Skocz do zawartości
Matsil

Dziwny odgłos przy skręcaniu - przegub?

Rekomendowane odpowiedzi

W przypadku przegubów zewnętrznych objawy są następujące. Przegub stuka najczęściej przy skręcie i przy włączonym napędzie - dodawaniu gazu (stąd u mnie był objaw podczas zjeżdżania z ronda). Gdy już awaria jest zaawansowana łatwo sprawdzić czy to chodzi o przegub. Stajemy na dużym parkingu, skręcamy koła na maksa i gwałtownie ruszamy, jeżeli strzela to mamy winowajce (dobrze jest zaprosić kogoś, żeby stał przy samochodzie i nasłuchiwał). W późniejszym stadium przeguby stukają nawet przy jeździe prosto podczas przyspieszania. W ten sposób możemy znaleźć usterkę, bądź wykluczyć jedną z opcji.

 

Warto chyba dodac ze jesli terkocze przy jezdzie w lewo to padniety jest prawy przegub, w prawo - lewy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jedna uwaga. Przy zmianie przegubu warto się zaopatrzyć w dodatkowy smar do przegubów i wcisnąć go do gumowej osłony - koszt tubki ok 8 - 12 zł. Ilości smaru w przegubie u niektórych producentów jest za mała co ma na celu skrócenie jego żywotności, chociaż są i producenci, którzy taką tubkę dają w opakowaniu. Wydatek nieduży, a może przyczynić się do dłuższej bezawaryjnej pracy przegubu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam..

 

Moj problem jest taki ze jak skręcam kierownica w prawo to słychac taki odgłos jakbym coś naciągał, spotkał się ktoś z kolegów z takim objawem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam następujący problem. Jak skręcam w lewo to trzeszczy mi przy lewym kole, jak skręcam w prawo to puka coś w prawym kole. Zakładam, że przeguby są do wymiany. Czy moja diagnoza jest słuszna? Ktoś wcześniej podpowiadał, że stukanie to wina przekładni kierowniczej. Jak sprawdzić czy to jest przekładnia czy przegub?

Pozdrawiam

Edytowane przez thompson2401

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie witam wszystkich Forumowiczów. W ostatnim okresie czasu pojawił się u mnie dziwny objaw tj. jak skręcam w prawo /tylko i wyłącznie w tym kierunku/ to słyszę jakby coś o siebie się ocierało, terkotało. Trudno dokładniej opisać te odgłosy niemniej jednak są uciążliwe. Czy w układzie kierowniczym występuje jakiś "silniczek", który nie może ustalić skrajnego położenia? Może ktoś spotkał się z czymś takim wcześniej i podpowie co jest tego przyczyną lub ewentualnie gdzie szukać tego "świerszcza". pzdr. Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź nadkole, lubią się odkręcać zwłaszcza od komory silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem jadąc po rondzie lub podczas jazdy w lewo dodając i odejmując gazu słychac takie stukniecie metaliczne> Jadąc prosto lub w prawo nie zauważyłem nic takiego , może ktos miał podobny problem. Passat 170 km 2009 r przebieg 95000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg nie jest ważny, jak przerwana jest osłona przegubu i wypłucze smar to zaraz przegub leci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

osłona jest cała byłem juz w ASO i mowia, ze to moze byc duzo przyczyn od dwumasy do przekładni wiec juz sam nie wiem moze mi ktos pomoze w lokalizacji usterki, przypominam ze odgłos ten dochodzi jak jade po łuku tylko w lewo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, ma ktoś może linka lub opis jak zbudowany jest przegub zewnętrzny i wewnętrzny, żeby w obrazowy sposób przedstawić jak działa takie ustrojstwo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego i jak rozwiazałes ten problem gdyz tez mam podobny i nikt nie moze zlokalizowac usterki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam problem z hałasem podczas skręcania w lewo jak kolega wyżej opisał. Odgłos buczenia, wycia podczas skręcania w lewo. Pisał, że wymienił olej w skrzyni manualnej. Też chciałem to zrobić. Zajechałem do aso i chce kupić olej a oni na to, że lepiej nie wymieniać, bo można zaszkodzić skrzyni. Tam się nie wymienia oleju powiedzieli. Wystraszyłem się i nie wiem co dalej robić? Jakieś rady? Passat b6 2.0 TDI CR skrzynia 6 kod KNS

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mam problem z hałasem podczas skręcania w lewo jak kolega wyżej opisał. Odgłos buczenia, wycia podczas skręcania w lewo. Pisał, że wymienił olej w skrzyni manualnej. Też chciałem to zrobić. Zajechałem do aso i chce kupić olej a oni na to, że lepiej nie wymieniać, bo można zaszkodzić skrzyni. Tam się nie wymienia oleju powiedzieli. Wystraszyłem się i nie wiem co dalej robić? Jakieś rady? Passat b6 2.0 TDI CR skrzynia 6 kod KNS

Pozdrawiam

 

I myślisz, że wymiana oleju w skrzyni pomoże na buczenie podczas skręcania, zastanów się nad tym co powiedziałeś :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I myślisz, że wymiana oleju w skrzyni pomoże na buczenie podczas skręcania, zastanów się nad tym co powiedziałeś :).

 

Zacznij czytać cały temat to będziesz w temacie. Pytam czy wymieniać kolegów którzy tego doświadczyli.

 

 

To czyli nie sugerować się tym co powiedzieli w ASO tylko wymieniać? Oczywiście olej z ASO dobrany do tej skrzyni. Dzięki za porady

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta bo mam problem i to duży.

 

Miałem objawy jak u was przy skręcie kołami w lewo i jechaniu wolno do tyłu lub do przodu słychać było z prawej strony auta buczenie/wycie, czytałem że oprócz przegubu, łożyska może być winny również olej w skrzyni ( przepracowany ).

Oczywiście miałem to zrobić ale ciągle to odkładałem aż problem samoistnie ustał, za to teraz przy tych samych założeniach już nie buczy a unosi/nadrzuca/poszarpuje prawym kołem.

Byłem dopiero co na przeglądzie żadnych luzów nie stwierdzono ( oglądałem osobiście używając oczywiście porządnej brechy ).

Zbieżność też jest ok ( opony nie są jakoś dziwnie starte czy coś auta nie ściąga). Całość jest o tyle dziwna że np jadąc po śniegu prawe koło jakby odskakiwało, uśliziwało się. Jest to mocno wyczuwalne i słyszalne w kabinie. Na suchej nawierzchni najczęściej czuć przy cofaniu w lewo że to koło pracuje z oporem, można odczuć że przednia prawa strona auta aż się unosi.

 

Czy to może być przegub, mimo że go nie słychać żeby strzelał czy coś. Jak przegub to wew czy zew.

 

prosiłbym o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie tak samo przy cofaniu z max skręconymi kołami w lewo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam dokładnie tak samo przy cofaniu z max skręconymi kołami w lewo

 

 

 

Rozwiązałeś jakoś ten problem?

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobiłem zawieszenie przeszło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności