Skocz do zawartości
Matsil

Dziwny odgłos przy skręcaniu - przegub?

Rekomendowane odpowiedzi

Jak zrobiłem zawieszenie przeszło

 

 

Będę w Pl to podjadę do ASO:niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Odgrzewam kotleta :)

Proszę o pomoc w diagnozie niżej opisanego problemu.

Podczas ruszania lub skrętu w prawo (przy niewielkiej prędkości, powiedzmy do 30km/h) słychać rytmiczny i dość głośny stuk w okolicach lewego przedniego koła (nie trzeszczenie). Odgłos podobny do tego, jaki wydaje patyk obijający się o szprych jadącego roweru.

Dodatkowo podczas szybszej jazdy w prawo po łuku lub podczas ostrego skrętu w prawo słychać dziwny szum, ocieranie lub trzeszczenie.

Ponadto przy jeździe z dużą prędkością po "pofalowanej" nawierzchni słychać szum jakby prawe przednie koło ocierało o nadkole. (sprzwdzałem nie ma śladów ocierania)

To samo ocieranie występuje podczas pokonywania łagodnych, ale długich i wysokich "leżących policjantów".

Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?? Ja obstawiam przegub zewnętrzny lewy, ale nie jestem pewien czy to "tarcie" to też przegub...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamiast stawiać lepiej pojedź na szarpaki i wszystko będzie jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Macie jakieś pomysły co może być przyczyną??

 

Po pierwsze sprawdź stan osłon przegubów skoro takie są objawy. Całkiem możliwe, że przegub jest uszkodzony. Ten rytmiczny stuk jak już opisałeś często jest spowodowany uszkodzeniem górnego łożyska w osadzeniu amortyzatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po pierwsze sprawdź stan osłon przegubów skoro takie są objawy.

 

Osłony są całe.

W Pl będę dopiero za dwa tygodnie i tylko na weekend, dlatego chcę zdiagnozować w miarę możliwości aby zdążyć zamówić wszystko co potrzebne.

Niestety na mechanikach w DK nie ma co polegać...

Sprawdziłem jeszcze przed chwilą, stuka również przy cofaniu na pełnym skręcie w prawo.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Dodam jeszcze, że przebieg 205000km. Od nowości przeguby nie były wymieniane.

Edytowane przez peter_g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
stuka również przy cofaniu na pełnym skręcie w prawo.

 

Wychodzi na na górne łożysko amortyzatora. Nic groźnego no ale wymienić trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki 77Marek!

Jeszcze odnośnie tarcia, szumów podczas przejazdów po leżących policjantach. Mogą byś również spowodowane tym łożyskiem?

Jak byś mógł to napisz jeszcze proszę czy i jak sprawdzić to łożysko, żeby się upewnić. Muszę jechać do mechanika czy sam jestem w stanie to sprawdzić lub ew. wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy sam jestem w stanie to sprawdzić lub ew. wymienić?

 

Bez klucza pneumatycznego marne szanse na wyjęcie amortyzatora bo z tym się to wiążę. Z tego co opisałeś to wszystko wskazuje na górne łożysko amortyzatora. Skręć koła na max i cofaj do tyłu i jeśli usłyszysz stuknięcie lub coś w tym rodzaju to jest to co już Ci napisałem. U mnie stukało tylko przy skręconych kołach w prawo. Wymieniłem łożyska i profilaktycznie obie sprężyny i jest super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie stukało tylko przy skręconych kołach w prawo.

 

U mnie też stuka tylko przy skręcie w prawo. Dzięki raz jeszcze:kciuki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Proszę was o poradę bo już nie mam pomysłu na dolegliwości mojego passata.. Otóż słychać dziwny dźwięk (takie cykanie, trykanie) przy skręcaniu w obu kierunkach oraz dodawaniu gazu. Dodam że dzieje się to tylko podczas jazdy od 20 do ok 80km/h tylko i wyłącznie na wrzuconym biegu. Na pewno nie jest to przegub bo na parkingu z skręconymi na maxa kołami nic nie słychać, dopiero jak ruszę. Byłem u paru mechaników i każdy rozkłada ręce mówiąc "dobij to mocniej i wróć". Sprawdzali na szarpakach, na podnośniku nic nie słychać tylko podczas jazdy (najgorzej na zakretach, rondach na 2,3 biegu). Powyżej jakiejś prędkości ok 80 km/h problemu nie ma, albo po prostu go nie słychać bo nie robi się już takich ostrzejszych zwrotów. Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc pytam się tutaj

 

- Ile powinna kosztować wymiana dwóch przegubów w b6 1.9 TDI?

- przy okazji zapytam ile kosztuje wymiana paska od alternatora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z pasatem b6. Podczas wolnej jazdy i ostrym skrecie w prawo słychać dziwny dźwięk wydobywają się z prawej  strony samochodu. Hałas jest coraz większy.  Przed nasileniem  się hałasu był moment że zapaliła się kontrolka układy kierowniczego w raz z dziwnym pikajacym sygnałem.  Po jakiejś dłużej chwili i po zgaszenou samochodu zgasł a i już się od tamtej pory nie pojawiło.  Mechanik twierdzi że może być duży przyczyn i mówi by narazie jeździć i cEkam aż znów się zapalić np.kotrolka bądź nasila się się bardziej bo jest trudno mu zdiagnozować a nie chce bym nie potrzebnie się wpakował w koszta. Co gorsza dźwięk jest słyszalny tylko że środka samochodu. Wiec ktoś może co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ wspomagania w Maglownicy bo jest elektryczny przez to ci wywala błąd wspomagania, migająca kontrolka kierownicy. Po pierwsze zanim sprawdzisz maglownice, sprawdź błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moga osoby sie wypowiedziec ktorym pomogla ta wymiana oleju

Dnia 25.10.2013 o 12:53, pa.sko napisał:

Oj pomoże. Polecam wątek http://forum.vw-passat.pl/threads/66977-buczenie-w-przednim-kole-przy-skrecie .

Ja też mam ten problem, co 15tyś buczy, później wymiana, i dalej 15-20 tyś.

 

aha, mam skrzynię KNY

Czyli ty wymieniasz olej w skrzyni co 20tys? Dobrze rozumiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem co ok 15-20k. ale od przebiegu 70-80 tyś już nie buczało. sprzedałem samochód przy 130 tyś bez buczenia. Może ostatni olej był jakiś inny...? nie pamiętam już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej dokladnie jest w manualnej skrzyni w b7 ma ktos oznaczenie?

Dnia 25.10.2013 o 12:53, pa.sko napisał:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem podczas jazdy i delikatnym skręcie w prawo słychac jak by coś ocieralo w lewym kole. To samo jest przy gwałtownym ruszaniu prosto I przy skręcie w prawo jak auto się unosi na nierównościach. Śladów ocierek nigdzie nie ma. Śruby wszystkie podkręcane. Przeguby się nie odzywaj.  Machanicy rozkładają ręce i mówią żeby wrócić jak się nasili.co to może być? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam taki problem z moim paskiem b6 2.0 kombi. Podczas ruszania i skręcania w lewo słychać buczenie na maksymalnym skręcie, słychac to z okolicy lewego koła. Na postoju przy kręceniu kierownica jest cicho, podczas jazdy również nic nie słychać. Zrobiłem zbieżność, zmieniłem opony (był ich czas), nic nie trze patrzałem na kanale, pojechałem na stacje diagnostyczna, diagnosta nic nie widział. Co może być przyczyna jeszcze? może ktoś tak miał? z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez mateo15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie czytałem na innym forum o tym oleju, ale chciałem mieć pewność :) wiec spróbuje :) dzieki !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach


Witam ,

Od dwóch tygodni w moim Passacie gdy tylko ruszam na skręconych kołach słychać buczenie jakby coś o coś ocierało, to samo dzieje się przy cofaniu i skręconych kołach, im mocniej skręcone tym bardziej słychac takie buu buu buu przerywane, jednak najbardziej słychać to buczenie na wstecznym i mocno skreconych kołach.

Druga sprawa jest taka ,że to buczenie pojawia się tylko na rozgrzanym silniku i tylko przy ruszaniu do przodu czy do tyłu. Zauważyłem też ,że jak juz wskazowka temperatury silnika zaczyna wzrastac od 0 w górę to przy ruszaniu i skreconych kolach jest takie delikatne buczenie, im blizej 90 stopni silnika tym bardziej je slychac.

Po trzecie gdy pokonuje zakręt 90 stopni jadąc na 2 czy 3 nie ma tego odgłosu, analogicznie gdy ruszam z 1 i zaczynam pokonywać ten sam zakret zaczyna buczeć.

Sprawdzone w serwisie zawieszenie przednie z tym że oni tutaj trzepaków w Dani nie mają, niby skrzynie biegów też sprawdzali ale oleju nie wymieniali, twierdzą , że to normalny odgłos od paska alternatora chyba , niestety mieszkam w Danii i akurat nie wiem czy dobrze zrozumiałem czy to od paska alternatora .

Może ktoś kiedyś miał  podobny problem albo wie co by to mogło być.

Z góry dziękuje za podpowiedzi.

Vw Passat B7 Variant 2.0 Tdi  140 KM rocznik 2012(model 2013), VIN WVWZZZ3CZDE020231, Przebieg 162 tys.

Pozdrawiam,

Dawid

Edytowane przez davor3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności