Skocz do zawartości
Gość adamkrak1

Czy istnieją szczegółowe info nt 1.4 tsi 122KM ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adamkrak1

Czy ktos z Was jechal Passatem B6 (Variant) z silnikiem 1.4TSI (122KM) ?

Jak sie sprawuje z tym silnikiem ?

 

Nie ukrywam, ze nawet nie popatrzylbym na ten silnik, gdyby nie jazda probna Skoda Octavia z tym motorem. Sprzedawca na sile mnie wzial i... bylem pozytywnie zaskoczony. Auto z tym silnikiem normalnie jedzie i jest czym przycisnac i wyprzedzac. Sukces chyba w stalym momencie obrotywym 200Nm/1500-4500obr

 

Waga Passata z tym silnikiem jest troche wieksza niz Octavii, wiec wyniki nie powinny byc znacznie gorsze. Ale moze macie swoje zdanie lub doswiadczenia.

 

Co ciekawe cena Passata moze byc troszke wyzsza niz Octavii - a to klasa wyzej i wyposazenie lepsze.

 

pozdrawiam

 

Adam Krak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moge polecic jak najbardziej ten silnik w Passacie. Naprawde ladnie idzie, moze moj ma jakis bonus od fabryki. Posiadam Varianta i przy zaladunku 210 jedzie. Bez zaladunku jechalem 215 i mysle, ze 220 moze by osiagnal. Auto nie ma latwego zycia, mysle, ze jak osiagnie rok bedzie mialo juz 30 tys. km, absolutnie nic zlego sie z nim nie dzialo. Spalanie podawane przez fabryke w sumie nie jest do osiagniecia, ale duzo sie nie rozni. Przy 140 km/h na 6tce zuzywa tylko 7l na 100 km. Jestem z niego bardzo zadowolony, moim zdaniem Passat jest lepszym autem od innych w tej klasie. Ludzie ktorzy mowia, ze 1.4 TSI nie rozni sie duzo od 1.6 FSI sa najzwyczajniej w swiecie chyba glupi.

http://www.youtube.com/watch?v=FiApKWZ93Xc

Tutaj odrobina przyspieszenia, nie moj film, gosc tez nie zylowal go do granic mozliwosci. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W pełni przyłączam się do zdania kolegi, silnik bije na głowe wersj 1.6. W prawdzie mega szału nie ma, ale na dordze nie powinieneś miec wiekszych kompleksów. Ja mam ten silnik w sedanie i też zdecydowałem się na niego, po jazdach Skodą Octavią. W pasacie jest bardzo minimalnie wolniejszy, no ale wiadomno, buda większa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam i polecam 1.4TSI.

Wcześniej jeździłem B5 1.9TDI 110KM i do niego porównując to silnik 1.4 TSI jedzie bardzo podobnie - żadnych kłopotów przy wyprzedzaniu i przyspieszaniu (210 Nm w zakresie 1500-4000 obr./min)

Moje średnie spalanie 8L/100km w cyklu mieszanym (trasa, miasto).

Może i śmiesznie to brzmi 1.4 w passacie, ale jak ktoś się przejedzie to nie wierzy że to 1.4 :) , ot taki fajny mały silniczek, moim zdaniem w zupełności dający radę w passacie.

Tak nawiasem to chyba już drugi rok silniki TSI wygrały konkurs "Engine of the Year".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nastradamuss chyba mieszkasz w Niemczech. Z tymi prędkościami co rozwijasz :D

Nie jechałem, wiec się nie będę wymądrzał. Powiem tylko że obawiałbym się o żywotność takiego silnika ale to już raczej problem 2/3/4 właściciela. 120 kobyłek z tak małej pojemności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troszkę go fantazja poniosła,lub prędkościomierz niedokładny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byc moze niedokladny predkosciomierz mam, nie bede sie klocil. Przeklamanie moze byc niby nawet 10% czyli przy 220 km/h licznikowych moglem jechac fabryczne 200. Faktem jest, ze do 180 idzie ladnie, pozniej to juz bardziej spacerowe tempo rozpedzania. Nie jest to 1.8 TSI oczywiscie osiagami, ale i spalanie jest mniejsze. Gdzie tak rozwijam? Jezdze czesto do Poznania, na A2 zawsze sie znajdzie ktos za kim mozna szybko pojechac. :) A 140-160 w norrmalnej trasie to chyba zaden wyczyn, bo czesto sa i tacy ktorzy szybciej jezdza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam w posiadaniu passata b6 z silnikiem 1.4 tsi 122KM. Autko mam już od maja, lecz mimo, że instrukcja do niego jest dość pokaźnym segregatorkiem, to od tego czasu nigdzie nie mogę znaleźć żadnych bardziej dokładnych informacji czy porad na temat użytkowania tego silnika, tak by maxymalnie przedłużyć jego żywotność (przy jakich prędkościach obrotowych najekonomiczniej zmieniać biegi, gdzieś też obiło mi się o uszy, że warto by ten silnik pochodził "jakiś czas" przed wyłączeniem w celu ochłodzenia turbiny, itp). Czy ktoś z Was może ma takie informacje lub wie gdzie lub jak je zdobyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

osobiscie nie mam silnika 1,4 tsi,

ale kazda podstawo w kazdym silniku no przedluzenie zywotnosci

jest stosowanie dobrych nawet bardzo dobrych drogich olei i filtrow.

Nie mowie drogich tzn w serwsie, tylko chodzi o to aby nie oszedzac na takim czyms, przy jakich predkosciach najlepiej zmieniac biegi?:

mysle ze to ty sam mosisz sobie wyczuc samochod aby byl jak najbardziej ekonomiczniejszy i wmiare zwawo sie poryszal, ja np w swoim 1.9 TDI

gdy chce ekonomicznie jeździc nie wychodze za 2000obr.

ale ty masz wogole inny silnik wiec tym sie nie sugeroj.

A ile ci tak pali 1.4tsi, tylko szczerze a nie jakies 6.0l/100km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam też silnik 1.4 i odnośnie spalania to moge powiedzieć, że w mieście pali przy normalnej jeździe około 9,3 - 9,5 litra na 100km. A odnonsie uzytkownia to trzeba go pielegnować, tak jak kazdy inny silnik z turbo. Nie wymaga on moi zdaniem jakis niekonwencjonalnych zachowań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Engine code CAXA

Manufactured

Golf 07.07►

Golf Plus 07.07►

Passat 11.07►

Eos 11.07►

Emissions fulfil EU4

Capacity cm3 1390

Output kW at rpm 90/5000

Torque Nm at rpm 200/1500-4000

Bore Ø mm 76.5

Stroke mm 75.6

Compression ratio 10

RON min. 95 unleaded

Injection, ignition Motronic MED 17

Firing order 1-3-4-2

Type of mixture formation homogeneous

Turbocharging/supercharging Turbocharger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielki dzięki za wszystkie odpowiedzi.

 

Co do tego ile mi pali, to w mieście jest to średnio 8,5l, a na trasie koło 7l, przy dość spokojnej jeździe, nie szarpię specjalnie silnika, tak do 2.5tys obrotów/bieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to ładne wyniki, ale mnie nie udało sie zejść w miejście poniżej 9,5 litra :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiesz, liczy się też rodzaj paliwa jakie wlewasz do baku, ja w zasadzie większość czasu jeżdzę na 98 i to może dlatego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzyskk

W najbliższym czasie chcę kupić passata i zastanawiam się nad silnikiem. Dotychczas jeździłem MeganeII kombi 1250kg 1.6 113 KM, mom obr 150 Nm i zastanawim się czy passat z silnikiem 1.4 będzie podobnie a może lepiej sie sprawował. Głównie jeżdżę po mieście, kilka razy w roku dłuższe wyjazdy w Poskę czy to za granicę. Jak ten silnik radzi sobie kiedy jedzie w nim czwórka osób a bagażnik jest załadowany? Mieszkam w Poznaniu i jeśli któryś z panów chciałby się bliżej podzielić wrażeniami to oto mój adress [email protected] i moglibyśmy sie umówić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dostałem takiego paska jako autko zastępcze na czas naprawy mojego (170KM 2.0TDI) i wnioski: kultura pracy nieporównywalna - cichy, pracuje bardzo przyjemnie, jedzie też dobrze, ale mimo wszystko gdy wsiadłem do mojego po naprawie, to nie miałem wątpliwości, którego bym wybrał... (moc jest jednak dużo większa - te 50KM robi różnicę). :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(moc jest jednak dużo większa - te 50KM robi różnicę).

 

nie chodzi o 50KM tylko o Nm :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprzeglo od kompresora moze byc bardzo glosne(piszczenie),a vw nie zrobi tego na gwarancji.Poprawiony jest soft na wystepowanie paru bledow.dosc uciazliwy w naprawach.silnik troche wyzylowany i plastikowy ale zobaczymy pozniej.Silnik ten zostal silnikiem roku w swojej klasie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem okazje jezdzic przez tydzien golfem z tym silnikiem i musze powiedzec, ze do tego auta to silnik idealny. Elastyczny i przy spokojnej jezdzie oszczedny. I fajnie brzmi ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności