under81 Zgłoś #1 Napisano 24 Sierpnia 2009 Panowie mam problem z ciągle pękająca osłoną przegubu zewnetrznego po prawej stronie, wymieniam go z częstotliwością oleju w silniku. Nie wiem co jest przyczyna, początkowo problemem był słabo rozgięty (cycek) z małej opaski i przy max skręcie ocierał o gume i ją przecierał. Kupiłem specjalne szczypce to takich opasek i zagiąłem to już profesjonalnie - cycek jest bardziej płaski. I co dalej to samo zrobiłem 11 tys i guma pęknięta, koło i bok auta opaćkane w smarze. Nie wiem co jest przyczyną tego. Zaznaczam ze osłony kupuję GKN. Jeśli ktoś ma jakies pomysły to proszę o sugestie, bo już mnie cholera bierze na samą myśl o rozbieraniu tego dziadostwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 24 Sierpnia 2009 kup komplet z przegubem dostaniesz w pudełku przegub, osłonę i opaskę pasującą do tego zestawu każdy przegub ma inną osłonę i nie zawsze to ze sobą gra (przynajmniej z moich doświadczeń, a kilka zmieniłem ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dodi79 Zgłoś #3 Napisano 24 Sierpnia 2009 byc moze ze rozni sie szerokoscia troche i po jakims czasie na max skrecie peka, ja tez nie raz kupowałem osłony i pare razy mi sie zdarzyło ze w sklepie mi dali niby od mojego modelu a były krotsze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #4 Napisano 24 Sierpnia 2009 Może bardziej ścisnąć gumę w stronę przegubu, bo nie jest może wystarczająco ściśnięta i na max. skręcie się za bardzo rozciąga i po niedługim czasie pęka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #5 Napisano 24 Sierpnia 2009 a jakich firm te osłony kupujesz. bo może tu jest problem, ja polecam spidana 25pln i jeszcze nie spotkałem się żeby ktoś narzekał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #6 Napisano 24 Sierpnia 2009 Kolega napisał, że kupuje GKN, czyli może być i spidan i lobro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #7 Napisano 24 Sierpnia 2009 ups nie doczytałem. tak czy inaczej kupiłbym spidana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
under81 Zgłoś #8 Napisano 24 Sierpnia 2009 tak czy inaczej kupiłbym spidana miałem też spidana i też nic, stosowałem rózne techniki luźnej gumy tzn ze nie ściskałem jej na osi tylko tak jak się sama ułożyła tak zamocowałem, dawałem tez ściśnięte tak aby stożek był krótszy, tak aby przy max skręcie sie nie rozciągała za mocni o to samo; też zero rezultatów, jeszcze ma ktoś jakis pomocny pomysł. Wiem, że są 2 rodzaje osłon, jedne zwykłe gumowe a 2 takie jakby plastikowe. chciałem dać te twardsze ale nie występują do tego rodzaju przegubu. Wiem tylko jedno, że wymianę osłony mam opanowaną do perfekcji :mad: robię to szybciej niż wymianę koła :D:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #9 Napisano 24 Sierpnia 2009 Witam, Najpierw zdiagnozuj problem na zasadzie jakiego typu to jest pęknięcie.... czy to przetarcie, rozerwanie, przecięcie, pękniecie czy ukręcenie. Bez tego to będziesz długo szukał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margmi Zgłoś #10 Napisano 24 Sierpnia 2009 A jak skręcasz przegub to już na zaciśniętej osłonie? Bo jak napchasz w osłonę smaru, zaciśniesz ją i wkręcasz śrubę, to wewnątrz osłony smarowi i powietrzu które tam jest uwięzione robi się ciasno, a doliczając do tego jeszcze rozszerzalność temperaturową... Należałoby wkręcać śrubę na odpuszczonej którejś opasce, żeby powietrze mogło zejść, albo dodatkowo wręcz ściskać osłonę dłonią żeby wewnątrz było jeszcze mniej powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #11 Napisano 24 Sierpnia 2009 mi tak pekaly te oslony jak kupowalem te po 20zl jak kupilem orginaly w aso to mam juz spokoj fakt ze kosztuja ponad 100zl ale przynajmniej mozna zaoszczedzic na wymianie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Byolo96 Zgłoś #12 Napisano 20 Czerwca 2016 :dobrzewitam, 1,5 roku walczylem z oslonami przegobow (zew. od strony kola), wg mnie sa dwie przyczyny pekania. 1.Jak kupisz badziewie. 2.Orginalne nawet drogie tez pekaja bo przy max skrecie orginal ma taki profil ze trze o dolna srube mocujaca amortyzatora Rozwiazaniem jest oslona od firmy Spidan o nr.25991 jest ona o 1.5 cm dluzsza i w miejscu gdzie sruba miala by trzec jest specjalnie przewezona. Po zmianie na w/w gumy problem znikl. Pozdrawiam i mysle ze komus sie to przyda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek24dm Zgłoś #13 Napisano 20 Czerwca 2016 Ja dodam cos od siebie również wymieniałem oslony co średnio 6 miesiecy. osłony kupowałem tylko spidana albo lobro. Aż w końcu się wkurzyłem i kupiłem oryginalny przegub spidana wraz z osloną i problem znikł. Wymiana 2 lata temu. Widocznie te osłony dokupowane są jakieś badziewne a w zestawach z przegubem takie jak mają być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ruslan Zgłoś #14 Napisano 4 Grudnia 2018 Jaki ma numer katalogowy ten przegub? Czy jak pęknie to trzeba wymienić symetrycznie po obydwu stronach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach