Skocz do zawartości
fragmaster

Wysokie spalanie diesla(10l/100km)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mój Passat to B2 rocznik 87 w hatchbacku. Silnik to 1.6 TD 70KM. Przebieg 370 tys. Jeżdżę nim od paru miesięcy i zauważyłem, że strasznie żarł paliwo. Myślałem, że to przez jego wiek i pogodziłem się z tym, bo miałem nim jeździć tylko kilka miesięcy. Okazało się jednak, że zostaje na następny rok na codzienne jazdy 3km do szkoły. Nie dawno przeczytałem raporty spalania i opinie użytkowników i ku mojemu zdziwieniu chwalą ten silnik za jego oszczędność osiągając wyniki 6-7l/100km w mieście. A spalanie w moim to ok 10l-11l/100km w mieście. Zmierzyłem to tankując 8l ropy na których przejechałem 70km po czym wskazówka wróciła na to samo miejsce, na którym była przed wlaniem 8l.Wykonałem ten pomiar kilka razy, z tym samym skutkiem. Nawet jeśli ten pomiar jest niedokładny to i tak pali stanowczo za dużo. A nie wkręcam silnika na obroty, wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że ma on bardzo krótkie biegi bo na jedynce po przejechaniu 4m zaczyna wyć i zmieniam bieg. W ten sposób prędkość 50km/h to już między czwórką, a piątką. Nie używam też zbędnych odbiorników prądu, ciśnienie w oponach mam w normie. Wiem, że filtr powietrza był brudny, więc wymienię go jutro ale nie sądzę, żeby to wiele zmieniło. Dodam też że samochód bardzo dymi, szczególnie przy odpalaniu. Troche też dymi.Sprawdzałem kolor dymu na luzie i normalnie dymi na biało, jednak gdy dałem mu więcej gazu to dym stał się czarny i coś zaczęło dzwonić. Czy ktoś ma jakieś pomysły czym spowodowane jest tak wysokie spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mielke123

moze lewe powietrze łapie i z tego co piszesz to raczej grutowny przeglad silnika jest wskazany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź wtryskiwacze,czy nie leją.Może być jeszcze ustawiona za duża dawka paliwa na pompie wtryskowej.

Udostępnij tę odpowiedź