikiem CBBB wręcz identyczny.Okazało się że głowica była pęknięta na kanale wydechowym.Dodatkowo uszkodzeniu uległa turbosprężarka. Tester na zawartość spalin w układzie chłodzenia nic tu nie pomoże.Jedyne co Ci mogę podpowiedzieć to demontaż turbosprężarki z kolektorem wydechowym i ocena kanałów pod kątem wypłukania nagaru poprzez przedostający się płyn chłodzący.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli do wymiany glowica czy uszczelka ? 

Dodam ze od rana zrobilem 50km i nic nie dymi .. dziwne bo chyha caly czas by dymil ?

Edytowane przez Noizer
Dopisanie tekstu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klient u nas wymienił głowicę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

200km dzisiaj zrobione i zero kopcenia. Przy problemach z glowica uszczelka nie powinien dymic non stop ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem  . Otóż : wsiadam rano do auta , poziom płynu poniżej min  , kontrolka wyje , przejadę się kawałek , płyn się nagrzeje , otwieram maskę  , otwieram korek i poziom płynu wyskakuje do właściwego poziomu . Termostat wymieniany ,  zbiorniczek płyny + korek też , test na  CO 2 dwa razy ujemnie  . Czy ktoś spotkał się z czymś  takim  ? Z góry dziękuje za radę .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności