Skocz do zawartości
Mariuszek79

Passat b5 rok 2002 1.9tdi wyciek ropy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich na wstępie ponieważ jestem tu nowy parę dni temu nabyłem passata b5 kombi 1.9tdi 101ps z przebiegiem autentycznym 227 tys . Samochód sprowadzony z niemiec pod maska dość mocno czuć ropą co mnie zaniepokoiło wydaje mi się ze wyciek jest gdzieś w okolicach vacu pompy z tyłu silnika miał ktoś może podobny problem ? Z tego co widze w dokumentach auta w niemczech była wymieniana chyba ta pompa dośc niedawno , nastepny problem jest taki ze dzis rano auto zaczelo szarpać i pracowac nie rowno zapaliła sie kontrola od esp po zgaszniu niby jest ok . Po podpięcdiu vaga bład 18074 zawor pompowtrysk cyl 1 N240 przerwa lub zwarcie do Masy a po sprawdzeniu w programie vag bloku 13 wartos jednego z pompowtryskow wynosi -3.0 z tego co czytałem ten bład do najprawdopobniej wina wtykow na samych pompowtryskach mam zamiar sie za to brac i rozbierac osłonę . Moje pytanie jak juz bede miał to rozebrane jak sprawdzić dokładnie pompowtryski w jakim sa stanie ? Ponoć mozna opornść miernikiem i co radzicie jeżeli bedzie jakis do wymiany . Prosba o pomoc w diagnozie auto pali bez problemu nie kopci turbo smiga ladnie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem odnosnnie wycieku, nie bardzo wiem czego, cieknie mi z tyłu auta z jakiegos kapslamniej wiecej po srodku miedzy tylnymi kolami, co to moze byc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Mam problem odnosnnie wycieku, nie bardzo wiem czego, cieknie mi z tyłu auta z jakiegos kapslamniej wiecej po srodku miedzy tylnymi kolami, co to moze byc??
dziurawy bak ? może jakiś przewód co idzie tamtędy ropka

a bardzo Ci cieknie ta ropka >?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no raczej to nie ropa bo jest to czarne jak olej silnikowy i leci z kapsla takiego, moze odpowietrzenie jakies lub odma ma tam ujscie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację z pompą vacum. Pompa ta oprócz "robienia" podciśnienia, pompuje paliwo z baku do magistrali zasilającej pompowtryski. Przykręcona jest do głowicy silnika o ile dobrze pamiętam trzema śrubami, pomiędzy pompą a głowicą jest uszczelka którą można kupić w ASO. Ja wymieniłem tą uszczelkę jednakże jak się okazało nadal coś tam się delikatnie sączy. Po kilkunastu próbach okazało się że paliwo cieknie z takiej blaszanej pokrywy pompy vacum (denko po drugiej stronie mocowania do głowicy) Okazało się że nie można zakupić tej uszczelki w ASO (występuje jedynie jako całość z pompą ) więc jedynie odkręciłem tą pokrywę wyczyściłem uszczelkę i złożyłem odpowiednio dokręcając. Obecnie pompa ma minimalny wyciek ale praktycznie paliwo nie zdąży ścieknąć niżej więc nic więcej nie robiłem.

Myślę że można by było wyciąć uszczelkę pod tą pokrywę z jakiegoś materiału i sprawa byłaby załatwiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale wyciek jest z tyłu samochodu z baku paliwa raczej z jakiegos kapsla takiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale wyciek jest z tyłu samochodu z baku paliwa raczej z jakiegos kapsla takiego

podjedź gdzieś na kanał i zobacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok panowie sprawa zalatwiona. wyciek byl z komory kola zapasowego w bagazniku trzymalem tam olej ktory sie odkrecil i lecialo z korka ktory odpowiedzialny jest za usuniecie wody ktora moze se skraplac, lub dostac w ta wlasnie komore kola zapasowego...ufff odetchnolem troche

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pomiędzy pompą a głowicą jest uszczelka którą można kupić w ASO.

Możesz podać numer tej uszczelki ponieważ u mnie też się sączy i muszę pompę wykręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświerzę trochę temat.

 

Jakiś czas temu zauważyłem u siebie wyciek oleju na tyle silnika. Przekonany że leci spod uszczelki kapy zawodowej wymienilem tylko tą uszczelkę. Po przejechaniu kilkuset kilometrów okazuje się że olej nadal cienkie chociaż już znacznie, znacznie mniej. Wydaje mi się że leci spod vacupompy - zamówiłem uszczelki w ASO (2 sztuki wedle ETKI, jutro odbieram). Co bardziej mnie niepokoi zauważyłem tez wyciek płynu chłodzącego, który wcześniej (wymieszany z olejem) jakoś umknął moim oczom. Płynu znika mi juz jakis czas ok 200ml/1000km.

Czy układ chłodzenia jest jakoś połączony z vacupompą (wydaje mi się że nie)? Gdzie szukać przecieku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odświerzę trochę temat.

 

Jakiś czas temu zauważyłem u siebie wyciek oleju na tyle silnika. Przekonany że leci spod uszczelki kapy zawodowej wymienilem tylko tą uszczelkę. Po przejechaniu kilkuset kilometrów okazuje się że olej nadal cienkie chociaż już znacznie, znacznie mniej. Wydaje mi się że leci spod vacupompy - zamówiłem uszczelki w ASO (2 sztuki wedle ETKI, jutro odbieram). Co bardziej mnie niepokoi zauważyłem tez wyciek płynu chłodzącego, który wcześniej (wymieszany z olejem) jakoś umknął moim oczom. Płynu znika mi juz jakis czas ok 200ml/1000km.

Czy układ chłodzenia jest jakoś połączony z vacupompą (wydaje mi się że nie)? Gdzie szukać przecieku?

Wyciek masz od strony kierowcy?jesli tak to raczej cos nie tak z uszczelka pod glowica,albo za bardzo Ci sie autko grzeje i cisnienie wywala plyn przez nakretke zbiornika wyrownawczego...podlacz vaga i popatrz na temperature plynu podczas jazdy. Na liczniku nie zobaczysz ze masz ponad 100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciek mam po stronie pasażera. Cieknie po ścianie silnika pod vacupompą. Juz sie dopatrzylem ze jest tam wąż wodny, muszę wziąć lusterko i obejrzeć raz jeszcze.

 

Dodane:

 

Na razie nie miałem czasu żeby podłączyć VAG i sprawdzić temperaturę, ale wydaje mi się że ciśnienie w układzie chłodzenia jest ok. Po dłuższej jeździe temperatura na wskaźniku 90*C a po odkreceniu korka słychać tylko delikatny, krótki syyyk. Dla pewności na dniach podejmę jeszcze VAG.

Edytowane przez harry_poznan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności