Jump to content
under81

osłona przegubu ciągle pęka

Recommended Posts

Panowie mam problem z ciągle pękająca osłoną przegubu zewnetrznego po prawej stronie, wymieniam go z częstotliwością oleju w silniku. Nie wiem co jest przyczyna, początkowo problemem był słabo rozgięty (cycek) z małej opaski i przy max skręcie ocierał o gume i ją przecierał. Kupiłem specjalne szczypce to takich opasek i zagiąłem to już profesjonalnie - cycek jest bardziej płaski. I co dalej to samo zrobiłem 11 tys i guma pęknięta, koło i bok auta opaćkane w smarze. Nie wiem co jest przyczyną tego. Zaznaczam ze osłony kupuję GKN. Jeśli ktoś ma jakies pomysły to proszę o sugestie, bo już mnie cholera bierze na samą myśl o rozbieraniu tego dziadostwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kup komplet z przegubem -> dostaniesz w pudełku przegub, osłonę i opaskę pasującą do tego zestawu -> każdy przegub ma inną osłonę i nie zawsze to ze sobą gra (przynajmniej z moich doświadczeń, a kilka zmieniłem :P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

byc moze ze rozni sie szerokoscia troche i po jakims czasie na max skrecie peka, ja tez nie raz kupowałem osłony i pare razy mi sie zdarzyło ze w sklepie mi dali niby od mojego modelu a były krotsze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może bardziej ścisnąć gumę w stronę przegubu, bo nie jest może wystarczająco ściśnięta i na max. skręcie się za bardzo rozciąga i po niedługim czasie pęka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakich firm te osłony kupujesz. bo może tu jest problem, ja polecam spidana 25pln i jeszcze nie spotkałem się żeby ktoś narzekał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega napisał, że kupuje GKN, czyli może być i spidan i lobro.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tak czy inaczej kupiłbym spidana

 

 

miałem też spidana i też nic, stosowałem rózne techniki luźnej gumy tzn ze nie ściskałem jej na osi tylko tak jak się sama ułożyła tak zamocowałem, dawałem tez ściśnięte tak aby stożek był krótszy, tak aby przy max skręcie sie nie rozciągała za mocni o to samo; też zero rezultatów, jeszcze ma ktoś jakis pomocny pomysł. Wiem, że są 2 rodzaje osłon, jedne zwykłe gumowe a 2 takie jakby plastikowe. chciałem dać te twardsze ale nie występują do tego rodzaju przegubu.

Wiem tylko jedno, że wymianę osłony mam opanowaną do perfekcji :mad::mad::mad: robię to szybciej niż wymianę koła :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Najpierw zdiagnozuj problem na zasadzie jakiego typu to jest pęknięcie.... czy to przetarcie, rozerwanie, przecięcie, pękniecie czy ukręcenie. Bez tego to będziesz długo szukał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak skręcasz przegub to już na zaciśniętej osłonie? Bo jak napchasz w osłonę smaru, zaciśniesz ją i wkręcasz śrubę, to wewnątrz osłony smarowi i powietrzu które tam jest uwięzione robi się ciasno, a doliczając do tego jeszcze rozszerzalność temperaturową... Należałoby wkręcać śrubę na odpuszczonej którejś opasce, żeby powietrze mogło zejść, albo dodatkowo wręcz ściskać osłonę dłonią żeby wewnątrz było jeszcze mniej powietrza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi tak pekaly te oslony jak kupowalem te po 20zl jak kupilem orginaly w aso to mam juz spokoj fakt ze kosztuja ponad 100zl ale przynajmniej mozna zaoszczedzic na wymianie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:dobrzewitam,

1,5 roku walczylem z oslonami przegobow (zew. od strony kola), wg mnie sa dwie przyczyny pekania.

1.Jak kupisz badziewie.

2.Orginalne nawet drogie tez pekaja bo przy max skrecie orginal ma taki profil ze trze o dolna srube mocujaca amortyzatora

Rozwiazaniem jest oslona od firmy Spidan o nr.25991 jest ona o 1.5 cm dluzsza i w miejscu gdzie sruba miala by trzec jest specjalnie przewezona.

Po zmianie na w/w gumy problem znikl.

Pozdrawiam i mysle ze komus sie to przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dodam cos od siebie również wymieniałem oslony co średnio 6 miesiecy. osłony kupowałem tylko spidana albo lobro. Aż w końcu się wkurzyłem i kupiłem oryginalny przegub spidana wraz z osloną i problem znikł. Wymiana 2 lata temu. Widocznie te osłony dokupowane są jakieś badziewne a w zestawach z przegubem takie jak mają być.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki ma numer katalogowy ten przegub? Czy jak pęknie to trzeba wymienić symetrycznie po obydwu stronach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy