Skocz do zawartości
Gość Krzychukrk

Napinacz łańcucha rozrządu - VW Passat B5 1.8 20V

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . jestem nowy na forum . Posiadam passata 1.8 t 20 v awt . mianowicie wyrzuca mi bledy od napinacza walków 16395(nie słychac zadnych oznak zuzycia) autko działa na wolnych obrotach idealnie . od kilku dni zaczelo sie wyrzucanie zapłonow na wszyskich cylindrach p[o kolei i błedy 17645,17648,17648.17646, . autko ma przejechane 216 tys , autko jezdzi na benzynie i gazie nie ma znaczenia i tak szarpie na tym i na tym przy okolo 1700obr . teraz moje pytanie czy lancuszek powoduje wypadanie zaplonów czy zaplony powoduja blad walka szarpiac samochodem ?? Pomozecie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciśnienie oleju na początek zanim dobierzesz się do napinacza, on jest sterowany ciśnieniem, jak będzie niewystarczające to taki błąd też wyskoczy. W innym przypadku niestety napinacz do kitu, łańcuszek nie ma tu nic do tego (słyszałbyś jak rzęzi).

Te błędy dotyczą wtryskiwaczy a nie wypadaniu zapłonów.

Jak masz vag-a czy coś podobnego to wejdź na kanał 090,091,093 i zobacz jakie pokazuje Ci wartości (090 i 091 na biegu jałowym mają być same zera, 093 dopuszczalne to max 6) ALE... ważne aby pod obciążeniem na 090 i 091 dochodziło do 24.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pompa i panewki wymienione. Wleciała pompa KS Kolbenschmidt oraz panewki również KS standardowe. Na pompie nie widać żadnych mechanicznych uszkodzeń, siedziała ori pompa, rozbiorę ją i zobaczę co i jak w środku a panewki były w tragicznym stanie a szczególnie górne. Widać na zdjęciu niżej. Górne panewki zjechane totalnie. Pompa Koszt 320 zł a panewki 80 zł i wiadomo filtr Mann oraz olej. Dobrze że się zdecydowałem je wymienić. Możliwe że to one były winowajcą spadku ciśnienia. Jak na razie nic nie słychać nawet przy odpaleniu ani rozgrzaniu. Pojeżdżę, zobaczę.

 

Nr. Oem z pompy Oleju do 1.8 ADR - 058 115 153 beż żadnej dodatkowej literki. Co najlepsze wszędzie podają nr. 058 115 105

 

20170521_100147.jpg

20170521_100331.jpg

Edytowane przez ZyWiecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej Piotrze można pakować ale o ile mnie pamięć nie myli od kilku miesięcy febi nie ma ani pojedynczego napinacza ani kompletu.

Pozdrówki

marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanko.Auto takie jak w opisie.

Strasznie klekocze mi łańcuch jak silnik jest rozgrzany. Chciałbym wymienić napinacz. Czy powinienem też wymienić łańcuch? Napinacz można wymienić unosząc tylko prawy wałek , natomiast jeżeli chciałbym wymienić również łańcuch to trzeba ruszać lewy wałek. Co wtedy z paskiem rozrządu-stary czy nowy zakładać. Pasek ma około 4 lata, ale przejechane tylko 40tys.km??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sorry za odkopanie tematu, ale nie będę tworzyć nowego. Jestem w trakcie przekładki silnika 1.8 adr, niestety nie każdy adr ma taki sam osprzęt. Stary motor miał napinacz łańcucha z kostką el. a w tym "nowym" jest bez kostki. Nie chciałbym rozpinać rozrządu przed odpaleniem żeby sprzedający nie wmawiał mi że silnik był ok a ja przy rozrządzie coś spieprzyłem.  Czy odpalę ten motor na zwykłym napinaczu łańcucha, czy od razu przełożyć mój stary? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie silnik powinien odpalić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie będę zakładał nowego tematu bo problem dotyczy rozrządu. 

A mianowicie. Auto jak w opisie + LPG. 

Jestem po wymianie paska rozrządu oraz wszystkich pasków osprzętu. Dodatkowo wymiana napinacza i łańcucha. 

Po wyjechaniu od mechanika brak mocy, błąd czujnika walka rozrządu. 

Powrót do mechanika okazało się że pasek rozrządu był niby przedstawiony o 1 ząb. Poprawił za free. Ale błąd czujnika Halla został a auto trochę lepiej się zbieralo ale powyżej 3000 obrotów. 

Postanowiłem sam sprawdzić łańcuch i okazało się że było ustawione 15 ogniw pomiędzy walkami. 

Poprawiłem na 16 ogniw. 

Nie ma teraz błędu i auto chodzi dobrze. 

Ale z okolic kolektora ssącego tak mi się wydaje, czy to LPG czy na benzynie wydostaje sie taki jakby metaliczny dźwięk. 

Proszę o szybką pomoc! 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, aby się znowu nie powtarzać, pozwolę sobie wkleić link do swojego założonego tematu i zadać jeszcze raz to samo pytanie. Czy ktoś z osób znajdujących się na forum umie (nie na oko, bo na oko to chłop w szpitalu umarł), lecz swoją wiedzą podsunąć małą sugestię czy po tych zdjęciach które na chwilę obecną posiadam, można wywnioskować jakikolwiek stan silnika. Jak komuś by się bardziej chciało, to może przeczytać od początku mój problem z autem. Pozdrawiam i życzę spokojnego piątku oraz weekendu.

 

1.8t awt 150km

Edytowane przez Skayki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniłem łańcuch i napinacz. Złożyłem wszystko do kupy to uruchomiłem auto. I po około 3 minutach pracy na benzynie zaczęło coś jakby dzwonić, brzeczec, nie wiem jak to nazwać. Na mój słuch to głos dobiega jakby z 4 cylindra i roznosi jakby to było coś w kolektorze dolotowym. 

Od tego momentu właśnie się wszystko zaczęło,tzn. silnik ma jakby czkawke na jałowym biegu (jakby wypada mu zapłon, nie pracuje rowno) a te dzwonienie jest na benzynie i na LPG czy zimny czy ciepły. 

Czy winą może być nowy napinacz???? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aaaa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wam! 

Czy ktoś z Was może mi powiedziec jakie etapy pracy tlokow są przy obracaniu walu korbowego w prawo od punktu GMP na walku rozrzadu? 

Wymienialem rozrzad i zastanawiam się, czy nie jest on złożony obrocony o 180 stopni. 

Chodzi mi o to, czy świece czasem nie spalaj, gdy zawór wydechowy jest otwarty wrzucając mieszankę paliwa (zamiana pracy spalania na pracę wydechu) 

 

Zrobiłem schemat pracy mojego silnika względem koła pasowego i fabrycznego znaku na walku rozrzadu. 

Czy ma ktoś informację, w którym momencie na jakim tłoku powinno być spalanie A na innym wydech? 

16166621017988627056950881657367.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności