tmstp Zgłoś #41 Napisano 12 Czerwca 2012 W przypadku przegubów zewnętrznych objawy są następujące. Przegub stuka najczęściej przy skręcie i przy włączonym napędzie - dodawaniu gazu (stąd u mnie był objaw podczas zjeżdżania z ronda). Gdy już awaria jest zaawansowana łatwo sprawdzić czy to chodzi o przegub. Stajemy na dużym parkingu, skręcamy koła na maksa i gwałtownie ruszamy, jeżeli strzela to mamy winowajce (dobrze jest zaprosić kogoś, żeby stał przy samochodzie i nasłuchiwał). W późniejszym stadium przeguby stukają nawet przy jeździe prosto podczas przyspieszania. W ten sposób możemy znaleźć usterkę, bądź wykluczyć jedną z opcji. Warto chyba dodac ze jesli terkocze przy jezdzie w lewo to padniety jest prawy przegub, w prawo - lewy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karuzel Zgłoś #42 Napisano 12 Czerwca 2012 No i jeszcze jedna uwaga. Przy zmianie przegubu warto się zaopatrzyć w dodatkowy smar do przegubów i wcisnąć go do gumowej osłony - koszt tubki ok 8 - 12 zł. Ilości smaru w przegubie u niektórych producentów jest za mała co ma na celu skrócenie jego żywotności, chociaż są i producenci, którzy taką tubkę dają w opakowaniu. Wydatek nieduży, a może przyczynić się do dłuższej bezawaryjnej pracy przegubu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRZYSIEK.BB Zgłoś #43 Napisano 15 Czerwca 2012 Witam.. Moj problem jest taki ze jak skręcam kierownica w prawo to słychac taki odgłos jakbym coś naciągał, spotkał się ktoś z kolegów z takim objawem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
thompson2401 Zgłoś #44 Napisano 20 Czerwca 2012 (edytowane) Witam, mam następujący problem. Jak skręcam w lewo to trzeszczy mi przy lewym kole, jak skręcam w prawo to puka coś w prawym kole. Zakładam, że przeguby są do wymiany. Czy moja diagnoza jest słuszna? Ktoś wcześniej podpowiadał, że stukanie to wina przekładni kierowniczej. Jak sprawdzić czy to jest przekładnia czy przegub? Pozdrawiam Edytowane 21 Czerwca 2012 przez thompson2401 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
major125 Zgłoś #45 Napisano 31 Grudnia 2012 Na wstępie witam wszystkich Forumowiczów. W ostatnim okresie czasu pojawił się u mnie dziwny objaw tj. jak skręcam w prawo /tylko i wyłącznie w tym kierunku/ to słyszę jakby coś o siebie się ocierało, terkotało. Trudno dokładniej opisać te odgłosy niemniej jednak są uciążliwe. Czy w układzie kierowniczym występuje jakiś "silniczek", który nie może ustalić skrajnego położenia? Może ktoś spotkał się z czymś takim wcześniej i podpowie co jest tego przyczyną lub ewentualnie gdzie szukać tego "świerszcza". pzdr. Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koblant Zgłoś #46 Napisano 31 Grudnia 2012 sprawdź nadkole, lubią się odkręcać zwłaszcza od komory silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablo111-77 Zgłoś #47 Napisano 28 Stycznia 2013 Witam mam podobny problem jadąc po rondzie lub podczas jazdy w lewo dodając i odejmując gazu słychac takie stukniecie metaliczne> Jadąc prosto lub w prawo nie zauważyłem nic takiego , może ktos miał podobny problem. Passat 170 km 2009 r przebieg 95000. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #48 Napisano 28 Stycznia 2013 Przebieg nie jest ważny, jak przerwana jest osłona przegubu i wypłucze smar to zaraz przegub leci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablo111-77 Zgłoś #49 Napisano 28 Stycznia 2013 osłona jest cała byłem juz w ASO i mowia, ze to moze byc duzo przyczyn od dwumasy do przekładni wiec juz sam nie wiem moze mi ktos pomoze w lokalizacji usterki, przypominam ze odgłos ten dochodzi jak jade po łuku tylko w lewo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbyszek400 Zgłoś #50 Napisano 11 Lutego 2013 Witam, ma ktoś może linka lub opis jak zbudowany jest przegub zewnętrzny i wewnętrzny, żeby w obrazowy sposób przedstawić jak działa takie ustrojstwo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablo111-77 Zgłoś #51 Napisano 5 Kwietnia 2013 kolego i jak rozwiazałes ten problem gdyz tez mam podobny i nikt nie moze zlokalizowac usterki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passpatryk Zgłoś #52 Napisano 25 Października 2013 Witam. Mam problem z hałasem podczas skręcania w lewo jak kolega wyżej opisał. Odgłos buczenia, wycia podczas skręcania w lewo. Pisał, że wymienił olej w skrzyni manualnej. Też chciałem to zrobić. Zajechałem do aso i chce kupić olej a oni na to, że lepiej nie wymieniać, bo można zaszkodzić skrzyni. Tam się nie wymienia oleju powiedzieli. Wystraszyłem się i nie wiem co dalej robić? Jakieś rady? Passat b6 2.0 TDI CR skrzynia 6 kod KNS Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #53 Napisano 25 Października 2013 Witam.Mam problem z hałasem podczas skręcania w lewo jak kolega wyżej opisał. Odgłos buczenia, wycia podczas skręcania w lewo. Pisał, że wymienił olej w skrzyni manualnej. Też chciałem to zrobić. Zajechałem do aso i chce kupić olej a oni na to, że lepiej nie wymieniać, bo można zaszkodzić skrzyni. Tam się nie wymienia oleju powiedzieli. Wystraszyłem się i nie wiem co dalej robić? Jakieś rady? Passat b6 2.0 TDI CR skrzynia 6 kod KNS Pozdrawiam I myślisz, że wymiana oleju w skrzyni pomoże na buczenie podczas skręcania, zastanów się nad tym co powiedziałeś . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pa.sko Zgłoś #54 Napisano 25 Października 2013 Oj pomoże. Polecam wątek http://forum.vw-passat.pl/threads/66977-buczenie-w-przednim-kole-przy-skrecie . Ja też mam ten problem, co 15tyś buczy, później wymiana, i dalej 15-20 tyś. aha, mam skrzynię KNY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passpatryk Zgłoś #55 Napisano 27 Października 2013 I myślisz, że wymiana oleju w skrzyni pomoże na buczenie podczas skręcania, zastanów się nad tym co powiedziałeś . Zacznij czytać cały temat to będziesz w temacie. Pytam czy wymieniać kolegów którzy tego doświadczyli. To czyli nie sugerować się tym co powiedzieli w ASO tylko wymieniać? Oczywiście olej z ASO dobrany do tej skrzyni. Dzięki za porady Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mike2 Zgłoś #56 Napisano 27 Października 2013 Wymieniać tak jak pa.sko pisze. Ja wymieniłem i jak na razie cisza. Nic nie buczy, a przejechane od wymiany z 10 tys.km. Olej kupiłem tu, o wiele taniej niż w ASO: http://www.skrzynie.com.pl/oleje-przekladniowe/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spaluchwp Zgłoś #57 Napisano 18 Lutego 2015 Odgrzewam kotleta bo mam problem i to duży. Miałem objawy jak u was przy skręcie kołami w lewo i jechaniu wolno do tyłu lub do przodu słychać było z prawej strony auta buczenie/wycie, czytałem że oprócz przegubu, łożyska może być winny również olej w skrzyni ( przepracowany ). Oczywiście miałem to zrobić ale ciągle to odkładałem aż problem samoistnie ustał, za to teraz przy tych samych założeniach już nie buczy a unosi/nadrzuca/poszarpuje prawym kołem. Byłem dopiero co na przeglądzie żadnych luzów nie stwierdzono ( oglądałem osobiście używając oczywiście porządnej brechy ). Zbieżność też jest ok ( opony nie są jakoś dziwnie starte czy coś auta nie ściąga). Całość jest o tyle dziwna że np jadąc po śniegu prawe koło jakby odskakiwało, uśliziwało się. Jest to mocno wyczuwalne i słyszalne w kabinie. Na suchej nawierzchni najczęściej czuć przy cofaniu w lewo że to koło pracuje z oporem, można odczuć że przednia prawa strona auta aż się unosi. Czy to może być przegub, mimo że go nie słychać żeby strzelał czy coś. Jak przegub to wew czy zew. prosiłbym o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto190 Zgłoś #58 Napisano 18 Lutego 2015 Mam dokładnie tak samo przy cofaniu z max skręconymi kołami w lewo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dawid125 Zgłoś #59 Napisano 16 Marca 2015 Mam dokładnie tak samo przy cofaniu z max skręconymi kołami w lewo Rozwiązałeś jakoś ten problem? Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roberto190 Zgłoś #60 Napisano 16 Marca 2015 Jak zrobiłem zawieszenie przeszło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach