Skocz do zawartości
margorz

Turbina - czyszczenie kierownic

Czyścić czy regenerowac tą turbine?  

903 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czyścić czy regenerowac tą turbine?



Rekomendowane odpowiedzi

Raczej tak jest pewnie rozszczelniona i stąd bierze olej w dolot. U mnie to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raczej tak jest pewnie rozszczelniona i stąd bierze olej w dolot. U mnie to samo.

 

No to będzie trzeba działać w tym kierunku :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siema.

Siedzę na Forach od 4 miesięcy szukając rozwiązania niedomagań swojego samochodu... i w końcu po wykorzystaniu wszystkich rad, postanowiłem opisać problem tutaj. Sprawa dotyczy Passat B5 1.9 TDI silnik serii AJM 115 KM.

 

Generalnie samochód pow. 370 kkm i 18 lat użytkowania do najnowszych nie należy. Niestety moje objawy do typowych usterek również. W chwili obecnej Passat nagrzewa się maxymalnie do ok. 80 paru stopni Celsjusza. Do tej temperatury jak na wiekowe auto przystało jest pełny zakres mocy na każdym biegu i w każdych warunkach atmosferycznych.

 

Po osiągnięciu ww. temperatury 80 st. silnik dokładnie , z precyzją zegarmistrza szarpnie (zadławi się ) na 2000 obrotów i ... tutaj następuję brak mocy. Na nagrzanym silniku ( nie chce sie dogrzać do optymalnych 90 stopni nawet przy obecnej pogodzie) do 2000 obrotów silnik idzie w miarę normalnie, nie ma mułu ale jak osiągnie 2000 obrotów następuje krótkie szarpnięcie i już brak mocy . V max w takim przypadku 110/ niekiedy 100 na godzinkę w zależności od profilu drogi.

 

W ramach Waszych, koledzy opinii rozpocząłem poszukiwania usterki od prostych rzeczy . I na chwile obecną ogarnąłem i wymieniłem:

1. Przewody ciśnienia sprawdzone w porządku;

2. Regenerowana turbina;

3.Czyszczony EGR;

4. Wymieniony przepływomierz na zamiennik;

5. Odpinany katalizator by sprawdzić czy nie zapchany (brak czujnika cząstek stałych w tym modelu);

Dodam że w chwili obecnej brak błędów na vagu - Przed regeneracją turbiny widoczny był błąd sporadyczny niedoładowania turbiny jak pamietam o kodzie 1758 czy jakoś tak- ani jakichkolwiek pomysłów co dalej. ...

 

Z symptomów, które jeszcze zauważyłem, mam migającą kontrolke poziomu oleju ( kolor żółty) z syg. dzwiekowym przy odpalaniu pojazdu oraz najprawdopodobniej strzelony termostat - bo uporczywie nie chce sie silnik nagrzać do 90 stopni.

 

I teraz jeżeli juz wiem że to nie turbina lub jej przewody; przepływka- która jak znalazł była by na te szarpanie przy 2000 obrotów.... to nie mam pomysłu co sprawdzić.

Proszę, jeżeli macie jakieś pomysły czekam na podpowiedz.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz zrobic ladne logi, instrukcja jest na forum :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadam głupie pytanie.Podłączałeś samochód pod kompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeciez napisal ze tak pkt.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie byly takie syfy i blokowalo to kierowniczki

20180324_104621.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filmik z regeneracji turbo https://www.youtube.com/watch?v=OwpS-0MRltM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy dam radę pod blokiem wyciągnąć turbine  b5 afn 98r ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Demontaż można przeprowadzić bez podnośnika i bez kanału . Ja to robiłem w garażu . Większość operacji wykonuje się od góry , o ile pamietam z dołu przykręcony jest dolot smarowania i wylot   Wysokiego ciśnienia 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie smarowania jest od góry, dolny przewód to powrót :ok

Dodatkowo na dole wspornik turbiny 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyny problem bez kanału to wspornik turbiny i spływ oleju ale jak dość wysoko się podniesie auto tak żeby się pod nie wczołgać to da się to odkręcić wiem z własnego doświadczenia

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ATJ wszystko sie robi od góry wystarczy ręką trochę głębiej pogrzebać i można to na podwórku robić o ile wszystko sie fajnie odkręci :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności