Skocz do zawartości
Baro

Co dziś zrobiłem w swoim VW

Rekomendowane odpowiedzi

Zamontowałem nowe radyjko. Nie spodziewałem się jakiej mega jakości dźwięku, ale jest DUŻO lepiej niż na Gamma V czy Pajonierze.

Głośniki 4 x 3G0035453 z passata B8. crazy.gif

 

20190620-101256.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Smokey eyes dla mojego "pupila" :hyhy:

IMG_20190622_180321.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.06.2019 o 11:52, jihad napisał:

Zamontowałem nowe radyjko. Nie spodziewałem się jakiej mega jakości dźwięku, ale jest DUŻO lepiej niż na Gamma V czy Pajonierze.

Głośniki 4 x 3G0035453 z passata B8. crazy.gif

Jak oceniasz jakość dźwięku tych głośników z B8 i czy masz porównanie z innymi zestawami?   

 

 

 

@kolec Tylko trochę skaleczyłeś pupila tymi ledami :P 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, StreamHD napisał:

Jak oceniasz jakość dźwięku tych głośników z B8 i czy masz porównanie z innymi zestawami?   

 

Nie mam porównania. Tylko z oryginałami kilkunastoletnimi, w których już pękały membrany. Ale ja nie jestem fanem subwooferów, wygłuszania itp.rzeczy.

To co oferuje fabryka jest dla mnie wystarczające, o ile jest sprawne. Co do głośników to myślę, że oryginalne z B5 grałyby tak samo, ale kupowanie nawet z końca produkcji B5 FL nie ma sensu, a nowe to kosmos cena, o ile są dostępne. Te z B8 kupiłem za 100 zł komplet i w tej cenie NIE MOŻNA kupić nic lepszego.

 

 

1 godzinę temu, StreamHD napisał:

@kolec Tylko trochę skaleczyłeś pupila tymi ledami :P 

I listwami "chrom" na osłonie chłodnicy o ile dobrze widzę.

Edytowane przez jihad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, jihad napisał:

I listwami "chrom" na osłonie chłodnicy o ile dobrze widzę.

Listwami to go pokaleczył albo producent albo poprzedni właściciel bo takiego go kupiłem, ale zaczynam się właśnie zastanawiać nad wymianą bo nie dość, że zaśniedziałe to zaczynają się odklejać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem mały serwis. A mianowicie wymieniony został olej w silniku, płyn G 13, napinacz paska PK i sam pasek. Sama rolka napinacz po 152 tyś. km miała luz na boki.

20190722_172548.jpg

20190722_181946.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.06.2019 o 23:00, StreamHD napisał:

Odrestaurowałem go bo wyglądał ohydnie po zimie i kopaniu go po garażu.

Widzę, że ozonator zbudowany z obudowy zasilacza od peceta. A co w środku siedzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem z pomocą kolegi Tomcio zamek tylnej klapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, 77Marek napisał:

zamek tylnej klapy

Co założyłeś? Ori czy jakiś zamiennik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oryginał?. Dziś rano w drodze do pracy zamek zaczął wariować. W poprzednim passsacie b6 miałem ten sam problem i w modelu b5 również.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, tomektt napisał:

Kuiplem juz nowy napinacz i w tylnej czesci jest otwor na srube czyli sruba mocujaca znajduje sie... no wlasnie gdzie?

Dzieki

Z tyłu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No może nie dziś, ale w tym tygodniu:

  • Wymienione końcówki drążka
  • Ustawiona geometria
  • Założone lampki drzwi
  • Przygotowane wiązki do lampek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio take coś wpadło na pokład zamiast oryginału  

IMG_20190720_165720_HHT.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 godziny temu, StreamHD napisał:

No i nawet pasuje dobrze! Nowoczesne ale jeszcze stonowane. 

I generalnie o to mi chodziło. Miało nie narobić dziadostwa na pokładzie i pasować kolorystycznie co chyba się nieźle udało :hyhy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR OFF + soft na @200KM/410NM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mkpol napisał:

EGR OFF + soft na @200KM/410NM

Gdzie robiłeś soft Marku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Cinsofcie 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś zainstalowałem nowe światło w garażu. 

30 watowe 2700lm 4000k ledy zamontowane w rogach garażu. Teraz można sobie wygodnie działać. Auto oświetlone z każdej strony mocnym światłem.

EDIT: teraz mam tak lux jasno, że w środku auta sobie siedzę i wszystko widzę bardzo wyraźnie.  Można prać, myć, odkurzać nocą.

Edytowane przez StreamHD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem dla innego forum taką tam relację z płukania i przeklejam tutaj, może ktoś sobie z ciekawością przeczyta.

 

 Oto relacja z zabiegu płukania silniku z dodatkiem Archoil 9100, 2820 i 2300

Uczestnicy akcji
284738ead9761604med.jpg


A więc informacje najpierw:

VW PASSAT B5 FL   1.9 TDI-PD  AVB 101KM z turbiną i komponentami z AWX podciągnięty na 140KM. 
Przebieg 435 000. U mnie od 380 000. Nigdy nie płukany przynajmniej od 10 lat jak go znam i nie przezemnie do dziś. Jak znam auto to robiło praktycznie tylko trasy i u mnie robi tak samo.

Kupiłem go na Castrolu Edge. Olej mu zmieniałem co 10 000. Przez auto przelały się oleje 5W40 505.01 :
- CASTROL EDGE 
- MOTUL SPECIFIC
- PENRITE ENVIRO+
- AMSOIL AFL
- EUROL FLUENCE + AR9100 + AR2300 na 5000 kilometrów
- Aktualnie RAVENOL VPD


Proces przebiegał tak:
- Wlałem EUROL FLUENCE + AR9100. Na 5000 przed wymianą dodałem AR2300
- Zlałem Eurol, wlałem dla płukania ORLEN przejechałem się na nim 30KM po czym wlałem AR2820 na 20 minut.
- Zlałem Orlen + AR i przelałem każdy kanał w silniku resztkami nieużywanego Eurola i Orlenu.
- Wlałem Ravenol VPD

Za każdym razem strzykawką z wężykiem odsysałem ile się tylko dało oleju z zakamarków w filtrze czy chłodniczce oleju, a także w kanałach pod pokrywą silnika kiedy miałem zdjętą do zdjęć. Do 200ml oleju tak można wyciągnąć.


O to fotki i opis.


ZDJĘCIA PRZEGRÓD SILNIKA PRZED, W  TRAKCIE i PO PŁUKANIU.
Lewa kolumna to stan przed dodaniem AR 2300 i 2280. Środkowa kolumna to stan po 5000km na AR 2300. Prawa strona to stan po użyciu AR2300 i AR2820.

acfc5a3863713548med.jpg
0bb84df45ec42c82med.jpg
9950b26330fd7ac4med.jpg
b6a258d76bccd0bamed.jpg
dae63e6293e5630bmed.jpg
6cf6a8ef06b8f6fdmed.jpg
84b0ddbb120eac09med.jpg
73da88678c74d6acmed.jpg

Kolejne zdjęcia pokazują stan filtrów.

Filtr po 10 000km na EUROL FLUENCE + AR9100 w tym 5000km z AR2300

fd072e1108601d84med.jpg

Filtr po użyciu jeździe 30km na ORLEN PLATINUM MAX EXPERT i po płukaniu 20 minut z dodatkiem AR 2820
53792f626ef42d57med.jpg

W obu przypadkach nie znalazłem najdrobniejszego zabrudzenia.


Kolejne zdjęcia to wygląd i kondycja olejów:

Od lewej strony EUROL 10000km -> Orlen po płukaniu -> Ravenol po 40km jazdy -> Orlen po 30km jazdy
ec1862f4cbe30932med.jpg

c1df33ad754ba148med.jpg

4bb8c65d9b255a8bmed.jpg

Moje obserwacje:
Zdjęcia tego nie pokażą do końca ale Ravenol tylko wydaje się czarnawy, a gdy go się przelewa to jest jeszcze całkiem czysty i prześwitujący. Widać też w nim charakterystyczne bąbelki i pęcherzyki jak w świeżym oleju. W świeżym Orlenie po jeździe 30km już prawie ich nie widać i jest zdecydowanie ciemniejszy i nie widać w nim świeżości mimo, że zrobił ledwie 30 km.


- Kiedy przewracałem butelki do góry dnem to Eurol bardzo długo trzyma się na ściankach butelki i jest mega czarny
- Orlen po płukaniu jest trochę jaśniejszy i rzadszy ale nadal dużo ciemniejszy od Ravenola po 40km. Trzyma się ścianek krócej niż Eurol ale dużo dłużej niż Ravenol i Orlen po 30km.
- Ravenol po 40km ścieka natychmiast i zostawia czystą butelkę.
- Orlen po 30km ścieka dosyć szybko ale nie odrazu i sporo dłużej niż Ravenol po 40km


Kolejne zdjęcia to widok olejów rozlanych na chłonne ręczniki papierowe i do metalowych zakrętek
bca7b8501d36a44cmed.jpg
3d6ccaa7529e96a3med.jpg
f552ae4be21ccf13med.jpg
8c227b5faeff2f8emed.jpg
c1385691c2c4bdb0med.jpg

398ede4cf4915d85med.jpg
86ed599f285eff3emed.jpg
1b8ee640d1adc2abmed.jpg
adcc05dcd7c7e426med.jpg

b673bf3ef01a6359med.jpg
ffb048407ef31f6cmed.jpg

Pomagał specjalistyczny system chłodzenia silnika między kolejnymi zmianami :D
3bad12b1e4ee8698med.jpg

Teraz kilka wykresów i informacji

Na każdym z olejów jechałem tak żeby go nagrzać do 100 stopni, a potem zawrotka i jazda z prędkością około 150km/h przez kilka kilometrów żeby nagrzać olej i powrót do domu przez około 10km trasą z prędkością 90 - 120 km/h i 2 kilometry przez miasto do garażu.

Na wykresach macie prędkość, temp oleju, otoczenia, płynu, prędkość i inne. Można wyłączać zbędne dane klikając na kwadraciki nad wykresem i wykres jest czytelniejszy
Mierzyłem tylko fragment kiedy olej osiągnął 100 stopni i wtedy przyspieszałem do okolic 150km/h i jechałem daleko jak mogłem ale pas był krótki, potem wyłączałem logowanie i bez zatrzymywania do domu 10km trasą + 2km miastem. Cały czas spoglądałem na laptopa i opowiem obserwacje.

Wykresy:

EUROL https://log.malonetuning.com/chart/265492#H8KLCAB3SWldAgN1wo9BCsKDMBBFw6%2FCksO1BBpNw5vDg8KIwovCtBk0wqBGJhPDkcKewr7CicKBw5JSw53CvsO3w78fwqZpBMOhw6gXwpTDlsKwCcOIAi5QwrXDsMKPK8Kowo%2FCscOKw7jDqcOHwofCm1B2w6TDoxzDkkjCgcKDJ8O3w4LCvCk6wpzCkAzCoyhmWsKQWMKywpfCqzTCq8OLwo0yZMKswpXDmwcJcl3Dj3slXcO7Ek3CikMNGsKucMKDewtCw60hE8OZwod5cMO7G0pnw5Q7w7vDs8KcBsKmwohHwqY%2BNcOVwqlRw4XCtG8rPMKDw4NIAQAA

ORLEN https://log.malonetuning.com/chart/265656#H8KLCADDgklpXQIDdcKPw4sKwoMwEEXDvyXDqwk0wr7DujHDoiJtwoYYUCPDoyjDmsKvwq9JwqDCtMOUbMOPwrnDtw7Dk8K2woJww7QbSsKjWS%2FDiAJuUHTDsMKPCyjCr8KxCsO4w6nDh8KHwptQWsOyw6vCvMKcIwkOwp7DnAvDg8KmwrA4IWlGwpHDjMK0IcKxZC93wql3FxppSBsjwo8PEsOkbMOPwrFyXsO7EsOtGcKHEirCqMKhwoF7B0LDhcKQXsOZL8Ozw6DDohvCqgrCqHfDpsOnwrkawphWwrwyTcOWVFlTZk3CkTUqwpnDrg3Dih%2FCu8KKfAEAAA%3D%3D

RAVENOL
https://log.malonetuning.com/chart/265657#H8KLCADDuUlpXQIDdcKPw4sKwoMwEEXDvyXDqwk0wr7DujHDoiJtwoYYUCPDoyjDmsKvwq9JwqDCtMOUbMOPwrnDtw7Dk8K2woJww7QbSsKjWS%2FDiAJuUHTDsMKPCyjCr8KxCsO4w6nDh8KHwptQWsOyw6vCvMKcIwkOwp7DnAvDg8KmwrA4IWlGwpHDjMK0IcKxZC93wql3FxppSBsjwo8PEsOkbMOPwrFyXsO7EsOtGcKHEirCqMKhwoF7B0LDhcKQXsOZL8Ozw6DDohvCqgrCqHfDpsO3OWBaw7HDisKowqwpwrPCpsOKwpo6a8KaZMK6N8KAG8O2THwBAAA%3D

Obserwacje: Każdy z olejów po osiągnięciu 100 stopni, podczas butowania dociągał szybko do 105-107 stopni, najbardziej nagrzał się Ravenol bo 107 stopni. Potem jak wracałem trasą do domu to każdy z olejów trzymał temp 101- 104 stopnie przy prędkościach 90 - 120 przez 10km. Najdłużej stygł Ravenol. Potem kiedy jechałem przez miasto i wjechałem do  garażu to każdy miał 98 stopni. Na wykresach są temp otoczenia i płynu, więc można brać poprawki.


To tyle. Moje wnioski są takie, że faktycznie jak zlałem Eurola i odrazu wlałem Orlen, przejechałem na nim te 30km to wyleciał dosyć czarny. Potem jak przepłukałem silnik tym Orlenem z użyciem AR to wlany w jego miejsce Ravenol po nawet trochę dłuższej trasie jest w wielokrotnie lepszym stanie.
Siłą rzeczy Ravenol miał łatwiej ale mimo wszystko widać, że w silniku siedział czarny syf, który błyskawicznie skaził Orlen, a po AR, Ravenol zachował czystość i wygląd świeżego oleju. 

Co do temp to Ravenol osiągnął najwyższą ale różnice są marginalne bo to ledwie 2 stopnie czyli margines błędu.  Temp pracy oleju była taka sama na zużytym Eurolu z dodatkami AR, świeżym Orlenie i świeżym Ravenolu.  

To tyle.

Edytowane przez StreamHD
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności