Skocz do zawartości
Gość adamkrak1

Czy istnieją szczegółowe info nt 1.4 tsi 122KM ?

Rekomendowane odpowiedzi

W najbliższym czasie chcę kupić passata i zastanawiam się nad silnikiem. Dotychczas jeździłem MeganeII kombi 1250kg 1.6 113 KM, mom obr 150 Nm i zastanawim się czy passat z silnikiem 1.4 będzie podobnie a może lepiej sie sprawował. Głównie jeżdżę po mieście, kilka razy w roku dłuższe wyjazdy w Poskę czy to za granicę. Jak ten silnik radzi sobie kiedy jedzie w nim czwórka osób a bagażnik jest załadowany? Mieszkam w Poznaniu i jeśli któryś z panów chciałby się bliżej podzielić wrażeniami to oto mój adress [email protected] i moglibyśmy sie umówić.

Kupuj śmiało, ja takim jeźdze i jesetm super zadowlony, owszem, z czasem chiało by się mieć ten 1.8 TSI 160KM, ale patrząc na to w ten sposób, to po roku jady 1.8 chciałbym 200KM a potem z 300KM :D Wiadomo, do mocy człowiek sie przyzwyczaja i potem chce więcej, ale do tego co mówisz, w zupełności ten silnik wystarcza. Uwżam, że silnik ten załużenie dostał tyutł sinlina roku w swojej klasie. Trzeba też patrzeć na finanse. większy silnik, droższa cena, większe spalanie, droższe ubezpieczenie (biora od ceny na fakturze) itp. Owszem majątek to nie jeste, ale w latach eksploatacji troch sie tego zbierze, ale wiadmo, za wiekszy fan trzeba więcej płacić.

Edytowane przez Marty_McFly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze ktoś jeszcze wypowie sie na temat spalania tego silnika, głownie chodzi mi o miasto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprzeglo od kompresora moze byc bardzo glosne(piszczenie),a vw nie zrobi tego na gwarancji.Poprawiony jest soft na wystepowanie paru bledow.dosc uciazliwy w naprawach.silnik troche wyzylowany i plastikowy ale zobaczymy pozniej.Silnik ten zostal silnikiem roku w swojej klasie!

Mam prosbe do kolegi,czy sa jakies nowe spostrzezenia dotyczace serwisu tego silnika majac na uwadze przebieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oto szczegóły silnika 1.4tsi jak chce ktoś po czytać

1,4 TSI.zip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy coś takiego o 1.8 TSI dało by radę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jednym slowem ta jednostka jest dosyc skomplikowana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
oto szczegóły silnika 1.4tsi jak chce ktoś po czytać

Ten silnik jest od SUPERB 125 KM, nasze mają 122KM ,różnicy w budowie tych silników nie znam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do użytkowników paska z silnikiem 1.4.

Kupiłem niedawno ten model (na razie przejechane 2000km) i mam taki dziwny problem.

Po zapaleniu zimnego silnika obroty spadają ( poniżej 800 ) tak że potrafi zgasnąć. Jeśli po zapaleniu dodam od razu gazu to nie ma problemu. Gdyby to była zima no to jeszcze mógłbym zrozumieć, ale w końcu to nowy samochód i nie powinien gasnąć przy normalnej temperaturze. Czy możliwe, że ma ustawione za nisko obroty ? Pewnie będę musiał pofatygować się do ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesz, liczy się też rodzaj paliwa jakie wlewasz do baku, ja w zasadzie większość czasu jeżdzę na 98 i to może dlatego

no i po co ? tak naprawde tylko 3.6 v6 potrzebuje PB 98.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jestem posiadaczem paska 1,4 TSI, chociaż mogłem kupić za podobną cenę 1,8 TSI - ale bałem się o wyższe spalanie. Teraz może trochę żałuję bo przydałoby się parę koni więcej dla 1,5 tonowej taczki. A spalanie baaaaaaaaardzo zależy od wagi naszej nogi - po mieście od 8 do 10 l, a w trasie żona przy bardzo spokojnej jeździe osiąga 5,8 l a u mnie średnio 6,8 l. Odradzałbym kupno 1,4 TSI na krótki okres bo strata wartości ogromna a poza tym problem ze znalezieniem kupca- ludzie obawiają się że tak mały silnik po paru latach eksploatacji może już być za słaby do takiej kobyły jak passat. Napiszcie jak tam zużycie oleju, w książce podają że nawet 0,5l/1000km jest dopuszczalne - ciekaw jestem jak u innych.

Edytowane przez dren

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem użytkownikiem Passata z tym silnikiem (1.4 TSI) od ponad 1,5 roku. Na liczniku jest prawie 55 tyś. Trzy miesiące po zakupie wjechałem na hamownie i tu mała niespodzianka, zamiast 122 koników miał 132. Po tuningu otrzymałem 155 koni i 280 momentu obrotowego. Generalnie jestem zadowolony z silnika, elastyczny, bezproblemowy (odpukać), cichy i spalanie w granicach rozsądku (średnie spalanie poniżej 8,5l). Gdybym dziś miał raz jeszcze podjąć decyzję co do silnika a wybierałbym między ekonomią i rozsądkiem, postawiłbym na 1.4 TSI. Gdyby było mnie stać, wybrałbym V6 i może nie koniecznie Passata :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po tuningu otrzymałem 155 koni i 280 momentu obrotowego.

A gdzie dokonałeś tego cudu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.4 TSI wyraznie wolniej sie nagrzewa w zimie,jak jezdze nieraz zony golfem z tym silnikiem to jak były teraz mrozy to po paru kilometrach wskazówka od temp ledwo drgneła(oczywiscie potem osiaga swoje 90stopni), po tym samym dystansie w moim 1.8TSI ma juz 90 stopni i wyraznie szybciej robi sie ciepło.

Co do osiagów to tak do 120km/h passat idzie troche lepiej,ale potem to juz czuc róznice....natomiast spalanie 3-4 litry wieksze w 1.8TSI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu nic nie ma. Tylko dwa silniki benzynowe i to o pojemności 2.0l w Audi a nie 1,4. Reszta to same diesle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tu nic nie ma. Tylko dwa silniki benzynowe i to o pojemności 2.0l w Audi a nie 1,4. Reszta to same diesle.

 

ręce same opadają :029: , masz namiary telefon - adres , podjedz zadzwoń zapytaj , z tego co widzę jesteś z Warszawy więc nie bedziesz miał daleko :) , a Rogal to sprawdzony fachowiec pomoże i rozwieje wszelakie wątpliwości .

ps. najlepsiejszy tuner w okolicy :fajny

pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy możecie mi powiedzieć czy 1.4tsi CAX potrzebuje Pb 98 czy wystarczy 95?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy możecie mi powiedzieć czy 1.4tsi CAX potrzebuje Pb 98 czy wystarczy 95?

 

Dokładnie CAXA i benzynka 98.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydawało, że CAXA, ale w rozkodowaniu od Ciebie jest CAX...

Wydaje mi się, że na klapce jest standardowo "min 91 ... cos tam"

Dlatego się zainteresowałem, gdyż cały pierwszy zbiornik od nowości zalałem Pb 95... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też mi się wydawało, że CAXA, ale w rozkodowaniu od Ciebie jest CAX.

No niestety jest CAX, bo ETKA w czasie wydruku tak podaje, pomimo że pokazuje CAXA, nie wiem o co jej chodzi ale widocznie nie jest przygotowana pod 4-ro znakowe numery silników.

Wydaje mi się, że na klapce jest standardowo "min 91 ... cos tam"

Dlatego się zainteresowałem, gdyż cały pierwszy zbiornik od nowości zalałem Pb 95.

Odwiedź temat z oznaczeniami silników passata B6, wstawiłem tam pdf-a z ELSA z silnikami, i do Twojego podane jest tam PB 98. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności