Skocz do zawartości
fragmaster

Wysokie spalanie diesla(10l/100km)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mój Passat to B2 rocznik 87 w hatchbacku. Silnik to 1.6 TD 70KM. Przebieg 370 tys. Jeżdżę nim od paru miesięcy i zauważyłem, że strasznie żarł paliwo. Myślałem, że to przez jego wiek i pogodziłem się z tym, bo miałem nim jeździć tylko kilka miesięcy. Okazało się jednak, że zostaje na następny rok na codzienne jazdy 3km do szkoły. Nie dawno przeczytałem raporty spalania i opinie użytkowników i ku mojemu zdziwieniu chwalą ten silnik za jego oszczędność osiągając wyniki 6-7l/100km w mieście. A spalanie w moim to ok 10l-11l/100km w mieście. Zmierzyłem to tankując 8l ropy na których przejechałem 70km po czym wskazówka wróciła na to samo miejsce, na którym była przed wlaniem 8l.Wykonałem ten pomiar kilka razy, z tym samym skutkiem. Nawet jeśli ten pomiar jest niedokładny to i tak pali stanowczo za dużo. A nie wkręcam silnika na obroty, wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że ma on bardzo krótkie biegi bo na jedynce po przejechaniu 4m zaczyna wyć i zmieniam bieg. W ten sposób prędkość 50km/h to już między czwórką, a piątką. Nie używam też zbędnych odbiorników prądu, ciśnienie w oponach mam w normie. Wiem, że filtr powietrza był brudny, więc wymienię go jutro ale nie sądzę, żeby to wiele zmieniło. Dodam też że samochód bardzo dymi, szczególnie przy odpalaniu. Troche też dymi.Sprawdzałem kolor dymu na luzie i normalnie dymi na biało, jednak gdy dałem mu więcej gazu to dym stał się czarny i coś zaczęło dzwonić. Czy ktoś ma jakieś pomysły czym spowodowane jest tak wysokie spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mielke123

moze lewe powietrze łapie i z tego co piszesz to raczej grutowny przeglad silnika jest wskazany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź wtryskiwacze,czy nie leją.Może być jeszcze ustawiona za duża dawka paliwa na pompie wtryskowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A można samemu zmmiejszyć dawkę paliwa czy to robota tylko dla mechanika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj, najlepiej zmierz ile pali tankując auto do pełna, aż pod sam korek musisz napstrykać, pojeździj trochę, chociaż te 100-150 km, zatankuj znowu pod sam korek i dopiero będziesz miał prawidłowy wynik bo tak patrząc na wskaźnik to za wiele się nie dowiesz ... POZDRAWIAM p.s dawkę paliwa można zmniejszyć samemu ale trzeba to robić niesamowicie delikatnie i najlepiej zapamiętać początkowe położenie śruby, najpierw przyjrzyj się dobrze śrubie do regulacji dawki paliwa czasem można poznać po takiej blaszce czy była ruszana wcześniej czy nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mógł byś mi powiedzieć gdzie ta śruba jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to trochę głupie, ale nie gubisz gdzieś paliwa? Dziurka w przewodzie przelewowym albo coś podobnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

śruba znajduje się na tyle górnego dekla pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ta którą otaczają początki 4 rurek metalowych wychodzących każda do jednego cylindra?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ta którą otaczają początki 4 rurek metalowych wychodzących każda do jednego cylindra?
To nie ta.Śruba do regulacji dawki paliwa znajduje się wyżej ,dokładnie nad zaworkiem odcinającym dopływ paliwa.Dochodzi do niego jeden kabelek.Dawkę zmniejszasz odkręcając śrubę. Jak zmniejszysz dawkę to spadną obroty silnika,więc trzeba będzie je podkręcić. Edytowane przez miki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zmniejszysz dawkę to spadną obroty silnika,więc trzeba będzie je podkręcić.

A zwiększasz je przez wykręcenie innej śrubki:

DSCN6698 - pompa.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Rozumiem, że są 2 śrubki: jedna od dawki paliwa druga od obrotów. A nie rozumiem dlaczego po zmniejszeniu dawki trzeba podkręcić obroty drugą śrubką. To nie wyjdzie wtedy na to samo? Myślałem, że zmniejsza się dawke i spadają obroty i dzięki temu mniej pali ale nadal jeździ ze zmniejszonymi. Czyli po zmniejszeniu dawki i podkręceniu obrotów powinno to przynieść jakieś korzyści w spalaniu? Czy może problem jest taki, że silnik dostaje więcej paliwa niż mu potrzeba do osiągnięcia normalnych obrotów i wtedy pomoże zmniejszenie dawki, tylko wtedy dlaczego miały by spadać obroty jeśli ustawiło by się na normalną(nie za dużą) dawkę. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby mógł mi ktoś to wytłumaczyć. I żeby nie było, nie kwestionuje tego co napisaliście, tylko chciałbym zrozumieć jak to działa:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śrubka, którą Ci zaznaczyłem, jest od obrotów jałowych i nie ma żadnego wpływu na obroty po wciśnięciu pedału gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem już śruby regulacji obrotów jałowych i maksymalnych. O ile dobrze rozumiem to te zaznaczone na czerwono na zdjęciach.A co do śrubki od dawki nadal nie jestem pewien. Wstawiam zdjęcia przodu i tyłu pompy i prosiłbym, żeby ktoś edytował je i zaznaczył gdzie ta śruba jest, bo ja nie mogę do tego sam dojść.

 

Zdjęcia:

http://img190.imageshack.us/img190/2188/2009082215011.jpg Przód

http://img212.imageshack.us/img212/4754/2009082215022.jpg Tył

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość endru44

a jeszcze filtr powietrza wymień te ma wpływ na spalanie (passatem jeżdze 8 lat a on z 1986)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem. Kupuje dzisiaj nowy filtr. I paliwa chyba też kupie bo skoro ma wpływ na osiągi to nie będę tak deptał żeby się rozpędzić do tych 50 i spalanie może spaść. Sprawdzę jeszcze czy hamulce mi same nie hamują kół. Więc mógł by mi ktoś pokazać tą śrubę od dawki paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc mógł by mi ktoś pokazać tą śrubę od dawki paliwa?
To ta z tyłu zaznaczona na zielono.Jeżeli masz plombę na tej śrubie,a tak jakby było ją widać,to raczej nikt jej nie przestawiał.
A nie rozumiem dlaczego po zmniejszeniu dawki trzeba podkręcić obroty drugą śrubką. To nie wyjdzie wtedy na to samo?
Nie wyjdzie na to samo,bo zmieniasz stosunek paliwa do powietrza,czyli mieszanka w cylindrach jest uboższa.Dlatego też spadają obroty.Zmniejszając dawkę paliwa oszczędzamy na spalaniu ale samochodzik jest niestety słabszy.Sprawdź rozrząd czy nie przestawiony,no i wtryski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zawsze oszczędzamy skręcając dawkę.

T4 2.4D AAB - po kupieniu palił w trasie zawsze ok 9/100

po podkreceniu lekko dawki w trasie temu samemu kierowcy pali w okolicy 8/100 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie wkręcam silnika na obroty, wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że ma on bardzo krótkie biegi bo na jedynce po przejechaniu 4m zaczyna wyć i zmieniam bieg. W ten sposób prędkość 50km/h to już między czwórką, a piątką.

A moze masz kolego zalozona skrzynie od benzyny, sadzac po tym co piszesz i wtedy tez zwiekszy sie spalanie pzy takim wachlowaniu cialym biegami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.6 benzyna ma taka sama skrzynie jak diesel (przynajmniej turbo...) a 1.8 minimalnie dluzszą..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności