Skocz do zawartości
jabber1981

wyciek płynu chłodniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jako ze to jest moj 1 post prosze o wyrozumialosc.

Passata posiadam od okolo miesiaca,niestety zauwazylem ubytek dosc spory plynu g12.na 2500km dolalem 1litr.

Nie ma zadnych wyciekow zewnetrznych,wiem powiecie glowica albo uszczelka pod nią.

dzis zrobilem test co2-zero spalin,weze miekkie,nie dymi na bialo,nie zauwazylem oleju w plynie i na odwrot.silnik chodzi rowno. plyn ucieka tylko przy duzej predkosci ,ale nie moge tego potwierdzic na 100%.

czy ktos moglby mi doradzic lub mial taka przypadlosc w swoim pasku? \

dziekuje z gory za rady.pozdrawiam Michał.

 

 

 

wracajac do mojego watku...po wizycie u "magika" ,sprawdzeniu co2,podlaczeniu pod sprezarke...zostalo mu tylko sprawdzenie uszczelki. jako ze to byl piatek,zajechalem po nowy korek od zbiorniczka.razem z zalewającą mnie krwią przeoralem pasaciuka na dystansie 25km,i co zastalem...nieszczelnosc zbiorniczka na łączeniu-spawie,wywalilo z 0,6l. w pn zostanie wymieniony.zobaczymy co dalej:) oby na tym sie skonczylo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się że mam podobny problem co forumowicze w/w postach w moim b6 2.0tsi dzis jadąc predkoscia 60 km/h zaswiecila sie kontrolka temperatury z z komunikatem że musze się zatrzymac. Zatrzymalem sie z gasilem silnik poczym po krótkiej przerwie odpaliłem kontrolka i komunikat nie wyskoczył ponownie, dojechałem do domu i go zostawiłem, po 3,5h wrociłem do auta by spprawdzić czy plyn jest, plyn byl na maxa, w srodku zbiorniczka zadnych plam korek zdrowy, tkneło mnie coś i prawdziłem stan oleju było na minimum, odkręcajac korek od oleju ktory tez jest zdrowy/czysty ale po odkręceniu owego korka ulatniał się jakiś dymek/para, po takim czasie to raczej i silnik by wystygł jak i olej, przejechałem sie kawałek i na zwyklym włączonym nawiewie do kabiny wpadał lekko wyczuwalny smrud ( cieżko to do czegos porównac) a po włączeniu klimy smród znika.

Brak białego dymu z ruru dodam tylko za czasem/ rzadko na zimnym delikatnie nie rowno pracuje silnik na obrotach nie zauwazalne tylko czuc

Ktos mial podobny przypadek lub wie co to oznacza? Nie chce bagatelizować takiego dziwnego zachowania auta

Edytowane przez Pachos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi też ubywa od max do min w jakies 2-3 tyg w zależności od dlugosci trasy (im dluzsza tym szybciej ubywa). ostatnio wlazlem pod auto i zauwazylem rozowe kropelki pod lewą strona chlodnicy. Myslicie, ze goracy plyn bedzie mi uciekal szyciej? im mniej jezdze tym mniej ubywa. Na dniach wyciagam chlodnice i lokalizuje dziure.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie chłodnica miała nieszczelności przy obu dolnych uchwytach. Na początku ubywał litr na 5kkm, przed wymianą już pół litra na 500km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Was,

mam do was pytanie o sugestie, bo mi odpadaja pomysly, kreatywnosc mechanikow ograniczona jest do nastepnych drogich badan...

ubywal mi plyn, delikatnie, raz na pol roku mala dolewka, no ale z czasem zwiekszylo sie zapotrzebowanie na dolewki dosc znacznie.

ogladali, szukali nie widzieli nic.

sprawdzili chlodniczke - wymontowali, napompowali kilka bar, do wiaderka z woda - nic!

czyli glowica - zrobillem glowice (plus panewki plus ....) glowica nie byla peknieta, test na szczelnosc przeszla, uszczelka byla ostro wymeczona - 300 tysi.

 

jak to po glowicy, auto lepiej chodzi, plus regulacja wtryskow po zlozeniu, wydawalo sie ze super, ale zapotrzebowanie na plyn jak bylo tak jest! no to poszlo ze to napewno chlodniczki - zrobiony baypass - nic! plyn cos zjada, olej czysty, wjechalem na snieg nic z pod auta nie wykapalo, odpadam, macie jakies pomysly?

pozdrawiam

Lukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś znacznik do płynu wlać i w świetle UV szukać plam, bo on po wycieku dość szybko odparowuje i w zasadzie bezśladowo...

Tak chyba robią z klimą..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakiś znacznik do płynu wlać i w świetle UV szukać plam, bo on po wycieku dość szybko odparowuje i w zasadzie bezśladowo...

Tak chyba robią z klimą..

No tak, myslalem troche, tylko jeden od klim poprostu sie boi, mowi ze wolalby nie - btw rozpitala mnie fakt jak chce za cos zaplacic, a ktos kreci glowa, przeciez oczywiste jest ze biore na siebie ryzyko jak cos pojdzie nie tak,

 

Jeden od chlodnic mowil mi ze sa skarby swiata nie wolno! tak jakby ten passat byl megaskarbem...

 

A technicznie, zaden spotkany dostawca kontrastu nie byl w stanie powiedziec czy przetrwa on probe temperaturowa,

kontrast normalnie w klimach zmiga blisko 0 st

 

ktos ma doswiadczenia z kontrastem?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pompowałeś układ przyrządem do cisnieniowego testu ukl chłodzenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A pompowałeś układ przyrządem do cisnieniowego testu ukl chłodzenia?

 

no nie, a jak to zrobic?

jest jakis zawor czy trzeba kombinowac?

do ilu trzeba napompowac? jak dlugo przeprowadzac probe?

 

kojarzycie kogos we wro kto sie tym zajmuje?

 

pzdr

L.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no nie, a jak to zrobic?

jest jakis zawor czy trzeba kombinowac?

do ilu trzeba napompowac? jak dlugo przeprowadzac probe?

 

kojarzycie kogos we wro kto sie tym zajmuje?

 

pzdr

L.

 

Mam do was jeszcze jedno pytanie,

korek jak odkrecam to syka, ale caly jak bo odwroce jest "zaparowany" - mnostwo skroplin w jego przestrzeni.

Jak dobrze patrze na jego konstrukcje to para, powinna sie odbic od zarorka ktory jest w "rdzeniu" korka,

 

czyzby ta uszczeleczka puszczala pare?

L.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem z moim Passatem.

Po agresywnej jezdzie wyrzuca mi płyn z zbiorniczka wyrównawczego odcinek 400 km autostarda 160-180km potrafił wypluć 0,5l.

Silnik to 2.0tdi CBAB Comon rail 2009 rok.

Dodam że olej w porządku mazi na korku nie ma, bąbelków nie ma w zbiorniczku, normalnie przyspiesza i temperatura cały czas 90 stopni, dodam że chłodnica spalin była wymieniana pół roku temu bo przegniła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie - czy po zignorowaniu komunikatu, żeby sprawdzić płyn bo mało - sucho w zbiorniczku - myślę dojadę to tylko 10km przecież płyn jest w chłodnicy i bloku, po kilkuset metrach - tryb awaryjny - auto nie chce jechać, muli 1km/h, zrzucając bieg wkręca się na obroty z biegiem nie jedzie. Auto zgaszone, płyn dolany, odpalony jedzie normalnie. Teraz pytanie - czy z tak mało poważnego problemu auto może aż przejść w taki tryb awaryjny?

 

Dzięki i pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to mało poważny problem to życzę Ci powodzenia. Trzeba było chociaż wody dolać a nie jechać z ubytkiem. Pewnie silnik głośniej pracował i temp. płynu była wysoka? Teraz to bym sprawdził przyczynę ubytku płynu i po usunięciu usterki zalał układ nowym płynem. Jeśli chodzi o Twoje pytanie to jak najbardziej samochód przejdzie w tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli chodzi o Twoje pytanie to jak najbardziej samochód przejdzie w tryb awaryjny.

 

i o odpowiedź mi chodziło, dziękuję. A stało się to po starcie w parkingu w pracy, silnik był zimny, a po przejściu w tryb awaryjny zjechałem na chodnik i dolałem płynu kolego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam do was jeszcze jedno pytanie,

korek jak odkrecam to syka, ale caly jak bo odwroce jest "zaparowany" - mnostwo skroplin w jego przestrzeni.

Jak dobrze patrze na jego konstrukcje to para, powinna sie odbic od zarorka ktory jest w "rdzeniu" korka,

 

czyzby ta uszczeleczka puszczala pare?

L.

 

dla tych co beda szukac w temacie, nie ma sie co ludzic, jak ucieka plyn i nie widac ktoredy to wiadomo ze rura wydechowa...

u mnie byl pekniety kanal wylotowy spalin. Nie radze zwlekac z tematem, zalewany a dokladniej zaparowywany DPF nie funkcjonuje dobrze.

pozdrawiam

Lukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dla tych co beda szukac w temacie, nie ma sie co ludzic, jak ucieka plyn i nie widac ktoredy to wiadomo ze rura wydechowa...

u mnie byl pekniety kanal wylotowy spalin. Nie radze zwlekac z tematem, zalewany a dokladniej zaparowywany DPF nie funkcjonuje dobrze.

pozdrawiam

Lukas

Łukasz jaki miał przebieg Twój pasek, jak puściła głowica?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dla tych co beda szukac w temacie, nie ma sie co ludzic, jak ucieka plyn i nie widac ktoredy to wiadomo ze rura wydechowa...

u mnie byl pekniety kanal wylotowy spalin. Nie radze zwlekac z tematem, zalewany a dokladniej zaparowywany DPF nie funkcjonuje dobrze.

pozdrawiam

Lukasz

 

 

Jakie objawy zalanego DPF? Bo ja nie mam zadnych objawow. Test na Co2 ? Báble w zbiorniczku?

Edytowane przez mruku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dla tych co beda szukac w temacie, nie ma sie co ludzic, jak ucieka plyn i nie widac ktoredy to wiadomo ze rura wydechowa...

u mnie byl pekniety kanal wylotowy spalin. Nie radze zwlekac z tematem, zalewany a dokladniej zaparowywany DPF nie funkcjonuje dobrze.

pozdrawiam

Lukasz

 

tak proszę co u mnie było:pompa.jpg

 

z pompy wody leciało powolutku, zresztą jak znika powoli płyn i nie wali ciśnienie do zbiorniczek to nie głowica ani uszczelka!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy.

A czy któryś z posiadaczy B7 miał może problem z wyciekiem płynu chłodniczego?

Przy dynamicznej jeździe lub po prostu dłuższej trasie zauważyłem wyciek płynu (ok 300ml na 1000km)

W serwisie VW wycieku nie widzieli, stwierdzili że auto trzeba zostawić na dłużej, ale zrezygnowałem

gdyż 260zł za godzinę sprawdzania to lekka przesada.

Czy ktoś miałby pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie przy przebiegu 115 tys pompa wody zaczeła przeciekać najpierw delikatnie ale po kolejnych 2 tys już mocno. Dodam tylko że puszczała najbardziej po zgaszeniu auta (pompa wymieniona na koszt vw)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności