Jump to content
under81

osłona przegubu ciągle pęka

    Recommended Posts

    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2005

    Panowie mam problem z ciągle pękająca osłoną przegubu zewnetrznego po prawej stronie, wymieniam go z częstotliwością oleju w silniku. Nie wiem co jest przyczyna, początkowo problemem był słabo rozgięty (cycek) z małej opaski i przy max skręcie ocierał o gume i ją przecierał. Kupiłem specjalne szczypce to takich opasek i zagiąłem to już profesjonalnie - cycek jest bardziej płaski. I co dalej to samo zrobiłem 11 tys i guma pęknięta, koło i bok auta opaćkane w smarze. Nie wiem co jest przyczyną tego. Zaznaczam ze osłony kupuję GKN. Jeśli ktoś ma jakies pomysły to proszę o sugestie, bo już mnie cholera bierze na samą myśl o rozbieraniu tego dziadostwa.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 4.0 W8 275KM 4x4
    Rok prod: 2003

    kup komplet z przegubem -> dostaniesz w pudełku przegub, osłonę i opaskę pasującą do tego zestawu -> każdy przegub ma inną osłonę i nie zawsze to ze sobą gra (przynajmniej z moich doświadczeń, a kilka zmieniłem :P)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 163KM (BUZ)
    Rok prod: 2007

    byc moze ze rozni sie szerokoscia troche i po jakims czasie na max skrecie peka, ja tez nie raz kupowałem osłony i pare razy mi sie zdarzyło ze w sklepie mi dali niby od mojego modelu a były krotsze...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003

    Może bardziej ścisnąć gumę w stronę przegubu, bo nie jest może wystarczająco ściśnięta i na max. skręcie się za bardzo rozciąga i po niedługim czasie pęka.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    a jakich firm te osłony kupujesz. bo może tu jest problem, ja polecam spidana 25pln i jeszcze nie spotkałem się żeby ktoś narzekał

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2003

    Kolega napisał, że kupuje GKN, czyli może być i spidan i lobro.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    ups nie doczytałem. tak czy inaczej kupiłbym spidana

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BMP)
    Rok prod: 2005
    tak czy inaczej kupiłbym spidana

     

     

    miałem też spidana i też nic, stosowałem rózne techniki luźnej gumy tzn ze nie ściskałem jej na osi tylko tak jak się sama ułożyła tak zamocowałem, dawałem tez ściśnięte tak aby stożek był krótszy, tak aby przy max skręcie sie nie rozciągała za mocni o to samo; też zero rezultatów, jeszcze ma ktoś jakis pomocny pomysł. Wiem, że są 2 rodzaje osłon, jedne zwykłe gumowe a 2 takie jakby plastikowe. chciałem dać te twardsze ale nie występują do tego rodzaju przegubu.

    Wiem tylko jedno, że wymianę osłony mam opanowaną do perfekcji :mad::mad::mad: robię to szybciej niż wymianę koła :D:D:D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    Witam,

    Najpierw zdiagnozuj problem na zasadzie jakiego typu to jest pęknięcie.... czy to przetarcie, rozerwanie, przecięcie, pękniecie czy ukręcenie. Bez tego to będziesz długo szukał.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2007

    A jak skręcasz przegub to już na zaciśniętej osłonie? Bo jak napchasz w osłonę smaru, zaciśniesz ją i wkręcasz śrubę, to wewnątrz osłony smarowi i powietrzu które tam jest uwięzione robi się ciasno, a doliczając do tego jeszcze rozszerzalność temperaturową... Należałoby wkręcać śrubę na odpuszczonej którejś opasce, żeby powietrze mogło zejść, albo dodatkowo wręcz ściskać osłonę dłonią żeby wewnątrz było jeszcze mniej powietrza.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AVF)
    Rok prod: 2003

    mi tak pekaly te oslony jak kupowalem te po 20zl jak kupilem orginaly w aso to mam juz spokoj fakt ze kosztuja ponad 100zl ale przynajmniej mozna zaoszczedzic na wymianie

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    :dobrzewitam,

    1,5 roku walczylem z oslonami przegobow (zew. od strony kola), wg mnie sa dwie przyczyny pekania.

    1.Jak kupisz badziewie.

    2.Orginalne nawet drogie tez pekaja bo przy max skrecie orginal ma taki profil ze trze o dolna srube mocujaca amortyzatora

    Rozwiazaniem jest oslona od firmy Spidan o nr.25991 jest ona o 1.5 cm dluzsza i w miejscu gdzie sruba miala by trzec jest specjalnie przewezona.

    Po zmianie na w/w gumy problem znikl.

    Pozdrawiam i mysle ze komus sie to przyda.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN) 4x4
    Rok prod: 1998

    Ja dodam cos od siebie również wymieniałem oslony co średnio 6 miesiecy. osłony kupowałem tylko spidana albo lobro. Aż w końcu się wkurzyłem i kupiłem oryginalny przegub spidana wraz z osloną i problem znikł. Wymiana 2 lata temu. Widocznie te osłony dokupowane są jakieś badziewne a w zestawach z przegubem takie jak mają być.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.8 T 150KM (AWT)
    Rok prod: 2004

    Jaki ma numer katalogowy ten przegub? Czy jak pęknie to trzeba wymienić symetrycznie po obydwu stronach?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy