Skocz do zawartości
Matsil

Dziwny odgłos przy skręcaniu - przegub?

Rekomendowane odpowiedzi

a jak poduchy wygladaja i gumy wachaczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem nie leży na pewno po stronie zawieszenia, sprawdzał mi je znajomy na stacji diagnostycznej w cz-wie do którego mam bezgraniczne zaufanie bo zna się na rzeczy, wszystko było sprawdzone, również z podniesioną przednią osią - jest OK.

 

Co do poduszek to nie wiem za bardzo jak je sprawdzić nie wykręcając ich?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli sa mokre lub tłuste to znaczy ze sa do wymiany

mozna spróbowac slinik przechylic labo poprostu stanac na nie równwj powierzchni (ukosie na na np lewa lub prawa str) i zobaczyc jak sie autko zachowuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dzięki za rady. Jutro postaram się to jakoś sprawdzić i napiszę jak się sprawa ma,

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak tam wiadomo już coś bo o u ojca też zaczęło coś stukać ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki problem wymieniłem już 4 przeguby z lewej strony . dodam ze mialem wymieniane amory z przodu. i wiem ze tzreba robic póżniej geometrię kół . czy to moze byc przyczyną .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam mam taki problem wymieniłem już 4 przeguby z lewej strony . dodam ze mialem wymieniane amory z przodu. i wiem ze tzreba robic póżniej geometrię kół . czy to moze byc przyczyną .
ale przyczyną czego i przy wymianie przegubu nie trzeba robić zbieżności

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przegub jak sie sypie , to właśnie przy wolnej jeżdzie i skręcie tak terkocze a w późniejszej fazie strzela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, mam takie pytanie - może ktoś z Was miał podobny przypadek. Od jakiegoś czasu przy skręcaniu mocno w lewo, najczęściej przy wolnej jeździe na rondach itp. słychać dość wyraźne huczenie - jakby ocierał metal o metal. Przy jeździe na wprost nic się nie dzieje. Przy skręcaniu w prawo czasem coś słychać ale bardzo rzadko. Podejrzewałem opony letnie, ale po zmianie na zimowe problem nie minął a wydaje mi się, że narasta. Łożyska wykluczam, bo na szybszych łukach nic nie słychać. Myślę, że może to być przegub, ale czy przy przebiegu 60 tys. km jest to możliwe? Co najmniej dziwne. Czy wie też ktoś może ile kosztuje wymiana tego elementu w ASO, gwarancja właśnie się skończyła :(. B5-ką zrobiłem 130 tys. i żaden przegub się nie odezwał, podobnie jak łożyska.

 

ja mam tez taki problem ... z tym ze on jest widoczny jak ruszam ... najczesciej jak pod domem krece - lewo - prawo ... oczywiscie wolno - to slychac takie trzaski .. trzasnie kilka razy i przestaje ... tez sie zastanawiam co to moze byc ... bo cos czuje ze znowu mnie pociagnie po kieszeni ... nie jest to zadne ocieranie tylko typowy trzask ...

Moze dodam jeszcze ze dzieje sie to jak mocniej zakrece kierownica ...

Mozecie mi pomoc co to ewentualnie moze byc? i jaki koszt ewentualnej wymiany?

 

Koledzy,

 

Mam podobny problem jak Wy, tyle że przy skręcaniu w lewo tylko przy wolnej jeździe na pierwszym biegu to tzw. "szurnięcie" występuje gdy lekko zdejmę noge z gazu i go zaraz dodam. Nie jest to takie czyste szarpniecie na przegubie jakie występuje zawsze przy takim samym skrecie w prawo. Jest wrażenie jakby lewy przegub był całkowicie rozsypany, ale taki objaw wystepuje tylko przy skrecie w lewo i wolnej jeździe. Autko ma kulniete 75000km.

 

Z lektury postów tego watku wynika ze to piasta - macie jeszcze jakies doświadczenia w tym temacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy,

 

Mam podobny problem jak Wy, tyle że przy skręcaniu w lewo tylko przy wolnej jeździe na pierwszym biegu to tzw. "szurnięcie" występuje gdy lekko zdejmę noge z gazu i go zaraz dodam. Nie jest to takie czyste szarpniecie na przegubie jakie występuje zawsze przy takim samym skrecie w prawo. Jest wrażenie jakby lewy przegub był całkowicie rozsypany, ale taki objaw wystepuje tylko przy skrecie w lewo i wolnej jeździe. Autko ma kulniete 75000km.

 

Z lektury postów tego watku wynika ze to piasta - macie jeszcze jakies doświadczenia w tym temacie?

 

Temat rozwiazany. Luzny fartuch lewego nadkola; wyskoczył plastik z gniazga w ramie w który wkrecana jest sruba mocujaca fartuch nadkola gorny i dolny. Kilka odpowiedzi wczesniej kolega miał podobny problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy pełnym skręcie w lewo tylko jak się trzyma kierownicę skręconą na maksa to coś stuka w lewym kole. Po podniesieniu samochodu na lewarku przy pełnym skręcie w lewo tylko jak się trzyma kierownicę skręconą na maksa to koło obacając ręcznie ciężko się obraca i co jakiś czas stuka .Dodam jeszcze że jestem kilka godzin po wymianie przegubu do silnika ATJ 115km a sprzedawca dał mi przegub do silnika 130 km zęby sie zgadzały tylko średnica zewnętrzna jest o 1.5 mm mniejsza. Co robic i jaki mam mieć przegub?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde ja tez mam problem i nie wiem jak sie zabrac do niego przy skręcaniu i dodawaniu gazu na pół skrecie tłucze mi sie coś przy kołach taj jakby przeguby tylko że wymieniłem koła z 15 na 16 letnie i troche mniej teraz

Nic nie jest wytarte osłony na przegubach całe ,nie wiem co jest grane

Prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Snake, no skoro masz część od innego auta, to co Ty chcesz? 1,5mm różnicy w mechanice to przepasc, więc nie ma co kombinować tylko założyć część odpowiednią do Twojej fury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam..

 

Zauważyłem usłyszałem jak skrecam w prawo to słysze takie ciche piszczenie w prawym kole...wie z kolegów co to moze być? miał toś podobny problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam ze od pewnego czasu mam taki problem jak wiekszosc podczas wolnej jazdy w prawo lub w lewo a szczegolnie po tym jak autko dluzej postoi to tak niby piszczy niby cos sie o cos ociera i niewiem czy to w kierownicy cos czy bardziej kolo zawieszenie kół...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie wymieniłem parę dni temu osłonę na lewym przegubie i od tamtej pory przy skręcie w prawo w trakcie jazdy np.przy zjeżdzie z głównej drogi, pojawił się dziwny stuk, lecz nie zawsze,ruszając z miejsca jest cisza... co jest grane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam Panowie wymieniłem parę dni temu osłonę na lewym przegubie i od tamtej pory przy skręcie w prawo w trakcie jazdy np.przy zjeżdzie z głównej drogi, pojawił się dziwny stuk, lecz nie zawsze,ruszając z miejsca jest cisza... co jest grane?

 

Mozesz miec czesta sytuacja nawet w samochodach z przebiegiem 10 tys km .... Przekladnia kierownicza ktora na poczatku zaczyna objawiac sie sutkiem prze pelnym skrecie podczas duzego obciazenia ... Ale nie mowie ze tak bedzie bo nie ma to nic wspolnego z wymiana oslony.... Poniewaz w naszych passatach VW zamontowal przekladnie od Golfa ktora nie wytrzymuje takiej masy jaka ma passat i niestety dosc czesto sie sypie...

 

Jesli stuka tylko prze pelnym skrecie to mozesz jak narazie jezdzic ale wiadomo ze z czasem zacznie coraz bardziej stukac i trzeba bedzie pomyslec nad wymiana ... Sam ubolewam z tym samym problemem ale zanim przekladnia zacznie dawac naprawde w tylek moze minac nawet kilka lat wiec jak narazie nei przejmuje sie tym bardzo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info lecz jedno mnie ciekawi dlaczego ten piekielny stukot pojawił się zaraz po wymianie osłony.Czyżby samo zdjęcie przegubu z osi z jego maksymalnym wychyleniem mogło spowodować jakieś uszkodzenia,to chyba niemożliwe.Tak czy owak czas pokarze...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie okazało sie ze to pompa wspomagania mechanik wymienil tam jakis olej jakies podajrze łożysko za 30zł i juz jest ok.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku przegubów zewnętrznych objawy są następujące. Przegub stuka najczęściej przy skręcie i przy włączonym napędzie - dodawaniu gazu (stąd u mnie był objaw podczas zjeżdżania z ronda). Gdy już awaria jest zaawansowana łatwo sprawdzić czy to chodzi o przegub. Stajemy na dużym parkingu, skręcamy koła na maksa i gwałtownie ruszamy, jeżeli strzela to mamy winowajce (dobrze jest zaprosić kogoś, żeby stał przy samochodzie i nasłuchiwał). W późniejszym stadium przeguby stukają nawet przy jeździe prosto podczas przyspieszania. W ten sposób możemy znaleźć usterkę, bądź wykluczyć jedną z opcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności