mielke Zgłoś #21 Napisano 14 Stycznia 2010 a jak poduchy wygladaja i gumy wachaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #22 Napisano 14 Stycznia 2010 Problem nie leży na pewno po stronie zawieszenia, sprawdzał mi je znajomy na stacji diagnostycznej w cz-wie do którego mam bezgraniczne zaufanie bo zna się na rzeczy, wszystko było sprawdzone, również z podniesioną przednią osią - jest OK. Co do poduszek to nie wiem za bardzo jak je sprawdzić nie wykręcając ich? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #23 Napisano 14 Stycznia 2010 jesli sa mokre lub tłuste to znaczy ze sa do wymiany mozna spróbowac slinik przechylic labo poprostu stanac na nie równwj powierzchni (ukosie na na np lewa lub prawa str) i zobaczyc jak sie autko zachowuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam_84 Zgłoś #24 Napisano 14 Stycznia 2010 Dobra, dzięki za rady. Jutro postaram się to jakoś sprawdzić i napiszę jak się sprawa ma, Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiJ Zgłoś #25 Napisano 16 Stycznia 2010 i jak tam wiadomo już coś bo o u ojca też zaczęło coś stukać ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaTi2741 Zgłoś #26 Napisano 17 Lutego 2011 witam mam taki problem wymieniłem już 4 przeguby z lewej strony . dodam ze mialem wymieniane amory z przodu. i wiem ze tzreba robic póżniej geometrię kół . czy to moze byc przyczyną . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #27 Napisano 17 Lutego 2011 witam mam taki problem wymieniłem już 4 przeguby z lewej strony . dodam ze mialem wymieniane amory z przodu. i wiem ze tzreba robic póżniej geometrię kół . czy to moze byc przyczyną . ale przyczyną czego i przy wymianie przegubu nie trzeba robić zbieżności Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nokian77 Zgłoś #28 Napisano 17 Lutego 2011 przegub jak sie sypie , to właśnie przy wolnej jeżdzie i skręcie tak terkocze a w późniejszej fazie strzela. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #29 Napisano 11 Marca 2012 Koledzy, mam takie pytanie - może ktoś z Was miał podobny przypadek. Od jakiegoś czasu przy skręcaniu mocno w lewo, najczęściej przy wolnej jeździe na rondach itp. słychać dość wyraźne huczenie - jakby ocierał metal o metal. Przy jeździe na wprost nic się nie dzieje. Przy skręcaniu w prawo czasem coś słychać ale bardzo rzadko. Podejrzewałem opony letnie, ale po zmianie na zimowe problem nie minął a wydaje mi się, że narasta. Łożyska wykluczam, bo na szybszych łukach nic nie słychać. Myślę, że może to być przegub, ale czy przy przebiegu 60 tys. km jest to możliwe? Co najmniej dziwne. Czy wie też ktoś może ile kosztuje wymiana tego elementu w ASO, gwarancja właśnie się skończyła . B5-ką zrobiłem 130 tys. i żaden przegub się nie odezwał, podobnie jak łożyska. ja mam tez taki problem ... z tym ze on jest widoczny jak ruszam ... najczesciej jak pod domem krece - lewo - prawo ... oczywiscie wolno - to slychac takie trzaski .. trzasnie kilka razy i przestaje ... tez sie zastanawiam co to moze byc ... bo cos czuje ze znowu mnie pociagnie po kieszeni ... nie jest to zadne ocieranie tylko typowy trzask ...Moze dodam jeszcze ze dzieje sie to jak mocniej zakrece kierownica ... Mozecie mi pomoc co to ewentualnie moze byc? i jaki koszt ewentualnej wymiany? Koledzy, Mam podobny problem jak Wy, tyle że przy skręcaniu w lewo tylko przy wolnej jeździe na pierwszym biegu to tzw. "szurnięcie" występuje gdy lekko zdejmę noge z gazu i go zaraz dodam. Nie jest to takie czyste szarpniecie na przegubie jakie występuje zawsze przy takim samym skrecie w prawo. Jest wrażenie jakby lewy przegub był całkowicie rozsypany, ale taki objaw wystepuje tylko przy skrecie w lewo i wolnej jeździe. Autko ma kulniete 75000km. Z lektury postów tego watku wynika ze to piasta - macie jeszcze jakies doświadczenia w tym temacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
micjanic Zgłoś #30 Napisano 16 Marca 2012 Koledzy, Mam podobny problem jak Wy, tyle że przy skręcaniu w lewo tylko przy wolnej jeździe na pierwszym biegu to tzw. "szurnięcie" występuje gdy lekko zdejmę noge z gazu i go zaraz dodam. Nie jest to takie czyste szarpniecie na przegubie jakie występuje zawsze przy takim samym skrecie w prawo. Jest wrażenie jakby lewy przegub był całkowicie rozsypany, ale taki objaw wystepuje tylko przy skrecie w lewo i wolnej jeździe. Autko ma kulniete 75000km. Z lektury postów tego watku wynika ze to piasta - macie jeszcze jakies doświadczenia w tym temacie? Temat rozwiazany. Luzny fartuch lewego nadkola; wyskoczył plastik z gniazga w ramie w który wkrecana jest sruba mocujaca fartuch nadkola gorny i dolny. Kilka odpowiedzi wczesniej kolega miał podobny problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
70snake Zgłoś #31 Napisano 18 Marca 2012 Przy pełnym skręcie w lewo tylko jak się trzyma kierownicę skręconą na maksa to coś stuka w lewym kole. Po podniesieniu samochodu na lewarku przy pełnym skręcie w lewo tylko jak się trzyma kierownicę skręconą na maksa to koło obacając ręcznie ciężko się obraca i co jakiś czas stuka .Dodam jeszcze że jestem kilka godzin po wymianie przegubu do silnika ATJ 115km a sprzedawca dał mi przegub do silnika 130 km zęby sie zgadzały tylko średnica zewnętrzna jest o 1.5 mm mniejsza. Co robic i jaki mam mieć przegub? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasbio Zgłoś #32 Napisano 25 Marca 2012 Kurde ja tez mam problem i nie wiem jak sie zabrac do niego przy skręcaniu i dodawaniu gazu na pół skrecie tłucze mi sie coś przy kołach taj jakby przeguby tylko że wymieniłem koła z 15 na 16 letnie i troche mniej teraz Nic nie jest wytarte osłony na przegubach całe ,nie wiem co jest grane Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #33 Napisano 25 Marca 2012 Snake, no skoro masz część od innego auta, to co Ty chcesz? 1,5mm różnicy w mechanice to przepasc, więc nie ma co kombinować tylko założyć część odpowiednią do Twojej fury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRZYSIEK.BB Zgłoś #34 Napisano 7 Kwietnia 2012 Witam.. Zauważyłem usłyszałem jak skrecam w prawo to słysze takie ciche piszczenie w prawym kole...wie z kolegów co to moze być? miał toś podobny problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazejek Zgłoś #35 Napisano 22 Kwietnia 2012 Ja dodam ze od pewnego czasu mam taki problem jak wiekszosc podczas wolnej jazdy w prawo lub w lewo a szczegolnie po tym jak autko dluzej postoi to tak niby piszczy niby cos sie o cos ociera i niewiem czy to w kierownicy cos czy bardziej kolo zawieszenie kół... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Billy Zgłoś #36 Napisano 29 Kwietnia 2012 witam Panowie wymieniłem parę dni temu osłonę na lewym przegubie i od tamtej pory przy skręcie w prawo w trakcie jazdy np.przy zjeżdzie z głównej drogi, pojawił się dziwny stuk, lecz nie zawsze,ruszając z miejsca jest cisza... co jest grane? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misiekeg3 Zgłoś #37 Napisano 8 Maja 2012 witam Panowie wymieniłem parę dni temu osłonę na lewym przegubie i od tamtej pory przy skręcie w prawo w trakcie jazdy np.przy zjeżdzie z głównej drogi, pojawił się dziwny stuk, lecz nie zawsze,ruszając z miejsca jest cisza... co jest grane? Mozesz miec czesta sytuacja nawet w samochodach z przebiegiem 10 tys km .... Przekladnia kierownicza ktora na poczatku zaczyna objawiac sie sutkiem prze pelnym skrecie podczas duzego obciazenia ... Ale nie mowie ze tak bedzie bo nie ma to nic wspolnego z wymiana oslony.... Poniewaz w naszych passatach VW zamontowal przekladnie od Golfa ktora nie wytrzymuje takiej masy jaka ma passat i niestety dosc czesto sie sypie... Jesli stuka tylko prze pelnym skrecie to mozesz jak narazie jezdzic ale wiadomo ze z czasem zacznie coraz bardziej stukac i trzeba bedzie pomyslec nad wymiana ... Sam ubolewam z tym samym problemem ale zanim przekladnia zacznie dawac naprawde w tylek moze minac nawet kilka lat wiec jak narazie nei przejmuje sie tym bardzo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Billy Zgłoś #38 Napisano 8 Maja 2012 Dzięki za info lecz jedno mnie ciekawi dlaczego ten piekielny stukot pojawił się zaraz po wymianie osłony.Czyżby samo zdjęcie przegubu z osi z jego maksymalnym wychyleniem mogło spowodować jakieś uszkodzenia,to chyba niemożliwe.Tak czy owak czas pokarze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blazejek Zgłoś #39 Napisano 3 Czerwca 2012 u mnie okazało sie ze to pompa wspomagania mechanik wymienil tam jakis olej jakies podajrze łożysko za 30zł i juz jest ok.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karuzel Zgłoś #40 Napisano 12 Czerwca 2012 W przypadku przegubów zewnętrznych objawy są następujące. Przegub stuka najczęściej przy skręcie i przy włączonym napędzie - dodawaniu gazu (stąd u mnie był objaw podczas zjeżdżania z ronda). Gdy już awaria jest zaawansowana łatwo sprawdzić czy to chodzi o przegub. Stajemy na dużym parkingu, skręcamy koła na maksa i gwałtownie ruszamy, jeżeli strzela to mamy winowajce (dobrze jest zaprosić kogoś, żeby stał przy samochodzie i nasłuchiwał). W późniejszym stadium przeguby stukają nawet przy jeździe prosto podczas przyspieszania. W ten sposób możemy znaleźć usterkę, bądź wykluczyć jedną z opcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach